القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خطة حب الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية خطة حب الحلقة الثالثة 3 بقلم منة سامح
رواية خطة حب الجزء الثالث 3 بقلم منة سامح
رواية خطة حب البارت الثالث 3 بقلم منة سامح
رواية خطة حب الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية خطة حب الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

ريم بعدم فهم:مين الي هتدفع التمن 
محمود يصلها بتوتر وبص لامه 
كريمة بصتلها بحزن وكانت هتكلم 
محمود قاطعها بسرعة:واحدة في الشغل ياريم نتشغليش بالك ...وبص لامه وهو بيغير الموضوع:هتروحي أمتي الدكتور ياامي 
كريمة بصتله وضحكت بحزن علي ابنها وبصت الريم بهدوء وخرجت من غير ولا كلمة 
ريم بصت لاثرها باستغراب وبصت لمحمود الي بصلها ودخل الاوضة بسرعة 
ريم لنفسها:هو في اي؟!
___________________________
ريهام بخبث:جهوي نفسك في عريس متقدملك 
ريما بصتلها ببرود:وانا م هتجوز دلوقتي 
ريهام بضيق:هتفضلي قاعدة معايا لحد ماتعنسي ولا اي 
ريما بهدوء:والله انا حرة دي حاجة ترجعلي واعتقد انك ملكيش دخل فيها ..ويلا خدي الباب في ايدك م فضيالك 
ريهام قربت عليها بغضب:انتي قليلة الادب محتاجة تترقب وانا هربيكي ...ولسة هتمسكها من شعرها بس ريما بحركة سريعة منها خلت ايديها ورا ضهرها 
ريما بصتلها بشر وحقد:اظاهر نسيتي انا بشتغل اييي وعايزة تمدي ايدك عليا الي لو قربت مني تاني انا هكسرها ....وشدت علي ايديها بغضب وغل
ريهام بوجع:ا اه سيبيني 
ريما وهي بتضغط علي ايديها اكتر لدرجة أنها كانت هتتكسر:انا م ريم ياريهام انا ريمااا والله لهدفعك التمن غالي علي كل حاجة عملتيها في اختي أو فيا وهعرفك ازاي تلعبي معايا ..بس لو قربتي مني والله لهتشوفي مني وش عمرك ماشوفتيه فاهمة ياا عمتي ...وضحكت بسخرية وسابتها 
وريهام جريت علي برة وهي ماسكة ايديها بوجع 
____________
ريم سمعت الباب بيتفتح خرجت بسرعة لقت محمود خرج وقفل الباب وراه من غير ولا كلمة 
ريم بصت لاثره بفضول وهي نفسها تعرف هو رايح فين في الوقت ده بس افتكرت أنها ملهاش دعوة زي ماقال ودخلت أوضتها تاني 
بس وهي داخلة سمعت الباب بيخبط افتكرت أنه جه فراحت تفتح بس فجاءة الباب اتزق ودخل منه ستات كتير م نازيين علي خير 
ريم وهي بترجع لورا بخوف:ا انتو مين و...
ولسة مكملتش نزلو كلهم ضرب فيها لحد ما جابت د*م وخرجو بسرعة 
ريم كانت حاسة بيهم بس م قادرة تتحرك وسابت نفسها 
______________________________________________
ريما بخوف علي اختها:ر ريم ريم فين اختي فينننن اي الي حصلها 
محمود حط رأسه في الأرض ومتكلمش 
كريمة بحنان وهدوء:اهدي هتبقي كويس أن شاء الله 
ريما قعدت وهي متوترة وخائفة علي اختها الي م عارفة حصلها اي 
في اللحظة دي خرج الدكتور 
ريما جريت عليه بخوف:,هي كويسة م كدة 
دكتور معاذ بهدوء:اتعرضت لعنف شديد وهي ضعيفة اصلا دراعها اتكسر وفي شوية خدوش في وشها مع الوقت هتروح .
ريما بدموع وصدمة:عنف  مي مين الي ضربها ميننننن 
معاذ:لازم نبلغ البوليس
ريما بصت لمحمود وقربت عليه بشر ومسكته من هدومه:انت عملت كدة صح انت الي ضربتها صح 
محمود بهدوء وهي بيشيل ابديها؛مضىربتش حد انا زي زيك معرفش حاجة رجعت البيت لقيتها واقعة مغمي عليها جبتها المستشفي 
ريما بصتله وحطت ايديها علي وشها بتعب:انا هتجنن مين الي هيعمل كدة بس ...وافتكرت حاجة واتصلت بحد بشر وقفلت ودخلت لاختها 
ريما قربت عليها وباستها بحب وحنية :هخدلك حقكك ياعيوني وهعرف مين الي عمل كدة م هرحمو .
محمود دخل وبص عليها بهدوء وخرج تحت نظرات أمه 
كريمة قربت علي ريما بحنية وحب:ربنا يخليك لبعض ياحبيبتي...وسابتها وخرجت 
كريمة بجمود:انت الي عملت كدة صح 
محمود بهدوء تام:معملتش حاجة 
كريمة بصتله بعدم تصديق وشك:هعيد السؤال تاني انت الي عملتتت كدةةة 
محمود بصلها بتوتر :امي صوتك قولتلك لا معملتش حاجة خلاص بقي ...وسألها ومشي بسرعة 
كريمة بصت لاثره بدموع وحزن:للاسف مبتعرفش تكدب علي امك يابني 
______
محمود بجمود:أيديهم باقي فلوسهم 
وقفل ..
محمود بغموض: البداية ياريم هانم ..وضحك 
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية خطة حب الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خطة حب )
reaction:

تعليقات