القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة الثامنة والعشرون 28 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم أميرة رمضان


اناااااا مش قووووووولت متلبسيش اللون ده تاااااني 
_ يابني انت هتجنني ده اسود اسود 
ليل : منا عارف هو انا اعمي بس متلبسهوش مخليكي حلوه اوووي وانا مش عايز حد يشوف الجمال ده غيري انا 
_ اممممم طب ابعد بس كده خلاص هلبس الزهري 
ليل : برضو ملفت
_ متجننيش اماااال البس اااااااي 
ليل : خلاص خليكي متاجيش معانا 
_ والله ! انا جايه دي صحبتي وعشره عمري اهي جات علي السيره و بترن  
(فتحت التلفون )
_ اي ي بنتي جاااايه 
سندس بعصبيه: هتاجي ايمتااااا ده كلو تاخير 
_ وطي صوتك عشان مخلهوش يسمعه دلوقتي 
سندس برقه : لاء دي مش انا اللي كانت بتتكلم ده التلفزيون انتي اتاخرتي كده ليه
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ ههههههههه والله طب خلاص ي ست الرقيقه انا جايه اهو 
(قفلت معاها وبصيت لليل )
ليل : عايزه تقولي اي 
_ جاسمن نفسها تشوف ولادها 
ليل : حنييين كام مره قولت ابعدي عن الموصوع ده ومتتكلميش فيه 
_ ي ليل هي مش هتاذي ولادها واكيد اشتاقت ليهم لانها ام حرام تبعدهم عنها 
ليل : وانا قولتلك انا عارفها  وبعدين انا قايل للعيال انها ماتت
_ العيال صغيرين ومش هيفهمو الموت اووي ولما يكبرو يبقا تعرفهم مفيش مشاكل ي ليل لما تاجي هنا وتشوفهم حتي انت اللي هتحدد الوقت اللي هتاجي فيه 
(ليل سكت)  
_ اسمعني هي مش هتقدر تعمل حاجه عشان خاطري وافق بقااا
ليل : ماشي يبقا نشوف الموضوع ده بعدين 
____استغفرو❤______
وليد : حبيبي هات الفلوس 
زياد بغضب : خلاص بقااا قولت هديك اطلع من دماغي 
وليد : هههههههه بس رحيم عطالك قلم ااااي جامد 
زياد : انت بتحرق دمي 
وليد : انا متكلمتش بس وشك ميبشرش بالخير 
زياد : معاك حق 
وليد : ناوي علي اي بظبط 
زياد بشر : هطلع علي عينهم كل اللي جوايا
بقا هي تحلقلي وتسيبني وتتخطب لرحيم البطل بتاعها انا هوريها انا هعمل فيه اااي 
_____صليو على سيدنا محمد ❤_____
سوسن : انتي ي بت مش هتقومي تاكلي 
ندي : لاء مش هاكل 
سوسن : يعني انا هاكل لوحدي 
ندي : براحتك بس فين بسمه 
سوسن بسخريه : اتقمصت وطلعت شقتها  #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ندي : هي اللي اتقمصت برضو قولتيلها اااي زعلها 
سوسن : ايوا اصل انا الشرانيه اللي في البيت 
ندي بصتلها وسكتت 
سوسن : اختك واولادها في شقتها يبقا روحي نضفي معاها عشان مش قادره تقف عندها برد 
ندي ببرود : الف سلامه 
سوسن  : انتي مش هتروحيلها 
ندي : لاء مش هروح لحد 
سوسن : انتي لسه زعلانه من ساعتها خلاص بقا ماهو ابوكي وافق وهتتجوزيه عايزه اي تاني دانتي مش بتحمدي ربنا 
ندي : معلش اصل انا مفتريه اطلعي ي امي الله يخليكي وخليني ساكته وانتي بذات مش عايزه اتكلم معاك 
سوسن : هو انا كنت عملت حاجه 
ندي : ماهي المشكله في حد ذاتها انك معملتيش حاجه عارفه لو كنتي دافعتي عني وهو نازل ضرب فيا يمكن مكنتش اتكسرت اوي كده 
سوسن ببرود : الف سلامه علي  كسرتك ي اختي انا طالعه اكل بلاش دلع
ندي : يااااربي يارب صبرني 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
____لا حوله ولا قوه الا بالله العلى العظيم ❤_______ 
فارس : اي رايكم باين اني عريس صح 
نوح : اقعد ساكت دانا فكرتك المكوجي وانا داخل 
خديجه : مالو اخويا ده احلي عريس في الدنيا واللي يشوف غير كده يبقا اعمي 
نوح ببرود : شكرا ي انسه 
خديجه : اووووف يلاااا بقا انا عايزه اغوور 
(جهزنا كلنا ومشينا عند سندس )
____الحمد لله ❤____
سندس : بت ي شهد كده كل حاجه تمام ولا فيه حاجه ناقصه 
شهد : عيب عليك مش انا اللي عملت كل حاجه يبقا اكيد مفيش غلطه وكله تمام 
رحيم : طلاما اختي هي العملت اكيد هتفضحنا قدام الناس
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
شهد : والله ي استاذ رحيم بقا انا هفضحكم طب اياااك تطلب مني اعملك حاجه 
رحيم : يبقا احسن بكرا ي اختي هتاجيلي اللي تعملي كل حاجه ومش هحتاج حاجه من وشك 
شهد : بقا كده خلااااص هتستغني عني 
سندس : ده واطي مش بيطمر فيه المهم سيبك منه وتعالي نجهز بقا 
(بعد نص ساعه )
سندس كانت بتبكي 
_ بتبكي ليه ي حزينه 
سندس : بابا وحشني اووي كان نفسي يبقا موجود 
شهد : احيييه ي بت ابوكي موجود برا 
سندس : يالهووووي اندمجت اصل انا فرحانه اوي ولما بفرح بقلق فكنت ببكي عشان اطمن 
_ بتطمني لما بتبكي اللهم اني لا اسالك رد القضاء ولكني اسألك اللطف فيه 
رحيم دخل : ما تسمعونا زغروطه 
انا وشهد في صوت واحد : لولولولولولوووووووووووووووووي 
خديجه بضحك : انا مش بعرف ازغرط ينفع اصفر 
______لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ❤________
(بعد اربع شهور )
تالين : انتي بتعملي اي 
_ انهارده عيد ميلاد بابا وبزين البيت عشان نحتفل 
خديجه : انا علقت البلالين كفايه كده  ولا اعمل تاني 
_ كفايه هي جميله  كده الجو مبهج اوووي  استني بس نحط تاني في المكان ده 
(وجيت اقوم دوخت اوووي وكنت هقع فقعدت مكاني تاني )
خديجه : حنيين انتي كويسه 
_ اه ي قلبي متقلقيش ده بس عشان قومت بسرعه 
خديجه : يابنتي انتي بقالك فتره مش طبيعيه ووشك اصفر 
_ جسمي متكسر من المروحه ومعدتي تعباني اووي مفيش حاجه ثابته فيها 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه : طب تعالي نروح لدكتور 
_ مش بحب اروح للدكاتره خالص 
خديجه : لاء هتروحي يلااا
(وبعد كلام كتير خديجه زهقت من عنادي وقالت)خلاص خليكي لما ليل ياجي وهقوله يوديكي 
جاسمن : عااااملييين ااااي 
خديجه ببرود : كويسين 
_ تعالي ي جاسمن نورتي (احب اقولكم الفتره اللي فاتت ليل وافق انها تاجي تشوف اولادها وايان مش بيحب يقعد معاها لانها مش مهتميه بيا وتالين بتحاول تتعود عليها اما انا بقا لما بشوفها بتعصب لوحدي كده لانها بتدلع لما ليل يكون هنا ووصلنا لحل ان ليل يسمحلها تاجي في الوقت اللي يكون مش موجود فيه والي حد ما الامور ماشيه )
جاسمن : تعرفي انا جيت انهارده من غير ميعاد بس عشان انهارده عيد ميلاد ليل فلازم نكون كلنا موجودين 
خديجه : اها طبعا لازم نكون موجودين انتي جايه ليه بقا
جاسمن: متنسيش اني كنت مراته 
قولت بعصبيه : كنتيييييي وخلاااااااص الموضوع انتهي مش كل شويه هنتكلم فيييه
جاسمن بخبث: انا اقصد يعني ان كان فيه بينا عشره عشان كده جيت في العيد ميلاد عادي زي اي حد 
_ تمام (وناديت علي ايان ) ايااااان ماما جات تعالي سلم عليها 
ايان : انا بلعب خلي تالين تقعد معاها 
تالين بصوت واطي ل ايان : انا مث بحب اقعد معاها مث بتلعب معايا وعلطول بتقعد تتكلم في التلفون 
ايان : خلاص تعالي نلعب مع ميس حنين ونسيبها لوحدها 
تالين بضحك : ايوا يلااا
_____سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ❤____
ندي داخله اوضتها وسوسن بتهزق فيها وشافت التلفون بيرن جرت عليه فتحت بسرعه
ندي : جيت في وقتك 
رحيم : هههههههه وحشتك صح
ندي بكسوف :لاء مش عشان كده 
رحيم بمشاكسه : اااااي يعني انا مش بوحشك 
ندي : لاء بتوحشني طبعا ماهو انت الحاجه الحيد اللي مصبراني بس حقيقي انا خلاااااص مبقاش عندي طاقه استحمل تاني
رحيم بتفهم : عارف والله خلاص  كلها 28يوم وتبقي في بيتي 
ندي : انت حاسبهم 
رحيم بحب : طبعااا هو انا عندي كام ندي وبعدين عشان تعمليلي اكل وتغسلي و
ندي : اااااي هو انت هتشغلني خداااامه
رحيم : امال انتي فاكره انك هتاجي تصيفي ولا اااي ده انتي هيطلع عييينك 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ندي : لاااا دانا استحمل امي وابويا هنا اهون من المرار اللي هشوفو معاك وبعدين في حد بيقول كده هتاجي يطلع عينك 
رحيم : امال اكدب عليكي وتاجي تتصدمي 
ندي بضحك : ياعم اضحك عليا انا عايزاك تضحك عليا يخربيت الصراحه دي انت جاي انهارده صح 
رحيم : والله مش هينفع خالص انهارده 
ندي : لاء انت بقالك اسبوعين مجتش وكده كتير بقااا
رحيم : والله في شغل كتير اووي ومينفعش اسيبهم 
ندي : يابني دانت الراس الكبيره في المصنع يعني تقعد وتحط رجل علي رجل 
رحيم : هنبدء بقا نتكبر انا لو بقعد واحط رجل علي رجل مكنش ربنا كرمني ووصلت للي انا فيه ده 
ندي : ربنا يزيدك من نعيمه يارب وخلاص المرادي سماح بس لو مجتش بكرا هنكد عليك 
رحيم : لااااااء هو انا اقدر 
( ندي ورحيم في الفتره دي اتقربو من بعض اووي وندي بقا بلسم جروحها هو رحيم بتلجاء ليه في اي حاجه وزياد فشل كذا مره يوقع بينهم اما بنسبه لرحيم فهو من غير حاجه بيحبها ولما اتقرب منها وفهمها شاف فيها حنان وطيبه مش في اي حد وحبها جداا واستحمل اهلها رغم كل اللي بيحصل منهم *ملحوظه كتبو الكتاب)
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_____اللهم صل على سيدنا محمد ❤_____
فارس : وحشتيني 
سندس بصدمه : انت اي اللي جابك هناااا
فارس : في اي ي بنتي انا خطيبك علي فكره
سندس : واي يعني خطيبي اقسم بالله لو ابويا ولا امي عرفه انك بتاجيلي الشغل ليفسخو الخطوبه دي 
فارس باستغراب: ليه بقا ان شاء الله 
سندس : احنا معندناش وحده تقابل خطيبها الا لما تتجوز 
فارس : لا والنبي هو انتي كمان مش عايزاهم بعد الجواز يتقابلو 
سندس : مش قصدي كددده😂 بس احنا ماعندناش  كده لازم لو عايز تشوفني تاجي البيت غير كده يبقا غلط ولقد وقعنا في الفخ فهمت 
فارس : بس ليه والله انا غرضي شريف 
سندس : لا شريف ولا خفيف 
فارس : هههههه تصدقي هموت من الضحك (وقلب وشه )اياك اسمعك بتقلشي تاني 
سندس : طب يلا بقا من هناااا
فارس : ي بت عيب كده دانا هبقا زوجك قرة عينك 
سندس : لما تبقا بقا يلا مع السلامه 
(اما دول عايشين دور العشق المجنون بيحبه بعض ومع ذالك مجانين ومحدش فاهم ليهم حاجه  )
____استغفر الله العظيم واتوب اليه ❤______
خديجه : ليل اخيرا جيييت 
جاسمن بمجرد مسمعت ان ليل جه قامت بسرعه : ليل عامل اي 
ليل : في حاجه ي ديدا 
خديجه : اه كنت عايزاك في حاجه تعالي 
(وخدته ووقفو بعيد وجاسمن كانت هتولع انه مطنشها )
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_كفايه لعب لحد كده تعالو نتغدا الاول وبعدين نلعب 
تالين : هي جاسمن دي هتاكل معانا 
_ اسمها ماما ي بت 
تالين : لاء هي قالتلي قوليلي جاسمن متقوليش ماما 
_ متزعليش ي قلبي وهي تطول انك تقوليها ي ماما 
تالين : هو انا ينفع اقولك انتي ماما 
فرحت اووي من كلامها: ياخراشي ده انا هكون مبسوووووطه اوي لو قولتيلي ماما 
تالين : خلاص انا هقولك ي ماما علطول 
_ هاتي بوسه ي بت 
=حنييييييييين 
_ يالهووووي بابا جه وهينفخنااااا
تالين : ده متعصب انا هجري علي الاوضه 
ايان : يلا بسرعه وجرو علي الاوضه 
_ هتسبوني لوحدي ي كلاااا*اااب 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
ليل : مقولتيش ليه انك تعبانه 
بصيت لخديجه بعتاب : انتي لحقتي تقوليلو 
خديجه : انتي تعبانه بقالك كتير ومش راضيه تروحي لدكتور يبقا لازم اقوله 
جاسمن بتمثيل : الف سلامه عليكي ي حبيبتي طب كنتي قولتي وانا كنت اتصلت بدكتور ياجي لحد عندك ويكشف عليكي 
ليل ببرود : خلاص ي جاسمن انا هجبلها الدكتور متقلقيش 
_ انا مش بحب اروح لدكاتره 
ليل : مش بمزاجك وكمان الدكتوره هتجيلك هنا تعالي بقا 
_ انت هتعمل اي  (هوووووب شالني ) نزلني يمامااااااا
ليل : انا مش بحب اقرر كلامي كتير وانتي عارفه 
_ طب نزلني وهسمع الكلام والله 
ليل : لاء مش هنزلك هطلعك الاوضه  وانا شايلك برضو (طلعنا فوق وجاسمن حقيقي كان دمها بيغلي من الغضب)
خديجه حبت تغيظها  : متقعدي ي جاسمن واقفه ليه
جاسمن بغضب بتحاول تداريه : لاء عادي انا همشي بقا 
خديجه : مش هتستني حفله العيد ميلاد
(جاسمن قعدت وبتحاول تهدي نفسها والدكتوره جات )
خديجه : يلا احنا نطلع ونسيب الدكتوره معاها 
جاسمن بغل: يلا ي ليل انت كمان 
ليل قعد جنبي ومسك ايدي : لاء انا هفضل معاها اخرجو انتو 
جاسمن بغضب : انا نازله (وكلهم نزلو ماعدا ليل )
_ انت بتعمل اي يلا انت كمان 
ليل : بس ي بت 
_ والله لو مخرجتش برا مش هكشف 
ليل : حنيين عدي الموضوع بلاش عند الدكتوره واقفه 
_ وانا اللي عندي قولته ومتخنقنيش بقا 
ليل : اخنقك؟! ماشي هستني برا وحسابي معاك لما الدكتوره تمشي 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
بعد شوي
ليل واقف قلقان مش عارف يعمل اي 
فارس : اي يابني اهدا دي بتكشف 
جاسمن بغيره: مش عارفه هو قلقان ليه كده 
(نزلت انا والدكتوره)
ليل : اي اللي نزلك 
_ انت قلقان كده ليه انا زي الفل اهو ويلا نبتدي الحفله عشان عايزه اديك الهدايا 
ليل : سيبك من ام الحفله تعالي بس ارتاحي  (طمنيني ي دكتور هي عامله اي )
الدكتوره ؛ هي صحتها كويسه مفهاش اي حاجه
خديجه : ازاي ي دكتور دي تعبانه اوي وكل شويه تدوخ 
الدكتوره : ده شي طبيعي 
ليل : اشمعني 
(قومت وقفت قدامه وقولت بفرحه)
_ انا كنت جيبالك هديه وحاليا بقا اتنين 
ليل : اي علاقه الهديا باللي بيحصلك 
_ ركز معايا انا خلقي في مناخيري انا كنت جيبالك الهديه اللي هناك ده والهديه التانيه موجوده هنا (وشاورت علي بطني )
ليل : يعني اااي ثانيه انتي حاااامل 
رديت بفرحه اكبر_ اه 
ليل : انا مش مصدق انتي بتتكلمي جد 
_ قوليلو انتي ي دكتوره 
الدكتوره : حامل في الشهر التاني 
ليل بسعاده شالني من علي الارض ولف بيااا كتيرررر 
_ نزلني هرجع 
نوح : الله يقرفك بقا وسط الجو الرومانسي ده تقوليلو هرجع 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
خديجه : مبرووووك ي نوناااااااااا
(وكلهم كانو مبسوطين ماعدا وحده وكلنا عرفينهااا)
جاسمن بغضب : انا لازم امشي عندي مشوار ضروري (مشت وكانت متضايقه جدااا طلعت ركبت العربيه)
جاسمن بغضب جحيمي : فرحاااان انها حامل  كأنك اول مره هتكون اب دانا مشفتش الفرحه دي علي وشك لما انا كنت حامل ماااشي ي ليل وبتشيلها وتدلعها قدامي وبتحرقني بتصرفاتك دي طب والله ماهخليك تشوف ابنك ده 
_____لا حوله ولا قوه الا بالله العلى العظيم ❤______
سوسن بصوت عالي  : بت ي ندي تعالي افتحي الباب 
ندي : خلاااص سامعه 
فتحت الباب 
ندي : نعم 
الست : ازيك ي حبيبتشي 
ندي : الله يسلمك 
الست : مش هتقوليلي اتفضلي 
ندي : اتفضلي 
سوسن : هو اي اللي اتفضلي انتي مين ي اختي 
الست : لاء اهدي شويه ي حلوه مش عايزه صوتك العالي ده 
ندي : حضرتك مييين 
الست : انا ابقا مرات ابوكي ي عنياااا
سوسن خبطت علي صدرها : ي مصيبتييييييي 
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع والعشرون اضغط على : ( رواية حنين الليل الفصل التاسع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
reaction:

تعليقات