القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم أميرة رمضان

بصراحه كده انا عايز اتجوز سندس 
_اااي  سندس مين سندس صحبتي 
فارس : ايوا هو فيه غيرها 
خديجه : انا مش مصدقه معقوله يا فارس عايز تتجوز اخييييراااا
فارس : ها هتساعديني ولا اي 
_ ثانيه بس انا مش مستوعبه معقوله الكلام بتاع زمان هيتحقق 
فارس : كلام اي 
_ اصل انا وسندس كان نفسنا نتجوز اتنين اخوات او اصحاب ودلوقتي فعلااا هيتحقق 
خديجه بمكر : بس يخساره الحلم مش هيتحقق 
فارس باستغراب : ليه
خديجه : عشان سندس هتتجوز  ابن عمها رحيم  
فارس بصدمه : ااااي الكلام ده حقيقي 
قولت بضحك_ شوف هو  (قاطع كلامي رنه تلفون فارس )
#بقلمي_اميره_رمضان
فارس : ده رحيم 
(خديجه بصدمه: يالهووي اوعي تقوله )
_ وانت اي علاقتك برحيم 
فارس : بقينا اصحاب (وقال بضيق) بس مجبليش سيره انه هيتجوز وكده 
_ هههههههه خديجه بتهزر معاك دول اخوات في الرضاعه اصلا 
فارس بصدمه وفرحه: انتي بتتكلمي بجد يعني هو فعلا مش هيتجوزها 
خديجه : ايوا بتقوووولك اخوات في الرضااااااعه رد علي الراجل بقا 
فارس : حسابك معايا بعدين ي بومه
________
جاسمن : بابااا انا زهقت شوف حل بقا انا كل ماجي انتقم من ليل مش بعرف وافشل انا زهقت
عزت : شوفي كل البتعمليه انك بتبقي ضده عشان كده بتفشلي بس المرادي لازم تكوني هاديه عشان تصلي للي انتي عايزاه 
جاسمن : ايوا يعني اعمل اي 
عزت : لازم تروحي وتتكلمي معاه بخصوص اولادك وانك نفسك تشوفيهم وتاخديهم حجه عشان تصلي لهدفك
جاسمن : تصدق مفكرتش في الموضوع ده خالص بس ياترا هو هيتصرف ازاي 
عزت  : هو مش هيقدر يمنعك 
جاسمن : لاء هيقدر  انا عامله تنازل عنهم
عزت : ليل مش هيقدر يمنع ام من انها تشوف اولادها بالاخص لما تبيني انك ندمانه 
جاسمن : تمام ويمكن فعلا اعرف اصل لحاجه واخسرو كل حاجه 
#بقلمي_اميره_رمضان
____لا حوله ولا قوه الا بالله ❤_____
نوح : حبيبه هتبقا فاضيه بعد الاجتماع 
حبيبه : ايوا ي مستر 
نوح : تمام يبقا نشرب قهوه مع بعض في الكافتيريا 
حبيبه بخبث : اسفه ي مستر مش هينفع لان انسه خديجه بتبهدلني لما بقعد معاك 
نوح بضيق : انتي هتقعدي معايا انا مش معاها هي ولو قالتلك كلمه عرفيني 
حبيبه بابتسامه : تمام ي مستر 
شيماء دخلت وهما بيتكلمو : مستر نوح مستر ليل عايز حضرتك في المكتب 
نوح : تمام (وبص لحبيبه وقال : علي اتفاقنا )
شيماء : برضو هتقعدي معاه 
حبيبه : وانتي متضايقه ليه اوعي تكوني راسمه عليه 
شيماء : انا مش برسم علي حد وانتي عارفه كده انا خايفه عليكي انتي بتغلطي وهتودي نفسك في داهيه 
حبيبه : انتي لسه في الموال ده 
شيماء : انا مستغرباك انتي مش حاسه بالذنب خالص كده مش متضايقه من تصرفاتك وفرحانه بمستر نوح بكرا يتصالح هو وخديجه وانتي للي هتبقا وحشه #بقلمي_اميره_رمضان
حبيبه : انا مش بخسر وهكون مستفاده هعمل كل حاجه وهاخد نوح انا عرفت اوقعه فيا ويعجب بيا وجاتلي الزفته خديجه دي بس ناويه اولع الدنيا بينهم عشان الدنيا تحلالي 
شيماء : ربنا يهديكي ويبعد عنك شيطانك 
___الحمد لله _______
فارس : الحمد لله كده الدنيا بقت حلوه اووي قوليلي بقا هنروح ليهم ايمتا 
_ استني بس دنيا اي اللي احلوة
فارس : رحيم كلمني وقال انه موافق نفتح مصنع انا وهو ونشتغل مع بعض ودي حاجه حلوه عشان اكون قريب شويه من سندس 
_ وانت فاكر ان سندس هتبقا قدامك كل شويه دي صدفه انك شوفتها في الورشه 
فارس : منا قولتلك عايز اتجوزها بلا ورشه بلا بتاع
_ عايزني اكلمهالك يعني 
فارس : عايزك تشوفي ميولها اي لو في قبول هتقدملها انهارده مفيش (قال بحزن) يبقا كل شي قسمه ونصيب
__________ 
ليل : نوح عايزك بكرا تروح تودي الورق ده الشهر العقاري 
نوح : ماشي هنروح انا والمحامي 
ليل: بقولك 
نوح : اي 
ليل : خف شويه علي خديجه مش كده 
نوح : امممم 
ليل : وكلامك كتر اوي مع الموظفه الجديده دي انت متعرفهاش كويس 
نوح : عادي ادينا بنتعرف 
ليل : طب وخديجه 
نوح بغضب : مش خديجه دي هي اللي سابتني وسافرت عشان طموحها واحلامها وكسرت بخاطري 
ليل : هي مكسرتش خاطرك هي قالت هتكمل تعليمها 
نوح : دي اكتر حاجه تكسر الواحد لما الشخص اللي بيحبه يفضل عليه حاجه تانيه وهي فضلت عليا تعليمها 
انا مكنتش همنعها انها تكمل تعليمها بس بعد متقدمتلها وكنت فرحان رفضتني عشان تسافر وتشوف احلامها خليها بقا تنفعها وتطلع من دماغي انا نسيتها اصلا #بقلمي_اميره_رمضان
ليل : انا مش هقولك انها بتحبك ولا الكلام ده لانك عارفه انا هقولك بس فكر كويس قبل متعمل حاجه متخليش عصبيتك وغضبك هما اللي يتحكمه فيك (التلفون قاطع كلامهم)
ليل  : الو 
_ اي ي ليل متنساش انهارده هنروح نجيب ايان وتالين من الحضانه 
ليل : لاء مش ناسي هعدي عليكي اخدك اجهزي بقا 
_ حاضر 
___استغفر الله العظيم واتوب اليه ❤___
#بقلمي_اميره_رمضان
مالك : عمتوووو عايز شيبسي 
ندي : طب امشي كويس وانا هجبلك قولي خدت اي انهارده في الحضانه 
مالك : معرفش لما تروحي يبقا افتحي الكراسه وشوفي 
ندي : انا اللي اشوف امال باعتين حضرتك تتعلم ليه
مالك : انا مش عايز اتعلم انا عايز العب  الله كوووره (وجري ناحيه الكوره بسرعه وعربيه كانت جايه عليه )
ندي بخوف : مااااااااالك 
(وفجاء أسامه  شدو بعيد عن العربيه بسرعه )
ندي جرت عليه بسرعه وقالت بخوف : مااالك انت كويس 
أسامه : اهدي ي ندي هو كويس  
ندي قعدت علي الرصيف مصدومه من اللي كان هيحصل 
رحيم : ي بنتي خلاص عدت علي خير 
زياد نزل ببرود من العربيه : مش نخلي بالنا بقا من العيال ولا نسيبها تترمي قدام العربيه  
رحيم بعصبيه: يعني انت كنت هتموت الواد ونازل تبجح 
زياد : مش هو اللي جري قدام العربيه 
اسامه : خلاص ي زياد حصل خير وبعدين هدي السرعه شويه انت مش ماشي علي الطريق السريع راعي ان فيه اطفال 
#بقلمي_اميره_رمضان
زياد بص لندي وحب يضايقها : مش يمكن هي اللي رمت الواد قدام عربيتي وبتعمل الحراكات الرخيصه دي عشان تجبلي مصيبه
رحيم قرب منه بغضب  ومسكه من ملابسه: انا مش قولت متجبش سيرتها علي لسانك الزفر ده (وضربه بدماغه علي وشه مناخيرو نزفت )
اسامه : رحيييييم ابعد عنه عيييب كده (الناس بعدت رحيم عن زياد اللي خاف من شكل رحيم لما اتعصب عليه وخاف ليضربه تاني ويعمل فيه زي قبل كده ركب العربيه بسرعه ومشي)
سندس وشهد   نزلو بسرعه : في اااي بتصرخو ليييه
سندس : يالهوووووي ندي مالها 
أسامه : مفيش  خدوها جوه دلوقتي  
سندس : تعالي ي حبيبتي 
اسامه : رحيم فكك منه ده عيل خواف 
رحيم بغضب : والله ما هرحمه بس يستني عليا 
أسامه : مش وقته تعالي نشوف البنت اللي فوق 
رحيم : اطلع انت انا رايح الورشه 
أسامه : رحييم البنت مرعوبه تعالي نطمن عليها ويبقي امشي 
(طلعوه فوق )
نجلاء : هو اي اللي حصل يابني البت وشها اصفر
أسامه : مالك جري قدام العربيه والحمد لله ربنا ستر بس هي اعصابها سابت من المنظر 
سندس : ي قلبي عشان كده خلاص ي ندوشه هو محصلش ليه حاجه وزي القرد اهو 
رحيم لما شافها كده صعبت عليه وبالاخص بعد الكلام اللي زياد قاله وقال في باله : متزعليش والله لاجبلك حقك منه 
#بقلمي_اميره_رمضان
____اللهم صل على سيدنا محمد ❤_____
ليل بعصبيه : ي بنتي يلا اطلعي انا مستني من بدري 
_ بالله عليك تعالي خدني انا خايفه اطلع 
ليل باستغراب : خايفه من اي 
_ من الكلب بينبح وصوته مخوفني اوووي 
ليل : اطلعي ي حنين متخافيش هو مربوط 
_ لاء بالله عليك 
ليل : خلاص خليك هروح اجيبهم انا لوحدي 
قولت بدموع_ لاء متسبنيش بقولك خايفه من صوت الكلب 
ليل باستسلام : خلاص جاي مش عارف اي الخوف ده كله 
(دخل خدني ومشينا  ).
ليل : انا عايز اعرف انتي بتخافي من الكلاب اوي كده ليه مع ان مفيش داعي للخوف ده كله 
_ الاول كنت مش بخاف علي فكره بس مره كنت بلعب في الشارع وفيه كلاب كتيره اووي كانت بتجري وجات علينا اصحابي كلهم جرو بعيد وانا وقفت لاني مش خايفه وقولت الكلاب هتمشي عادي وفي كلب والله فاكراها كويس بصلي اووي كده ونبح مره وحده بصوت عالي اوووي صرعني وقعدت يومين بحلم بكوابيس بسبب الكلب ده ومن بعدها وانا بترعب بس من صوت الكلاب 
ليل :ههههههههه يعني اصحابك كلهم جرو وانتي اللي واقفه عاملالي فيها هركليز 
_ ماهم قالو متبينش للكلب انك خايف منه 
ليل : طب اي شعورك بقا دلوقتي 
_ دلوقتي لو حد جاب سيرت الكلاب قدامي بترعب 
ليل ؛خوافه 
_ يعني بعد اللي قولته ده كله بتقولي خواااافه  انا غلطانه اني حكيت اصلا 
ليل : خلاص بقا متقفليش وشك كده 
_ انزل هات العيال 
ليل : مش هنزل الا لما تفكي التكشيره دي 
_ خايف عليا اووي
ليل : لاء عشان العيال متشوفكش كده وياجيلها صرع 
_ دانت مستفزززززز 
(ليل نزل بضحك ودخل يجيب العيال وانا قاعده مبسوطه عشان بقا بيضحك كتير ومازال محافظ علي الصلاه في وقتها ولقيت شباك العربيه حد بيخبط عليه )
نزلت الازاز : نعم 
البنت بدموع : انا محتاجه انك تساعديني بالله عليكي مفيش حد غيرك يقدر يساعدني 
_ طب انتي مين 
البنت : انا جاسمن 
_ نعم😳
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على : ( رواية حنين الليل الفصل الرابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
reaction:

تعليقات