رواية أسير عشقها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

رواية أسير عشقها الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد
رواية أسير عشقها الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد
رواية أسير عشقها البارت الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد
رواية أسير عشقها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

رواية أسير عشقها الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دعاء أحمد

حور بصدمه :يلهوي يا سلمى يلهوي النهارده الفرح و كتب كتاب في نفس الوقت اعمل اي
سلمي:انتي روحتي فين يا بنتي مش كنتي قفلتي و روحتي تغيري
حور:روحت اغير لكن لقيت دعوه في شنطتي اكيد نوح اللي حطها قبل ما يسيب اسكندريه
سلمي :انتي قبلتي نوح في اسكندريه
حور:دا موضوع كبير نوح بقاله اسبوع بينطلي اصلا في كل مكان حتى اسكندريه و انقذني قبل ما أقع من المناره
سلمي:مناره اي؟ حور انتي بقالك مده بتخلي حاجات كتير في اي؟
حور بخوف :لازم الحق اروح هكلمك تاني
كانت لابست هدومها اخدت شنطتها والموبيل و خرجت من الشقه
اخدت تاكسي وهي متوتره كل شويه تبص في الساعه
حور:قاعه.... للافراح لوسمحت
طلعت موبيلها تكلم دكتور احمد
احمد:ايوه مين...
حور:احمد انت فين... راغب و جيجي فرحهم النهارده هنعمل اي.... لازم نلقى حل نوقف الجوازه دي انت فين
احمد:في المستشفي 
حور:انا اسفه بس مش عارفه اعمل اي يا احمد خايفه... لو الجوازه دي تمت جيجي هتتظلم مع راغب بالرغم انها شخصيه مستهتره لكن متستهلش واحد حق"ير زي دا
أحمد بجديه:حور مش انتي معاكي تسجيل لراغب وجودي لما اعترفوا بعلاقتهم
حور:اه ايوه يا احمد اعمل اي دلوقتي 
احمد:روحي الفرح دلوقتي حالا و وقفيه و سمعي الكل التسجيل واكشفي راغب أدام نوح
حور :انا خايفه يا احمد كان لازم اعمل كدا من الاول
احمد:احنا مش ملايكه يا حور ياله بسرعه
حور:حاضر حاضر 
في الوقت دا في المستشفي 
دكتور عزيز (صديق راغب) كان واقف بعيد وسمع مكالمه احمد و حور 
بعد شويه وطلع موبيله يكلم راغب
في الاوتيل
راغب كان واقف يظبط بدلته لحد ما تليفونه رن
راغب:ايوه ازايك يا زيزو... 
دكتور عزيز: راغب الدكتوره اللي شغاله في المستشفي اللي اسمها حور معها تسجيل ليك انت وجودي انت اعترفت ادامها بعلاقتك بجودي؟ 
راغب:ايوه... 
دكتور عزيز :كانت بتسجلك وهي في طريقها للفرح و ناويه تفركش الجوازه
راغب:انت بتقول ايه.... دا انا ممكن أقت"له فيها انت عارف لو نوح عرف ممكن يحصل اي و الشغل اللي بينا  دا ممكن يحبسني لو دور ورايا
دكتور عزيز :انا قلت أحذرك عشان ابقى عملت اللي عليا سلام يا ابو الصحاب... 
راغب بقى رايح جاي وهو بيفكر في حل المشكلة 
عند نوح
حور كانت بترن عليه لكن هو مكنش بيرد كلم في الشركه وبيعمل حاجه مهمه جداا
حور:رد بقى رد
اعمل اي دلوقتي يارب.....بس راغب لو شافني داخله القاعه اكيد هيطلب من الأمن انهم ميدخلونيش ماشي يا راغب لقيتها
قالتها و طلعت موبيلها كلمت حد
حور:دكتوره خلود ازاي حضرتك ممكن اطلب منك طلب
دكتور خلود:اتفضل يا دكتور حور
حور:خلود انا دلوقتي في طريقي لقاعه.... دي في طريق بيتك صح
دكتور خلود:ايوه قريبه من بيتي
حور:طب اسمعيني....... 
دكتوره خلود:ليه كل دا؟ 
حور :هفهمك بعدين انا جايلك حالابعد شويه وقفت التاكسي قدام عماره وطلعت بسرعه جدا
بعد خمس دقايق تقريبا نزلت مع نزلوا بنتين
حور وهي منتقبه و دكتوره خلود..... 
الاتنين طلعوا على القاعه
عند المدخل خلود طلعت الدعوه والحارس شافها وسمح ليهم يدخلوا
في الوقت دا راغب نزل و بلغ الحرس انهم ميدخلوش حور 
حور دخلت الاوتيل هي و دكتور خلود
حور:خلود لازم اتكلم مع جيجي في الأول و افهمها انا اسفه لو عطلتك لو حابه تمشي اتفضلي لو حابه تفضلي ممكن نبقى نمشي سوا
خلود:معليش يا حور سيف ابني لوحده في البيت 
لازم امشي
حور:انا اسفه والله بس غصب عني طب تقدري تتفضلي
خلود :ولا يهمك ياله سلام موقت
حور راحت للاستقبال الاوتيل 
حور:لو سمحتي فين جناح العروسه... 
موظفه الاستقبال :الدور الرابع اوضه 348‪ يا فندم
حور:متشكره
قالتها وطلعت بسرعه جدا لجناح الخاص بجيجي 
جيجي كانت مبسوطه جدا و هي لابسه فستان زفاف بسيط و جميل و مكياجها هادي
الميكب ارتست:كدا خالص خلصنا
جيجي بسعاده:متشكره اوي يا نوران
نوران:حبيبتي هسيبك احنا بقى شويه 
قالتها وخرجت هي والبنات وفضلت جيجي لوحدها لجد ما سمعت خبط على الباب
قامت و فتحت الباب على اعتقاد ان دي والدتها
لكن استغربت لما شافت بنت منتقبه 
جيجي:ايوه... 
حور رفعت النقاب و دخلت بسرعه وقفلت
جيجي :حور في اي ولابسه النقاب ليه
حور:الحمدلله الحمد للله اني لحقتك اسمعيني كويس يا جيجي الجواز دي لازم توقف فورا والا صدقيني هتندمي
جيجي:حور انتي اتجنني بتقولي اي... المعازيم وصلوا و بعدين ليه الغي فرحي انا بحب راغب
حور:صدقيني الحب دا من طرف واحد و لو الجواز دي تمت هتبقى بتظلمي نفسك يا جيجي انا بكلمك لأن شايفكي سلمي اختي مقدرش اسيبك مع شخص زي دا
جيجي بعصبيه :حور انتي اكيد اتجننت وبعدين ماله راغب ولا عشان اتطلقتي من نوح عايزه تبوظيلي فرحي
حور:تمام يا جيجي مش هتعصب لان انا اللي طلبت الطلاق مش هو اللي طلقني دا اولا 
ثانيا الحيو"ان اللي انتي بتقولي بيحبك دا على علا"قه بطليقه اخوكي
جيجي:جودي؟!
حور:بالظبط راغب و جودي 
جيجي:انتي كدابه راغب مش كدا
جور:طب اسمعي بقى التسجيل دا 
قالتها وطلعت موبيلها وسمعتها الحوار اللي دار بينها وبين راغب و جودي في بيت جودي
جيجي دموعها نزلت وهي حاطه ايديها على وشها بصدمه حاسه بالاشمئزاز من راغب و انهيار دا فرحها وصاحبها مفروض جايين يباركوا ليها
المفروض هتفرح وتر"قص مع حبيبها و يوعدها انها تكون اغلب ما عنده لكن اي دا
جيجي بصدمه و دموع:دا كدب صح... حور وحياه نوح عندك قولي ان دا كدب انا عارفه انك متضايقه مني عشان سر"قت من فلوس نوح قبل كدا لكن بالله عليكي بلاش توجعيني كدا 
مش هقدر استحمل.... معقول راغب لالا 
طب هو دا عدل ربنا ان اللي نوح عمله فيكي يتردله فيا 
هو ك"سرك زمان وجيه عليكي ووجعك
معقول دا عدل ربنا اني اشرب من نفس الكاس
اااااههههههه اااااااااااااه ليه ليه كدا يااارب 
حور حضنتها وهي بترتب على ضهرها و بتوسيها لكن للأسف.... 
حور بدموع :جيجي صدقيني دا حب ربنا ليكي صدقيني افضل ما تكوني على ذمته و تكتشفي خيا"نته لان راغب عمره ما هيكتفي بواحده 
زي ما ليه علا"قه بجودي ليه علا"قات تانيه كتير
والله حظك حلو انتي لازم تحمدي ربنا 
جيجي بانهيار:الناس هتقول ايه يا حور.... 
حور:الناس هيتكلموا في كل الحالات صدقيني دا الحل الوحيد 
في الوقت دا دخلت شريفه هانم واتصدمت لما شافت حور و جيجي بتعيط
شريفه بغضب :انتي بتعملي اي هنا يا بنت مصطفى 
جيجي :انا مش هتجوز راغب
شريفه بصدمه ورفعه حاجب:ودا رايك ولا رأي الهانم..... اتجننتي ولا اي عايزه تف"ضحينا أدام المعازيم الناس يقولوا اي
جيجي بغضب :انا مش هتجوز واحد على علاقه بطليقه اخويا او ليه اي علا"قات 
شريفه بصرامه:هتتجوزيه يا جيجي وانا قلت كلمتي حتى لو ليه علاقه باي واحده تانيه دي اكيد نزوه وهتعدي إنما هو لما اختار اختارك انتي
وانتي يا بنت الغندور اطلعي برا و اخرجي من حياتنا خالص نوح طلقك.... معدتيش ليكي مكان بينا امشي يا حور 
حور:انتي ازاي كدا فكري في بنتك ازاي بتفكري بالطريقه العق"يمه دي..... انا همشي لكن قبل ما امشي نوح بيه لازم يسمع التسجيل دا 
شريفه مسكتها من دراعها بعنف:قسما بالله يا حور انا ممكن أو"لع فيكي حيه انتي متعرفيش انا بكر"هك اد اي و بكر"ه ابوكي و اللي عمله في جوزي انا مش ناسيه لو فرح بنتي مكتملش صدقيني هدفعك التمن غالي اوي
حور زقت ايديها بقوه:وانا مبتتهد"دش انا مبخافش غير من الله إنما البشر اذيتهم ليا بأيد ربنا انا اصلا مش مصدقه انك ام و الفرح مش هيكمل 
شريفه:هنشوف يا حور 
حور سابها و خرجت وهي بتبص لجيجي اللي بتعيط و والدتها بتمسح دموعها عشان تجهز وتنزل للمعازيم هي و جوزها 
شريفه مكنش عندها اي استعداد ان الفرح ميكملش هي شايفه ان دا طيش شباب عادي واكيد هيتغير بعد الجواز
طلعت موبيلها وكلمت راغب و قالتله ان حور موجوده ولابسه نقاب 
راغب طلع بسرعه على الدور الرابع حور كانت نازله وهي رافعه طرف العبايه اللي لابسها 
راغب اول ما شافها بعد و استخبي شاف الجرسون وقفه بسرعه
فضل يتكلم معه و بعدين اداله فلوس 
الجرسون هز راسه بأه و مشي
حور فجأه بتخبط فيه والعصير بيقع على هدومها
حور:مش تحاسب يا استاذ
الجرسون:انا اسف يا هانم
حور كانت بتبص لهدومها سابته وراحت الحمام في الوقت دا بتكون مشغوله في تنضيف هدومها بتدخل بنت و بدون ما حور تاخد بالها بتسحب الموبيل من شنطه حور و بتخرج بسرعه
حور بتخلص وبتخرج من الحمام و بتنزل القاعه لكن استغربت ان نوح مختفي كانت منتظراه لان هو الوحيد اللي هيسمعها ويصدقها لو فعل بيحبها وبيثق فيها
جوا القاعه كلهم بيرنوا على نوح اللي اختفى فجاه
نوح بيوصل القاعه و بيدخل وهو باين عليه الغضب 
حور شافته لكن استغربت شكله و اول ما دخل
الماذون:اخير وصلت يا ابني خلينا نكتب الكتاب ورايا فرح تاني
حور:مفيش كتب كتاب يا مولانا تقدر تتفضل
شريفه بغضب :حووووررر
حور قلعت النقاب و راحت أدام نوح
نوح:حور..... 
حور:انا اسفه بس انا مضطره اقول دا أدام الكل مدام مدام شريفه مصممه.... استاذ راغب تنكر وجود علاقه بينك وبين مدام جودي
راغب بثقه:انتي اتجنني بتقولي اي علا"قه اي دا انتي شاربه حاجه.... 
نوح :حور بتقولي ايه.... جودي!! 
حور:انا اسفه يا نوح بس دي الحقيقة طليقتك على علا"قه بصاحبك .... 
راغب:نوح متصدقهاش دي واحده كدابه
حو بغضب ر:انا مش كدا مش كدابه انت اللي غشا"ش ومنا"فق وخا"ين... وانا معايا دليل
راغب:واي دليلك يا حور هانم 
حور بتفتح شنطتها وبتدور على الموبيل لكنها مش بتلقيه كل دا تحت نظرات الناس 
شريفه بسخريه:واحده كدابه عايزه تبوظ فرح بنتي عشان ابني طلقها ور"مها
نوح بغضب :شريفه هااانم اظن كفايه كدا والجواز دي مش هتتم
شريفه بصدمه :انت بتقول اي انت مصدقها 
نوح :طبعا مصدقها جيجي اتكلمي انتي عايزه الجواز دي
جيجي بقوه :لا
نوح بابتسامه وهو بيمسك ايد حور:اتفضل يا حاضره الظابط
حور:ظابط؟!!
نوح سابها وراح وقف أدام راغب وضر"به بالبوكس:اي فكرني غبي للدرجه دي.... و الاختلا"سات اللي انت بتعملها من ورايا مش هكتشفها..... و القر"ف اللي بينك وبين جودي انا معرفوش
من كم يوم كنت عايز اعرف انت مخبي اي فضلت وراك و وراء الملفات اللي انت اشتغلت عليها رقبتك انت وجودي هانم و جبت كل الادله اللي اوديكم في دا"هيه
يبقى كدا قدرت اخد ابني منها للأبد و حبستك وعلى فكره انا جاي دلوقتي و عامل حسابي افركش كل حاجه للأسف عرفت متأخر لكن لو حتى كنا كتابنا الكتاب كنت هتطلقها
شريفه بغضب :كله بسببك انت يا حور
قالتها وهي بترفع ايديها على حور
لكن نوح بيمسك ايديها قبل ما تنزل على وش حور
نوح:مسمحلكيش يا أمي دي مراتي
شريفه:مراتك... انت طلقتها
نوح بص لحور برجاء و لهفه:و هتبقى في عصمتي
راغب بغضب جحيمي و العسكري بيكلبش ايديه :اوعي تفتكر انك كدا كسبت لا انا مش بستسلم بسهوله هرجعلك يا نوح انت فاهم هرجع وساعتها هحسر قلبك عليها سيب أيدي انت اتجننت انا راغب الصاوى 
البوليس اخدوه و جيجي فضلت تعيط في الوقت دا شريفه كر"هت حور أضعاف مضاعفة 
حور:انا اسفه بس مكنش هقدر اشوف حد بيتظلم واسيبه بعد اذنكم
نوح:رايحه فين؟ 
حور بجديه:همشي
نوح مسك ايديها و خرج من المكان في الوقت الناس بداو يمشوا
نوح:حور انا عايزه فرصه انا عارف اني غلطت في حقك و النهارده ربنا رد دا ليا في اختي الوحيده اوعي تكوني فاكره انه سهله عليا اشوفها كدا لا احساس الذنب بيمو"تني
حور:انا اسفه يا نوح بس مش واثقه فيك 
انت عملت فيا كتير وانا مش هستحمل وجع تاني
نوح:بتحبيني؟ 
حور بثقه وتهرب:مبقتش احبك
نوح:مش مصدقك بس صدقيني هنرجع دلوقتي تقدري تمشي
حور:صدقني مش هتقدر تقنعني اني ارجع لواحد مخا"دع زيك انا عملت كدا عشان اختك مش عشانك و اوعي تفتكر ان لما انقذتني من المناره انا صدقتك تؤتؤ 
قالتها ومشيت من الاوتيل وهي نفسها تسامحه وترجعله لكن كرامتها بتوجعها مش قادره تنسي بس يبها للايام
بعد وقت طويل 
عند شريفه في الموبيل:عرفت هتعمل اي عايز الشقه تبقى فحم و البت تمو"ت جواها مش عايزه غلط انت فاهم وفلوسك هتوصلك بعد التنفيذ
شخص :تومريني يا هانم 
شريفه بصت لبنتها اللي نايمه بعد وقت طويل وانهيار أعصاب ووجع
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على : ( رواية أسير عشقها الفصل الرابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية أسير عشقها )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-