القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم أميرة رمضان

 ده علي اساااااس اني بتبلي عليككككككك ومشفتكش قااااااااعد معاها خمسين مره قبل كده 
نوح ببرود  : وانتي مالك انا اعمل اللي عايزه وانتي هنا اللي بيربطنا ببعض الشغل بس وبلاش شغل  الجنان ده
خديجه : تمام  ، شوف بقا قسما بالله  ي نوح لو شفتك قريب منها تاني ولا حتي بالغلط لاوريك شغل الجنان على اصوله 
وهات الورق دده (خدت الورق كله ومشت)#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
نوح اتفاجاء من رد فعلها : ي بنت المجنونه هي مالها وخدت الورق كله تاني يخربيتها
 (طلع وراها بسرعه عشان الورق دخل المكتب من غير ما يخبط علي الباب)
خديجه ببرود : مش في باب تخبط عليه 
نوح : عايز الورق خليني اخلص شغلي 
خديجه : وانا مالي متخلص هو انا مانعاك
نوح: انتي ي انسه واخده الورق بتاع الحسابات بتاع الاسبوع ده وانا عايزو ضروري عشان اعمل الاحصائيات
خديجه : هو انت اعمي  مش بتشوف (نوح بصلها بغضب وهي خافت) انا اقصد يعني انا بشتغل فيه وهخلصو خلاص 
نوح : مش واثقين في شغلك هاتي اعمله انا 
خديجه بعصبيه : مش واثقين في شغلي انا طب والله العظيم مفيش حد هيعمل الورق ده غيري حتي لو هتخسرو الصفقه 
نوح : بلاش عند هاتي الورق ( وقرب منها بغضب)
خديجه مسكت الكابتشينو وقالت بعصبيه : اقف مكانك اقسم بالله هكب الكابتشينو علي الورق دلوقتي وهخليه يبوظ وهيبقا لا انا ولا انت هنشتغل فيه 
نوح : انتي عبيطه اي شغل المجانين ده 
خديجه : بتقولو علينا بنص عقل ومجانين خليك انت بقا ي عاقل مكانك واطلع برا مكتبي حالا 
نوح : لاء انا هشوف حل مع الجنان ده انهارده (وطلع من المكتب)
خديجه بتنهيده : اوووف الحمد لله كان هيموتني 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
___________
مامااااا وحشاني ووحشني بيتي اووووي 
ماما: حبيبت قلبي نورتي (حضنتها)
_ قوليلي بقا البيت عامل اي من غيري 
ماما بحزن: وحش اووي بقيت وحيده ومحدش بيونسني غير اختك واولادها 
_ حبيبتي ي ماما خلاااص انا هقعد معاكي هنا 
ماما : طب وجوزك 
_ انا مالي بيه هقعد هنا وخلاص 
ماما : امشي ي بت هو انا جوزتك عشان ترجعيلي تاني ده اي الهم ده 
_ بقا انا هم ماااشي ي ست الحبايب 
ايان : تيتا هو مفيش لعب هنا 
ماما ؛ في لعب كتيره اوي بتاع مالك هناك اهي هاتها ونلعب بيها كلنا 
تالين بطفوله: طب هو فين مالك 
_ يخربيتك ديما فضحانا ي بت اتقلي 
ماما : هياجي دلوقتي تعالي بس اقعدي معايا شويه وهو جاي 
_ هي البت سندس لسه مجاتش 
ماما : لاء مجتش انهارده خالص 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_______
في الورشه 
فارس : انا ماشي بقا وهبعتلك حد ياخد الموتوسيكل وشكرا علي القهوه 
رحيم : مفيش شكرا بقا المره الجايه هتبقا علي حسابك انت 
فارس : احنا هنبتديها كددددده
سندس وهي داخله الورشه : رحيييييييم 
(فارس انتبه لصوتها بسرعه وبصلها بحب ،رحيم لاحظ انه بصلها واستغرب )
فارس : طب سلام انا (ومشي)
رحيم : اي ي زفته انا مش قولت قبل كده متاجيش الورشه دي تاني عشان بيبقا في رجاله هنا 
سندس : انا لو عليا لا عايزه اجي ولا عايزه اشوف وشك بس اعمل اي في امي واختك قالولي رحيم مطفحش روحي وديلو يطفح اللهي الاكل يقف في زورك يقطع نفسك ونخلص منك
 #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
رحيم : طب غوري من هنا بقا بدل ما اديكي بالحديده دي في دماغك 
(سندس طلعت بسرعه وهي بتضحك ومشت )(وفارس كان راكب في العربيه وشايفها وهي ماشيه)
فارس اتضايق انها بتضحك مع ابن عمها كده  : هو ممكن يكونو بيحبو بعض  ياربي لو فعلا كده يبقا البت اللي تدخل قلبي مش ملكي لااااء اكيد لاااء 
 وبعدين اي جو المراهقين اللي انا بعملو ده مينفعش كده لازم اخد خطوه في الموضوع ده بس ازاي
 (فكر شويه وقال )لقيتهاااا
_________
ندي : لما عرفت انك هنا مصدقتش نفسي وانا اقول الجو حر اوي ليه انهارده كده اتاريكي منورانا 
_ ماشي ي كلبه البحر  وحشاني اوووي بس مالك ي بت خسيتي ليه كده 
سندس وهي داخله : لاء هي مخستش انتي اللي ضربتي 
_ ااااااي انا تخنت #بقلمي_اميره_رمضان مسعود
ندي : لاء ي قلبي والله التخن ده حاجه قليله عليكي 
سندس : انا من راي انك تخسي وتعملي رجيم قاسي عشان ليل ميهربش منك لانك هتبقي شبه البقره الحلوب 
_ متهزوش ي جماعه والله هو انا فعلا جيت البس البجامه بتاعتي اللي كنت بلبسها قبل الجواز مدخلتش فيا بس اكيد هي كشت عشان بقالها كتير في الدلاب 
ندي : اها طبعا العيب في الهدوم 
سندس : اي اللي انتي ماسكاه ده 
_ ده طبق محشي طعمه جااامد لو عايزه ادخلي هاتي من المطبخ عشان مش هديكي من ده 
سندس : حرررررام عليكي يعني  انا اقولك خسي تقومي تاكلي محشي هاتي الطبق ددددده
ندي : هو ليل هياجي هنا
_ اه طبعا هياجي ياخدني وهو راجع من الشغل 
سندس : بياجي ايمتي 
_ ملوش مواعيد بس انهارده عنده شغل كتير هيتاخر 
سندس : ياجي بسلامه بس وحيات امك لاخد الطبق ده
_ لاااااااءءء 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
________
بليل 
ليل جه خدنا عشان نروح ووصلنا البيت 
خديجه كانت باين عليها متعصبه ونوح واقف في الجنينه وفارس بيتكلم في التلفون
ليل : خير كده مالكم في اي 
خديجه: مفيش حاجه
نوح دخل بعصبيه : اخيرا جيت انا عايزك بقا تشوف حل لشغل العيال ده طول عمرنا بنشتغل حلو رجاله مع بعض مفيش مشاكل من وقت مجات الهانم ودخلت في الشغل وكل حاجه ماشيه عكس 
خديجه : بطل تقول كلام علي الفاضي يتقول اي المشكله اللي حصلت ي تسكت 
نوح : شايف طريقه كلامها عامله ازاي 
ليل : ايان خد اختك واطلعو العبو فوق (دخلنا وقعدنا )
ليل : اتكلمي كويس ي خديجه 
_ هو اي اللي اتكلمي كويس ي خديجه عملت اي خديجه مقالتش حاجه غلط فعلا يتقول المشكله اللي حصلت ي تسكت اي الغلط في كده #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
فارس : لاء خديجه بقت تصرفاتها غريبه لما حكالي نوح علي اللي عملته ده هيخليني امنعها انها تروح الشركه تاني 
خديجه بحزن وعصبيه : انا معملتش حاااااجه وعايزه اشتغل
ليل بصوت عالي : بسسسسسسس اي  ده مش عايز اسمع صوت حد الا اللي هسمحله يتكلم 
(سكتنا كلنا )
ليل : قول ي نوح اي اللي حصل 
(نوح قال كل اللي حصل من خديجه في الشركه )
ليل : خديجه الكلام ده صح انتي فعلا كنتي هتكبي الكابتشينو علي الورق 
خديجه : ايوا كنت هعمل كده بس هو استفزني 
نوح : اهو عشان استفزيتها هتبوظلنا شغل بملايين
_ واااانت تستفزها ليييه كنت عايز الورق منها ليه وهي بتشتغل وبتقلل من شغلها وتقول مش واثقين فيه 
خديجه : ايوا قوليلو وقال من شويه قدام فارس ده شغل لرجاله مش لينا احنا مكانا المطبخ 
_ جرااااا اي ي استاذ نوح ماااالك واخدنا ونازل بينا الارض ليه كده لاء ي اخويا ده لولا احنا مكنتوش انتو عرفته توصلو لحااااجه 
ليل : اقلعي اللي في رجلك وانزلي علي دماغه بالمره
 #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ كنت هعمل كده بس للاسف لابسه كوتش مش لسه هقلعو 
ليل : بسسسسس اي الهبل ده هو انا مش هعرف اسكتكم ولا اي ده اخر كلام في الموضوع ده خديجه هتروح الشغل عادي وهتستلم شغلها مني انا والشغل اللي هتاخدو هتخلصه ومحدش ليه كلمه عليها في الشركه غيري انا ولو غلطت انا اللي هحاسبها مش حد تاني 
(انا وخديجه في صوت واحد)  يحياااااا العدل هههههه
نوح : تمام انا غلطان اني خايف علي الشركه من افكارها 
خديجه : الشركه لو كانت هتبوظ من الافكار كانت زمانها باظت من افكارك
قولت بصوت واطي لخديجه : الله عليكي بس اخرسي بقا عشان كده انتي مش هترجعيه انتي هتخليه يقتلك ويرتاح منك
 #بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_________
رحيم : بت ي دوسه 
سندس : عايز اي من زفته 
رحيم : بتعملي اي 
سندس : بلعب لودو 
رحيم : هو مفيش غير اللعبه دي لحسه دماغك سيبك منها عايز اتكلم معاكي في موضوع 
سندس : طب استني هخلص الجيم 
رحيم : انا غلطان اني جيت لحما*ره زيك اخد رايها 
سندس : خلاص خلاص قفلت اهو قولي بقا اي الموضوع 
(رحيم حكالها  اللي حصل بينه هو وفارس )
سندس بفرحه : انت لسه هتفكر وافق طبعااا 
رحيم : اهدي بلاش تسرعه انا بس مش عارف ازاي هو شخصيا يعرض عليا حاجه زي دي من غير مطلب منه
سندس : هو زي مقالك بيحب يوسع شغله وانت فعلا شغلك ممتاز ومكسب لاي حد عشان كده المشروع ده هيبقا خير ليك وليه 
لان ده حلمك من زمان ان يكون عندك شركه كبيره لصيانات واهو ابتدء يتحقق دلوقتي ورشه بكرا مصنع بعد كده شركه وهتكبر وهتقول دوسه قالت بس يبقا افتكرنا بقااا
رحيم : انتي مين 
سندس : نسيتني واحنا لسه في البدايه ي وا*طي 
رحيم : صحبتك ندي عامله اي 
سندس : الحمد لله بقت كويسه شويه ورجعت زي مكانت الاول ومبقاش في حاجه مخوفاها الا انت 
رحيم باستغراب : انا ؟! طب ليه 
سندس : يعني انت عرفت عنها كل حاجه وساعدتها خايفه لتغدر بيها وتقول لااهلها او تذلها لما تشوفها وبعيد عن كل ده بتقول انها مش قادره ترفع عينها في عينك عشان ندمانه علي الغلط اللي عملته 
رحيم : اممممم عشان كده لما شافتني انهارده وشها جاب الوان  هو الواد زياد حاول يكلمها 
سندس : لاء خالص حتي مابقتش بتشوفو واقف في السوبر ماركت 
رحيم : زياد ده اكتر واحد خواف في الدنيا دي بس بيستقوي بالبنات الوا*طي
سندس: بقولك اي بس جاوبني بصراحه انت بتحب ندي 
رحيم : بت انتي هبله هو كل شويه تقوليلي بتحب ندي معجب بندي متطلعي من دماغي انتي وندي بقا
سندس: انت مش فاكر زمان لما كنا في ابتدائى كنت بتقول انك بتحبها وهتتجوزها 
رحيم : انا هاخدك علي اد عقلك انتي بتقولي لما كنا في ابتدائى يعني كنا عيال مش بنفهم حاجه طب ماهو انتي كنتي بتقولي علطول ان انا وانتي هنتجوز وكنتي بتغيري من ندي وبتضربيها عشاني ومكنتيش مستوعبه يعني اي احنا اخوات في الرضاعه 
اقدر بقا احسبك علي الكلام ده دلوقتي 
سندس : انت اهبل انا كنت صغيره  مش فاهمه 
رحيم : بظبط كده ياربي تكوني فهمتي بقا 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
 _____________
سوسن : الشملوله كانت هنا انهارده 
سيد : مجابتش حاجه وهي جايه 
سوسن : شفتها كانت جايبه شنط كتيره لامها مقدرتش تقولي خدي ي مرات عمي حاجه 
سيد : مش بيطمر فيها هي وامها 
سوسن : بعتت ياخويا لاختها كتير وبسمه طلعت كله شقتها من غير متديني حاجه 
ندي : قال يعني انتو بتدوها حاجه من ساعه ما ياسين سافر وانتو اللقمه اللي بتاكولها بتبصولها فيها 
سوسن ؛ واحنا هنصرف عليها يعني ولا اي 
ندي : جوزها اللي بيصرف عليها وبيبعتلها الفوس وانتو بتاخدوها 
سيد : فلوس ابني واخودها زي منا عايز سيبك انتي مش الحقد بتاعك ده 
ندي : انا برضو اللي بحقد 
سوسن : بكرا هنروح خطوبه بنت خالتك اتخطبت وهي اصغر منك وانتي لسه قعدالي شاطره بس تطفشي العرسان دانتي وش فقر 
ندي : مبقتش اتعصب واتضايق من كلامك عارفه ليه لان من كميه الطاقه السلبيه اللي باخدها منك دمرتلي مشاعري ومبقاش يأثر فيا حااااااجه 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_________
كنت واقفه بسرح شعري وليل دخل 
ليل : مالك مكلتيش ليه 
_ لاء مش هتعشا 
= ليه 
_عشان بعمل رجيم 
= رجيييييم ليييه 
_ انا تخنت ولازم اخس شويه العيال قالولي انك هتطفش مني لو فضلت كده 
ليل بضحك : اطفش متقلقيش انا لو هطفش هطفش من لسانك مش من شكلك ثم ان فين التخن ده 
_ مالو لساني يعني هو انا بتكلم 
ليل : لاء خااالص دانتي كنتي هتخلي نوح يولع في خديجه تحت 
#بقلمي_اميره_رمضان_مسعود
_ مش هو اللي بيقول كلام مش مظبوط 
ليل : هو برضو وبعدين خديجه طول عمرها مش بتحب تشتغل معانا اشمعنا الفتره دي جات تشتغل 
_ الله اعلم وبعدين نصيبها كده 
ليل : نصيبها ولا فيه حد لعب في دماغها 
_ مش عارفه ياترا مين اللي لعب في دماغها 
ليل : اممممم تلاقيها حربايه صغيره لابسه بجامه وردي 
_ اي ده ههههه دي لابسه بجامه زي 
ليل : اللهم طولك ي روح يلا اتعشي قبل ما تنامي 
_ قولتلك لاء بعمل رجيم بقا سيبني في احزاني 
ليل : رجيييم اي اللي هتعمليه فين التخن ده بطلي هبل وبعدين انا عايزك تتخني كده وتبقي بطايه اكتر 
_ لاء اكتر من كده هعدي مرحله البط وهدخل في مراحل تانيه احنا مش قدها
ليل : عارفه انا لو سمعت كلمه رجيم في البيت ده تاني هعمل فيكي اااي 
__________
تاني يوم بعد الفطار 
فارس : حنين عايز اتكلم معاكي في موضوع مهم  قومي ي بت ي خديجه من هنا 
خديجه : والله ما هتحرك وهسمع كل حاجه هتقولها 
فارس : مش عندك شغل انهارده 
خديجه : هعمله هنا متشغلش بااالك 
_ سيبك منها وقولي اي الموضوع 
فارس : بصراحه كده  انا عايز اتجوز سندس 
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على : ( رواية حنين الليل الفصل الثالث والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
reaction:

تعليقات