رواية حنين الليل الفصل العشرون 20 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة العشرون 20 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء العشرون 20 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت العشرون 20 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل العشرون 20 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل العشرون 20 بقلم أميرة رمضان

انا لو يرجع بيا الزمن مكنتش اسيبه لحظه 
نوح من وراها : وانا لو يرجع بيا الزمن مكنتش حبيتك اصلا
(خديجه بصت وراها بخضه وصدمه)= انت بتقول اي 
نوح ببرود : زي مسمعتي انتي مش سافرتي تكملي تعليمك راجعه تاني ليه
خديجه بدموع : متكلمنيش بالطريقه دي ي نوح
نوح : هي دي طريقتي 
خديجه : لاء عمر مكانت دي طريقتك معايا 
نوح : لاء ماهي دي الطريقه الجديده اللي حضرتك تستاهليها 
_ في اي ي نوح مالك الكلام مش كده برضو اهدي شويه عليها
نوح : حنين متشغليش بالك وسيبك منها المهم فارس فين 
_ في الاوضه دي
(نوح مشي وخديجه قعدت تبكي)
=شوفتي بيقول اي انا مابقتش فارقه معاه خالص 
_ انا مقدرش الومه علي تصرفاته ده شئ طبيبعي 
خديجه : هي مشكلتي اني حبيت اني اكمل تعليمي 
_ لاء ي حبيبتي مشكلتك انك حبيتي نفسك ومشفتيش الا نفسك 
خديجه بدموع: ي حنييين قولتلك بلاش الكلام ده لانه بيوجع قلبي اووي 
_ خلاص سيبك من الكلام خلينا في المهم انتي دلوقتي بتحبيه وعايزاه يرجعلك وتتجوزو ونخلص منكم صح
#بقلمي_اميره_رمضان 
خديجه بتفائل : ايوا صح طبعااا
_ انتي مش قولتي انك دارسه حاجات كتيره في الشغل بتاعهم ده وبتفهمي فيه 
خديجه : اه 
_ طب خلاص احنا كده هنبدء نحل الموضوع
خديجه : ازااااي 
_ركزي معايا واسمعي كل كلمه عشان هتنفذيها بالحرف الواحد 
__________
فارس : اي ي عم مش ناوي تاجيلي ولا اي 
نوح بضيق : معلش بس الشغل كتير ومضغوط 
فارس : خسرتو الصفقه صح هو ده بقا اللي مزعلك احنا كده كده كنا عارفين اننا هنخسر 
نوح : بالعكس كسبناها 
فارس : انت بتتكلم بجد 
نوح : اه والله 
فارس : طب ازاي 
نوح: هقولك 
______
ندي قاعده وتليفونها رن 
ندي : مين 
سندس : انا سندس ي بت بس بكلمك من عند رحيم 
ندي بخوف وتوتر  : ررحيم ط طب هو عامل اي دلوقتي حصلو حاجه  
سندس: لاء ي حبيبتي هو كويس وشه بس فيه كام خبطه كده هيعملها كمادات تلج وهيبقا زي الفل 
ندي بندم : قوليلو انا اسفه والله اسفه
سندس : طب متكلميه هو 
ندي : لاء لاء متخلنيش اكلمه بالله عليكي 
سندس : خلاص
ندي : هو قالك حاجه عن الموضوع 
سندس : ايوا قالي كل حاجه وبصراحه متضايق من تصرفك ده 
ندي بحزن : طب كنت اعمل اي ي سندس 
سندس : متعمليش حاجه ي قلبي خلاص اللي حصل حصل
ندي : هو ممكن رحيم يقول لحد من الاهلي اللي حصل 
سندس : لاء طبعا وهو مكنش هيقولي اصلا لولا اني انا قولتلو اني عارفه الموضوع طلعي بقا الموضوع من دماغك  واطلعي بقا من الانتي فيه ده وارجعي ندي الفرفوشه تاني 
ندي : ازاي وانا خايفه من اللي زياد هيعمله انا قاعده قلبي هيقف ليبعت الصور لاهلي ابويا مش بيتفاهم 
سندس : متشليش هم الموضوع لان الموضوع انتهي خالص 
ندي " ازاي 
سندس : رحيم عمل كل حاجه تتعمل مسك الواد طلع عين اهله وخد تلفونه ومسح كل صورك ودمرله التلفون وبيقولك كمان متخافيش منه ولو حاول يقرب منك ولا يقولك كلمه وحده بس قوليلو وشوفي هيعمل فيه اي 
#بقلمي_اميره_رمضان 
ندي بعدم تصديق : انت بتقولي اي انتي بتتكلمي جد يعني خلاص كابوس زياد ده راح خلاص 
سندس : بظبط كده والبركه في البشمهندس 
ندي : علي راسي البشمهندس ده والله عمري ما هنسي ليه الموقف ده انا حقيقي مش قادره اوصف انا عامله ازاي حاليا 
سندس : حاسه بيكي ي قلبي المهم متتاخريش بقا بكرا 
ندي : لاء مش هقدر اجي 
سندس : ليه بقاااا ي عنياااا
ندي : مش هقدر اجي واشوف رحيم مش هقدر احط عيني في عينه 
سندس : ندي رحيم مش هياكلك وخلاص الموضوع خلص وهو مش هيفكر فيه وزعلان عليكي حقيقي وقال اياك بس تقفلي الموضوع ده ومتفتحهوش تاني خلاص بقا متشغلييييش باااالك 
ندي : مش عارفه 
سندس : بت انتي انا هستناكي بكرا ولو مجتيش انا هخاصمك بجد يلا سلام 
(ندي قفلت مع سندس وجرت علي اوضتها صلت ركعتين شكر لله ان ربنا انقذها من كل اللهم اللي هي فيه )
________
بليل 
كنت بتفرج علي المسلسل ولقيت ليل دخل ومعاه شنطه كبيره
_ اي ده 
ليل : دي هديه صغيره ليكي 
_ بجد انا بحب الهدايا اووووي بس بمناسبه اي 
ليل : مكافأه ليكي 
_ مكافأه ليا انا ليييه
ليل قعد جنبي مسك ايدي بحب : عشان انتي كان ليكي دور كبير اوي في اني افوز بالصفقه 
_ انا عملت اي 
ليل : فاكره لما كبيتي القهوه علي الورق #بقلمي_اميره_رمضان 
_ هي الهديه دي فيها اي بظبط اكيد متفجرات صح
ليل : اي تفكيرك العبيط ده
_ لاء ده مش تفكير  ده اكيد ازاي ابوظلك الورق وانت تجيبلي هديه بالعقل كده 
ليل : ماهو العقل ده يخليكي تسكتي شويه وانتي هتفهمي 
_ قول اما نشوف
ليل : لما عملتي الكارثه دي انا اخدت الورق الشركه وحاولت كتير اعدل فيه بس معرفتش فطلعت علي الشهر العقاري اعمل ورق تاني وده طبعا خد حوالي يومين وفي الوقت ده الورق اتسرق زي ما عرفتي  #بقلمي_اميره_رمضان 
_ متفكرنيش والله زعلت اووي 
ليل : ماهو الورق اللي اتسرق ده كان فيه الورق اللي اتكب عليه القهوه وناقص الخمس ورقات اللي باظو من القهوه 
_ انت بتتكلم جد شوف ربنا انقذك ازاي من خساره زي دي واحنا اللي كنا مفكرين ان ده بلاء لينا اتاريها كانت نعمه اللهم لك الحمد 
ليل : الحمد لله 
_ طب الشنطه دي فيها اي بقا 
ليل : افتحي وانتي تشوفي 
(فتحتها وكان فيها فستان روووعه لونه اسود )
_ اي الجمال ده بجد تحفهه  تعرف انا بعشق اللون الاسود اوووي بجد شكرا ليك 
ليل بمكر : شكرا حاف كده 
_ امال عايز جنبها اي ي اخويا 
ليل : بو*سه 
_ انت سافل وانا مستحيل اعمل كده 
ليل : انا جوزك ي بت ومفيش حاجه مستحيله وانتي بتقولي ان لو منعتيني منك يبقا حرام صح 
رديت بضيق : ايوا صح 
ليل : طب يلا اسمعي الكلام بقا 
_ من عيوني وقفت وبوست علي راسه  _اهو ملكش حجه بقا
ليل : هو انا ابوكي بتبوسي علي راسي خدي ي بت هنااااااا
__________
جاسمن بغضب : دانا هوديكي وراه الشمس بقا بتخدعيني وتجبيلي ورق ملوش لازمه 
حبيبه بخوف : ي مدام انا الورق اللي قولتي عليه جبته مدورتش فيه وانتي شخصيا لما اخدتيه كنتي فرحانه اوووي مش ذنبي انا 
جاسمن : غبيه ومتعرفيش تعملي اي حاجه هاتي الفلوس اللي اخدتيها 
حبيبه : فلوس اي مش هعرف اجبهالك تاني انا صرفت منها كتير وكمان حضرتك انا مهدده اني اتكشف وليل بيه لو كشفني مش هيرحمني 
#بقلمي_اميره_رمضان 
جاسمن : انتي مفيش منك فايده بعد كده غوري مش عايزه اشوف وشك 
حبيبه : خلاص ي مدام اللي تشوفيه 
جاسمن بتفكير : بقولك خليكي علي تواصل معايا عشان ممكن احتاجك بس حذاري تغلطي بعد كده 
__________
تاني يوم 
ايااااااان لبست الكوتش 
ايان : اه يلا بسرعه بقا 
_ ماشي جايه اهوووو : يلاااا ي ليييييل 
(ليل طلع من الحمام )_  انت لسه ملبستش بسرعه هنتااااخر 
ليل : استني كده اي ده 
_ اي 
ليل : امسحي الروج ده 
_ ده خفيف خالص والله
ليل : ماهو مغري اكتر من التقيل امسحيه (وغمز وقال)والا همسحو انا بطريقتي 
مسكت المنديل بسرعه ومسحته : اهو اهو مسحته في حاجه تاني 
ليل : برضو لسه 
_ لاء انت بتهزر مفيش حاجه 
ليل : تعالي بس اوريكي (وقرب مني وانا هموت من الكسوف وهووووبا تالين تدخل )
تالين : انتو بتعملو اي 
اتخضيت : اسألي ابوكي ي اختي 
ليل : اي ده مش مظبطه الفستان ليه تعالي اربطلك الحزام 
_ههههههه استاذ في تغير الموضوع 
ليل بغمزه : بس لسه مخلصناش كلامنا 
__________
خديجه : انت رايح فين 
فارس باصرار : جاي معاكم #بقلمي_اميره_رمضان 
خديجه : جاي فين ي فارس انت شايف حالتك 
فارس : انا تعبت من القعده هنا ولازم اطلع اغير جو شويه 
خديجه : هتغير جو ولا تشوف الجو 
فارس بضحك: هو باين عليا كده 
خديجه : مفضوح اوووي 
(نزلنا كلنا وفارس وخديجه كانو جاهزين ومشينا علي القاعده)
________
في القاعه 
سندس : ندي مالك متوتره كده ليه 
ندي : لاء مفيش بس انا مش هطول وامشي عشان بابا 
سندس : عشان ابوكي برضو 
ندي : سندس متضغطيش عليا بالله عليكي 
سندس : خلاص مش هضغط انا عايزه راحتك اعملي اللي يريحك وبعدين احنا بعيد عن رحيم انا مش عارفه انتي خايفه كده ليه ده لو كان زياد مش هتخافي منه كده 
ندي : ماهو عشان رحيم عيني منه في الارض 
سندس : طب بقولك اي فكك من النكد ده وتعالي نرقص مع العروسه 
ندي : لاء طبعا انتي عارفه اني مش برقص برا البيت 
سندس : هههههه طب تعالي سقفي زي كلب البحر #بقلمي_اميره_رمضان 
(وصلنا القاعه وكنت مبسوطه اووي عشان شوفت عيلتي كلها هناك والكل كان فرحان )
سندس  جات تسلم علينا ومعاها رحيم
سندس : منورين الفرح كله والله  ي جماعه
فارس ببعض الضيق :مين اللي معاها ده ان شاء الله 
خديجه بصوت واطي : ممكن يبقا خطيبها 
فارس : اخرسي ي بت اخرسي جتك داهيه
خديجه : الحق عليا كنت هسألها لكن خلاص مش هسأل وهخرس اهو 
فارس : اسالي مش هتحايل انا علي اهلك #بقلمي_اميره_رمضان 
خديجه : سندس هو الكابتن ده خطيبك 
سندس بضحك : لاء الحمد لله انا ربنا نصرني 
رحيم : ده انا اللي ربنا بيحبني اسكتي انتي 
سندس: ده البشمهندس رحيم اخويا وابن عمي 
خديجه : اهااا ده اللي حكتيلي عليه 
سندس  : بظبط كدددده 
فارس بأرتياح : اهلا ي بشمهندس  عقبالك 
رحيم : تسلم والف سلامه عليك 
فارس : الله يسلمك حضرتك مهندس اي 
رحيم : مهندس ميكانيكي 
فارس بفرحه عشان يقرب من سندس : انت بتشتغل بقا صح 
رحيم : اها عندي ورشه بتاعتي بشتغل فيها 
فارس : عارف ان الوقت مش مناسب بس انا عندي الموتوسيكل بتاعي غالي عليا اووي ممكن رقم حضرتك عشان ابقا اجبهولك تصالحه 
رحيم  : تمام اتفضل 
_ بس اي ي بت الحلاوه دي لا كده خطوبتك الاسبوع الجاي 
سندس بضحك: يسمع منك ربنا تعالي نقف مع البنات خديجه تعالي معانا 
(طلعنا وقفنا مع البنات وايان وتالين ومالك مع ماما)
أسامه بضحك: اخوكي واقف باصص علي البنات كده ليه هيقولو بيتحر*ش بيهم يخربيته #بقلمي_اميره_رمضان 
شهد بضحك : لاء هو مش باصص علي البنات هو باصص علي بنوته وحده 
أسامه : مين دي 
شهد : ندي صاحبه سندس طول اليوم مشلش عينه من عليها 
أسامه : طب اي رايك نخطبهالو 
شهد : لاااء بعد منتجوز انا وانت الاول مش ناقصه حاجه تاني تعطل الجوااااااااازه 
أسامه بضحك :وطي صوتك يخربيتككككك مصلحجيه درجه اولي 
_________
(ندي واقفه مكسوفه )_ مالك ي بت في اي 
سندس : مكسوفه من رحيم 
ندي : اسكتي الله يحرقك 
_ تسكت ليه ماهو انتو واضح ان فيه حاجه رحيم منزلش عينه من عليكي ده حتي وهو بسلم علينا عينه عليكي 
(وقولت بضحك )ياترا اي اللي حصل 
ندي : هبقا احكيلك بعدين انا عايزه اروح 
سندس : والله هروح اقتلك رحيم اللي وجعتي دماغنا بيه ده 
بعد شويه من اجواء الضحك والزغاريط لقيت رساله جات علي تلفوني فتحتها واتعصبت 
رديت : انت مراقيبني ؟!  
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على : ( رواية حنين الليل الفصل الحادي والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-