القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) الفصل الأول 1 بقلم سمر أحمد

رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) الحلقة الأولى 1 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) الجزء الأول 1 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) البارت الأول 1 بقلم سمر أحمد
رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) الفصل الأول 1 بقلم سمر أحمد

رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) الفصل الأول 1 بقلم سمر أحمد

_مسكه بعصبية من لياقة قميصه :-انت الظاهر اهلك معرفوش يربوك وانا اللى هربيك من اول وجديد يارووووو*ووح ااممممك
= فيه ايه بس ياعمى 
_جاى بكل بجاحة تتقدم لوحدة كتب كتابها بعد ساعة وتقولى في ايه هات رقم ابوك يلا
=كتب كتاب ايه اللى بتقول عليه دانا لسة سائل جيرانكم امبارح وقالولى مش مخطوبة
_وهو بيمسكه ويقربه اكتر :- وهما الجيران اللى خلفوها ونسيوها وبعدين وهم مال اهلهم واهلك اجوزها ف ساعة ف سنة محدش ليه دعوة ،دى بنتى وكيفى كدا 
=لو سمحت ياعمى انت راجل قد والدى فسيبنى عشان انا لسة لحد دلوقتى محترم فرق السن 
_لاء تعالى اضربنى قلمين احسن هات رقم حد من عيلتك عشان ياجو ياخدوك من القسم بتهمة بتتهجم على بيتى وانا بدافع عن عرضى وشرفى
=حصل ايه بس لده كله ياعمى انا دخلت البيت من بابه ولو اعرف ان كتب كتابها النهاردة مكنتش جيت من الاساس 
_واديك عرفت يلا بقا من غير مطرود والا هعمل منك الخمسة بقرش
=وعلى ايه الطيب أحسن سلام :-شكلك شارب حاجة ولا لهوتك الزرقة ايه
_لاء استنى ياوحيد ،مفيش حاجة من الكلام ده كله هرى
_بقا كلامى انا يابنت الكل*ب اللى هرى ومسكها من شعرها ولوا دراعها :-تعرفيه منين يابنت زنات 
= معرفوش والله مااعرفه هووو......هووووو
_انطقى والا قسما بجلايل الله اموتك ف ايدى
=والله لقيت بنت ف الشارع بتناديلى وتقولى ايه رايك ف اخويا اللى هناك ده وهو عايز يتقدم ويدخل البيت من بابه وقالتلى أن اسمه وحيد قلتلها الكلمة كلمة بابا بس العريس مفيهوش عيب
_وانا بقا بالصلى على النبى كدا طلعت العيب ويلا يلا غور من وشى ومفيش جواز ويلا أجهزى عشان كتب كتابك ،حماكى هياجى ياخدك ،
=كتب كتاب ايه يابابا انا افتكرك بتهزر وطالما فيها جواز مش هتجوز غير وحيد بقا اهو واحد على الأقل شوفته قبل الجواز وبعدين ايه جاى دلوقتى تقولى هتجوز يعنى ايه مش كفاية القر*ف اللى انتو معيشنى فيه ومعمريش اتكلمت،واللى مخلينى موافقة اتجوز وانا صغيرة عشان ارتاح منكم ومن العيشة القذررر*ة والإهانة اللى كنت عايشة فيها
=اخرسى ياعد*يمة الربااااية ازاى تكلمى ابوكى بالطريقة دى ،قولتلك ياحاج قولتك دى زى امها واللى يخليها مصرة على العريس كدا يبقى اكيد فيه حاجة غلط 
_اياااااااك تجيبى سيرة ماما انا بقولك اهو 
=ااااه امك الخااااااااااي*نة
_قولتلك اخرررررسى امى اشرف منك مليون مرة
_لف شعرها على أيده وفضل يضررر*رب فيها:-انتى فاكرة انى هسيبك تعملى زى ماعملت امك وحيات النعمة لاربيك يابنت ال**** :-انتى ياولية خدى اكشفى على البت دى
=بصراااخ محدش يقربلى انا قولتلكم اهو 
خدتها مرات ابوها ودخلت بيها الاوضة وطلعت ...
_مش قولتك ياحاج بنتك زى امها مصدقتنيش .
_وشه احمر والعروق بدأت تظهر من ايده :- تقصدى ايه ياولية ياخر*فانة انتى 
_ بخبث :-بنتك معيو*بة ياحااااج  معيوووو*وبة
_ بخوف وتوسل:- والله يابابا ماحصل والله ماحد لم*س شعرة وحدة منى دى د......دى كدااا*ابة متصدقهاش
_قرب منها ومسك الحز*ام وهات ياضر*ب فيها 
_والله يابابا ماحصل صدقنى،  يااااارب منك لله ياسعاد 
_خلاص بقا ياحاج البت هتموت ف ايدك 
_زقها بعيد :- انا لازم اغسل عارررر*ى بايدى
_طب وكتب كتابها اللى بعد ساعة ده وأما لطفى بيه يوصل هتقوله ايه غيرت رايك عشان بنتك مطلعتش بنت يادى الفضي"حة أدى اللى خدناه من زنات وبنتها
_وازاى اجوزها وهي كدا أودى وشى من الناس فين يافض*حيتى 
_وهو يعنى عريسها واعى لحاجة أما ياخد باله من حاجة زى دى جوزها واقبض التمن واهو الفلوس احسن من وشها أو قتلها وسمعتك تروح ف الارض
_فكر شويه ،معاكى حق ادخلى معاها عشان تلبس ودارى العلامات اللى على جسمها دى باى حاجة 
_حاضر ياحاج،يلا معايا يافاج**
_مش هاجى ومش هلبس ومش هتجوز 
_شدتها مرات ابوها بعنف وخدتها ولبستها بالعافية بالضر*ب وبمساعدة بنتها 
______الباب خبط_____
_اهلا اهلا يالطفى بيه داحنا حصلنا الشرف والله  نورت البيت
_البيت منور بأهله بس هات البنية عشان انا عندى طيارة ومستعجل 
_حاضر ثوانى 
_دخل الاوضة:- يلا يابت حماكى جه
_مش هطلع
_طلع سك*ينة قسما بالله لو مطلعتى معايا لأكون داب*حك 
_خافت حور وطلعت معاه وهي بتعيط 
_مالها بنتك ياعاصم بتعيط ووشها وارم ليه
_اصلها زعلانة انها هتمشى وتسيبنا والورم ياعينى يابنتى وقعت امبارح من الفرحة اول ماعرفت أنها هتتجوز فوشها حصل فيه كدا 
_طب يلا عشان نلحق نكتب الكتاب 
_مشى عاصم وسعاد مراته وحور وراحو بيت لطفى
_سعاد:- شوفى بصى كويس انتى هتعيشى ف قصر مع أن خسارة ف شكلك انتى عايزة تربة وتتواى فيها ،كتبوا الكتاب وهي برضو مشافتش عريسها ولا كانت عايزة تشوفه وكانت ساكتة مش بتتكلم واهلها مشيوا
_لطفى:- طب بقولكم ايه انا موعد الطيارة بعد ساعة يادوب الحق ،دول اخواتى ودول مراتتهم هيوريكى اوضتك ويدخلوكى عند عريسك ،عاملوها كويس انتو عارفين انى هكون مشغول مش هعرف اطمن عليها وعلى ابنى حتى أو اكلمكم خلى بالك من نفسك وعريسك يابنتى 
_متخفش عليها يابو أكرم دى ف عنينا من جوا انت هتوصينا على بنتنا وابننا
_تسلم عنيكم سلام بقا عشان اتاخرت
_سلام
_حور سرا:- عريس ايه اللى مشفتهوش ده وليه مجاش وازاى انا هدخله غريبة بس بالرغم من دا كله باين عليهم ناس محترمين وهيرحونى من العذاب اللى كنت عايشة فيه و.........
_انتى يااااااز*فتة انتى 
_.....
_انتى يااااز*فتة ياللى اسمك حور  انتى طر*شة ولا واقعة على ودنك وانتى صغيرة
_بصتلها حور باستغراب :- أناااا؟!!!
= بتريقة لا انا ياصاحبة الصون والعفاف بصى بقا اوعى تفتكرى انك جاية هنا عشان تجيبى حفيد للطفى أو هتبقى ست البيت ،انتى هنا خداااامة وبس وحكاية الحفيد تنساها تماما ويلا غيرى فستانك وتعالى نضفى البيت وجهزيلنا اكل وبعدها تغسلى المواعين وبعدها تدخلى على اللبس تغسليه 
_انا عمرى ماهكون خدامة لحد
_قربت منها وبقلم على وشها :- اتعودى ياروووووو*ح امك وبمكر:- بس قبل دا كله لازم برضو من الذوق تشوفى عريسك المصون عرفت حور انها هتعيش ف نفس العذاب عرفوها الاوضة  عشان تشوف عريسها ،دخلت الاوضة اتصدمت وبلمت واتجمدت مكانها أما........
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملاكي الحارس (لهيب الأنتقام) )
reaction:

تعليقات