القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء التاسع عشر 19 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت التاسع عشر 19 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة رمضان

انت مااااااااسك ايدي كده لييييه اوووووعي ايدددددك 
زياد : شد ايدها اووووي 
ندي بخوف والم : ااااااااه ايدي 
وفجاء زياد اتفاجاء بالبوكس في وشه : اااااااااه 
ندي بخوف وصدمه  : رحيييم 😳
زياد بغضب: انت بتراقبني ولا اااااي وازاي تمد ايدك عليااااا كدددده
رحيم بغضب : انا مش قولتلك غلط اللي هتعملو ده وحذرتككككك وهتعمل كده في مين في بنت منطقنك ي و*ااااطي 
(ومسكو من ملابسه وضربه بدماغه علي وشه مناخيرو نزفت وندي واقفه هتموت من الرعب رحيم لاحظ ان الناس هتتلم علي صوتهم )
رحيم بصوت عالي : ندددددي امشي من هناااا 
(ندي واقفه تايهه في صدمتها)  #بقلمي_اميره_رمضان 
رحيم بصوت اعلي : قوووولتلكككك روحي علي البيت يلااااااااا
(ندي فاقت من صدمتها وروحت البيت بسرعه وهي مش مستوعبه اي حاجه )
زياد : انت فاكر نفسك راجل عشان بتضربني 
رحييم : ابدا والله دانا زعلان بس عارف ليه عشان بمد ايدي علي حررررريم مش راجل 
زياد قام وضرب رحيم بالبوكس في وشه : انا هوريك مين الحريم 
 (وجه يضربه تاني بس رحيم فلت منها وضربه بغضب شديد وزياد ضرب رحيم كذا ضربه خفيفه)
رحيم : انا مشفتش في وسا*ختك بتهددها بصورها يعني هي امنتك علي صورها وانت بتهددها ي ك*لب
زياد : مش هي اللي وس*خه وكانت ماشيه معايا 
رحيم ضربه مره كمان : عشان كانت مفكراك راجل وعزه جلاله الله لو قربت منها ولو حتي من بعيد مش هيحصلك طيب 
(ومشي شويه ورجع تاني )
رحيم : هات تلفووووونك 
زياد : لاء  (رحيم لف دراع زياد وراه ضهره جامد )
زياد : ااااااااه انت مجنووووون دراعي هيتكسر ااااااااااااه 
رحيم : مش هقرر كلمتي تاني 
زياد بالم: سيب دراعي هطلع ازااااااي (رحيم ساب دراعه وزياد طلع التلفون)
رحيم : افتحو ي خفيف (ومسك دراعه تاني نفس المسكه) (زياد قاله الباسورد وفتح الموبايل )
رحيم دخل علي كل مواقع السوشيال وفتح محادثات ندي ومسح كل الصور من علي الموبايل خالص وبعدها مسك التلفون كسره برجليه 
زياد بغضب : طب انت مسحت صورها بتكسرو ليه  #بقلمي_اميره_رمضان 
رحيم : عشان صور البنات التانيه ي زبا*له (ورغم ان التلفون اتكسر خالص رماه في البحر جنبيه)
رحيم وهو ماشي : متخليش دماغك تشتغل وتحاول تجيب صورها باي طريقه كانت عشان انا اللي هقفلك لو قربت منها واتقي شري احسنلك  
________
ندي وصلت البيت شافت سندس نازله منه 
سندس بقلق : ندي مااالك بتبكي ليه 
(ندي انهارت في البكاء ومش بتتكلم خالص )#بقلمي_اميره_رمضان 
سندس : طب تعالي نطلع فوق 
ندي ببكاء: لاء امي فوق ومش عايزاها تسالني مالك 
سندس : طب تعالي عندي البيت يلا 
ندي : لاء تعالي نطلع شقه ياسين 
سندس : طب تعالي بسرعه اما اشوف في اااااي  #بقلمي_اميره_رمضان 
______
حبيبه بتكلم صحبتها شيماء في الشغل
شيماء : ي حبيبه مينفعش اللي بتعمليه ده 
حبيبه : اوف بقا انا غلطانه اني قولتلك اصلا عشان انا عارفه هتصدعيني 
شيماء : انا مش بصدعك انا بقولك اللي المفروض تكوني عارفاه انتي خونتي شغلك وسرقتي وخدتي مال حرام 
حبيبه : انتي مكبره الموضوع انا خدت ملف يعني مش حوار 
شيماء : لاء حوار انتي عارفه ان الملف ده مهم اووي انتي كده هتخسري مديرك كتير اوي ده غير ان لو اتكشفتي يبقي قولي علي نفسك يا رحمن يا رحيم  
حبيبه : ي شيخه فال الله ولا فالك 
شيماء : احنا كلنا قدام المدير مشكوك فينا وبذات انا وانتي وباقي الفريق الجديد منك لله علي اللي عملتيه في نفسك وفينا 
_____
سندس : انا بقالي ساعه قاعده بسالك في اي مش راضيه تقولي وجبت بسمه كمان تعرف مالك 
بسمه : الواد زياد ده عملك حاجه 
(ندي منهاره في البكاء ومش بتتكلم )
سندس : ي بنتي ردي علينا حرام عليكي 
بسمه : انا تعبت من الكلام معاك خليكي ساكته انا هنزل اسأله هو عمل اي 
ندي بخوف : لاء لاء بالله عليكي اسكتي 
سندس : طب اتكلمي 
(واخيرا ندي اتكلمت وقالت كل اللي حصل )
سندس : يالهوووووي طب رحيم  عرف منين وشافك ازاي  #بقلمي_اميره_رمضان 
ندي : مش عارفه انا هتجنن 
بسمه : مش ممكن يكون كان معدي وشافك صدفه 
ندي : لاء كان باين انه عارف الموضوع عشان زياد قاله انت بتراقبني ورحيم قاله انا مش حذرتك انك تعمل كده 
سندس : انا حقيقي مش مستوعبه اللي حصل 
بسمه : اي اللي خلاكي اصلا تروحي للزب*له ده 
ندي : ماهو كان هيفضحني ويقول لابويا وياسين 
بسمه : كان هبقا احسن من انك تروحي افرضي كان عمل فيكي حاجه افرضي اصلا رحيم مكنش موجود كان حصل فيكي ااااي يخربيتكككككك ده غير انك وقعتي رحيم في مشكله يمكن الزفت ده يضربه بحاجه يموته
سندس : بس ي بسمه بقا هي مش ناقصه ان شاء الله رحيم هيبقي كويس انا عارفاه 
(وحضنتها وندي مصدقت حد يطبطب عليها وبكت بحرقه)
(سندس روحت وكان رحيم مش في البيت ولما سالت اسامه عليه قال انه عندو شغل كتير وفضلت وراه لحد معرفت انه جه البيت ونام)
______
تاني يوم 
نوح : انا مش عارف خليتنا نحضر ليه طلاما مش هناخد الصفقه وهنخسر العربون كمان عايز تخسرنا مقامنا 
ليل ببرود : انا معرفش يعني اي خساره #بقلمي_اميره_رمضان 
نوح : بلاش الثقه دي انا وانت عارفين اللي فيها 
ليل : استني وهتشوف 
(في الجانب التاني )
جاسمن : متقلقش ي بابي الصفقه في جيبنا 
عزت : انا مش عارف انتي جبتي الورق ده ازاي شوفتي لما بتركزي اي اللي بيحصل وكمان هيبقا اول مره في التاريخ ليل الحديدي يخسر وهيبقا خسران مني انا 
جاسمن : دانا مستنيه اللحظه دي عشان ادفعه تمن اللي عمله فيا ولسه ي بابا هتشوف هعمل فيه اي تاني 
____
سندس : شوشو اخوكي فين 
شهد : نايم كلعاده يعني  هيكون فين دلوقتي
سندس : طب جهزي الغدا انا جعانه علي مشوفه
شهد : غدا اي احنا لسه مفطرناش 
سندس : اعملي اي اكل بقا واخرسي عايزه اطفح 
(دخلت عند رحيم كان قاعد ماسك التلفون)
سندس : يالهووووي وشك مالو 
رحيم : مفيش 
سندس : مفيش ازاي يعني وشك متخرشم 
رحيم : كنت في خناقه امبارح 
سندس : مع زياد 
رحيم : انتي عرفتي اه ماهي صحبتك واكيد قالتلك طب مش من باب اولي كنتي تنصحيها ان اللي بتعمله ده غلط 
سندس : رحيم ندي معملتش حاجه غلط هي بس مشكلتها انها حبت الشخص الغلط 
رحيم : لاء هي كل حاجه كانت غلط اصلا انها تكلمه من وراه اهلها ده كان غلط انها تبعتله صورها ده غلط انها نزلت تقابله في حته مقطوعه اصلا ده برضو غلط واكبر غلط 
سندس : مش عايزاك تشوفها وحشه 
رحيم : انا مش شايفها وحشه كفايه هي شايفه نفسها ازاي ولا اي احساسها دلوقتي بعد ما اتخذلت فيه 
سندس بحزن : متدمره اووي ندي دي مفيش في طيبتها بتثق في الناس بسرعه اوي لو حد قالها خلي بالك من نفسك تقعد سنه فاكره الكلمه دي ومبسوطه من الشخص ده مشافتش الحنيه والامان من ابوها وامها فسهل جدا اي حد يديها شويه حنيه تتعلق بيه سواء الشخص ده صح ولا غلط هي بتتعلق بيه وخلاص 
رحيم : متبرريش غلطتها
سندس : مش ببرر والله بس حقيقي هي معذوره هي كده كده غلطانه بس ظروفها كانت اقوي من كده بس هي فاقت من فتره وبعدت عنه وعملتلو بلوك 
رحيم : منا عارف  #بقلمي_اميره_رمضان 
سندس : انا عايزه اعرف انت عرفت ازاي كل ده وازاي رحت هناك 
رحيم : سمعت زياد ووليد بيتكلمو في الورشه وحذرته انه يعمل كده مع اني معرفش هي كانت مين ولما لقيته اتضايق من كلامي وطلع خد تلفون صاحبه ورن علي حد وهو متعصب بصراحه ربنا يسامحني بقا اتصنت عليه وعرفت انه هيقابل البنت دي في الشارع اللي وراه الجيم قولت انا هروح هناك عشان لو حاول يعمل حاجه كده ولا كده اوقفه عند حده لما شفت ندي هي اللي جايه كنت بقول يارب متكونش هي وتكون معديه عادي بس هتعدي عادي ازاي في الحته المقطوعه دي ولقيتها وقفت تتكلم معاه انا اتصدمت ازاي تكون هي ندي ولما صوتهم علي ومسك ايدها غصب عنها مدرتش بنفسي الا وانا ضاربه في وشه
سندس : انت زعلان من اللي عملته ولا زعلان منها هي 
رحيم : وهي هتفرق انا زعلان من كله 
سندس بمكر: طب ليه 
رحيم : عادي بنت منطقتي ولازم اخاف عليها وبعدين دي صحبتك يعني زي اختي 
سندس بتلقأئيه : انت معجب بندي 
رحيم : لاء طبعا عادي انا لامعجب ولا حاجه 
سندس : امال ليه شامه الريحه دي وحاسه انك غيران عليها 
رحيم : انتي كنتي علطول بتقوليلي فيها شعر وانها اد اي هي محترمه واتصدمت لما شفتها 
سندس : طب انا مش عايزاك تقول لابوها بالله عليك خلي الموضوع ده سر 
رحيم : مش مستني انك تقوليلي كده الموضوع مات خلاص بس ياريت هي اللي تقفله علي كده ومترجعش تاني 
سندس : دي حالتها بقت وحشه اووي ومنهاره بمعني الكلمه 
رحيم حزن علي حالها : يبقا قوليلها متخفش انا مسحت صورها ودمرت التلفون وزياد مش هيقرب منها تاني ولو حاول بس تقولي علطول 
سندس بمكر : انت متاكد ان مفيش اي حاجه ناحيتها  #بقلمي_اميره_رمضان 
رحيم : بت انتي اطلعي من دماغي مش فايقلك علي الصبح 
_________
نوح : انا مش مصدق ازاااي 
ليل : مش قولتلك معرفش يعني اي خساره 
نوح بصدمه:طب قولي عملتها ازاي دي 
ليل : هقولك بس تعالي الاول نروح نشوف الخصم بتاعنا 
جاسمن بغضب : ازااااااااي بعد كل اللي عملته ده وبرضو خسرت 
ليل جه وقالها : عشان نياتك سوده المفروض تكوني ناصحه شويه باعته ناس تسرق الورق مش تتاكدي انه هو الورق 
جاسمن بدون تركيز : انا شفت الورق وكان هو ورق الصفقه (اتصدمت لما خدت بالها من الكلام)
ليل : يعني انتي عملتي كده فعلا شوفي هي حاجه متوقعه من وحده رخيصه زيك بس بغبائك مقدرتيش تشوفي الورق كامل ولا لاء خدته علي عماكي بس الف مبروك  الخساره علي مقاسك انتي وبابي 
سلام
______ 
_ طب انتي سبتيه ليه لما بتقولي انه بيحبك اوي 
خديجه بحزن : عشان انا كنت حابه اني اكمل تعليمي بره مصر 
_ طب مكنتي تكملي تعليمك وهو معاك اي المشكله 
خديجه : كنت خايفه ليقف حاجز بيني وبين احلامي عشان كده سبته 
_ لاء انتي بعتيه وبعتي حبه بالرخيص #بقلمي_اميره_رمضان 
خديجه بحزن: لاء متقوليش كده انا بحبه اوي ومقدرش ابيعو والله بتمني انه يرجع يكلمني تاني زي زمان عارفه كان علطول يهزر معايا ويستفزني ويصالحني ونلعب ونجري وحياتنا كانت بسيطه مكنتش متخيله اني هخسره بسهوله كده 
_ يعني انتي ندمانه
خديجه : انا لو يرجع بيا الزمن مكنتش اسيبه لحظه 
نوح من وراها : وانا لو يرجع بيا الزمن مكنتش حبيتك اصلا
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون اضغط على : ( رواية حنين الليل الفصل العشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
reaction:

تعليقات