القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج بالإتفاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الجزء الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق البارت الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة موسى


سيدرا نزلت تحت في الجنينة لكن لقت فهد تحت واقف بعربيته لسه وممشيش لكن حد معاه بس مش قادره تحدد ملامحه

فضلت شوية كدا لحد ما العربية مشيت وكانت واقفة زهقانه جدا حاسة بشعور الغيرة ومتعرفش اي السبب لكن وجدت فهد وراها

فهد بصوت يخوف : سيدرا
سيدرا اتفزعت من الصوت: ف فهد
فهد : واقفة كدا ليه
سيدرا بجمود : بشم هوا
مسكها فهد من دراعها وشدها لفوق

سيدرا زقت ايده : انت ماسكني كدا ليه
فهد : بتراقبيني ليه
سيدرا بتوتر: مين انا
فهد : ايوا انتي
سيدرا : هو انا فاضية ليك عشان اراقبك

فهد بخبث: يعني تحت حالا مكنتيش بتراقبي تحركاتي...وقبل كدا مفتحتيش التليفون لما كنت برا آمال دا تسمية اي

سيدرا : تسمية زي ما انت عاوز ميهمنيش

فهد : تمام بس زي ما انا مبدخلش في حياتك متدخليش في حياتي

سيدرا بزعل لأنها افتكرت كلامها له قبل كدا : فهد
فهد : نعم خير
سيدرا بحنان : لسه زعلان مني
فهد : هو انتي عملتي اي عشان ازعل مش من حقي ازعل لما تكلميني بطريقة مش كويسة
مش من حقي ازعل لما تقوليلي كلام ملوش لازم
مش من حقي ادخل في حياتك

سيدرا مسكت ايده بتلقائية: أسفه
فهد مردش عليها واتجاهلها
وهي وقفت زعلانه لان اول مرة تعتذر لحد وهو متقبلش بس هي عارفه انها غلطانه
بقلم مروة موسي

بعد شوية فهد لقي سيدرا واقفة والشمس بطلع اشعاعها وهي في البلكونه

لقي في ايديها كشكول نفس اللي معاه
فهد بحنان : لسه محتفظة بيه

سيدرا: لازم اتحتفظ لانه حاجة ملكي

فهد : طيب
سيدرا : فاكر اللي كنت اديته ليك
فهد بكذب: ايوا بس معرفش ضاع مني فين

سيدرا : يعني مش معاك
فهد بتوتر : لاء
سيدرا : يعني اول صفحة مش مكتوب فيها

العشق مقدس والعاشق لا يعرف الخيانة ....❤

فهد بصدمه : انتي شوفتيه
سيدرا بتنهيدة: متخفش انا مفتحتش غير اول صفحة ومستحيل افتحه لان انا محبش حد يفتح كشكولي رغم أن أنا ساعات ببقي فضولية

فهد : ايوا اتحفظت بيه
سيدرا وهي بتنظر له : انا متأكدة انك هتحتفظ بيه في قلبك

فهد : اول صفحة مكتوب في كشكولك

الحب : هو إبن العاص حين قال : يا رسول الله إني لا أطيق العيش بدون زينب ♥️

سيدرا : انت فتحت كشكولي
فهد : لاء مفتحتهوش بس اول لما ادتيني الكشكول مسكتي القلم وكتبته بخطك

سيدرا : لسه فاكر الجملة اللي كتبتها

فهد : فاكر ومش عاوز انسي اي حاجة من ذكرياتي

سيدرا قربت عليه : ممكن متزعلش مني

فهد حط ايده علي شعرها : كلامك معايا مش من قلبك بس بيزعلني

سيدرا اترمت في حضنه وشددته علي حضنه جامد جدا : أسفه

فهد كان محتاج يحضنها ويحط ايده علي ضهر ويشدها ليه بس اتحكم في نفسه

فهد في نفسه : اتمني كنت تبقي فعلا الحضن دا برضاكي عشان انتي محتاجة دا مش عشان ترضي ضميرك

سيدرا في نفسها : اتمني ي فهد تعرف إن الحضن دا انا محتاجه من زمان منك ولقيت دي احسن فرصة اني اخدك في حضني مش عشان ارضيك وعارفه انك عاوز تاخدني في حضنك بس انت متردد

فهد : كفاية بقي
سيدرا بخجل: أحم طيب
ممكن تقولي بتطلع الفجر ليه

فهد : شغل.....ويلا عشان ننام

في الصباح
مروان : بت ي قمر انتي
مروة : اصطبحنا مالك
مروان: بصبح بس عليك
مروة بضحك : طيب بس شوف اللي وراك
مروان بيلتفط وراه لقي مصطفي

مروان اتخض: يالهوي اي اللي جابك
مصطفي : جاي عشان اعلمك الأدب

مروان : انا اصلا مش بطيقها
مروة بضحك : ياااا جباان
مروان : ينهر ابيض انا بتشتم في بيتي

مصطفي بجمود : هتعمل اي
مروان : ولا حاجة بس لما اخوكي يمشي

نزلت جويرية : صباحكم فل
مصطفي : صباح القمر
مروان بجمود : اتلم ي باشا
جويرية: مالهم دول
مروة : اخوكي بيعاكسني واخويا بيعكسك
جويرية: باااااس اسكتوا محدش له دعوة بالتاني

مروان جاله اتصال خرج يتكلم برا

مصطفي لجويرية: جدك فين
جويرية: في المكتب ليه
مصطفي : أصل بفكر في مشروع كدا ولازم موفقته

جويرية : ربنا يوفقك
مروة فهمت قصد اخوها : هيوفقه وهو هيلاقكي فين احسن من المشروع دا

مصطفي : ميرو

مروة : حبيب اختك نعم
مصطفي : اخرسي
مروة برفع حاجب: تمام تمام انا هسكت اهو لما اشوف آخر مشروعك دا

فهد لمصطفي : البيت نور
مصطفي : منور بأهله وناسه ي فهد
سيدرا للبنات : انا جعااانه تيجوا نجيب اندومي
مروة بحمااس: اووووكي
جويرية : لا يستي هيتعبني وانا بطني من أقل حاجة بتوجعني

سيدرا : اشطا ماشي انا هجيب واحد بالخضروات ومروة كذلك وجويرية كذلك

مصطفي : جويرية بتتعب منه بلاش
مروة : وانت مالك بيها وبتغمز
مصطفي لفهد : عاوزك في موضوع كدا
فهد: حاضر تعالي
سيدرا لفهد : أي رأيك اجيبلك معايا اندومي
فهد : مليش انا في الكلام الفاضي دا
سيدرا : جرب بس
فهد : سيدرا خلاص قولت لاء
سيدرا بزعل : براحتك
مصطفي : خليهم اتنين

سيدرا بفرح : انت احسن مصطفي في العالم
فهد بغيرة : خلاص بقي يلا روحوا

مصطفي : غيرتك واضحكة بس متوقعش انها مني كمان
فهد : الغيرة بتعبر عن الاهتمام
الغيرة بتعبر عن الحب بس أساسها الثقة
غيرة الراجل نار في مراجل
الغيرة بتختصر كلام كتير بيدور بين العقل والقلوب ❤

بقلم مروة موسي
مصطفي : ربنا يسعد قلبك
بما انك صحبي انا عاوز رايك في موضوع خطوبة كدا

فهد : مبروك عليك بس مين سعيدة الحظ دي
مصطفي بتوتر : جويرية
فهد : بس دي غير كل اللي هنا دي غيرهم
مصطفي : يعني انت موافق
فهد : الغالي للغالي وملقيش اغلي منك ليها

مصطفي: طب ابقي افتح الموضوع لجدك
فهد : حاضر ي باشا اي أوامر
مصطفي بضحك : لا يلا ناكل الاندومي بقي

مروان لمروة : هو اخوكي هيفضل هنا كتير
مروة بضحك : ايوا مضايقك في حاجة
مروان : عليكي وعلي معرفتك
مصطفي : هو انت لازق فيها كدا ليه اوعي وقعد في النص بينهم

مروان : انا قايمة من هنا خالص
فهد طلع وراه
فهد : لما انت رايدها افتح الموضوع مع اخوها
مروان : قصدك مين
فهد : مروة
مروان : تفتكر هيوافق
فهد ؛ وليه ميوفقش ي مروان
مروان : طيب هنبقي نفتح الموضوع معاه

دخلوا جوا والكل مسك طبقه وكلوا اندومي
سيدرا لفهد : جرب كدا
وجابت معلقه وقربتها من فمه
سيدرا: اب رايك
فهد باعجاب: طعمه حلو
سيدرا: تسلم يلا كمل طبقك

بعد فترة دخل فهد ومصطفي مكتب موسي الجد
مصطفي : ي جدي انا طالب القرب منك
فهد : انا جاي معاه علي اساس إني اخو جويرية مش صاحبه لو شايفه مش مناسب ارفضه بكل ثقة

مصطفي بهمس لفهد : ارفضه طيب اصبر عليا لما نطلع
موسي الجد : انا عارف انك صاحب فهد ولدام صاحبه بيبقي انت زين وكويس

مصطفي : يعني حضرتك موافق
الجد : علي بركة الله

طلعوا برا مصطفي لفهد

انا اترفض وبكل ثقة طب تعالي

وفضلوا يهزروا مع بعض وفهد مخدش باله وايده اتفتحت

جويرية جريت علي فهد : ينهر ابيض
فهد : متقلقيش انا تمام دا جرح بسيط

جويرية وهي بداوي الجرح : بسيط اي ونظرت لمصطفي حضرتك مش تحاسب عليه

مصطفي : بس احنا بنهزر ودا غضب عننا ثم انا مخبطهوش دا هو اللي اتخبط

جويرية : بس اسكت وانت ي فهد ملكش دعوة بيه تاني
مصطفي : يعني اناي شايفه كدا
فهد : انا عن نفسي هسمع كلام حبيبتي جويرية

سيدرا من وراهم ؛ حبيبتك ماشي وماله
جويرية بضحك : لا مش حبيبته دة انا اخته بس
فهد : وصحبتي المقربة واغلي حد في حياتي
سيدرا بعيون دامعه : اغلي حد كمان ماشي
وقامت وهي زعلانه
مصطفي : زعلتها ليه
جويرية : ايوا ي فهد روح اعتذر ليها
فهد : لما تعتذري لصاحبي ابقي اعتذر لصحبتك سيدرا

مصطفي : يعم ولا اعتذار ولا حاجة بس كل الحكاية انها رخمة سيكا

جويرية بعصبية : الحق دا بيشتمني وانت موجود
فهد وقف : اعتبروني مش موجود وقام وسابهم لوحدهم

جويرية : تعرف انك .....
مصطفي قاطع كلامها : تعرفي انك بردوا اغلي حد في حياتي

جويرية بتوتر : جريت علي غرفتها ولقت مروة فيها

فهد راح لسيدرا
سيدرا : اطلع برا
فهد دخل وقفل الباب : لاء
سيدرا وقفت علي السرير وصرخت : اطلع براااااا
فهد شد الملاية وقعت علي السرير وهو قرب منها
سيدرا " انت .....
فهد : هشششششش
وخبطت علي راسها بس براحة

سيدرا: انت بتضربني
فهد : لاء بس لاحظت نموسة عماله تزن فقولت اضربها

سيدرا قامت وطلعت بيجامه ليها
فهد : متزعليش
سيدرا : طيب عنيا حاضر
فهد : يالهوي انتي ليه بتقولي طيب عنيا حاضر لما تكوني زعلانه اوي

سيدرا : ينفع اللي عملته دا
فهد : مهي فعلا اغلي حد في حياتي
سيدرا ؛ وانا ؟؟
فهد قرب عليها وهمس ليها : مراتي وسكت وكمل بس مراتي اسم بس قدام الكل

سيدرا زعلت جدا وبعدته وكانت هتخرج لكن فهد شدها تاني له وحاوطها بدراعاته

فهد بتوهان في عيونها : مراتي اسم بس قدام الكل لكن انتي مكانتك مش كدا

سيدرا حست انه سرحان في عيونها وحبت تستجوبه شوية : مكانتي اي
فهد : انتي قلبي ونبض قلبي نفسه

سيدرا : بتحبني
فهد : لاء بس كل اللي اعرفه اني بتنفس علي وجودك

سيدرا : دا احلي من الحب نفسه
طب صوري جت ازاي علي تليفونك

فهد فاق لنفسه: أحم هو انا كنت عاوز يعني وبيهرش في شعره

فجأة سيدرا .......
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على : ( رواية زواج بالإتفاق الفصل الخامس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية زواج بالإتفاق)
reaction:

تعليقات