القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب

رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب

رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني الجزء الثالث عشر 13 بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب

رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني البارت الثالث عشر 13 بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب

رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب

رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني الفصل الثالث عشر 13 بقلم فاطمة أحمد أبوجلاب



وغادر يحيى المنزل وجلست أميرة تفكر كيف تريد ان تكون في هذه الحفله
وأرادت ان تصبح اجمل من اي فتاة وقامت ترتدي عدة اثواب إلي أن أرتدي فستان لونه احمر ليس لديه اكمام وقصير قليلاً ووضعت ميكيب يليق بفستانها
وقامت بترك شعرها دون لمه وانزلت قليلا من خصلات شعرها علي وجهاا
ووضعت برفيوم وجلست تنظر معاد الحفله إلي أن اتي يحيى للمنزل
وكان معه الهدايا
وعند دخوله المنزل جذبت رائحة عطر أميرة يحيى لغرفة نومه
فذهب للغرفة ودخلها ليجد امه جالسه تشبه الفنانين فقال: هو في جمال اجمل من كده ايه الحلاوه دى
أميرة: يلا غير هدومك عشان هنتأخر علي الحفله
يحيى: تولع الحفله ماتيجي نعمل احنا حفله مع بعض واقترب يحيى من أميرة التي أبعدت نفسها عنه قائله: يلا يا يحيى عشان منتأخرش ومتقربش مني تاني لو سمحت
يحيى: هي بقت كده يا أميرة
أميرة: افهم زي ما تفهم يا يحيى
يحيى: ماشي يا أميرة بس كل حاجه وليها نهاية ويلا البسي عشان نمشي
أميرة: هو انت مش بتشوف ولا ايه انا لابسه
يحيى: نعم يختي هو انتي هتروحي الحفله بلبس النوم ده
أميرة: انت اسلوبك زفت زي كلامك و ده فستان سواريه انت شكلك مبتفهمش حاجه في الموضه
يحيى: موضة ايه يا أم موضه ده فستان ظاهر جسمك كله للناس هي سارة لحقت تحولك شبها ولا ايه
أميرة: انت تفكيرك رجعي اووي
ويقاطع حديثهم دقات باب منزلهم
يحيى: اسمعي يا بنت الناس انا هروح افتح الباب لأيمن اخوكي
عشان انا اتصلت بيه قولتلو يجي هنا ونمشي مع بعض وانتي تغيري اللبس ده
وخرج يحيى وفتح الباب لأيمن واستقبله ومن ثم خرجت أميرة وهي بنفس الرداء
يحيى: انتي مغيرتيش ليه يا أميرة
أميرة: عشان لبسي عاجبني ومش هغيره
يحيى: ادخلي غيري يا أميرة عشان اقسم بالله لنقعد ومنروح حفله ولا زفت
أيمن: في ايه يا جماعه اهدو شويه
أميرة: انت عاجبك اسلوبه يا أيمن
يحيى: وانت عاجبك لبسها يا عم أيمن
أيمن: اهدو طيب هو فعلاً الفستان بتاعك يا أميرة قصير اووي
غيريه احسن
وبلاش طريقة الكلام بشكل ده يا يحيى
أميرة: مش هغيره
يحيى: وانا مش رايح حفله
أيمن: في ايه هو انتم عيال ادخلي يا أميرة غيري يلا
وانت يا يحيى هات الهدايا ويلا ننزل نستنا أميرة في العربيه
ونزل يحيى و أيمن وانتظرو أميرة الي ان نزلت وارتدت فستان اخر لونه اصفر وطويل وكان يليق بها
ورفضت ان تجلس بجوار يحيى وجلست في الخلف بجانب أيمن وحال الصمت بينهم طول الطريق وتحدث أيمن قائلاً: هو انتم هتفضلو مخاصمنين بعض كده كتير
يحيى: هنعمل ايه يا أيمن لحد ما الهانم ترضي عليا
أميرة: لما تبطل اسلوبك ده يا يحيى هبقي ارضي عليك
أيمن: خلاص يا جماعه اهدو احنا وصلنا ممكن ننزل وبلاش خناق قدام الناس
يحيى: ماشي وانا هجيب الهدايا
ودخل الجميع الي الحفله وقدموالهدايا ل سارة وهنئوها بعيد مولدها
وجلس يحيى بجوار أميرة وهو لا ينظر لأحد غير أميرة
وجلس أيمن بالقرب من سارة وهو يقول: عقبال سنين كتيره
سارة: ميرسي جداً
أيمن: انا فرحان اووي اني اتعرفت عليكي يا انسه سارة
سارة: بلاش القاب انا اسمي سارة بس
أيمن: اسمك جميل شبهك
سارة: حاسه انك بتجاملني
أيمن: لاء انا بقولك الحقيقه
وهنا أتت أيمي قائله: يلا يا سارة نرقص الاغنية دي حلوه اووي
سارة: روحي انتي وانا هرقص مع؟..
هو انت اسمك ايه
أسمي أيمن
سارة: طيب تحب تقوم نرقص
أيمن: أكيد طبعا
أيمي: هو يحيى فين
سارة قاعد هناك
أيمي: تمام
وقام أيمن ورقص مع سارة
فنظر يحيى الي أميرة قائلاً: يبخت أيمن اكتر واحد فرحان بالحفله دي
واميرة لم تهتم بكلام يحيى
فمسك يحيى يد أميرة قائلاً: ما تيجي نقوم نرقص يا أميرة
أميرة: لاء مش عايزه ارقص معاك وقلتلك ابعد عني
وهنا أتت أيمي قائله: هاي ايه اخبارك يا يحيى
مش انت اسمك يحيى
يحيى: ايوه
أيمي:يعني ادلعك با يويو بقي
ايه رأيك ترقص معايا
وهنا نظرت أميرة الي ايمي بغضب قائله: مبنرقصش يلا يا حلوه روحي العبي بعيد
وهنا لاحظ يحيى غيرة أميرة
فقال بكل برود: عيب يا أميرة بعدين الحلوه دي صاحبة اختي
أيمي: انا اسمي أيمي يا يويو
يحيى: ماشي يا أيمي يلا نرقص
أميرة: أنت رايح فين يا يحيى
يحيى: هقوم ارقص عشان انت مش عايزه ترقصي
وقام يحيى ورقص مع أيمي وظلت أميرة جالسه وغضبها يزداد كلما رأت أيمي تقترب من يحيى بطريقه غراميه
ولم تحتمل أميرة فنهضت بغضب واتجهت ناحية يحيى ودفعت أيمي بعيدا فكادت تسقط
وهي تقول بصوتاً عالي:
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حامل في ليلة الزفاف الجزء الثاني )
reaction:

تعليقات