القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الحلقة الثانية عشر 12 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الجزء الثاني عشر 12 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل البارت الثاني عشر 12 بقلم أميرة رمضان
رواية حنين الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الفصل الثاني عشر 12 بقلم أميرة رمضان

سمعنا صوت حد داخل يزعق جامد نزلنا بسرعه نشوف في اي 
لقينا نوح داخل متعصب اووي 
نوح : ااااانت مش قولت انك جاااي الاجتماع وخليتنا نستناك وفي الاخر متجيييش وحتي مترنش تعرفني 
ليل  ببرود: وطي صوتك واحترم نفسك 
نوح : هو كل ده اللي فارق معاك انت خليتني في نص هدومي قدام الموظفين ومش عارف اتصرف ازاي خليتني مليييش لازمه
ليل : حصل اي يعني لشكلك انت هتكبر الموضوع 
نوح : انا مش مكبر الموضوع انا لما بتاخر شويه علي اي اجتماع بتقلب الدنيا لكن حضرتك مجتش اصلا 
_ ماهو انا اللي خليته مجاش 
نوح بانفعال : انا قولت اكيد انتي السبب طول عمره ملتزم بالمواعيد اول مجيتي هتبوظي الشغل 
ليل بعصبيه : نوووووووح اتكلم معاها باحترام واياك تكلمها بالطريقه دي تاني 
نوح : انا ماشي وغلطان اني شايل هم الشغل يتحرق الشغل علي اللي فيه 
(نوح مشي متعصب وليل طلع فوق وخبط الباب جامد )
_ ياربي واضح ان الشغل كان مهم وانا بغبائي بوظت الدنيا  (جيت اطلع ورا ليل لقيت تالين وايان واقفين خايفين )
_ اي مالكم واقفين كده ليه 
ايان : هو بابا بيزعق ليه 
_ لاء ي حبيبي مش بيزعق ده بيهزر مع عمو 
تالين : هو زعل عثان بابا مث راح الثغل 
_ يعني زعلان شويه صغنانين 
تعالو وروني عملتو اي في الواجب 
(وبعد شويه ) 
شطار اي الجمال ده طب يلا نامو عشان الحضانه 
(طلعت رحت عند ليل )
_ انا اسفه 
بصلي ومردش عليا 
_ انا مكنتش اعرف ان الشغل مهم اوي كده انا بس مكنتش عايزاك تطلع مكنتش اقصد حاجه 
= خلصنا اتفضلي نامي عشان مشغول  #بقلمي_اميره_رمضان
_ طب انت هتكلمه تصالحو 
= اصالح ميين انتي بتهزري انا مابصالحش حد (وقفل اللاب ونام )
(رحت قعدت جنبيه ) هو مغلطش معاه حق شكل الشغل كان مهم  عش(قاطعني بعصبيه )
= ايوا الشغل كان مهم وانا طول عمري ملتزم بالمواعيد شفتي انتي افعالك وصلتنا لفين اتفضلي بقا نامي 
(ليل كان متعصب اووي انه زعل صاحبه اوي )
(نمت وانا زعلانه من اللي حصل مكنتش متخيله ان ده هيحصل )
________
تاني يوم 
شفت ليل جاهز ونزل عشان يروح الشغل 
_ انت رايح فين تعالي افطر الاول 
بصلي وكمل مشي 
نوح وهو قاعد علي السفره : تعالي كل الشغل مش هيطير 
ليل فرح ان نوح موجود  : انت اي اللي جابك 
نوح : شفتي ده بدل ماهو اللي يصالحني بيقولي اي اللي جابك 
_ معلش انت عارفه دمه تقيل متركزش معاه 
ليل : مين ده اللي ده تقيل 
_ مين ؟
ليل : والله هتستعبطي 
_ شفت انا اللي عملت الفطار وكلمت نوح وخليته ياجي يصالحك 
ليل : كلمتيه منين وانتي تلفونك بايظ ومش عارفه الباسورد بتاع تلفوني 
_ دانت مركز اوووي كلمته من تليفون ايان 
نوح : كل بقا خلينا نروح ده في شويه بنات اااي جامدين 
فارس دخل : شامم سيرت بنات 
ليل : اهو ده بياجي علي الريحه 
نوح : بقولك اي في وحده اسمها حبيبه اياك المحك جنبيها 
فارس : طب فيه بنات تانيه 
نوح : اه فيه كتيير 
_ هو انتو بتشتغلو في اي بظبط 
ليل : بعد الكلام بتاعهم ده احب اقولك شاغلين في كباريه 
#بقلمي_اميره_رمضان
________
ندي : انا رايحه السوبر ماركت هتحتاجي حاجه  تانيه 
بسمه : لاء كده تمام
ندي نزلت وراحت السوبر ماركت 
ندي : لو سمحت عايزه الطلبات دي 
زياد : اخيرا نزلتي بقالي يومين مشفتكيش 
ندي : منتا عارف ان كان عندنا فرح 
زياد بحب : عقبال فرحنا 
ندي : شد حيلك بقا عشان انا حاسه ان ابويا هيبيعني لاول واحد غني هيجيلو 
زياد : يبيعك اي بس الكلام ده 
ندي : ده علي اساس انك متعرفش عمل اي في حنين 
زياد : علي الاقل حنين مش بنته لكن انتي بنته ومن دمه 
ندي : معرفش بس انا عايشه علي كف عفريت انا فركشت مرتين الخطوبه عشانك لكن لو اتخطبت تاني مستحيل يخلوني افركشها  #بقلمي_اميره_رمضان
زياد : انا لو عليا عايز اجيلك دلوقتي لكن انتي عارفه ابوكي هيطلب كتير فعايز اجهز نفسي لاي طلب 
ندي : زياد انا مش هستني اكتر من كده انا الناس بقت بتقولي ي عانس ونظرتهم ليا بقت وحشه ده غير كلام اهلي انت لو مجتليش اليومين دول انا هوافق باي حد ياجي وانت حر ولو عامل علي طلبات اهلي تعالي ومتخفش انا هكون معاك ومش هسمحلهم يطلبو كتير غير كده انت من طريق وانا من طريق 
__________
في الشركه 
خلصو الاجتماع 
نوح طب بعد اذنك هروح اعمل حاجه وطنيه 
ليل باستغراب : وطنيه 
نوح : اه (وقام بسرعه راح عند حبيبه )
نوح : انسه حبيبه 
حبيبه : نعم 
نوح : ممكن تاجي نشرب حاجه في الكافيه مع بعض 
حبيبه : بصفتك اي 
نوح بثقه : مساعد مدير الشركه 
حبيبه بثقه اكبر : يبقا اشربها مع مدير الشركه سلام 
نوح : لاء واثقه من نفسها اوووي 
فارس : شكلك ووووحش #بقلمي_اميره_رمضان
نوح : وانت مالك ي بارد وبعدين بكرا اشوفك واقع انت كمان 
فارس : بقولك اي انت بتسمع عن الحب اللي من اول نظره ده 
نوح : دانا حافظه 
فارس : اهو انا شكلي وقعت فيه 
نوح : مين 
فارس : مش عارف اسمها بس هي قريبت مرات ليل  شفتها عندهم امبارح
نوح : بنت عمها ولا صاحبتها 
فارس : مش عارف بس هبقا اتكلم مع حنين في الموضوع ده 
نوح : موت ي حمار 
فارس : ليه بقا 
نوح : ليل مش هيخليك اصلا تفتح بوقك مع حنين بيغر عليها 
فارس :ههههههه ليل بيغير
= جايبين سيرتي ليه ي لطخ انت وهو 
فارس : ده نوح مش انا سلام عليكم 
نوح : بعتني ي واااطي طب انا رايح اكمل المهمه الوطنيه  سلااام
___________
_ معلش ي طنط اطفي البوتوجاز كفايه عليها كده 
كريمه : نفسك في الاكل حلو اووي 
_ بجد يجبر بخاطرك ربنا 
عم صبري : ي مدام حنين 
_ ايوا ، قطعي انتي ي طنط الطماطم دي لما اشوفه عايز اي 
(طلعت من المطبخ )
خير ي عم صبري 
عم صبري : اتفضلي العلبه دي ليل باشا باعتها ليك 
_ ليا انا (خدت العلبه ودخلت افتحها )
اوعي يكون جايبلي قنبله طب والله لافتحها في الاوضه جنب الحاجات بتاعته عشان لو مت ادمرله حاجاته 
(فتحتها وكان فيها تليفون )
_ وااااو ايفون مش معقوله ده ليا دانت طلعت عندك ذوق ي عم ليل وانا معرفش 
= طول عمرك لسانك ده مش بيبطل دبش 
اتخضيت : يامامااااا انت فين 
ليل =قولت اسمعك وانتي بتشكريني لما تشوفي التلفون معرفش ان لسانك اطول منك (كان بيتكلم في التلفون )
_ انت لحقت تجيبه دانت لسه طالع 
ليل= انا مفيش حاجه بتقف قدامي 
_ ياشيخ تبا لتواضعك 
ليل : جهزتي الغدا 
_  قول كده بقاا انت جايبه عشان مصلحتككككك
ليل : متغيريش الموضوع 
_ لاء مش بغير وانت جاي هات نوح وفارس معاك 
ليل بغيره : ليه بقا ان شاء الله 
_ انت مسألتش نوح اتصالح ازاي 
ليل : ازاي بقا 
_ بحله محشي 
ليل : واطي عشان المحشي غير رايه 
_ مين مابيحبش المحشي  ده العشق 
ليل : طب نوح  وبيتصالح فارس بقا ليه 
_ الراجل جاي من سفر كان المفروض عملنالو عزومه كبيره اوي 
ليل : ههههههه عشان جاي من السفر تعزميه طب متعرفهوش ليتقهر علي زمان #بقلمي_اميره_رمضان
_ هههههههه ليه يعني علفكرا احنا عندنا علطول لو حد سافر من محافظه لمحافظه تانيه لازم عزومه كبير 
ليل اندمج معايا في الكلام: عندنا مش زي عندكم زي منتي شايفه اتجوزت محدش جه قالي مبروك مفيش الا خالتي هتاجي هي واولادها بعد يومين لكن اعمامي وعماتي وكده دول ديما مسافرين مش بنشوف بعض الا صدفه 
_ ياساتر الحمد لله احنا مش كده وبعدين بكرا املالك البيت عيال ويكونو عزوتك مع وايان وتالين 
ليل بمشاكسه : انتي اد الكلام ده 
خدت بالي انا بقول اي : لاء لاءءء مش اد حاجه انا عيله صغيره متاخدش علي كلاااااامي 
________
جاسمن : عملتي اي 
البنت: عملت كل اللي طلبيته مني بالحرف بس لسه موصلتش لاي ورق تبع ليل باشا بس متقلقيش هجيب الورقه دي لو تحت الارض 
جاسمن: هو ده الكلام المظبوط ركزي في الشغل ي حبيبه مش عايزه غلطه لو وقعتي انا معرفكيش 
حبيبه: متقلقيش ي مدام 
جاسمن : كل ما كنتي سريعه وجبتي الورق اسرع كل مكانت الفلوس اكتر 
حبيبه : تمام 
قفلت معاها ولفت وشها شافت نوح  
حبيبه بصدمه : نوح😳
نوح : كنتي بتكلمييي ميييين  
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية حنين الليل الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حنين الليل )
reaction:

تعليقات