القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عروسي الهاربة الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي

رواية عروسي الهاربة الحلقة السادسة 6 بقلم وتين الصافي
رواية عروسي الهاربة الجزء السادس 6 بقلم وتين الصافي
رواية عروسي الهاربة البارت السادس 6 بقلم وتين الصافي
رواية عروسي الهاربة الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي

رواية عروسي الهاربة الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي


قرب بسرعه مننا وفلت ايد آدم 
قولت بخوف
-م مرااد هو م...
مراد ضرب ادم بوكس وقعوا علي الارض ونزل فيه ضرب
وقال بعصبيه
_اللي عاايز بنحبها دِ تبقي مراتي يا ابن الك"لب 
حاولت اقوموا من علي ادم بس معرفتش
اتكلمت بدموع وصوت عالي عشان يسمعني
-مرااد سييوا هيموت ف ايدك ابعدد
بعد عنوا وقرب مني ومسكني من ايدي وجرني ورااه 
وصلنا للعربيه فتح الباب وزقني جوه العربيه 
كان سايق بسرعههه وانا كنت قاعده خايفه ومنكمشه علي الكرسي 
انكلمت برعب
- ممكن ت تهدي السرعه لو سمحت 
يصلي بطرف عينوا ومره واحده وقف العربيه 
كنا وصلنا البيت 
فتح باب العربيه ومسك ايدي ودخلنا البيت 
=وتيين 
كان صوت تيم وهو جاي ناحيتي فلت ايدي من ايد مراد وحضنتوا 
-عامل اي يا قلب وتين 
=الحمدلله 
-عملت ايه انهرده ف المد...
قاطع كلامي مراد وهو بينده علي الست فاطمه بصوت عالي ومخيف 
_ يا داااااده 
÷ن نعم يا بيه 
سحب تيم من حضني وادهولها 
=خديه علي اوضتوا
ورجع مسك ايدي ومشاني وراه لحد باب الاوضه 
دخلنا وقفل الباب وبدأ يزعق 
_اتكلمييييي ميييين الحيوا"اااان د ماااسك ايدك ليييه 
-د د
_اتكلمييييي بطلي تتهتهي ف الكلاااام بلاااش تعصبيني ااكتر 
سكت دموعي مغرقه وشي مش عارفه اتكلم م الخوف لكن اتصدمت لما لقيتوا بيقول 
_ااهه ولا يكون هو دَ حبيب القلب اللي كنتي رافضااني عشاانواا 
قرب منها مراد ورفعها من علي الارض وهمس جنب دونها
_ايا كان بتحبيه او لاء انت بقيتي علي اسمي بقيتي ملك ل مراد الجزار وانا استحاله اسيب حاجه ملكتها و والولد د انا هربيه عشان يعرف يبص عليكي تاني 
كنت بتنفس بصعوبه بسبب قربوا مني 
اتنهدت بتعب وحزن اول ما خرج 
سابني وخرج ومسمعش اي حاجه 
انا مش فاهماه حقيقي يعني هو طيب وكويس ولا وحش وقاسي ولا بيحبني وبيغير عليا ولا دَ حب تملك 
نمت من كتر التفكير 
صحيت تاني يوم مكنش موجود في الاوضه 
غيرت هدومي ونزلت
كان قاعد مع تيم بيضحك معاه
بيضحك!!!
مرااد بيضحك مع طفل
قربت منهم بصدمه
-احم صباح الخير 
رد تيم بس
=صباح الخير يا وتين
قربت من تيم وبستوا وقعدت مكاني النحيه التانيه 
فطرنا وهو لحد دلوقتي مكلمنيش ولا كلمه كان كل كلاموا ل تيم عن مدرستوا الجديده 
_يلا يا بطل خلصت اكل 
=ااه 
-وانا كمان خلصت 
بصلي من تحت لفوق كدا وبص علي هدوم الخروج اللي لبساها وقال
_ليه انت رايحه فين
رديت بخوف
-الكليه 
_مفيش خروج لا لكليه او لغيروا 
قالها ببرود شديد وكان ماشي وسايبني وتيم كان خرج للعربيه 
اكلمت بغيظ
-تمام يا مراد هتيجي مش هتلاقيني في البيت 
لف وابتسملي بسخريه
_لو تعرفي تخرجي وريني 
ومشي وسابني 
-عاااا باارد انا هوريك قال بتعرفي تخرجي وريني نينيني
استنيت شويه علي ما اتاكدت انو خرج هو وتيم 
وخرجت لكن
واحد من الحُراس
÷رايحه فين يا فندم
-خارجه في مشكله 
÷انا اسف لحضرتك بس مراد باشا منبه انك متخرجيش ولو عوزتي حاجه نجبهالك
دخلت وانا بدبدب برجلي ف الارض 
لقيت تليفوني بيرن كان مراد
فتحت 
سمعت ضوت ضحكتوا البارد المستفز ابن الحلوه دَ
-مرتاح انت طبعا وانت مش مخليهم يخرجوني
_ااه طبعا مرتاح 
قفلت في وشوا كائن سمج
ب الليل 
كان مراد داخل الفيلا ولمح تيم قاعد جنب حمام السباحه بحزن ف راحلوا 
رفعوا من علي الارض وقعدوا علي رجلوا 
_مالك يا بطل مدايق ليه ، وليه مش قاعد مع وتين 
التفت حوليه وقال
_لكن صحيح هي فين 
بصلوا تيم بحزن 
=انت وحش اووي يا عمو 
بصلوا مراد ب استغراب خصوصا انوا مزعقش معاه او ضر"بوا قبل كدا
_ليه يا حبيبي بتقول كدا 
=عشان انت مزعل وتين وهي قاعده من الصبح في الاوضه نايمه
_نايمه و اي دخل النوم في الزعل 
=عشان وتين بتنام كتير لما بتزعل 
وكمل ببرائة اطفال 
=ممكن يا عمو متزعلهاش عشان هي حد حلو وطيب اووي انا بحبها زي مامتي 
ابسم مراد ب تأثر 
_اممم طيب اي رأيك نصالحها 
=ايوهه بس هنعمل ايهه 
_اممم فكر معايا شويه 
ضحك تيم ببرائه
= هي بتحب البيتزا ب التونه اوووي 
قال مراد ب استغراب
_تونهه!!
قال تيم ب اشمئزاز
=اهه هي زوقها مخلتف عن الناس ف الاكل 
ضحك مراد عليه وخرج تليفونوا وعمل اوردر 
=دلوقتي بقا جه وقت اننا نصحيها قالها بخبث 
_خلاص هروح اصحيها وناجي
=تؤ تؤ مش هنصحيها عادي تعالي اقولك هنصحيها ازاي 
في الاوضه 
دخل تيم وهو بيتسحب علي اطراف اصابعوا ومراد وراه بيقلدوا وماسك ضحكتوا 
قرب تيم من السرير وشال الغطا وركب السرير هو من ناحيه ومراد من ناحيه 
عد علي ايدي بهمس
=واحد اتنين تلاته 
وبدأوا يزغزغوا وتين 
-هههه اااه خلااص يا تيم 
=هههه لاا مش خلاص يالا ياعمو بسرعه 
-هههه هلاص يا مراد ب الله مش قادره اههه 
كان صوت ضحكهم عالي مالي القصر بصلهم مراد بحب دفين
=خلاص خلاص يا عموا ل تموت مننا ولا حاجه 
ضربتوا علي مقدمت راسوا
-لمض 
_يلا بقا ننزل انا ومراد عاملين ليكي مفجأه 
شديت الغطا تاني
-مش عايزه انزل عايزه انام 
بص تيم ل مراد ب يأس لكن مراد غمزلوا ب بخبث 
_خلاص براحتك يلا يا تيم 
-عاااا مراد انت بتعمل اي 
صرخت كدا لما لقيت مراد بيرفعني من علي السرير وشايلني وخارج براا 
_احنا قولنالك يلا ننزل ب الزوق وانتي مرضتيش ف نزلناكي بقلة الزوق صح يا تيم
بصيت علي تيم اللي ماشي ورا مراد وبيصقف ب ايدوا 
=ايوهه صح عمو معاه حق 
-خلاص نزلني بقا 
جريت علي العلب اللي كانت موجوده علي الترابيزه 
-بيتزا 
فتحت العلبه 
-بيتزا ب التونه !
_اهه مش انت بتحبيها 
عيوني دمعت اول مره حد يفكر يغملي حاجه بحبها
-ااه شكراا اووي 
كانت نظرات مراد ووتين كلها اعجاب او حب ؟!
قاطع اتصال نظراتهم تيم وهو بيزعق
=انتوا لسا واقفين انا جعاان 
ضحكنا عليه وقعدنا اكلنا سوا 
وبعدها لعبنا حسب طلب تيم 
كان مراد عليه الدور و مغمض عينوا 
وانا تيم بنجرري حواليه عشان يمسكنا 
ولكن دخلت واحده من الباب وقالت بصوت عالي
÷مراااد 
وجريت حضنتوا و....
ياترا اي قصه مراد 
ومين البنت دي 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية عروسي الهاربة الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروسي الهاربة )
reaction:

تعليقات