القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج بالإتفاق الفصل الخامس 5 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الحلقة الخامسة 5 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الجزء الخامس 5 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق البارت الخامس 5 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الفصل الخامس 5 بقلم مروة موسى

رواية زواج بالإتفاق الفصل الخامس 5 بقلم مروة موسى

هد كان بيتكلم لكن حصل حاجة وقام وعيونه حمرا من مكانه

فهد كان واقف تحت هدومه مبلوله وواقف متعصب مكانه

سيدرا فوق كانت بتضحك لأنها جابت جردل ماية وهوباا دلقته عليه

سيدرا من فوق : المتخلف دا مين دخله هنا
موسي الجد : سيدرااااااا
سيدرا : جدي انت متعرفش الحيوان دا ربطني في الشجرة وجه لحد عندي ودا أقل حاجة اعملها فيه

مروان بخوف من نظرات فهد لسيدرا : دا دا ابن ابن عمك

سيدرا بذهول : تقصد دا فهد !!
موسي الجد : ايوا فهد والمفروض كتب كتابك عليه النهاردة

سيدرا : بس هو هو
فهد بصوت عالي : هتندمي والله علي أفعالك دي
سيدرا بجمود : ولا انت ولا عشرة زيك يعرفوا يعملوا حاجة

فهد : هتشوفي
وطلع من قدام الجميع لغرفته
موسي الجد : اطلعي وراه يلا
سيدرا : اطلع اعمله اي دا كمان

بقلم مروة موسي
موسي : سيدرااااااا
سيدرا : حاضر طالعه
سيدرا طلعت وكان مروان وجويرية وراها

سيدرا : اوووف معرفش ادخل اقوله اي
جويرية : يالهوي انتي مشوفتيش كان فهد بيبص ليكي ازاي
مروان : دا انا خوفت والله عيونه كانت حمرا

سيدرا : يلا إياك يطلع نار من ودانه
جويرية بضحك : طيب يلا شوفي بقي هدخلي تقولي اي له

دخلت سيدرا غرفه فهد
فهد التفت ليها : اطلعي برا
سيدرا بصدمه : انا !!
فهد : اطلعي براااااااا
سيدرا اتفزعت : لاء
فهد شدها وقفل الباب : تمام براحتك حسابك كل مرة بيتقل

سيدرا : سيبك من الكلمتين دول لان مبخفش
فهد زقها لزقها في الجدار االي وراها وحاوطها بدراعه
فهد : جحيمك هيبدأ لما تتكتبي علي اسمي

سيدرا: عيونك عاملة زي الصقر بتصيب الهدف لما تكون عاوزه تحصل عليه وانا مش هخليك تصيب هدفك انك تحصل عليا واعيش تحت رحمتك

وهوباااا بالرجل في بطنه من كتر الوجع فهد اتعصب وشدها من شعرها ورماها برا الغرفه

جويرية ومروان : ها الموضوع انحل
سيدرا بشر : شكله هيبدأ الموضوع بس هينتهي بمزاجي انا

مروان : ربنا يستر انا خايف منكوا مع بعض

الليل حل والكل كان متجمع وفهد كان حالف ليها

المأذون: موافق ي ابني
فهد بشر : طبعا
المأذون وجه الكلام لسيدرا
سيدرا ببرود : اه موافقة
انتهي عقد زواجهما

موسي لفهد : تاخد بالك منها
فهد بخبث : دي في عيوني
سيدرا بخبث اكبر : وانا عارفه هملي عيونك ازاي

مروان: انا مش مرتاح لكلامهم
جويرية " انا معرفش فهد هيقتلك سيدرا ولا سيدرا هتقتل فهد أيهما أقرب

في مكان ما
ابراهيم : اهلا بيك ي سامي بيه
سامي بوقار وتكبر : ها
ابراهيم بذكاء : عرفت انك ورا حبس اللي كنت شغال معاه وبما ان كلنا في المركب فحابب اشتغل معاك

سامي : االي بيغدر بيا آخره علي ايدي ي هيما
ابراهيم بذكاء : وليه الغدر واحنا كلنا ولاد قار واحد

سامي بيه : تعجبني

الجد موسي : اطلع انت ومراتك علي اوضتكوا
سيدرا : احنا متفقناش علي كدا ي جدي
فهد : أمال اي بس ي مراتي هتكوني في مكان وانا في مكان

سيدرا : تعرف لو مكنتش عارفه انك ناوي ليا علي حاجة كنت صدقت كلامك

انعام : والله مش عارفه اقول مبروك ولا اقولك خالي كل واحد فيكوا في جنب

احمد : من صغرهم وهما خناق
جويرية : لا وكمان اتخانقوا برا البيت وهما ميعرفوش بعض

فهد : خلصتوا؟؟
الكل اتفاجأ من هدوء فهد

سيدرا : انا هحتاج اسبوع انقل هدومي من اوضتي لاوضة البتاع دا

موسي : اتنقلت الهدوم
سيدرا: في ورق وحاجات لازم اعينه
مروان : كل حاجة جدك أمر بأنها تتنقل ليكي في الاوضه النهاردة

سيدرا : يعني ي جدي انت عارف انا ناوية علي اي
موسي : ايوا عارف انك هتفضلي تتحججي بحجج لحد ما نشوف اخرتها
بقلم مروة موسي

سيدرا : وانا مش عاوزة اطلع مع البتاع دا

فهد بغضب وعصبيه: البتاع دا البتاع دا احترمي نفسك انا ساكت

سيدرا ببرود : وريني هتعمل اي
فهد : هعمل كتير وشدها وطلعها الاوضة

مروان : ياتري مين هيولع في البيت الأول فيهم
جويرية : اعتقد سيدرا
انعام : العيال زي ما يكون أعداء

احمد : ليه ي حج جوزتهم بعض وانت عارف من صغرهم محدش بيحب التاني

موسي قعد وحاطط ايده علي رجله بوقار
سيدرا جامدة ومبيهمهاش حد وعنيده بس جواها حتة طيبة مش هتطلع لحد غير لما تحس معاه بالأمان

فهد بقي جدع وراجل يعتمد عليه عصبي غيور وميحبش كلمته حد يكسرها عارف هو بيعمل اي مش طايش زي سيدرا
الاتنين شخصيتهم محتاجين بعض ومع الوقت انا واثق انهم هيتقبلوا بعض

الكل ذهب إلي غرفته
فوق عند فهد
سيدرا دخلت : هو انت ماسك حمارة بتجرها وراك
فهد بعيون غيظ.........
يتبع..
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية زواج بالإتفاق الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية زواج بالإتفاق)
reaction:

تعليقات