القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية قيود العشق الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

 رواية قيود العشق الحلقة الخامسة 5 بقلم دعاء أحمد

رواية قيود العشق الجزء الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية قيود العشق البارت الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية قيود العشق الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية قيود العشق الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

دخل شخص الاوضه و بص ل مليكه بخبث
كانت واقعه على الأرض فاقده الوعي من التعب... بتدخل واحده ست و بتقومها 
بتبدأ تقل*عها هدومها و بتكون شبه عا*ريه 
الشخص بصلها بشهو*ان*يه لكن نفض الأفكار من دماغ و شاور للست اللي معه تنفذ
بقيت تصور مليكه اللي فاقده الوعي تمام
البوص:اللعبه بدأت يا سهر هانم... و كل العز دا هيكون لينا
سهر هانم بخبث:بس انا خايفه خطتنا تتكشف و بكدا كل اللي خططناله هيروح هدر
البوص:يروح هدر..... دا على جثتي مش هسيب عز يستمتع بكل الثروه دي لوحده
بس لعبتنا تكمل زي ما بدأنا..... مليكه هههه
سهر بتوتر:مليكه.... انا خايفه منها.... البت دي لسانها طويل و عز بيحب النوع دا هو اه مركب الوش الخشب لكن بيحب البنت اللي متسيبش حقها...
لو دا حصل وعز اعجب بيها وقتها كل اللي خططناله هيروح في الارض
البوص بسخريه :لالالا عز الدين يحب دي
متخافيش الصور اللي معانا دي هتخلينا نتحكم فيها لسه لعبتنا في اولها يا سهر هانم
سهر:الوقت اتأخر و عز الدين اكيد زمانه جاي من الشركه لازم تمشي
البوص:ظبطي كل حاجه زي مافهمتك
سهر:تمام
البوص راح ناحيه البلكونه و نط منها بسرعه واختفي تماما
سهر بصت لمليكه وهي بتفكر في حاجه جابت هدومها و ظبطت شكلها
بسرعه خرجت من الجناح بعد ما سمعت صوت عربيه عز الدين داخله القصر
عز الدين في الوقت دا دخل القصر و الحارس ركن العربيه في الجراج و هو طلع لجناحه بعد ما راح لوالدته في المستشفي
و الدكتور  طمنه عليها
طلع جناحه اول ما دخل قل"ع جاكيت بدلته ورمه على إلانتريه و بيفك زراير قميصه
شغل النور لكن استغرب ان مليكه نايمه على سريره
ضغط على ايديه بغضب وعصبيه و راح ناحيتها مسك كأس مايه و رمه عليها
مليكه شهقت و بتفتح عنيها ببط و اول ما شفته في وشها صر"خت
عز بصلها باستحقا"ر و بص ل شعرها وضحك بسخريه وهو بيقعد على الكرسي ادامها و بيحط رجل على رجل
مليكه قامت و لاحظت شكلها المبهدل 
مليكه بصر"اخ:انت انت اللي عملت فيا كدا
اللحقووووني انا لازم امشي من هنا 
انت كنت هتعمل اي
عز الدين بسخريه و بيبصلها :خلصتي التمثليه الر*خيصه دي..... بس انا حابب افهم وضع الحجاب معاكي اي..... واحده ز*باله..... بتعرضي نفسك على اي حد هتعملي اي يعني
مليكه بعدم فهم و دموع من قسوه كلتمه:قصدك اي.... انت هتعملهم عليا و تلبسني التهمه انت واحد حيو"ان 
في لحظه عز كان واقف ادامها و مسكها من ايديها بغضب 
:عمري ما فكرت اني أقرب من واحده لكن مش هضيع مجهودك على الفاضي... 
مليكه بخوف:انت اتجننت ابعد عني قسما بالله اصوت و ألم عليك امه لا اله الا الله 
عز بحركه سريعه ثبت ايديها لكن مليكه بتض"ربه في صدره بقوه لكن ماثرش فيه 
مليكه بدموع:و رحمه امك بلاش تقربلي و أغلى ما عندك
عز بصلها بسخريه و حط ايديه على رقبتها و بيضغط على ر"قبتها
:تعرفي اللي انتي عملتيه دا تستحقي فيه الش"نق و اللي حصل لأمي بسببك تطير فيه ر"قاب...... واحده ر"خيصه... يعني لو قت"لتك دلوقتي مش هاخد فيكي دقيقه واحده حبس
مليكه وهي بتعيط وبتحاول ترفع ايديه 
:والله ماليا ذنب اقسم برب العزه و معرفش انا نمت في سريرك ازاي... انا مش كدا والله ما كدا
عز بعد عنها و وقف قصادها
:خالي بالك طويل لان انا حابب العب معاكي انتي واللي بعتك و لو قدرتي توصليله يلغيه ان عز الراوي مفيش ست تقدر تغر"يه هههه مش واحده زيك
مليكه حسيت بالاهانه هي مش فاكره 
ازاي نامت في سريره هي كانت بتنضف الاوضه  عيطت بانهيار و بسرعه طلعت من الاوضه و هي بتجري و دخلت مكنتش عارفه تروح فين
نزلت المطبخ وفضلت تعيط حطت ايديها على قلبها بقوه و بتضغط عليه
مليكه بتعب:
انا اي اللي بيحصلي دا... ليه فجأه حياتي استبدلت كدا و بقيت في سجن حتى الشارع مش من حقي اشوفه
انا لازم اهرب و لازم اكلم محمد افهم ازاي دا كله حصل.... و مين اللي اته"جم على القصر وليه دا كله بيحصلي... ليه
تصدقي انك غبيه يا مليكه هو دا اللي كنتي دايما تنبهري بيه و تتمنى انك تشوفيه
دا كان يوم اسود يوم اتفرجت عليه في التلفزيون....
قالتها وهي بتسند راسها على السفره و بتنام بدون وعي
عند عز الدين
اخد شاور و كان عا"ري الصدر ماسك فوطه بينشف شعره لكن لاحظ حاجه واقعه على الأرض
انحني يشوف اي دا لكن استغرب لما شاف ساعه رجالي
بقى يفكر ازاي دي موجوده هنا دي مش بتاعته
الصبح بدري
فريده (مديره المنزل) :انتي.... انتي يا بنتي قومي
مليكه فتحت عنيها بكسل شافت فريده ادامها:أعوذ بالله من الخبث و الخبائث
فريده بغيظ:ليه شفتي عفر"يت ادامك
مليكه بسخريه :ما عفريت الا بني آدم و انا عايشه في بيت الشيطا"ن بذات نفسه اعمل اي بقى قدري
فريده:طب بطلي كتر كلام وياله جهزي الفطار... الفطار في القصر الساعه سبعه
سبعه و دقيقه عز بيه ممكن يقلب البيت على دماغنا
مليكه بصت في الساعه كانت خمسه ونص
:امشي يطفحو"ه و يد"لوقه بالس"م الهاري
فريده وهي بتضر"ب بعصيتها في الارض
:بطلي كتر كلام وقومي جهزي الفطار
مليكه بسرعه:ممكن والنبي تديني تليفونك لازم اعمل مكالمه مهمه وحياه عيالك
لكن جالها صوت من وراها ر"عبها...
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية قيود العشق الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية قيود العشق )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.