القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية لينا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية حكاية لينا الحلقة الثالثة 3 بقلم منة سامح
رواية حكاية لينا الجزء الثالث 3 بقلم منة سامح
رواية حكاية لينا البارت الثالث 3 بقلم منة سامح
رواية حكاية لينا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح

رواية حكاية لينا الفصل الثالث 3 بقلم منة سامح


لينا :الو 
......
لينا :الو مين ..وبقت تبص علي الرقم باستغراب ..وقفلت لما ملقتش رد 
لينا بتفكير:ياترا مين ...قاطع تفكيرها دخول الدكتور 
كرم بابتسامة:اخبارك 
لينا بهدوء:تمام ..هخرج امتي 
كرم :من دلوقتي لو حابة بس اكيد عرفتي موضوع العم...
لينا قاطعته بجمود:امم عرفت ومش هعملها ولو سمحت اكتبلي علي خروج علشان انا م بحب المستشفيات 
كرم بصلها وابتسم ببرود:تمام تقدري تمشي اتفضلي 
لينا :قولت حاجة تضحك ولا اي قولي اضحك معاك 
كرم بضحك:هو الضحك بفلوس ولا اي لا حول الله يارب ..وخرج 
ولينا اتنهدت بغيظ وضيق وبصت علي المحاليل الي في ايديها وشالتها جامد لدرجة أنها اتعورت 
لينا بصت لايديها بكسرة ووجع:مجتش عليكي يعني ..وابتسمت بسخرية 
وقامت بتحاول تقف بس دايخة فضلت تسند لحد اما وصلت للباب وفتحتو وخرجت وهي بتطوح 
ادهم شافها اتصدم من الد*م الي نازل من ايديها وحالتها وجري عليها ساندها بعصبية:اي الي عملتيه ظهه بتخرجي ليي انتي لسة تعبانة 
لينا زقتو بتعب :ابعد عني انا همشي لوحدي متقربليش 
فريدة بدموع:يابنتي ايدك بتنزف طب هنسندك طيب 
لينا بصتلها وضحكت بسخرية :طب وده ..وبتشاور علي قلبها بدموع:ده بقاله سنين بينزف حد حس بيه هاه ...واكملت بجمود:ملكووووش دعوة بياااا وانا م محتاجة مساعدتكم..وزقت ايد ادهم الي ماسكها ومشيت وهي بتسند علي الحيطة 
فريدة بصتلها بدموع وحزن ..وادهم بصلها بحزن وهو م فاهم هي بتعمل كدة لي 
لينا وصلت لباب المستشفي بالعافية :اجمدي يالينا هانت ...واكملت بدموع وضعف :بقيتي ضعيفة خلاص خلااااص استسلمي..ووقعت أغمي عليها ..بس ادهم كان وراها وشالها ومشي
__________________
طارق بصدمة:الكانسر انت متاكد 
*اه ياباشا وتقريبا رافضة العلاج 
طارق قفل الفون ورماه بحزن وقعد علي الارض وقال بجنون وهوس:هتتعالجي يالينا وتبقي كويسة وهتبقي ليا انتي مينفعش تموتي لا مينفعش تسبيني 
______________________________________________
بعد اسبوع لينا عايشة حياتها اكنها مفهااش حاجة وكل الي يكلمها في الموضوع ده تقفل الموضوع وواخدة جنب لوحدها ..
لينا كانت ماسكة الفون بس فجاءة لقيت حد شده من ايديها 
لينا بعصبية:انت اهبل هات الفون 
ادهم بهدوء:هتعملي العملية 
لينا تجاهلت كلامه وقالت بهدوء مصطنع:هات التليفون 
ادهم اتغاظ من هدوءها وتجاهلها ..وصوتو علي بغضب:هتعملي العملية يااالينا فاااهمة بذوق بالعافية هتعمليها
لينا بزعيق هي كمان:م هعملها ياادهم م هعملها ..وهات الفون دههه 
فريدة دخلت علي زعقيهم:في أي اهدو اهدو اي الي حصل 
ادهم مسك وشو بغضب مكبوت ورمي الفون علي السرير وخرج بغضب 
فريدة بعدم فهم:فيه ايي حد يفهمني 
لينا وهي بتنام ببرود:تبقي تسالي حفيدك اقفلي النور علشان عايزة انام 
فريدة بصتلها بحزن شديد وقفلت النور وخرجت بقلة حيلة 
لينا اول ماخرجت قعدت تعيط لحد اما نامت 
........................
فريدة خرجت لقت ادهم قاعد وسرحان راحت قعدت حمله بهدوء
فريدة:لي زعقت مع لينا 
ادهم بسرحان:م عايزة تعمل العملية عايزة تموت 
فريدة اتنهدت بحزن:باين عليها م كويسة ..واكملت بتسال وخبث:بس اي الي همك في الموضوع هي م عفريتة بردو 
ادهم :يووه مكنتش كلمة ...واكمل بتوتر:وكمان علشان مراتي هي م علي اسمي .انا طالع انام 
ادهم طلع بس وقفو صوت لينا بصدمة 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : ( رواية حكاية لينا الفصل الرابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حكاية لينا )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.