القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عروسي الهاربة الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي

رواية عروسي الهاربة الحلقة الثانية 2 بقلم وتين الصافي
رواية عروسي الهاربة الجزء الثاني 2 بقلم وتين الصافي
رواية عروسي الهاربة البارت الثاني 2 بقلم وتين الصافي
رواية عروسي الهاربة الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي

رواية عروسي الهاربة الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي


كنت واقفه مصدومه 
انا انا عملت ايهه انا جيت للشخص اللي المفروض اهرب منوا
اتكلم مراد بحده _ انت ازاي تدخل كداا بيوت الناس يا محمد باشا ايهه مفيش احترام 
بعدين بصلي بنفس الحده _وانتِ روحي شوفي شغلك واقفه تعملي ايهه 
هزيت راسي بسرعه ورحت المطبخ اقصد جريت ع المطبخ 
قعدت علي الترابيزه وانا حاطه ايدي علي راسي بغلب 
يارب اعمل ايهه يارب انا ايهه اللي بيحصل ف حياتي دَ 
الاء انا لازم اكلم الاء 
----------------
كنت خارجه م المطبخ وخبط ف الست فاطمه 
=ايهه يا بنتي مستعجله كدا ليه
-معلش ياداده انا بس معايا مكالمه ضروريه 
=لا يابنتي مش هينفع دلوقتي اجليها ورانا شغل كتيرر اووي
وفي ضيوف انهرده واهه متخرجيش برا ل اي سبب 
-ل لييه في اييه براا
= والله يابنتي م اعرف بس مراد بيه متعصب اووي وطالب محدش يخرج من الخدم براا خالص
-حاضر 
ابتدينا نحضر الغدا انا والست فاطمه 
كنت سامعه مراد بيزعق برااا و علي وبابا بيتكلموا بهدوء 
=متحطيش فلفل في الاكل البيه عندوا حساسيه منوا 
-تمام 
-لكن هما مين اللي برا دَ يا ست فاطمه 
=دَ يبقا راجل اعمال كبير زي مراد بيه بس شركتوا في الفتره الاخيره خسرت سهووم ولا اي بيقولوا عليها دِ 
-اسهم 
=ايوه هي دِ ومراد باشا عرض عليه انو يعمل معاه ثفقه مقابل انو يجوزوا بنتوا 
-طب وليه يعني الباشا عاوز بنت الراجل دَ ما كان ممكن يساعدوا مقابل اي حاجه 
=اللي اعرفوا انو ابو الباشا قالوا انو لو متجوزش خلال الكام شهر دول هيخترلوا هو عروسه يا إما هيطردوا من الشركه بتاعتوا
-طب واشمعنا برضو البنت د ما في قداموا بنات تاني كتير 
=ع...
قاطع كلامنا مراد وهو بينادي علي داده فاطمه خرجت ورجعت بسرعه 
=يلا يلا يابنتي ساعديني اخرج الاكل ع السفره 
-------------------
ساعدتها فعلا ف تقديم الاكل بعدين هي دخلت المطبخ وانا فضلت واقفه بعيد اسمع كلامهم 
=يعني انت هتمم الثفقه يا مراد من غير ما تتجوز وتين !
قالها علي ب اندهاش 
ابتسم مراد ب سخريه_لاء 
÷ايهه ما انت لسا قايل يابني انك هتمم الثفقه ....
قاطعوا مراد 
_هتمم الثفقه دلوقتي اهه لكن فلوس الارباح هتبقي كلها معايا لحد ما تلاقي بنتك واتجوزها 
--------------
جريت علي المطبخ وانا بمسح دموعي ايهه دَ هما بيتعاملوا علي اني سلعه يبيعوا ويشتروا فيها ليهه ميعملونيش علي اني انسانه ليها مشاعر انسانه ليها قرارات 
______________
فوقت من سرحاني علي صوت الست فاطمه وهي بتطبب عليا 
=مالك يابنتي فيكي حاجه 
-هاه لا بس افتكرت اهلي 
=متزعليش تاخدي الاجازه قريب وتزوريهم 
ابتسمت من تحت نقابي ومسحت دومعي
-انشاء الله 
=طب يلا قومي اعملي القهوه للباشوات الا انا سمعت ان مراد بيه حب قهوتك جدااا 
-اهه 
=طب يلا يلا ع شغلك يابت قالتها بطيبه ومرح 
كملت كلامي معاها وانا بعمل قهوتي 
-لكن هو الباشا متجوزش البنت دِ ليه لحد دلوقتي 
=عشان هربت ليله الفرح 
-اممم
=يلا روحي ودي القهوه للباشا 
--------------
اخدت الصنيه وكنت خارجه لكن جهه حد م الحرس وقال انو مراد بعتوا ياخد القهوه عشان مش عايز حد م الخدم برا
------------
بعد شويه بابا وعلي مشيوا 
_____________
_واقفه عندك بتعملي ايهه 
شهقت بعنف والتفت لي واتكلمت بهدوء-ابدا اصل الجو جميل والميه شكلها لطيف 
بصلي ب استغراب 
وبعدها جه وقف جنبي ف اتوترت وبعدت شويه 
_بتعرفي تعومي 
ابتسمت ب سخريه من تحت النقاب-لاا ، بحب شكل الميه من بعيد لكن اخاف انزل فيها 
ضحك بصوت عالي وانا بصتلوا وتهت ف ضحكتوا شويه وبعدين انتبهب دَ دَ مراد يا وتين فوقي الشخص اللي عايز يشتريكي مقابل ثفقه 
-أحم بعد ازنك يا بيه 
جريت بسرعه من قداموا 
ودخلت اوضتي عشان اكلم الاء واحكيلها 
---------------
في الاوضه 
-الو يا الاء 
=وتين ازيك عامله ايه 
-الحمد لله الاء قولتها بخوف حقيقي 
=مالك مالك ياوتين حد دايقك عندك
-الراجل اللي بشتغل عندوا طلع هو هو نفس الراجل اللي انا هربت عشان متجوزهوش 
=اييييههه 
اتكلمت بصوت باكي-انا مش عارفه اعمل ايهه يا الاء انا انا همشي من هناا 
_ورددد!!!!
سمعت صوت مراد ورايا ....
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية عروسي الهاربة الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروسي الهاربة )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق