القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الحلقة التاسعة والعشرون 29 بقلم مروة مرزوق 

رواية طفلة الأسد الجزء التاسع والعشرون 29 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت التاسع والعشرون 29 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مروة مرزوق


رواية طفلة الأسد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مروة مرزوق

محمود بصدمه.......... طب طب الزاي
أسد بغضب...........كان لازم اطلعك من مكانك بأي طريقه أنا كنت متأكد ان لما تعرف ان معتز عايش وعرف حقيقة عيلته انت مش هتسكت وكمان أنا د*مرت شغلك واملاكك كلها اتصادرت ودخلتك مستشفى أمراض عقليه بس دا مكنش يمنع إني اخفف الحذر منك لا أنا حذري زاد اللعبه بدأت قبل ما نطلع على شرم بأسبوع
فلاش باك
كانوا تلت شباب متجمعين في مكان مهجور
أسد.......... كل حاجة جاهزه
جاسم......... دلوقتي انت هتخــ...ــتطف فوزي الدراع اليمين لمحمود اللي هو أصلا شبهي وأنا هحل مكانه وأبدا اوصل ليك كل المعلومات
حازم........ بس في حاجة يا أسد
أسد......... ايه
حازم.......... محمود أول ما يطلع اكيد هينتـ..ــقم مش كدا والعيله هتكون بخـ...ــطر
أسد............ عارف بس دلوقتي محمود لازم يفكر نفسه إنه بدأ يلعب بينا بس الحقيقه إني اللي بلعب بيه، جاسم أنت جاهز
جاسم بضحك....... لا هروح احج واعمل عمره واجي
حازم بضحك......... جبااااان
أسد......... الخطه هتبدا وقت ما فوزي هيكون رايح يحرر محمود يلا سلام
عوده للحاضر
أسد......... كل الوقت دا كان اللي معاك المقدم جاسر الدسوقي مش فوزي فوزي دا اتسجن من زمان
أسد مسكه من هدومه بكل غضب
أسد بغضب....... بس على الرغم من إن جاسم كان معاك إلا إني مقدرتش احمي نسمه يوم ما اتخــ...ــطفت لأنك كنت شاكك ان في خا*ين وسطكوا وكان لازم كل حاجة تتعمل زي مانت عايز بسببك مراتي دموعها نزلت و واحد حقــ...ـير شاف وشها
محمود بسخريه......... تصدق صابر قبل ما يمو*ت كان بيقول شعر في مراتك انا بصراحة مكنتش اعرف إنها موزه كدا صابر كتب فيها شعر بس ايه ولا اي شعر ههههههههه
حازم بغضب.......... انت شيطا*ن
أسد بغضب....... أول حاجة قتـ...ــلت امي وبعدها عمي احمد بعدها حاولت تتخلص من معتز أخويا بعدها خطـ...ــفت نسمه مراتي يا زبا*له بعدها حاولت تقــ..ـتل طفله بريئه بس فؤاد حامها وبقي هو اللي في خــ..ـطر بعدها حاولت تقتـ...ــلني وتخلص مني واخيرا كنت عايز تمو*ت ابني اللي لسه مجاش على الدنيا وتقــ...ــتل مراتي انت ايه دا انت طلعت ا*لعن من ا*بليس ايه الحـ...ــقد دا كله اذ*ناك احنا في ايه علشان تعمل دا كله
محمود بغضب وحقد.......... أبوك وعمك كانوا ديما متفوقين في كل حاجة حتى أبويا كان بيعملهم احسن مني عمك الناس كلها كانت بتحترمه كنت ابقى ماشي معاه الاقي الناس كلها عارفاه وبشكر فيه كانوا ديما يحبوا يقعدوا معاه عمك هو اللي د*مر حياتي بالأول مكنش ليه لازم أنه يكشفني إني بختـ...ــلس أموال من الشركة بس الزاي الراجل المحترم راح وبلغ عني والشراكة انتهت وأنا خسرت أموال كتير وحتى البنت الوحيده اللي حبيتها جدك كان عايز يجوزها لعمك بس عمك مرضاش وعمك ساب البيت بس ابوك اتجوزها بعدتوني عن حب حياتي وفي الاخر اطلع مش بخلف حتى العيل اللي كان نفسي فيه اتكتب ليا مجبتهوش ودا كله بسبب أبوك أنا وأبوك زمان عملنا حاد*ثه أبوك متا*ذاش كتير بس أنا أنا بقيت عاقم مش بخلف جاي بعد دا كله وتقول عملنا ليك ايه اسمع كويس يا أسد دلوقتي عيلتك مبقتش تهمني قد ما مو*تك بقى يهمني مو*تك و مو*ت ابنك هخليك تبكي بدل الدموع د*م و اعرف انت صح فوزت في الجوله دي بس لسه المعركة مخلصتش والفايز في الآخر هيكون انا
أسد بسخريه.......... مش لما تتطلع من السـ...ــجن الأول
محمود بسخريه......... ومين قالك أصلا اني رايح للسجن أنا رايح لبيتي وانت اللي هتوصلني عارف ليه
أسد بصله
محمود بسخريه....... علشان أبوك الغلبان اللي في غيبوبه دلوقتي خلينا نلعب لعبه تحت سرير مراتك في قنــ...ـبله وتحت سرير أبوك في قنـ...ــبله ودا مفتاح 🔑 معاك اهوت مش هيوقف غير قنـ...ــبله واحده بس والتانيه هنتـ...ــفجر ولو حاولت تبلغ النجده هتخسر الاتنين بدل واحد فيهم قولت ليك المعركة لسه مخلصتش خليني اشوف فاضل قديه والقنا*بل تنفجر، فاضل ساعه يا أسد يا تنقذ أبوك وتضــ...ــحي بمراتك وابنك يا تنقذ مراتك وابنك وتضـ...ــحي بابوك وصح لو حد حاول يساعده انا هفــ...ـجر القنا*بل يلا يا أسد اللعبه بدأت والمرادي أنت هتسابق الزمن ومحمود بدأ يتحرك بس جاسم وحازم وقفوه
محمود بسخريه....... أسد
أسد وهو عيونه بقت حمرا من كتر الغضب الشديد
أسد بغضب....... سبوه يمشي
محمود بضحك....... أحبك وانت بتسمع الكلام كدا باي يا باشا ومشي محمود وابتسامه النصر مرسومه على وشه
أسد بدأ يتحرك بسرعة علشان ينقذ أبوه ومراته
أسد في العربيه
أسد بغضب........ غبي كان لازم اتوقع ان محمود هينزل لمستوى او*سخ من كدا كان لازم احط حمايه أكبر على نسمه وبابا غبي وزود السرعة وفعلا زي ما قال محمود أسد بقى بيسابق الزمن فالمسافه بين قصر الشرقاوي للمستشفى بتاخد نص ساعة 😞😞😞
في قصر الشرقاوي
فؤاد بصدمة وقلق........ ايه اللي بيحصل واسد عايش ونسمه نسمه حياتها في خــ...ـطر انا لازم اروح وانقذها
حازم....... فؤاد اهدي أسد هينقذها هي وابوه
الشرقاوي........ حازم اظن أنا محتاج تفسير للي بيحصل واللي حصل
حازم...... تمام زي ما أسد قال جاسم كان جاسوس لينا عند محمود بس محمود كان اذكي كان بيبعت جاسم علشان ينفذ مهمات تانيه زي إنه يراقب أشخاص قريبه من عيله الشرقاوي حاد*ثه اختطا*ف نسمه جاسم بلغ وقتها أسد بس أسد اتأكد أن محمود شاكك في حد علشان كدا خلي نسمه تتخـ...ــطف وكان رايح ينقذها بس محمود كان اذكي نقل المكان اللي نسمه فيه وبكدا أسد معرفش يوصل لنسمه وقتها وعرف مكانها من السلسلة والحا*دثه دي عدت يوم ما محمود أمر بقـ...ــتل حور جاسم كان ميعرفش وقتها لأن محمود أمر حد تاني بالمهمة دي بس وقت ما محمود خطط لمو*ت أسد أسد بدأ يخطط لخطة علشان يوقع محمود وكان لازم أسد يمو*ت علشان دا يحصل كدا
أسد وقتها نط من العربيه وكان خطه منه إنه يودي العربيه ناحيه الغابة ولما نط كان في فريق مستنيه وخادوه والعربيه وقتها ا*نفجرت كنا هنوقف لحد هنا ونكمل في باقي الخطه بس محمود شك أن أسد عايش فعملنا ان جثه أسد حيوان مفتر*س احممم كالها بس وقتها انصدمنا لما لاقينا نسمه دخلت في غيبوبه بسبب الخبر دا كنا هنوقف كل حاجة واسد كان هيظهر بس وقتها حصل حاجة خلتنا نكمل محمود كان ناوي يقـ...ــتل ابن نسمه واسد ويخلص على نسمه كمان وعرفنا أن في اشخاص بيدعموا محمود وبيمدوا بالرجاله ليه كان لازم نعرف هما مين علشان نخلص من دا كله علشان كدا عملنا خطه إني الصديق الخا*ين للعيله وانا روحت لمحمود وبدأت امثل وجمعت كل المعلومات عن الأشخاص دول ومن كتر غيظي كنت كل يوم اخلص علي رجاله من رجالت محمود كان لازم الموضوع دا يستمر شهر علشان الأشخاص اللي بيدعموا محمود كانوا نازلين مصر بعد شهر وعرفنا كمان أن في شحنه مخد*رات كبيره داخله مصر ومحمود كان اللي هيستلم الشحنه دي علشان كدا خلناه يجي هنا و شتتناه على ما نقبض على الأشخاص دول
بس مكناش نتوقع ان الو*ساخه هتوصل عنده محمود للدرجة دي
مراد بغضب........ ومقلتوش لينا ليه أن دي خطه انت ذات نفسك كنت شايف حالنا عامل الزاي بلاش احنا حال نسمه كان عامل الزاي بسببكوا هي دخلت في غيبوبة انتوا ايه مش بتحسوا
حازم بحزن........ مراد احنا
ماجد بغضب......... انتوا ايه عايز افهم فرقتوا ايه عن محمود هو كان عايز يا*ذينا وانتوا اذ*يتونا ثم انت يا حازم انت طب على الأقل كنت قول لنسمه المسكينه كانت بتمو*ت كل يوم ألف مره انتوا ايه مستحيل تكونوا بشر
زين بغضب.......... لعبتوا لعبه قذ*ره خلتنا كلنا نعيش في سواد وأ*لم كبير طب استفدوا ايه دلوقتي حياه بابا ونسمه في خـ...ــطر طب كنتوا خليكوا فالحين واحموهم هما طالما عاملين فيها الرجالة الخارقين
فرح بغضب.......... والله يا حازم لو نسمه حصلها حاجة مهيكفيني اخلي مو*ت أسد يبقى حقيقي ومش مو*ته بس لا ومو*تك أنت وعم هتلر اللي جنبك دا فاهم
فؤاد كان ساكت والكل خاف من سكوته
جاسم همس لحازم.........هو فؤاد ساكت ليه كدا
حازم....... اهو دا بقى أنا عايزه يفضل هادي وساكت لأنه لو انفعل هيد*غدغنا
فؤاد بدأ يتحرك ناحيه حازم
فؤاد بهدوء رهيب............ كانت خطه
حازم بخوف......... فؤاد اهدي كدا والنبي
فؤاد......... كنا جزء من خطه ليكوا ومسك هدوم حازم
فؤاد بغضب وعيونه احمرت...........كان ممكن اسامح في حقي بس حق اختي لا فاهم هي دلوقتي بين الحياه والمو*ت بسببكوا واعرف في اللحظة اللي هعرف فيها أن اختي جرا ليه حاجة المسد*س دا هيتفضي في دماغك انت وهو واسد معاك ادعوا بقى وطلع فؤاد لغرفته
حازم وجاسم بلعوا رقيهم بصعوبه
الشرقاوي........ كلامي هيكون قدامكم كلهم بس لما أسد يرجع ودخل غرفته
وصل أسد للمستشفى وطلع عند أبوه أول حاجة بس انصدم وقتها
مكنش في أي قنــ...ـبله في الغرفه فكر ان الخـ...ــطر عند نسمه طلع جري على الدور اللي نسمه موجوده فيه ودخل الأوضة بس ملاقاش حاجة
أسد بجنان....... هتكون فين محمممممممممود
تن تن تن أسد رد على التليفون
محمود بسخريه....... نسيت اقلك أنا ضحكت عليك بس اوعدك المره الجايه هتكون القنـ...ـــبله حقيقة تشاو وقفل
أسد شــ...ــتم محمود في سره بس اتنهد بارتياح وبص ناحيه نسمه دموعه نزلت وراح ليها
أسد بدموع....... حققك عليا يا حبيبتي أنا آسف انا اللي وصلتك للمرحلة دي نسمه حبيبتي فوقي انا عايش وجنبك نسمه أسد حبيبك عايش قومي علشان ابننا وحط ايده على بطنها
أسد بدموع........في اليوم اللي عرفتي فيه إنك حامل كان لازم اكون جنبك بس محصلش كدا انا آسف اصحى وزعقي فيا بس بلاش سكوتك دا أنا بمو*ت وانتي بعيده عني يا نسمه حبيبتي ارجعيلي يا روحي وبا*س أسد ايدها وفضلت عيونه تدمع

نسمه كانت في الاوعي
_سامعه الصوت دا
نسمه....... انت مين
_صوت من دا يا نسمه
نسمه بدموع...... صوت حبيبي اللي سبني و راح صوت ابو ابني
_انت قاعده كدا ليه وليه المكان دا ضلمه
نسمه بحزن.......... حياتي كانت عباره عن كدا مفيش جديد كل حياتي كانت حزن ودموع مفرقتش الضلمه دي عن ضلمه حياتي
_بس في ناس عايزينك في حياتك والدتك واخوكي صحبتك و صاحبك كلهم جدك حتى ابنك مش دا الطفل اللي حلمتي بيه انتي واسد
نسمه بدموع...والحلم اتحقق بس ملقتش الشخص اللي كنت عايزاه يعيش معايا الفرحه دي
_ومين قلك انه مش موجود ركزي كدا في الصوت دا

نسمه نسمه فوقي أنا محتاجلك
_صوت مين دا
نسمه بدموع........ صوت حبيبي أسد
_تعالي معايا عايز اوريكي حاجة ومد الشخص دا ايده لنسمه
نسمه حست بحاجة غريبه تجاه الشخص دا وراحت معاه لمكان ما
نسمه بصدمة....... ايه ده
_فاكره المكان دا
نسمه بدموع....... مكاني أنا وبابا الله يرحمه
_فاكره انتي الوعد اللي قطعتيه هنا
نسمه بدموع........ إني مش هستسلم ولا هخلي اليا*س جزء من حياتي أبدا هرسم الفرحة ديما على وشي و وش اي شخص حزين عمري ما هخلي اي حد يزعل مني مش هجر*ح أي حد همشي على مبدأ بابا في الحياة مش هخلي للظـ...ـــلم مكان في حياتي أبدا دا الوعد اللي قطعته هنا قدام الشجره دي
_طب ايه اللي حصل دلوقتي ليه ياستي كدا اليأس معقول لاقي باب ودخل لحياتك مش انتي نسمه القوه لا
نسمه بدموع...... غصب عني الجر*ح اللي جوايا صعب
الشخص دا مسك وش نسمه بين ايده بحنيه وقال
_مهما الجر*ح كان صعب بالآخر هنلاقي دوا ليه صح هياخد وقت على ما يخف بس في الآخر هيخف انتي ديما ثقتك كانت في ربنا وخليها كدا ديما نسمه انتي مصدر القوه لأي شخص انتي دخلتي حياته مهما مريتي بايه اوعي تستسلمي انتي دلوقتي مش مسئوله عن حياتك بس لا انتي مسئوله عن ابنك اللي جاي مهما الدنيا قـ...ـــست عليكي اعرفي ان في رب كريم هيخفف ا*لهم من عليكي ماشي
نسمه بدموع........ انت مين انا حاسه بحاجه غريبه بتشدني ليك حاسه برابط قوي بيني وبينك
_(بابتسامة) طبيعي إنك تحسي بكدا في الآخر أنا أبوكي
ليظهر ذلك الشخص أنه احمد والد نسمه
نسمه عيونها دمعت من الفرحه والشوق فالاب كنز لا يعوض
نسمه حضنته وأخذت تبكي في حضنه وتشكي له ف الآن وجدت الفرصه التي كانت تبحث عنها منذ سنين
نسمه بدموع....... وحشتني يا بابا حضنك الدافي وحشني حنيتك عليا وحشتني ابتسامتك وحشتني كلامك وخوفك عليا وحشوني ليه سبتني ليه، ليه سبتني في الدنيا دي ليه ملقتش في حد حنانك صوتك وعيونك وحكاياتك اللي كنت بتحكيها ليا وأنا صغيره وحشوني روحت وسبتني مكسو*رة الضهر والسند أنا محتاجاك يا بابا محتاجه اترمي في حضنك وانام وارتاح ومبقاش قلقانه محتاجه حضنك اللي بحسه المكان اللي كل همي و و*جعي بيروحوا فيه ليه روحت ليه
أحمد بدموع........ كبرتي يا نسمه وبقيتي أجمل اميره في الدنيا كلها يا روحي وهتبقى احلى ام في الدنيا يا بنوتي الجميله أنا جسمي اللي راح بس روحي فضلت معاكي يا قلبي اوعي تفكري إنك لوحدك أبدا فاهمة أنا هفضل معاكي ديما دموعك دي مش عايز اشوفها خالص لإنك بنتي القويه صح
نسمه هزت راسها بمعنى ايوه
أحمد بابتسامه......... دلوقتي انتي لازم ترجعي لعند عيلتك وخلي بالك من نفسك ومن ابنك وديما اقفلي اي باب في وجه الياس لإنك نسمه أحمد الشرقاوي انتي بنتي القويه و خليكي كدا دلوقتي في ايد بتتمد ليكي امسكي فيها و اوعي تسيبيها خالص يلا و قولي للكل لبابا ولفؤاد ولشكريه انهم وحشوني وأنا ديما معاهم يلا امسكي الايد و روحي يلا
نسمه حضنت احمد بشده ومسكت في الايد دي
نسمه بدموع....... هتوحشوني يا غالي بحبك
أحمد بابتسامة.......... أنا ديما جنبك بحبك يا حبيبتي

أسد كان ماسك ايد نسمه وبيبكي بس ايد نسمه بدأت تتحرك وتدريجيا بدأت تفتح عيونها
أسد بفرحه...... نسمه حبيبتي
نسمه بدموع...... أسد وأخذت تبكي
أسد حضنها وهي استخبت في حضنه كأن اللي حصل دا كان كا*بوس وخلاص راح لحاله
نسمه بفرحة...... انت انت عايش صح أنا أنا مش بحلم مش كدا
أسد بدموع....... ايوه عايش يا حبيبتي وهفضل جنبك طول العمر انتي وابني وحضنها أكتر
نسمه كأنها خلاص لقت الأمان من تاني والسلام رجع لحياتها والدنيا ابتسمت ليها من تاني
أسد قضى الليل كله في المستشفى عند نسمه قفل الباب من جوه وخادها في حضنه ونام ونسمه اتشبثت في حضنه اكتر ونامت
يتبع...
لقراءة الفصل الثلاثون اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل الثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات