القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم مروة مرزوق 

رواية طفلة الأسد الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الثالث والعشرون 23 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم مروة مرزوق

الصبح جه، جه ومعاه مفاجأت كتيره
الكل كان متجمع على الإفطار
الشرقاوي بفرحة............. والله وحشتني يا حازم فينك يا بني
حازم بابتسامه......... حضرتك عارف شغل الدخلية بيبقى عامل الزاي فين وفين على ما اقدر اخاد اجازه
الشرقاوي........ ربنا معاك يا بني يا رب
مراد بضحك........ طبعا هنرجع زي زمان ولايام حازم الروش
حازم بضحك........ عيب عليك يا مراد طبعا هنرجع
_مراد
مراد بتوتر......... أيام لما كنا بنلعب كوره ونقعد نضحك على الذكريات مش كدا
الكل ضحك
حازم بص لاقي نسمه وفرح وسلمى وانجي وفي بنت صغيره ماسكة في ايدها واقفين
حازم أول ما شاف انجي ابتسم بس مفهمش حكاية البنت دي ايه
مراد بتوتر....... فرح حبيبتي تعالي
نسمه بضحك......... الله على السيطره يا فرح
فرح بضحك.......... طبعا يا بنتي دا انا فرح وراحت قعدت جنب مراد
سلمي راحت قعدت جنب ماجد ونسمه جنب أسد
فؤاد نزل لاقي انجي واقفه هي و حور ابتسم لأنه وأخيراً عرف أنه بيحب انجي
حور أول ما شافت فؤاد جرت عليه
حور بفرحه...... بابا، فؤاد ابتسم وشالها
فؤاد...... صباح الجمال يا حوري انتي بتحلوي كدا ليه
حور بفرحة......... بجد أنا حلوه يا بابا
فؤاد بابتسامة.............بجد دا انتي قمر دا انتي احلى من فرح ذات نفسها مش كدا
حور......... طبعا طبعا
فرح بغيظ............ طب يا جماعة فضوا الترابيزة دي علشان النهارده هنصور قا*تيل وانت يا مراد هات السكـ...ــينة دي
فؤاد بتوتر.......... مش انتي يا فرح هو انتي لوحدك اسمها فرح أنا مكنش قصدي عليكي
فرح...... امممممم ماشي هعديها المراد
فؤاد....... الحمد لله نجيت
الكل ضحك وبشده من اللي حصل
حازم باستغراب.............. هو انت تعرف العيله دي
الشرقاوي بضحك........ ايوه فؤاد جزء منها هو ابن الغالي ابني أحمد الله يرحمه ودي نسمه اخته مرات أسد
حازم بابتسامة...... أهلا أنا حازم اخو ماجد
أسد........ دا انت فات عليك حاجات
حازم بضحك..... لو والله زي ايه كدا
أسد بضحك........ إني اتغيرت للأحسن بسبب حبيبت قلبي نسمه، ومراد اتجوز حب عمره وحياته فرح، وماجد أخوك اتجوز سلمي اختي، وإني عرفت ان اخويا الصغير طلع عايش واسمه معتز، وان فواد اتجوز ومراته انت عارفها انجي 
صدمة كبيره وقعت على حازم وفي حاجة سمعها بتتكـ...ــسر ايوه قلبه السكــ...ـسر البنت اللي حبها اتجوزت ومن مين من ابن عمه 
حازم بصدمة...... مراته 
أسد....... ايوه 
حازم حاول يخلي صوته طبيعي وميظهرش الأ*لم و الو*جع اللي هو حاسس بيه 
حازم بابتسامة حزن........... ألف مبروك ليكوا كلكوا، عن اذنكوا كان في تليفون مهم كان لازم اعمله البارح بس نسيت هعمله واجي وطلع بسرعة 
الشرقاوي بص على طيف حازم وعلى شكله وتغير ملامح وشه لما عرف ان انجي اتجوزت فهم هو عمل كدا ليه 
الشرقاوي في سره................ لا حول ولا قوة الا بالله، حازم انت دلوقتي انجر*حت وأنا مش عارف مين اللي هيداوي جر*حك دا يا ابني بس لازم الاقي حل أنا مستحيل اشوفك بتتعذ*ب مقدرش 
حور ببراءه...... ماما أنا عايزه اروح البحر 
انجي بحب...... حور حبيبتي ماما عندها شغل دلوقتي بالليل هنخرج نتفسح أنا وانتي وبابا والعيله كمان بس دلوقتي مش هينفع 
حور مسكت وش فؤاد بايدها الصغيره وبصت ليه نظرت براءه ممزوجه بالحزن وكأنها هدمع
حور🥺🥺............ بابا أنا عايزه اروح البحر 
فؤاد ضحك وباس خدها 
فؤاد بابتسامة.......... مقدرش اقاوم حوري ولا اقدر على زعلها تمام هنروح البحر 
حور فرحت وسكفت بايدها 
حور......... وماما هتيجي معانا صح 
الشرقاوي بابتسامة....... كلنا راحين يا حوري ولا ايه 
الكل اتفق على القرار دا 
فؤاد بغيره........ أنا بس اللي اقولها حوري ماشي يا جدي 
الشرقاوي بضحك....... فؤاد انت بتغير آمال بكره لما تكبر ويجي ليها عريس هتعمل ايه 
فؤاد بغيره........ ومين قالك إني هوافق عليه حوري هتفضل جنبي على طول مش كدا يا حوري 
حور با*ست خد فؤاد وحضنته......... ايوه يا بابا أنا هفضل معاك ديما 
أسد بضحك.......... ههههههه بكره نشوف يا فؤاد بكره انت اللي هتسلمها لجوزها بإيدك دول 
فؤاد بغيره أكبر............ مش حاصلة أبدا اللي هيفكر بس يقرب لحوري همـ...ــحيه من على وش الدينا كلها 
الكل ضحك على غيرت فؤاد على حور وبدأ كل واحد يجهز نفسه علشان رايحين البحر 
عند أسد ونسمه 
أسد بقلق........ مالك يا نسمه 
نسمه بقلق........ مش عارفه يا أسد حاسة ان في حاجة و*حشه هتحصل وأنا خايفه اوي أسد أنا من الصبح مش مرتاحه 
أسد حضنها وحاول يخفف القلق دا عنها 
أسد بابتسامه......... وحتى لو ايه حصل أنا جنبك وهفضل جنبك ديما ومستحيل اخلي حاجة تحصلك أو تحصل للعيله 
نسمه بابتسامه........ ربنا يخليك لينا ديما يا رب وحضنته 
أسد في سره...........مش عارف ليه الاحساس دا أنا حاسه برده إحساس إن حد قريب مني هيبعد عني ربنا يعدي الايام الجايه دي على خير ونزل أسد ونسمه تحت 
الكل راح للشط وبدأ كل واحد من الشباب يجهز نفسه للنزول للبحر 
زين بمرح........ وسعوا لفرمت الساحل اللي هيدوب نص بنات الشط 
مراد بضحك......... اوعا وأنا النص التاني 
معتز بضحك........ مش لما تتطلع عايش بص وراك 
مراد بخوف....... فرح حبيبتي أنا كنت بهزر 
فرح سكت ومردتش عليه ومراد بلع ريقه بخوف من اللي الجاي 
الشباب نزلوا البحر وبداءوا يتسابقوا والبنات كانوا واقفين على الشط بيشجعوا 
_مدام مدام 
نسمه.......... ايوه 
الشخص........ في تليفون ليكي في الاستقبال 
نسمه باستغراب....... تليفون ليا أنا طب تمام وراحت نسمه تشوف في ايه بس فجأة ظهر ليها فوزي مساعد محمود وخد*رها وخادها معاه ونزل القاهره 
محمود بابتسامه انتصار.......... وقعت خلاص يا أسد مراتك بقت معانا صااابر 
صابر........ ايوه يا باشا 
محمود بشر....... جهز نفسك يا عريس هههههههههه وأخذ يضحك هو وصابر 
أسد والباقي كانوا بيدوروا على نسمه في كل مكان ومش لاقينها 
أسد بخوف......... هتكون فين نسمممممممممممه 
مراد بقلق....... أسد خلينا نشوف كاميرات المراقبة 
أسد بخوف على نسمه......  معاك حق يلا وطلعوا يشوفوا كاميرات المراقبة. 
صابر بملل........... يا باشا مش البنت جات ايه لزمت التأخير. 
محمود بشر......... لازم العروسه تكون فايقه يا عريس 
صابر ابتسم بخبث........ الظاهر إني هستمتع خالص وضحك بشــ...ـر 
حل الليل ونسمه بدأت تفوق وشافت صابر قدامها
نسمه بخوف ودموع........ انت مين 
صابر بخبث........ مو*تك يا حلوه بس عايز استمتع الأول وبدأ يقرب منها 
نسمه كانت بدمع والدموع مش راضيه توقف 
نسمه بصريخ....... أااااااااااااااااااسد أااااااااااااااااااسد 
صابر بضحك....... صرخي براحتك مفيش حد هينقذك 
نسمه بدأت تدوخ وفجأة اغمى عليها 
صابر...... وبعدين بقى مش مهم إذا كانت صاحيه ولا نايمه انا هنفذ وفك حجاب نسمه والنقاب 
صابر بصدمة.......... ايه ده هي الزاي بالجمال دا، انصدم من شعر نسمه الأسود الطويل ومن بشرتها البيضاء ومن شكل وشها البرئ
صابر........... يا خسارة إنك هتمو*تي بس وماله اديني هستمتع شويه وبدأ يقرب منها 
ووووووووووووووووووو
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل الرابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات