القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الحلقة الثالثة والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير 

رواية عمياء قلبي الجزء الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي البارت الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ميرا أبوالخير

قصي قعد قدمها ومسك ايديها: سيلا. 
اتوترت منه: ن نعم. 
قصي بهدؤء:  هو لمـ. ـسك يا سيلا بارادتك وهو مين تعرفيه سيلا انا جوزك وبحبك قوليلي. 
سيلا سكتت. 
قصي قلق من سكوتها: سيلا متسكتيش سكوتك بيقلقني. 
سيلا بجمود: اه يا قصي قربي لي بكل ارادتي. 
قصي بهدؤء مرعب:  مش هكرر السؤال تاني هو مين و قربلك ولا لا وعايز الحقيقه. 
سيلا بغضب قامت وقفت:  بقوولككك لمسـ.ـني بكل اراداتي وانا معرفوش ارتاحت بقا. 
قصي بيحاول يمسك غضبه قبل ميخرج عن سيطرته وبصوت مرعب :  ليه يا سيلا. 
سيلا الدموع اتجمعت في عينها اوي وبتفتكر كلام الباشا ( هقت'له واخلص منه قدمك لو عرف الحقيقه). 
سيلا بجمود وبلا مبالاة:  عادي كنت بحسبه انت مانا عمياء بقا. 
كف بينزل علي وشها بيوقعها علي السرير. 
قصي بغضب:  انتي كدابةةةةةة مستحيل سيلا تعمل كده انتي عمرك مكونتي كده فاهمةةةة انا مش مصدق انك تعملي كده قلبي بيقولي كدابة. 
سيلا ببرود اكثر:  والله براحتك بقا هروح انام. 
قصي بفحيح الافاعي شدها اتخبطت في صدره:  ماهو براحتي يا سيلا هانم بم انك كان بارادتك فانا كمان هروح لسوزي. 
سيلا بصدمة:  النهارده يومي انا مش يومها. 
قصي بيشم ر"قبتها:  براحتي وهي مراتي وبيلي عملتيه دا مبقتولش تفرقوا عن بعض. 
خرج وهي قعدت علي طرف السرير قامت مشيت ناحيه الباب ولسه هتخرج سندت بضهرها ودموعها بدءت تنزل في الجهة الاخري كان ماسك الاوكورة وقلبه بيقوله سيلا مخبيه حاجه اوعا تصدق سند في نفس الجهة بتاعتها بضهره بقا الفاصل بينهم الباب تحت انظار عيون كلها خبث ومكر. 
بقلم ميرا ابوالخير.
عند ام حازم. 
ام حازم بغيظ:  اومال مسمعتش خبرها ليه البت دي. 
احد النسو"ان يلي كانوا بيضر"بو نهال:  دلوقتي تسمعيه دا خدت علقه محترمه. 
ام حازم:  لو ممتتش البت دي هنعمل حاجه احسن بكتير. 
الست:  ايه هي. 
ام حازم بخبث:  جوز بنتك لسه غاوي رمرمه. 
الست باستغراب:  يعني ايه. 
ام حازم بخبث:  يعني بتاع بنات. 
الست:  ايوا ياختي وتعابنا معه. 
بقلم ميرا ابوالخير 
ام حازم بمكر:  حلو اوي يبقا حازم لازم يشوف جوز بنتك ونهال في حضنه. 
الست بصدمه:  نعممم انتي بتقولي ايه. 
ام حازم طلعت دهبها والست عينها زاغات عليه ابتسمت بمكر:  هتاخدي الدهب دا لو حصل. 
الست بطمع:  موافقه اعتبريه حصل. 
ابتسمت بمكر. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
في المستشفى. 
حازم كان منيم نهال علي رجله وبيحسس علي شعرها بحنان وهي مغمضه عينها. 
نهال بحب:  هو انت ممكن تسبني يا حازم. 
حازم بحب وابتسم:  محدش بيسيب روحه وحته منه. 
نهال بقلق:  انا خايفه اوي يا حازم بلاش تعمل حاجه لمامتك. 
حازم بعصبيه خفيفه:  نهال دا حقك لازم ارفع قضيه. 
نهال قامت وبصت في عينه:  دي امك وحياتي عندك بلاش تعمل معها حاجه دي ام وانا مسامحها عشان خاطري. 
حازم بابتسامة علي طيبتها قعد جنبها وسند ايده علي ضهرها:  تمام عشانك يا نهال. 
نهال:  في شاب هيخطب رهف. 
حازم بتفكير:  عارف اختك تحت عيني وعارف كل حاجه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
نهال بهدؤء:  طب ايه رايك فيه. 
حازم بابتسامة:  شاب كويس ومحترم سالت عليه وعرفت عنه كتير موافق وهي كمان بتحبه صح. 
نهال بضحك: اوووي. 
حازم ابتسم وباس دماغها بعشق.. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
مر اليوم عادي وقصي كان في اوضه سوزي وسيلا كانت مع عفاف في المطبخ. 
سوزي بدلع:  قصي ليه مش بتحبني. 
قصي:  لا بحب ولا بكر"ه فين مراد. 
سوزي بتقدن له كاس وعليها ابتسامه خبيثه:  طب اشرب. 
قصي خدها وبدء يشرب. 
سوزي في سرها:  بدءنا. 
قصي قام ينام وهي راحت جنبه. 
عند سيلا كانت بتخرج من المطبخ لاقت يلي بيشد فستانها:  انط انط. 
سيلا عرفت انه ابن قصي قعدت علي ركبتها بابتسامة:  عيون طنط. 
مراد بطفولة: ايز اتول دعان اوووي (عايز اكل جعان اوي). 
سيلا بحب مسكت ايده واخدته المطبخ:  دادة عفاف هاتي النوتيلا والعيش لو سمحت. 
جبتهم لها وهي قعدت علي التربيزة وحطته علي الكرسي: يلا يا حبيبي كل براحتك. 
مراد بطفولة:  انتي حلوة اوي يا انط ممكن اتولك سيو. 
سيلا بضحك:  ممكن طبعا. 
قعدت تاكله وتلعب معه وضحكهم ملي البيت فرحه وبهجه  . 
مر شهر ونهال خرجت من المستشفى مع حازم وامه هتبدء تعمل خطتها ورهف ومصطفي اتخطبوا وطه بدء يتعافى شويه شويه . 
قصي كان متجنب سيلا وسوزي بتقرب منه اكتر ونادرا لو شافها كان بيخرج بدري اوي ويرجع متاخر سيلا علاقتها مع مراد ابنه بقت حلوة جدا. 
في يوم قصي كان راجع من شغله بتعب راح يشوفها بالسر كان علي طول كل لما ياجي بيروح يشوفها وبيتسحب عشان مش تشوفه. 
قصي داخل لاقها نايمه بص عليها بحزن وقعد جنبها وبا "سها بحب وحسس علي شعرها وباس دماغها:  وحشتيني يا سيلا انا عارف وواثق انك معملتيش كده بارادتك عارف بس لازم اعرف مخبيه ايه وهفضل اعمل نفسي بعيد عشان تتربي شويه وتثقي فيا وتقولي الحقيقه مش تخبي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
باس ايديها وخرج راح عند مراد اخده في حضنه بحنان ابوي ونام. 
تاني يوم. 
سيلا قامت وعرفت انه قصي مع سوزي زعلت اوي: لازم ارجع قصي ليا تاني.
 قامت داخلت تاخد شاور ولابست ونزلت تحت قصي كان بيفطر بص عليها بحزن راحت قعدت تاكل بصمت. 
قصي جاي يقوم سيلا:  قصي ممكن تيجي توديني المطبخ. 
قصي ببرود: مانتي عارفه هو فين. 
سيلا بحزن: خلاص شكرا. 
قامت عشان تروح ابتسمت في نفسها وعملت نفسها بتعيط. 
قصي بتافف قرب وشالها هي اتخضت بس ابتسمت داخلها المطبخ. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند الباشا. 
الباشا كان بيشكر علي اخره بفرح ومشغل مزيكا وحولين منه بنات ل'يل وبصوت عالي:  انتصررررررررت علي قصييي هههه خلاص قصي المغربي بححح باقي املاكه وينتهي خالص فرقت العشاق ههههه محدش يقدر يقف قدمي. 
بيتميل بسكر وبيرقص:  هههه باقي يطلقها وخلاص. 
عند قصي وسيلا.. 
سيلا ببراءة:  اعملي بقا جاتوة. 
قصي بضحكه رجولية: انتي مبتزهقيش. 
سيلا: تؤ تؤ يلا. 
قصي نسي جرحه وبدء يعمل لها الجاتوة حطها علي الرخامه وقرب با"سها اتكسفت. 
قصي بوقا"حه:  مع كل حاجه هعملها هاخد بوسه. 
سيلا وشها احمر وهو ضحك فعلا بيجي يعمل حاجه بيبو"سها الاول وهي متعرفش تمنعه لانه بيجي بسرعه. 
ببقلم ميرا ابوالخير. 
سيلا حسست جنبها لاقت كيس عرفت انه الدقيق مسكت شويه وقصي لسه هيبو"سها حدفته عليه. 
قصي بصدمه: يخربيتك عملتي ايه. 
سيلا بضحك: الله نفسي اشوفك دلوقتي. 
قصي بخبث نزلها: بقا كده طب اهوو..غرقها دقيق وهي بتضحك. 
فضلوا يلعبوا شويه وصوت قاطعهم. 
:  بقا سايب ام ابنك وبتلعب يا قصي باشا. 
قصي ببرود: وانتي مالك. 
سيلا مشيت علي برا بحزن وقصي غضب وخرج ورها. 
سوزي وقفتهم:  مالي ونص انا حامل يا قصي حامل منك للمرة التانيه فااهم. 
سيلا كانت طالعه علي السلم وفقت بصدمه وقصي بذهول: نعممم ياختييي. 
سوزي بدلع:  اه في الشهر الاول ولا انت ناسي انك متجوزني ليهه. 
سيلا بصت لورا بدموع وقصي كان وراها لفت بتضر"به بايديها: ليههههههههه ياقصييي ليهههههه انا بعمل كل دا عشانككك انت ايهههه. 
قصي بغضب مسك ايديها:  عااااااارف كل حاجه  وكل دا تمثيل في تمثيللللللل فاهمةةةةةةةة. 
سوزي وسيلا بصدمة...... 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والعشرون اضغط على : ( رواية عمياء قلبي الفصل الرابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية عمياء قلبي)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق