القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت مربية الزواحف الفصل الأول 1 بقلم زينب زكريا

رواية أحببت مربية الزواحف الحلقة الأولى 1 بقلم زينب زكريا
رواية أحببت مربية الزواحف الجزء الأول 1 بقلم زينب زكريا
رواية أحببت مربية الزواحف البارت الأول 1 بقلم زينب زكريا
رواية أحببت مربية الزواحف الفصل الأول 1 بقلم زينب زكريا

رواية أحببت مربية الزواحف الفصل الأول 1 بقلم زينب زكريا

البنت: الحقونى الحقونى 
فى الشقه الى قوصادهم بيسمع الولد الصويت وبيجرى على الصوت (هو ساكن جديد فى العماره) 
الولد قدام شقه البنت 
الولد لسه هيخبت لقى الباب مفتوح 🔓دخل 
الولد: حد موجو
فجأالبنت شدتوا لجوا 
البنت: الدب هيكولنا اجرى 
الولد بيجرى: دب ايه احنا فى الغابه انتى مجنونه صح
البنت بعد مادخلوا اوضتها وهى بتنهد
البنت: لع ياحليتها دب حقيقى وف اوضه الضيوف 
الولد: انتى مجنونه دب ايه الى ف اوضه الضيوف وفجا دقيقه هو ايه الى بيلف على رجلى وبيبص لقى ثعبان 🐍كبير بيلف على رجليه 
الولد: اهههههههههه تعبان تعبان حشوه عن رجلى 
البنت: ايه ده كده يا عثمان تخوفه 
الولد: عثمان مين يا عنيا 
البنت وهى بتحوش التعبان: عثمان ده 
الولد:  ولما انتى مربيه تعبان خايفه ليه من الدب وليه لما صوتى محدش جاه يشوف فى ايه  غيرى 
البنت: علشان مفكرنى غريبة اطوار 
الولد: امال انتى ايه بلى فى ايدك اوعى من الباب خلينى اطلع 
ولسه هيفتح باب الشقه  وعينك ماتشوف الى النور لقى دب كبير بيبصلوا 
الولد: ياتستفانكلى 
وبص للبنت ده مش حقيقى 
البنت جرت عليه وخده الاوضه القريبه منهم 
الولد: انتى طلعتيلى منين اه نهاراسوح 
البنت: ماتخفشى هو واكل بس بصراحه 
الولد: بصراحه ايه تانى 
البنت:  اولا انا اسمى هنا وثانيا وهى راحه تقعد تعالى يابرنس اوقعد على الكرسى واحكيلك الاوضه كانت زريبه طبعا  والواد قرفان 
نفض الكرسى واقعد 
البنت: بص يا سيدى انا بحب الزواحف وقررت اربى سحليه وتمساح والتعبان الى شوفته فشترتهم وبربيهم 
الولد: نهاركاسوح اوعى يكونوا موجودين هنا لع لع اكيد ماتوا وما قعدش غير التعبان صح 
البنت: لع التمساح والسحليه موجودين 
الولد فط فوق الكرسى: طلعينى من هنا دلوقتى 
هنا:  هوانت اسمك ايه 
الولد: اسمى زفت عمار 
هنا: اقعد بس يا عمار اقعد اكملك الحكايه 
عمار: ادينى ازفت كملى 
هنا: وبعدين قولت اجيب دب يسلينى فطلبت الدب وجا ولما جا ايه كل رجل 🦵الراجل الى جابوا 
وانا من سعتها خايفه منوا 
عمار: نعم كل رجل الراجل ازاى يعنيا 
هنا: الله قضاء ربنا بقا والراجل فى المستشفى دلوقتى ومش هينفع اعاوده وانا جايبها من تلات تيام 
عمار: انتى بتربى الحاجات تتسلى بيهم طب هتيلك قطه ولا كلب 🐶اهو يونسك بردوا 
هنا: ماانا كنت جيباهم والدب كلهم وانا كنت بصوت لانه كل القطه بتاعتى 
عمار : اه يعنى الدور لاعلى لاعليك 
عمار فجأ:ايه الصوت الى طالع من الحمام ده يارب ميكون الى فى بالى
هنا:اكيد سوسو وتوتو جعانين والنبى يسطا اشعبت فوق الدلاب وهتلى الفران الى فوق دى 
عمار:يسطا وفران ايه الى اجيبها من فوق اصدلك فران يعنى د ه الى ناقص 
هنا:لع متصدش الفران فوق مصتاده وكلوا تمام انتى بس هدهم 
عمار:مش جايب  
هنا : استنى كده مفيش صوت يعنى مشى تعالى نشوف 
عمار : تعالى (اشهد ان لا اله الا الله واشهد ان محمد رسول الله ♥) 
هنا: بص لو ملقناش حاجه نطلع نجرى علطول ماشى 
عمار: بس ملقيش وانا مش هتشوفينى تانى 
وفتحوا البا ب فعلا ملقوش الدب وهوب جروا وفتحوا الباب وطلعوا 
هنا: اه اخيرا اقفل افقل قوى وراحت قعدت على السلم 
عمار: نفسى اعرف ليه بتربى القرف ده 
هنا: علشان معنديش اصحاب ولا عيله ولا حاجه وحيده 
عمار: طب ماتروحى نادى ولاقافيه ولا سلى روحك بالتلفون بدل الزواحف دى الى اخر ماتجوع هتكلك 
هنا: انا بربى الزواحف لان ماما كانت دكتوره بيطريه وكانت ماليه عياده بالحيوانات وانا كنت بلعب معاهم من صغرى و علشان كده كل زوملاءى 
مكنوش بيصحبونى علشان بربى الزواحف وكانوا دايما بيخافوا منى 
عمار: خلاص ياستى ايه رايك نبقا اصحاب وكمان اساعدك تكونى صدقات 
هنا: بجد وانا موافقه 
عمار: بص اول حاجه هتبيعى حيوانتك
هنا بتفكر: خلاص ماشى بس انا عايزه موبيل اتصل بالشركه علشان تيجى تاخدهم 
عمار: طيب تعالى الشقه بتاعتى واتصلى بالموبيل بتاعى 
هنا: نعم ياعمر شقة مين ال ادخلها 
عمار: يخرب بيت تفكيرك انا اقصد تدخلى جوه تقعدى بدل قعدت الشحاتين دى 
هنا: شحاتين شحاتين روح هات التلفون وخلصنى يا اخينا عندى شغل بعد شويه 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية أحببت مربية الزواحف الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية أحببت مربية الزواحف )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.