القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تزوجت يهودي الفصل الأول 1 بقلم أسماء عبدالفتاح

رواية تزوجت يهودي الحلقة الأولى 1 بقلم أسماء عبدالفتاح

رواية تزوجت يهودي الجزء الأول 1 بقلم أسماء عبدالفتاح

رواية تزوجت يهودي البارت الأول 1 بقلم أسماء عبدالفتاح

 
رواية تزوجت يهودي الفصل الأول 1 بقلم أسماء عبدالفتاح

رواية تزوجت يهودي الفصل الأول 1 بقلم أسماء عبدالفتاح

الشيخ/بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير 
تلك الكلمات التي نطق بها الشيخ ثم غادر 
براءة بدموع متحجرة/منك لله ربنا ينتقم منك يسرا.ئلي يبن الكل.ب 
الشيطان ببرود/تؤ تؤ نحترم نفسنا علشان منزعلش ويكفي اني جبتلك ماذون والكلام الهابط بتاعكم دا ودي اول مرة حد اسر.ائلي يعملها علشان تقدري بس يزوجتي المصون 
براءة بصراخ/انا مش مراتك ولا عمري هبقي مراتك الجواز دا باطل باطل فاهم انا مجوزلكش انا مسلمه عرق الشرف والنضافه بيمشي في دمي اما انت يدوب اللي بيمشي في دمك عباره عن حقاره وقرف ووساخة انت فاهم 
الشيطان وهو بيضربها قلم من قوته براءة وقعت علي الارض واتخبطت في دماغها /اخرسسسي مسمعش صوتك ثم اكمل بخبث لاحسن انتي عارفه ابوكي مش هيبقي علي وش الدنيا
براءة بتعب/ارجوك ملكش دعوة ببابا هو ملهوش ذنب ارجوك انت وعدتني لو نفذت كلامك مش هتاذيه خليك قد كلمتك ثم اكملت بسخريه /اه صح منا افتكرت انكم ولاد كل.ب مش قد كلمتكم  ولا عندكم  نخوة ولا رجوله
الشيطان/اممم شكلك مش بتيجي غير بالعنف
وضربها قلم تاني اقوي من الاول 
اما براءة فاتنهدت بتعب والم 
الشيطان بسخريه/ ثم مين قالك ابوكي سيادة الواء المبجل المحترم  ملهوش ذنب انتي تعرفي ان ابوكي الذنب كله عليه وان بسببه انتي هنا وفي الوضع دا وبسببه كمان اتجوزتي اسر.ائلي وكمان بسببه صنع شيطان ولا بيرحم ولا عمره هيرحم  وشايفه زي معملت فيكي وكسرتك ولسه كمان هعمل في اهلك وبلدك تصوري كده  لما ينزل خبر زواج ظابطه مصريه مسلمه من جاسوس اسرا.ئلي  من اجل حبها له تخيلي الخبر هيزلزل العالم  ولا والاهم سياده اللواء ابوكي تخيلي معايه يحصله ايه امم انا بقول ممكن يموت بسكته قلبيه  او ممكن غيبوبه طويله ميفوقش منها ابدا بصي انا الاتنين بالنسبالي هيبردوا ناري فانا راضي باي واحده انت رايك ايه 
براءة وهي بتف عليه/يحقير يبن الكل.ب والله مهرحمك 
الشيطان بضحك/ترحميني انا انا حبيت الشجاعه وعدم الاستسلام اللي فيكي ثم اكمل بشر /بس اوعدك دول هيتمحوا خالص 
براءة قامت ولسه هتضربه بالقلم مسك ايدها/تؤ تؤ كده غلط اوي انت متعرفيش انتي بتعملي ايه انا عمر محد استجرئ يمد ايده عليه او هيسهجرئ ثم اكمل بغضب/فاااااهمه ورماها علي الارض وبراءة من التعب والجرح اللي في دماغها اغمي عليها قرب منها الشيطان وعطاها حقنه وشالها علي كتفه ومشي 
&&&&&
بعد وقت طويل فتحت براءة عينيها ولقيت نفسها في اوضه غريبه والاثاث بتاعها كان غريبه 
براءة بدموع والم وتعب/انا فييين يا رتني يبابا سمعت كلامك انا اسفه انا اسفه حقك عليا مكنش لازم اعمل كده من وراك وبسبب اخطائي سمعتك وسمعة بلدنا هتبقي في الطين 
براءة قامت بتعب وسندت علي الحيطه وبدات تتمشي لحد موصلت للباب 
براءة بصراخ وبتخبط جامد هلي الباب/افتحواااا الباب في حد هنا بقولكم افتحولي الباب افتحوووووا الزفت دا قالت  كده وانهارت ونزلت علي الارض جمب الباب 
براءة انهارت وقعدت تبكي وضمت رجليها وفضلت وقت طويل علي الحال دا 
براءة بقوه/لا لا لا مش لازم استسلم دلوقتي مش هحققله الي نفسه فيه انا لازم اهرب من هنا واروح لبابا بسرعه عشان يتصرف ايوة انا لازم اعمل كده
قالت كده وقامت تدور علي مخرج تطلع منه وبصت لقيت فيه شباك بس مقفول بقفل 
براءة بسرعه/لازم الاقي حاجه اكسر بيها القفل لازم وقعدت تدور لغايه ملقيت  حاجه شبه طفايه السجا.ير بس حديد وراحت بسرعه عند الشباك وفضلت تكسر في القفل لغايه متكسر 
براءة بفرحة/واخيرا ههرب من الحقير دا 
وبصت من الشبام علشان تشوف الارتفاع علشان تنط بس انصدمت لما لقيت نفسها في مكان عالي اوي يطلع  الدور العاشر وبصت حوليها عشان تعرف هي فين بس فجاءة انصدمت لما لقيت علم اسرا.ئيل متعلق في كل مكان وعرفت انها في اسرا.ئيل
براءة ببكاء/يا رب ساعدني ابن الكل.ب الإسرا.ئيلي جابني اسرا.ئيل دلوقتي انا هروح ازاي لبابا انا زهقت بقي كل حاجه جايه ضدي وبعدين بصت علي الإعلام تاني وتفت عليهم 
وبعد كده راحت عند الباب وفضلت تخبط بهمجيه /افتحوووولي افتحووولي يولاد الكل.ب افتحوووا بقي 
ونزلت علي الارض بتعب وسندت علي الباب واغمي عليها 
بعد فتره قصيره براءه بتقوم بفزع بسبب جردل الميه الساقع الي اتكب عليها 
الشيطان ببرود/شايفك اتعودتي علي المكان بس دا احس في مصلحتك لان لو متعودتيش لازم تتعودي 
براءة بصتله بتعب ومتكلمتش 
الشيطان بسخريه /ايه شايف القط اكل لسانك يعني 
وبرضو براءة متكلمتش وفجاءة رن جرس البيت 
الشيطان بامر /قومي افتحي 
نور بصتله بقرف ومتكلمتش 
الشيطان بخبث/امم شكلك مش عايزة تفتحي طيب بس ممكن تشوفي بقي الفديو القمر دا براءة بصت للفديو بصدمه كان عبارة عن قنبله مزروعه في مصر في محطه القطر والمكان مليان ناس 
الشيطان /قاعد خمستاشر ثانيه لو مفتحتيش الباب قبل الوقت دا هتكوني السبب في موت كل الناس دي اللي هما اهلك يروحي 
براءة بصت للفديو ورعب وقامت سندت علي الحيطه بتعب والم من جرح دماغها والارهاق وبدات تمشي بالراحه بس حاولت تسرع علشان تفتح قبل مالشيطان يفجر القنبله 
براءة فتحت الباب ودخلت بسرعه بدون متشوف مين علي الباب وراحتله 
براءة برعب وخوف /ارجوك ارجوك وقفها خلاص والله فتحته فتحته قالت كده برعشه  
الشيطان بسخريه/انتي اثبتيلي انك غبيه واوي كمان لان اكيد لو انا زرعت قنبله زي دي وفي مكان زي دا عمري مهوقفها مهما كان السبب بس علي العموم متخافيش الفديو كان  وهم اصلا قال كده وطلع من الاوضه  وسابها 
انا براءة قعدت علي السرير واتنفست برعب وجسمها كله كان بيترعش من الموقف اللي اتعرضتله لما شافت القنبله في المحطة وفجاءة سمعت صوت هي عرفاه كويس وقامت بسرعه وطلعت من الاوضه 
براءة بفرحه وهي شايفه صديقه عمرها /شههههد الحقيني يشهد قالت كده وهي بتحضنها وبتستمد منها الامان والقوه 
الشيطان بسخرية/...................
براءة بصتله بصدمه واغمي عليها 
&&&&&&&

يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية تزوجت يهودي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية تزوجت يهودي )

reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.