القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سمائي الزرقاء الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصاعدة

رواية سمائي الزرقاء الحلقة الثانية عشر 12 بقلم الكاتبة الصاعدة
رواية سمائي الزرقاء الجزء الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصاعدة
رواية سمائي الزرقاء البارت الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصاعدة
رواية سمائي الزرقاء الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصاعدة

رواية سمائي الزرقاء الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصاعدة

اسد بصدمة وهو يمسك الهاتف
(انت مين)
ولكن اتاه رد مبهم ثم اغلق الهاتف
اسد بصدمة - مستحيل اكيد مش صح بس ياترى مين اللي بعت كدا انا واثق ان مليكة مستحيل تعمل كدا ...صح اكيد اسر اللي بعت الماسدج دي هتندم يا اسر هتندم
اخذ سيارته ثم انطلق الي القصر بغضب اعمى
وصل القصر ثم قام بركن سيارته ودخل الي القصر بعصبية واضحة
-ملييييكة يامليييييييييكة
خرج الجميع علي صوت اسد العالي جدا
سما بانزعاج- اي يا اسد صوتك عالي ليه كدا
اسد بغضب - مليكة فين ياسما
سما ببرود - ماعرفش واكيد مش في جيبي يعني
اسد بغضب - مش وقت استظراف دلوقتي
في تلك الاثناء ولسوء الحظ دخلت مليكة الي القصر
اسد وهو يدير وجهه- اهلا اهلا بالهانم اووه قصدي المدام
مليكة بشك - اي يا اسد مالك في حاجه وليه بتقول كدا
فريدة من خلفهم - اي اللي بيحصل هنا ممكن افهم
اسد بغضب - الهانم متجوزه ياماما........ (بقلمي شيماء الشريف)💙
فريدة بصدمة- اي انت اتجننت ازاي تقول كدا عن اختك انت عارف ان مليكة عمرها ماتعمل حاجه زي دي
سما بصدمة- لا يا اسد مليكة مستحيل تعمل كدا مستحيل
مليكة ببكاء وتمثيل - لا يا اسد صدقني دا ماحصلش واكيد حد بيحاول يوقع بينا
ثم ذهبت مليكة الي سما
سما بشك- هتعملي اي يامليكة
مليكة بغضب اعمى وتمثيل متقن - كله منك انتي ياسما انتي اللي بتخلي اخويا يشك فيا ويشك في شرفي انتي ليه كدا عملتلك حرام عليكي حرام عليكي
سما بصدمة - انتي شكلك اتجنيتي يامليكة بجد
اسد بغضب - مكنتش اعرف انك حقي"ـرة كدا ياسما وممكن تعملي حاجه زي دي وانا كنت...
ثم سكت اسد
سما بعدم تصديق - والله انا ماقلت حاجه صدقني يا اسد والله ماقلت حاجه لحد ولا اعرف اي حاجه انتوا بتقولوا كدا ليه
فريدة بتمثيل البكاء - اخص عليكي ياسما ليه تعملي كدا ف مليكة ليه
سما بصدمة من ذلك المشهد الدرامي - انا مش واحدة ممكن تهين حد او تفض"ـحه بالطريقة الحق"ـيرة دي
اسد بغضب - انتي رايحه فين ياهانم
سما بقوة - طالعة اوضتي يا استاذ اسد
ثم نظرت لهم نظرة استهزاء
اسد وهو ياخذ مليكة التي تبكي بتمثيل في احضانه
- اسف ياليكا أنا كنت للحظة هشك فيكي
اخذت مليكة تبكي اكثر
فريدة بابتسامة خبيثة وفي تفكيرها - اخيرا اللي عملته دا خلا اسد يحب مليكة ويثق فيها اكتر من الاول ودلوقتي لازم اشوف طريقة اخلي اسد يخلي سما تحبه انا لازم اخد الاملاك دي كلها لنفسي كل حاجه هتكون ليا
ذهبت فريدة الي اسد ومليكة ثم وضعت يدها ع كتف اسد وقالت بتمثيل درامي وبكاء
-اطلع يا اسد لمراتك اكيد هي كانت لحظة غضب او حاجه سما طيبة يابني
اسد بتفهم - فعلا.. بس بردو اموت واعرف سما ليه تعمل كدا في مليكة
مليكة بتمثيل هي الاخرى - انا طالعة فوق مش قادرة عاوزه ارتاح
اسد بتفهم - تمام اطلعي استريحي شوية
ذهبت مليكة الي الاعلي بسرعة
ثم ذهبت الي غرفة سما وجدتها تجلس وكانها كانت تنتظرها
سما بضحك- انتي مفكرة ان المسلسل اللي عملتيه تحت دا هيدخل دماغي يامليكة
وبعدين انا لو عاوزه اقول لاسد كنت قلت من زمان صح ولا لا....؟!
مليكة بغضب - انا عارفه ياسما ان انتي اللي قولتي لاسد وصدقيني هتندمي يا....
سما بمقاطعة - ماقلت انها مش انا ويلا بقا لو سمحتي هوينا يلا
خرجت مليكة من غرفة سما بغضب
مليكة بسرعة اخذت هاتفها وضربت بعض الارقام - الو ياجاسر
جاسر باستغراب- اي ياسما في حاجه حصلت
سما بسرعة - انت فين دلوقتي
جاسر بتعجب - انتي عارفه ياسما اني في الشركة لان اسد واخد اجازة وكل حاجه بقت فوق دماغي لوحدي
سما بسرعة - ربنا يعينك .....المهم في حاجه كدا حصلت....
ثم حكت لجاسر كل شيئ حدث
جاسر بصدمة - انتي بتقولي اي مليكة اتجوزت بجد
سما - ايوا وانا كنت عارفة من فترة بس كنت مخبية علي الكل
جاسر بفهم - ااه عشان كدا اسر كان مع مليكة وماما في نفس الاوضة وكانوا بيتكلموا مع بعض يبقا كدا اللي عارفين بموضوع الجوازة دي ماما ومليكة واسر وانتي بس
سما بتذكر - وبردو ممكن يكون اسر قال لسيرين لانها اخته واكيد قال
جاسر بفهم - ايوا اكيد هي سيرين اللي قالت .....بس مش قادر استوعب ليه مليكة تتجوز اسر وليه اسر بالذات
سما - انا حسيت انا اسؤ ومليكة بيحبوا بعض فعلا واكيد كانوا خايفين ان اسد وعمي يرفضوا الجواز دا عشان كدا انجوزوا في السر
جاسر بفهم - ايوا فعلا ممكن بصي ياسما انا هقفل دلوقتي لاني مشغول جدا وهفكر ف اللي هنعمله تمام

في غرفة مليكة......(بقلمي شيماء الشريف )....💙

مليكة وهي تتحدث مع اسر في الهاتف
- مليكة بتوتر - هنعمل اي يا اسر اسد اكيد شك فيا وكله من سما
اسر بفهم - ايوا فعلا اسد مستحيل يصدق اي حاجه بسهولة ولازم يكتشف هو كل حاجه بنفسه لان اسد بيصدق نفسه واحساسه بس
مليكة بتوتر كبير - انا قلقانه جدا ومش عارفه اعمل اي انا قلت ليه اني هطلع استريح شوية
اسر بعقلانية - تمام يا مليكة استريحي انتي شوية
ثم اكمل بحب صادق - صدقيني انا مستحيل اسيبك او اتخلي عنك انا ماصدقت انك بقيتي ملكي خلاص

في غرفة سما....
دخل اسد الغرفة وهو غاضب جدا من سما
سما وهي تمشي ورائه في كل مكان في الغرفة حتي يستمع لها ولتبريرها فاكثر ماتكرهه هو الظلم ولم تسكت يوما علي ظلم تعرضت له مهما كان صغير ام كيير
سما بعدم تركيز - والله يا اسد انا ماقلت لحد حاجه ولا طلعت ع مليكة الكلام دا وبعدين انا لو عاوزه اقول كنت قلت من لما عرفت لي كنت هست......
وضعت يدها بسرعة ع فمها فهاهي قد وقعت بلسانها
اسد بصدمة - دا معناه ان الموضوع بجد بقااا
صدمة بصدمة اكبر - والله .....
______
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية سمائي الزرقاء الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية سمائي الزرقاء )
reaction:

تعليقات