القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

  رواية طفلة الأسد الحلقة الرابعة 4 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم مروة مرزوق


نسمه بدموع....... ابعد عني
معتز بوقا"حة........ لما اعمل اللي في دماغي هسيبك بس انتي متعذ"بنيش اوكي
نسمه بدموع....... ابعد عني يا زبا*لة يا وا*طي ترضى حد يعمل كدا في أختك
معتز بسخريه........ معنديش بصراحة بس لو عندي مش هسبها تنزل من البيت يلا بقى نخلص كلام ونبدأ فعل وبدأ يقرب
طخخخخخخ
نسمه بدموع...... فرح
فرح راحت لنسمه وحضنتها وبصت لمعتز
فرح بغضب...... اتــ"ـــفو عليك يا زبا*لة أصلك لو اتربيت في بيتك قبل ما تتطلع مكنتش عملت كدا بس اكيد الواد طالع زي ابوه غور منها يا زبا*لة منك ليه
معتز بغضب........ انتي قد اللي عملتيه دا
فرح قامت وراحت ليه
فرح بغضب........ قسما عظما لو ما غورت من وشي دلوقتي لكون ضر*باك باللي في رجلي أصل دا اللي ينفع معاكوا يا شويه زبا*لة
معتز اتعصب ومسك ايد فرح جامد
فرح بغضب....... سيب ايدي يا زبا*لة
معتز بخبث...... قطة مخربشة وماله نخليكي بعدين بس الأول نشوف صاحبتك وأمر صحابه يمسكوا فرح ويكتموا بوقها وبدأ معتز يقرب لنسمه
معتز بخبث........ نلعب يلا بقى
نسمه دموعها بدأت تزيد
معتز مد ايده
بس فجأة لقى ايده ماسكة ايده وعيون كلها شر"ارة وغضب جهنمي 
نسمه بدموع....... أنت
معتز بوجع....... ايدي سيب ايدي
فرح بصدمة........ أسد الشرقاوي هنا بنفسه
أسد كان بيبص على معتز تاره وعلى نسمه وعيونها اللي احمرت من كتر الدموع تاره
نسمه حست بو"جع شديد ومش قادرة تتحمله ومن كتر الو*جع اغمى عليها
فرح بخوف ودموع....... نسمه
أسد عروقه ظهرت وعيونه احمرت من كتر الغضب و إحساس مش عارف يحدده بس كان خايف على نسمه
ضر"ب أسد معتز خلي كل ملامحه مش باينه من كتر الد*م اللي مغرق وشه دا غير انه خلاه مش قادر يتحرك زمايل معتز أول ما شافوا حالة معتز و شخصية أسد سابوا فرح وراحوا خدوا معتز وطلعوا يجروا
فرح راحت لنسمه
فرح بدموع....... نسمه فتحي عينيكي نسمه اصحى انا فرح نسمه
أسد راح وشال نسمه وطلع بيها
فرح بخوف..... أنت واخدها على فين سيب صحبتي انتوا أشكال زبا*له سبها
أسد ببرود عكس النا*ر اللي جواه من خوفه على نسمه
أسد......... أظن إنك ملكيش حق تتدخلي بين راجل ومراته
فرح بصدمة...... مراته
أسد قال بعلو صوته علي كل اللي حاضرين يسمعوا
أسد........... نسمه عز الدين بتكون مراتي واللي هيفكر بس يبصلها أو يقرب ناحيتها هياخد تذكره جنب الأخ اللي طلع من شويه
فرح بخوف....... الوقت ده مش وقت كلام ممكن أجي معاك علشان اطمن على نسمه أرجوك
أسد...... تمام اتفضلي وخاد أسد نسمه وراح على المستشفى
***************************
_عامل ايه النهارده يا بابا، النهارده عيد ميلادك يا حبيبي كل سنه وانت طيب، حابه احكيلك حاجات كتيره اوى حابه حضنك الدافي ارجع اترمي فيه بنتك بقت دكتورة دلوقتي زي مانت كنت عايز رفعت رأسك شايفه الفخر في عيون كل واحد بس عند عيونك بشوف ابتسامه أمل اصحى بقى بقالك أربع شهور في غيبوبه اصحى بقى وحشتني، جدو واسد وزين وانا عايزينك ترجع ارجع بقى
_دكتوره سلمي انتي هنا
مسحت سلمي دموعها
سلمي........ ايوه أنا هنا في ايه
_محتاجينك حاله طا"رئه
سلمي....... تمام أنا جايه، راجعة يا حبيبي راجعة
(سلمي عبد الرحمن الشرقاوي، ٢٥ سنه، الأخت الأصغر لاسد وزين،، لون عيونها شبه لون عيون أسد محجبه، بنت كيوت و روحها حلوه، بتحب باباها جدآ)
راحت سلمي للمريض ودخلت الأوضة 
سلمي بصدمة...... أسد أنت هنا في ايه ومين دي
أسد....... سلمي شوفي نسمه مالها اغمى عليها ومش عارفين نفوقها
سلمي بصت لنسمه لقتها بنت محجبه ومنقبه
سلمي.........وأنت تعرفها منين
أسد ببرود..... مراتي
سلمي....... مراتك
فرح بغضب..... مش وقت صدمه هو البنت بتروح مننا يا اختي والله انقذيها الأول وبعدين انصدمي
سلمي بغضب..... افندم انا عارفه شغلي على فكره واتفضلوا اطلعوا علشان اكشف عليها
فرح نظرت لسلمى بغضب وطلعت هي واسد
خارج الغرفه
أسد كان ساند ضهره على الجدار و بيفتكر
فلاش باك
أسد ببرود....... رامي عايزك تكون ورا نسمه في كل خطوة وأي حاجة تحصل بلغني بيها مفهوم، روحها وحمايتها قصاد حياتك فاهم
رامي بجديه....... تحت أمرك يا باشا
وقفل أسد التليفون
Back
تن تن تن تن
أسد...... ألو
رامي....... أسد باشا في شويه شباب هنا في الجامعة مخططين أنهم
أسد....... أنهم ايه
رامي بخوف....... يقربوا للمدام نسمه
أسد قام بغضب...... عينك عليهم متسبهمش أنا جاي حالا
وطلع بكل غضب وراح للجامعة
عوده للحاضر
أسد في باله............ عملتي ايه فيا في ليله قلبتي حالي يا نسمه عملتي فيا ايه ويا ترا حكايتنا ايه
بس بيفتكر كلامها أن بعد تلت شهور هيطلقوا
أسد بسخريه........ حكايه الحكايه خلصت قبل ما تبدأ ههههههه بجد لعبه القدر دي غريبه، وراح علشان يتدفع مصاريف المستشفى
***************************
الشرقاوى......... نعمات افتحي الباب
فتحت نعمات الباب ليدخل فؤاد وشكريه
الشرقاوى بترحيب....... اهلا اتفضلوا
فؤاد........ شكرا لزوق حضرتك بس أنا جاي اخد نسمه هي فين
الشرقاوي...... تاخدها تاخدها فين
فؤاد....... على بيتها
الشرقاوى....... ما هو دا بيتها
فؤاد......... انا عرفت كل حاجة وحابب اصحح غلطي وارجع أختي لحضن امها واعوضها بحنان الأخ وشكرا لأنك وقفت جنب ماما شكريه وساعدت أختي شكرا لحضرتك بس
الشرقاوي بهدوء......... دا بيت نسمه وبيتك
فؤاد....... قصد حضرتك ايه
الشرقاوي بص لشكريه اللي بدأت تعيط
فؤاد باستغراب....... ماما مالك انتي كويسة ثم في ايه أنا مش فاهم حاجة خالص
الشرقاوي........... دا زي ما هو بيتي هو كمان بيتك يا فؤاد إنت ونسمه
فؤاد بغضب............ حضرتك لو مفكر إنك ممكن تشترينا بفلوسك احب اقلك إنك بتحلم لان ولا فلوس الدنيا بعد كدا هتيجي حاجة جنب سعاده أختي فخلي فلوسك لنفسك ولاحفادك شكرا
الشرقاوى بص لشكريه
الشرقاوي...... انتي مقولتيش ليه اي حاجة لسه
فؤاد....... تقولي ايه أنا مش فاهم
***********************
طلعت سلمي من عند نسمه 
فرح بدموع...... نسمه عامله ايه 
سلمي شافت دموع فرح وخوفها فهمت ان اللي عملته من شويه دا كان بدافع الخوف على صاحبتها 
سلمي بابتسامة....... متخافيش هي الحمدلله كويسه بس بسبب أنها منتظمتش في اخد ادويتها الو"جع شد عليها 
فرح باستغراب......... ادويه 
سلمي..... ايوه ادويه انتي متعرفيش أن صاحبتك عاملة عمليه متبر*عه فيها بكليه من بتوعها 
فرح بصدمة ودموع........... ايه عمليه 
سلمي........ ايوه 
أسد....... سلمي نقدر ناخدها دلوقتي 
سلمي....... ايوه بس لازم تنتظم شويه في اخد ادويتها علشان ميتكررش دا تاني ألف سلامة عليها، أسد أنا عايزه اتكلم معاك شويه 
أسد...... بالليل يا سلمى 
سلمي...... اوكي تمام عن اذنكوا 
فرح قالت بصوت واطي بس أسد سمعه 
فرح بدموع........ للدرجادي بتحبيه يا نسمه تضــ....ــحي بحياتك علي تنقذي حياته للدرجادي 
أسد سمع الكلام من هنا حس بنا*ر من هنا مكنش عارف السبب ايه 
أسد دخل وشاف نسمه لسه نايمه شالها وطلع بيها على القصر وأمر أحد رجالته أنه يوصل فرح البيت وهو خاد نسمه ومشي 
******************************
فؤاد بغضب......... أنت بتقول ايه وانتي يا ماما الزاي تخبي حاجة زي دي عليا أنا ونسمه 
شكريه بدموع....... كنت مضطره 
فؤاد بغضب.........علي ايه على ايه وترك المكان وذهب شكريه فضلت تعيط 
الشرقاوي....... كان لازم تقولي ليه هو على الأقل 
شكريه بدموع....... كنت خايفة كنت خايفه 
الشرقاوي......... لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم، اهدي هيكون كويس بس اهدي 
شكريه بدموع....... نسمه فين وعامله ايه 
الشرقاوي بابتسامة........ نسمه غاليه عندي ومستحيل اخلي اي أذى يحصلها دي روحي 
شكريه...... خايفة من رد فعلها لما تعرف 
الشرقاوي...... نفس خوفي برده، نسمه زمانها راجعة من الجامعة دلوقتي استنى لحد لما تيجي 
شكريه..... حاضر 
**************************
وصل أسد القصر وشال نسمه بهدوء ودخل بيها القصر وطلع بيها على اوضته وحطها على السرير بهدوء وفاضل باصص عليها شويه بس افتكر كلام فرح لما قالت للدرجادي بتحبيه حس بنا*ر لو طلعت هتا"كل الأخضر واليابس بس مش عارف ايه السبب ولا ليه هو مضايق كدا سبها ونزل تحت 
شكريه عرفت باللي حصل لنسمه وانهارت وطلعت ليها وفضلت جنبها 
جه الليل 
الشرقاوي....... يا شكريه نسمه بقت بخير دلوقتي روحي وارتاحي 
شكريه بدموع...... مستحيل اسيبها 
الشرقاوي....... ولا احنا هنسيبها بس هي نايمه دلوقتي بكره الصبح ابقى تعالى بس دلوقتي تعالي ارتاحي يلا 
شكريه قامت مع الشرقاوي وسابت نسمه 
دخل من باب القصر وهو سكـ...ــران من كتر الشــ...ـرب دخل وهو مش في واعيه 
وطلع على الأوضة اللي فيها نسمه 
دخل لاقها نايمة زي الملاك على السرير دخل وقفل الباب وراه وراح ليها 
أسد وهو بيمسك شعرها بيشم رحته بس فجأة افتكر كلام فرح لقى كوبايه ماية جنبه مسكها وكبها عليها 
نسمه قامت مخضوضة 
أسد بضحك....... صح النوم يا قلبي ايه كل دا نوم 
نسمه بتعب....... أنت الزاي تخش هنا أنت أنت ثانيه بس دي مش اوضتي 
أسد بسكر......... لا دي اوضتنا يا مراتي الجميله 
نسمه بغضب........ أنت حيو*ان أنت الزاي تجبني هنا انت اكيد مجنون ثم ايه اللي انت فيه دا انت سكـ...ـــران مش قولت مقر*ف محدش صدقني وجات تتطلع مسك أسد ايدها وشدها ليه 
وووووووووووو
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : (رواية طفلة الأسد الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.