القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

  رواية طفلة الأسد الحلقة الثالثة 3 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم مروة مرزوق


أسد.... وأنا مش موافق على الطلاق دا وطلاق مش هطلق
نسمه بهدوء....... رأيك خليه لنفسك لأن بعد تلت شهور هتكون موجود و هتوقع على الأوراق ولو موقعتش في حل تاني إني اخــ...ــلعك وساعتها اسم أسد الشرقاوي اللي الكل بيخاف يجيب سرته هيبقى على كل لسان تم رفع قضية خـ......ـلع على أسد الشرقاوي فما هو السبب وعندك الكلام دا هيتصدر العناوين كلها فتجنبا لدا كله بعد تلت شهور وقع وخلي كل واحد يروح لحاله أنا خلصت كلامي عن اذنكوا وتركتهم ومشت
أسد كان بيطلع دخان من كلامها ومن هدوءها اللي زاد غضبه ونزفزته أكتر فطلع من البيت وراح الشركة
زين كان واقف مصدوم من اللي حصل
زين...... وهو ايه اللي حصل دلوقتي
الشرقاوي....... جات اللي هتر*بيه وهترجعه للطريق الصح
زين........ دي متخافش ولا اي حاجة بس أسد دا كان هينـ“ــفجر
ليضحك الشرقاوى بشده
زين باستغراب...........في ايه يا جدو
الشرقاوي...........أسد لأول مرة مش عارف يصد ويرد الكلام اللي أتوجه ليه عارف ليه
زين.... ليه
الشرقاوي...... لانه عارف انه غلطان ومفيش اي مبرر للي بيعمله دا ونسمه بتصارحه بكل حاجة وهو مضطر يسمعها لان دي الحقيقة بس مش عارف يصدها لانه عارف انه مذ*نب
زين......... هو الجواز بيعمل كدا، دا انا كدا ملك زماني انا مش عايز اتجوز، أنا رايح ورا البر*كان اللي طلع بدل ما ينفـــ"جر في حد وتيجي نسمه وتسمعه كلام وانا اروح فيها بقي
الشرقاوي...... خليك معاه يا زين
زين....... الأخ سند لاخو مش بالسن لا بالرابط واسد صح أخويا الكبير بس دا مش مشكل فرق عندي لأن من واجبي اساعده زي ما هو بيساعدني لأننا سند لبعض ودروع لبعض يلا سلام عليكم
الشرقاوي.... عليكم السلام، وذهب زين
الشرقاوى...... امتى هيجي الوقت اللي اقلك يا نسمه الحقيقة فيه ويا ترا هتتقبليها ولا لااه ااااااه يا رب
**********************
وصل الشركة وكان مش شايف أي حد قدامه خالص كل اللي في باله نظرات نسمه اللي كانت بتقله إنك شخص مقر*ف كلامها اللي معرفش يرد عليه ولا يدافع عن نفسه وكمان معرفش يحط حد لكلامها خالص وإن الزاي واحده زي دي ترفضه بقى أسد الشرقاوي اللي أي بنت تتمنى نظره منه تجي بنت وتتمنى ميقربش منها لا وكمان في قربه منها حاسه بالقر*ف كل دا كان في باله، طلع على المكتب بتاعه ودخل فكر أنه يشغل باله في الشغل يمكن ينسى كلام ونظرت نسمه ليه
_مستر أسد ممكن أخش
أسد رجع لبروده تاني
أسد..... اتفضلي
دخلت بنت كان لبسها ملـ..".ــزق وكميه الميك اب اللي على وشها أوفر
أسد...... خير يا انجي
انجي بمياعه....... في ورق مطلوب التوقيع عليه يا مستر.
 أسد...... تمام في الورق دا
انجي.... اتفضل، وبدأت تقرب من أسد، واسد لاحظ كدا أصله اتعود دي الطريقه اللي الكل بيتبعها
أسد...... انجي تقدري تقعدي انا عارف انا هوقع فين
انجي قعدت بعد ما حست بالاحراج، بس افتكرت أنه اتجوز
انجي..... أنا سمعت أن حضرتك اتجوزت ألف مبروك
أسد ببرود...... الله يبارك فيكي
انجي مسكت ايد أسد
انجي...... أنا عارفه إنك مجـ"ــبور على الجوازه دي لأنك بتحب جدك، بس انا معاك وهفضل معاك دايما يا مستر
أسد في اللحظة دي افتكر كلام نسمه لما قالت انهم مقر*فين زيك مش مراعين ان ربنا مطلع على كل شي وعلى اللي بيعملوا وان اللي بيعملوا دا بيتسجل وافتكر لما قرب منها وشاف نظرت الحقـ..".ــاره في عيونها تجاهه، شد ايده من ايد انجي
أسد ببرود....... مش أسد الشرقاوي اللي حد يجـ"ــبره على حاجة
انجي بخبث...... افهم من كدا إنك بتحبها
أسد.........أظن أن دا شي ميخصكيش خالص ومتنسيش نفسك ولو حابه تحافظي على شغلك الزمي حدودك، اتفضلي الورق اتوقع عليه ومش عايز اي حد يدخل عليا مفهوم
انجي بخوف..... مفهوم وانا آسفة، عن إذن حضرتك وطلعت وهي غاضبه
عند أسد
أسد رجع ضهره لورا
أسد............بسأل نفسي للمرة المليون أنا بيحصلي ايه أنا سمعت الكلام دا كتير من ناس كتير بس ولا مره أثر معايا اشمعنا جاي معاكي يا وافتكر جده لما قال اسمها، اشمعنا جاي معاكي يا نسمه اشمعنا انتي واحده مفيش اي حاجة مميزه فيكي اشمعنا ااااه يا دماغي بس جاله إتصال و أول ما رد عليه عروقه من شدة الغضب ظهرت و وضحت وقام بسرعة من على المكتب وطلع بالعربيه لمكان ما
****************************
وصلت نسمه للجامعة لتجد صديقتها فرح واقفه مستنيها
نسمه راحت ليها
فرح بغضب مزيف...... لسه بادري مش كدا
نسمه بابتسامة...... آسفه حقق عليا يلا ندخل
فرح...... بعد المحاضرة الزفت دي تعزميني اعتذارا
نسمه بضحك....... بس كدا غالي والطلب رخيص بس خلينا نخش بدل ما هننطرد من الجامعة لا هنحضر المحاضره ولا هعزمك يلا
فرح بضحك...... واقعيه انتي يلا ياختي منشوف الدكتور الر*خم دا آخره ايه دا بيخش قالب وشه في وش أمي مع الكل سمنه على عسل يجي عندي كأنه شاف ابلــ...ـيس قدامه دا أنا حتى قمر وكيوت إنما هو جعفر مجعفر جعفور
نسمه بضحك........ جعفر ايه
فرح بضحك....... مجعفر جعفور
نسمه بضحك...... هتمو*تيني ناقصة عمر بسبب هزارك دا يلا خلينا نخلص
فرح بتتصنع البراءة........ أنا اخص عليكي يا نسومتي بجد اخص عليكي هو انا اقدر ثم حتى لو مو*تى مين اللي هيعزمني مين اللي هيدفع تمن الأكل اللي باكله في المطعم بعد ما أجرى مين لااااااا والله ما بقدر على بعادك يا فوزي يا الفوازيز
نسمه بضحك..... بمو*ت
فرح...... سلاماتو يا أم العيال
نسمه بضحك......... فصلت ارحميني كل ما اشوك مقدرش امسك نفسي من الضحك
فرح بضحك...... نحن نختلف عن الآخرون يا بيبي طب بزمتك مين الأحسن انا ولا جعفر مجعفر جعفور دا
نسمه بصت بصدمة ومردتش، لتكمل فرح
فرح.......... الآنسة اللي عمالة تأكل في المحاضرة دا مش مطعم أهلك هو اتفضلي قوليلي أنا كنت بقول ايه بقى بزمتك دا دكتور دا دا حُـ...ــماااااااار
نسمه بصدمة..... دا انتي اللي حـ...ــمارة
فرح...... تشكري يا قلبي المهم أنا مش عارف الزاي سمحوا لواحد حــ...ـمار زيه يدرس لطلاب كيوت ومحترمين زيي كدا الزاي أين العدل أيها القوم أين العدل
_اجبهولك أنا
فرح أول ما سمعت الصوت من هنا هزت باديها في وادنها من هنا
فرح بخوف....... قولي مش هو
نسمه بصدمة...... لا هو
فرح بخوف.........تعرفي تجري
نسمه بصدمة..... نعم
فرح...... اجري يا مجدي وطلعت تجري
نسمه كانت واقفه مصدومه ومش عارفه تعمل ايه
_قولي لصاحبتك أنها شايلة المادة واحسنلها إني مشوفهاش
نسمه هزت راسها بمعنى حاضر ومشت
_مش مراد الألفي اللي يتقله كدا ومشي
************************
شايف البنت المنقبه دي
_ايوه مالها
_عايزها
_بس دا مش زوقك
_وماله نجرب نوع جديد ولا ايه رأيك
_نجرب احنا هنخسر ايه، بس دي باين أنها مش هتيجي معاك بالساهل
_مش معتز الدمنهوري اللي يحط عينه على حاجة وميخدهاش لو مجتش معانا بالاحترام تيجي معانا بالطرق التانيه جمع أنت الشباب بس وروح على القاعة
_من عيوني
وراح معتز لبنت وطلب منها حاجة وادلها فلوس
البنت بطمع...... من عيوني يا معتز باشا بس دا مش من نوعك
معتز بخبث..... انتي اللي من نوعي يا جامد بس خلينا نتسلى شويه بيها
البنت بضحك....... ههههههه اوكي عايزها الساعة كام
معتز........ بعد المحاضرة
البنت..... اوكي سلام دلوقتي ومشت
معتز....... شكلنا هنلعب واللعب هيحلو اوي
عند نسمه بعد ما خلصت محاضرة لقت بنت تايهة
نسمه بابتسامه..... خير انتي كويسه
البنت....... انا مش لاقيه القاعة بتاعتي
نسمه..... انتي سنه كام
البنت....... سنه أولى
نسمه..... طب تعالي ورايا هوديكي القاعة بالمناسبه أنا نسمه وانتي
البنت........سوزي
نسمه.... اهلا، وفضلوا يمشوا لحد ما نسمه وصلتها القاعة ودخلت
سوزي........ انا عملت اللي عليا يا معتز باشا امشي بقي
ليظهر معتز هو وصحابه
نسمه بخوف...... مين دول وفي ايه
معتز بخبث......... على رزقك بس ووجهه كلامه لسوزي اقابلك بالليل امشي دلوقتي
سوزي بمياعة...... اوكي يا بيبي و وجهت كلامها لنسمه سلام يا قطة ههههه ومشت وقفلت الباب من برا
معتز بدأ يقرب من نسمه ونسمه بتبعد بس فجأة وقعت
معتز بخبث...... هتروحي من فين يا قطة وصلتي لآخر الطريق وبدأ يقرب
ونسمه دموعها بدأت تنزل ورجلها مبقتش عارفه تشلها
معتز قرب ووووووو
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : (رواية طفلة الأسد الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق