القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية في عرين الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء محمد

   رواية في عرين الأسد الحلقة الثالثة 3 بقلم إسراء محمد

رواية في عرين الأسد الجزء الثالث 3 بقلم إسراء محمد

رواية في عرين الأسد البارت الثالث 3 بقلم إسراء محمد

رواية في عرين الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء محمد

رواية في عرين الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء محمد

جاء المساء وجاءت ابنه عمه وكانت الصدمه أنها ترتدي ملابس مثيره  للغايه ترتدي بنطلون جينز ضيق وتيشرت كت قصير للغايه يبين جزء من بطنها  وكان شعرها الأشقر منسدل علي ظهرها ولكن لم تضع أي ميكب وهذا جعلها مثيره وجميله للغايه 
دخلت راحت سلمت علي عمها وقالت برقه ازيك ي عمو عامل اي 
عمها خدها ف حضنه وقال زين زين ي بتي وانتي كيف اخبارك 
ردت تالين وقالت كويسه وسلمت عليه سعديه وعلي اسد اللي منبهر ومصدوم بجمالها وعلى اخوات اسد 
اسد فاق من صدمته وقال بصوت عالي وغضب جايه من كبار"يه عاد اتحشمي بلبسك ده 
قلم نزل علي وجهه من ابوه وقال له بغضب اعرف انت بتكلم مين دي بنت عمك بنت اخوي من لحمي ومن دمي والزم حدك معاها واوعاك تغلط فيها 
تالين زعلت من كلام اسد عليها وقالت بحزن فين اوضتي ي عمو 
صفوان قال بحنو بالغ فهي بنت أخيه واحس بطيبتها وأنه ظلمها عندما ظن فيها ظن السوء وجعل ابنه يتزوجها حتي لا تأتي لهم بال"عار لكنه ظلمها فهي بريئه للغايه و طيبه متزعليش ي بتي من كلام اسد يلا اطلعي علي الاوضه هخلي الخدامه توصلك وجهزي نفسك عشان دخلتكو بكره عاد 
تالين قالت بحزن بردو مصمم ي عمو أننا نتجوز غصب أنا ممكن اعيش معاكو هنا علي طول بس بلاش اتجوزه غصب حضرتك مش شايف هو بيعاملني ازاي
رد صفوان لا ي بتي مشيليش هم حاجه واصل وبعدين أنا عايز اطمن عليكي أنتي بت اخويا الوحيد يلا اطلعي مع رشوانه هتوصلك اوضتك وطلعت تالين مع رشوانه 
قال صفوان بغضب عجبك أكده بت عمك خايفه منيك بسبب طريجتك اوعي طول مانا عايش علي وش الدنيا تزعلها وسابه وخرج 
جه تاني يوم وتسريع الاحداث 
عملو فرح وكتبو الكتاب الرجاله كانت برا والستات جوا في الدار 
طلع اسد الاوضه لقاها قاعده وحاطه الطرحه علي وشها قامت وشالت الطرحه وقالت هو هو انا هنام فين 
اسد ابتسم بسخرية هيكون فين يعني هنا 
تالين قالت ببراءة طب أنا عايزه اكل وانام 
اسد قال بسخرية تنامي اي ي عروسه مش دي دخ"لتنا بردو 
تالين قالت يعني يعني اي مش فاهمه
اسد قال تعملي نفسك مش فاهمه عاد ي بنت البندر تلاجيكي فاهمه كل حاجه يلا اخلصي عايزين نعرف احنا والناس اللي تحت اذا كنتي ش"ريفه عايزين نشوفو شر"فك ونعرف اذا كنتي ب"نت ولا 
تالين قالت بعي"اط حرام اهئ اهئ أنا مش فاهمه انت تقصد اي وبتعاملني كده لي ي ابيه اسد وبصت ف عيونه بعياط ودموع 
اسد سرح ف عيونه وفاق من سرحانه وقال مش فاهمه لي عيله صغيره ده انتي حتي جايه من البندر وبنات البندر فاهمين كل حاجه من وهما عيال انتي عنك كام سنه 
تالين قالت بعياط عندي ١٦سنه 
اسد قال بصدمه اي ١٦ انتي طلعتي عيله صغيره أنا فكرتك كبيره وقال ف نفسه دي طفله قاصر شكلها مش فاهمه حاجه بجد باين عليها الطفوله والبراءه اكيد ابوي كان يعرف ومكنش عايز يجولي عشان عارف اني مش هجبل اتجوز قاصر ماشي ي ابوي 
اسد فاق من تفكيره وقال احم خلاص بطلي عياط 
تالين مسحت دموعها بضهر أيدها زي الاطفال وقالت ماشي هو انت كنت تقصد اي اني انا عروسه انتي عاوزني اعمل اي 
اسد قال ودي اشرحهالها كيف دي دي  باين عيله مش فاهمه حاجه خالص اسد قال ولا حاجه يلا غيري عشان ناكلو سوا 
تالين قالت حاضر وبعد كده حضنته وقالت أنت حنين اوووي ي ابيه حنين وطيب اوووي
اسد  الاول استغرب ومن جواه حس بإحساس غريب وبادلها الحضن وطبطب عليها 
وهي قامت تغير دخلت الحمام 
الباب خبط وكانت سعديه أمه وقال بخبث اييي ي ولدي ده كله عاد ولا اي الناس مستنين شرف'ها 
اسد قال محدش هيتفرچ ولا هيشوف ش"رف مرتي غيري 
سعديه قالت بغضب وهتنسي عوايدنا عاد لحقت غيرتك ولعبت ف دماغك بنت البندر 
اسد قال ف سره وبعدين بقي مش ههنخلص ومش هعرف اخلص من امي وزنها وكلامها وكمان هتتهم تالين ف شرفها 
اسد قال خلاص ي أما خمس دجايج وهطلع ليكو بي 
ابتسمت سعديه بخبث ومر خمس دقائق وأسد جاب سكينه وجرح ايده وطلع رماهم لي والزغاريط عليت وضرب الن"ار اشتغل 
ودخل ولكن اتصدم لما لقا تالين ........
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : (رواية في عرين الأسد الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية في عرين الأسد)
reaction:

تعليقات