القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اعاقتي ولكن الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم ميرا أبوالخير

 رواية اعاقتي ولكن الحلقة السابعة والثلاثون 37 بقلم ميرا أبوالخير

رواية اعاقتي ولكن الجزء السابع والثلاثون 37 بقلم ميرا أبوالخير

رواية اعاقتي ولكن البارت السابع والثلاثون 37 بقلم ميرا أبوالخير

رواية اعاقتي ولكن الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم ميرا أبوالخير

رواية اعاقتي ولكن الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم ميرا أبوالخير


خطيب:  يلا يا جنتي عشان تبقي زوجتي اخيرا. 
: بس انا ليا راي تاني مينفعش تتجوز خطيبتي ولا ايه يا جنة. 
جنة بصت للصوت بصدمة: عزت. 
عزت داخل ببرود:  ليكي راي تاني ولا حاجه. 
جنة فرحت من جواها واستغربت:  اه اتفضل برا دا كتب كتابي ع خطيب حبيبي. 
عزت لخطيب:  تاخد 5 مليون وتسبها. 
خطيب بطمع:  موافق يا باشا. 
عزت لجنة:  اخص باعك ازاي في لحظه يا جنتي. 
خطيب بتوتر:  هستاذن انا واسيبكم تتفهموا سلام. 
جنة بصدمة:  خطيب انت اتجننت. 
خطيب بطمع:  معلش مبلغ مش قليل يعني يا جنة. 
عزت مسك ايد جنة وداخل الاوضه وقفلها. 
عزت ببرود:  هتخرجي ونتجوز تمم يا حلوة. 
جنة بصراخ:  انت عبيط انا بحبه هوو. 
عزت ببرود:  خلصتي امضي. 
جنة بعناد:  مش همضي يا عزت انا مبحبكش. 
عزت بغضب زقها ع السرير بغضب وبقا فوقها:  بتتحديني. 
جنة بعناد:  اه يا عزت وبرا يلا انت اكيد مجنون. 
عزت قام وقعد بهدؤء:  مجنون بيكي تعرفي انا عملت ايه من خمس سنين كنت كل يوم استناكي قدم الجامعه تخلصي وافضل ماشي وراكي لحد م اطمئن انك روحتي كنت كل لحظه عقلي وقلبي بيفكروا فيكي لما المعيد حاول انه يتحر"ش بيكي فاكرة لاحقتك وساعتها افتكرتي اني جاي صدفه لا كنت معاكي خطوه بخطوة بس كسرتيني لما سافرتي وسبتيني ساعتها سافرت بلد تانيه اشتغلت وتعبت وبنيت كل دا ورجعت بس يشاء القدر انك ترجعي لي تاني. 
جنة بدموع ومصدومه:  صبرت كل دا. 
عزت بصلها بعيون لامعه:  وهصبر العمر كله. 
جنة حضنته:  طب متسبنيش بقا ع فكرة ادم قالي ع كل حاجه. 
عزت بذهول:  هو لحق. 
جنة بضحك:  اينعم. 
عزت مسك ايديها وخرجوا وتم كتب الكتاب عليهم. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند ادم وهاجر. 
ادم لسه هيحضر مفاجأة لاقي رسالة ع فون هاجر من علي .
ادم بعصبية:  هو ايه يلي انزليلي انا وصلت دا يا هانم. 
هاجر بضحك:  طب تعالي بس هقولك. 
ادم بغيظ وبيمسح وشه:  تمممم. 
نزلوا لاقت علي قاعد ومعه مريم يلي فرحت لما شافت ادم وطلعت جريت عليه. 
ادم بعدم فهم:  في ايه. 
شادية من وراه:  سلم ع اختك يا ادم. 
ادم بصدمة:  نعم قصدك ايه. 
شادية بهدؤء:  مريم رشوان اختك يلي افتكرتوا انها ماتت طلعت زهرة وداتها ملجأ ايتام واتبنها واحد قذ"ر. 
بقلم ميرا ابوالخير 
ادم بصدمة:  مستحيل. 
شادية بهدؤء:  لا مش مستحيل عملنا التحاليل واتاكدنا لانه لما رجعت كانت عايزة اشوف علي واعرف زهرة هدد'ته بايه كمان لاقت بنت شبه امك الله يرحمها ملامحها وابتسامتها شكيت بس لما قعدت وعلي حكى لي كل حاجه عرفت انه في حاجه غلط اخدت عينه منك ومنها وعملت التحاليل بمساعدة هاجر وطلعت مطبقة ساعتها عرفت انه زهرة عملت كده عشان ابوك ميكتبش حاجه لها ويكتب كله ليك وتربيتك انت وتبقا تحت طوعها. 
ادم قعد مصدوم:  ليه في حد يحب الفلوس كده. 
شادية بحنان:  اختك يا ادم محتاجه لك. 
ادم تلقائي بص في وشها:  كنت حاسس بحاجه بتربطني بيكي والشبه دا قولت يخلق منه اربعين مفكرتش في حاجه. 
مريم بابتسامة:  يعني مش هتبعد عني وهتبقا سندي. 
ادم ببرود:  لا وبرا بقا وهتطلقي من جوزك. 
علي بغضب:  انت بتقول ايه. 
ادم بضحك في نفسه وتملك اعصابه:  احم اه وهرمي هاجر برا . 
هاجر فهمت انه بيختبر علي قررت تمثل معه. 
مريم بذهول:  انت واعي. 
ادم بغضب:  ملكيش فيه حياتي وانا حر مش اتجوزتي علي خلاص بقا. 
علي بغضب:  الزم حدودك معها احسن لكككك. 
هاجر بزعيق:  كفايه انتو الاتنين فيه ايههه خلاص. 
بقلم ميرا ابوالخير 
مريم بانهيار:  انا مش عاوزه حاجه من حد كفايه كده. 
علي ببرود:  وانا بقا ليا كلام تاني. 
 ادم وهاجر بصوا لبعض وفطسوا ضحك: هههه لا بيحبها اوي. 
مريم وعلي بعدم فهم:  هو في ايه. 
ادم بضحك:  دا اختبار يا اهبل اشوفك هتحافظ ع اختي ولا لا. 
علي بص لمريم:  معقولة حد ميحفظش ع روحه. 
مريم ابتسمت وهو جري عليها حضنها. 
ادم بهمس لهاجر:  ايه مش ناوية نخاوي الواد. 
هاجر وشها احمر: بس ياقليل الادب. 
ادم شالها وهي اتكسفت:  معلش بقا يا جدعان مراتي وانا حر. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
مر 8 شهور وهاجر بطنها كبرت شويه و مريم ع وش ولادة وجنة بقت حامل في 7 اما فريد بيدور ع بنوته لسه ادم جمعهم كلهم وقرر يعيشوا في القصر سوا . 
فريد لميرا الكاتبة:  م تضيفي واحدة من الفانز اتجوزها انا خللت جنبك في ام الروايه دي. 
ميرا:  ياعم اتنيل احنا في عيد دا وقته. 
فريد بغيظ:  طب اصبري يا اختي هسال الفانز كده وهما هيجاوبوا في الكومنتات. 
ميرا:  اسالهم يا عباس. 
فريد ليكم (ايوا انتو 😂):  انا هتجوز اربعه منكم يلي جاهزة تقول انا اشطا سمو عليكو. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند زهرة. 
زهرة بخبث:  نفذ جاه الوقت. 
الشخص:  والتمن. 
زهرة:  تجيب لي روح هاجر وادم تاخد نص الثروة. 
الشخص بطمع:  اعتبريه حصل. 
عند هاجر وقفه في البلكونه لاقت يلي بيصوب مسدسه عليها:  اتشهد''ي ع روحككككك. 
بتخض من شكله وطلقة بتصيب  الشخص. 
هاجر حطت ايديها ع بطنها بخوف وارتعاش:  ا ادم. 
ادم من وراها شدها لحضنه:  بسسس متخافيش يا هاجر انا معاكي. 
هاجر مسكت في حضنه اوي وهو شالها والكل اتخض من الصوت. 
ادم بغضب:  زهرة زودتها اوووي. 
عزت:  اهدا اكيد في حل. 
فريد:  المحكمه حكمت عليها بالاعد*ام. 
ادم بحزن وغضب في نفس الوقت:  تغوور بقااا. 
لسه بيتكلم بيوصل لعزت رسالة. 
عزت للجميع:  زهرة بيقولوا في حد كان بيهرب المس'اجين داخل عليها ود*بحها واخد كل ا*ع"ضاءها بس وهي كانت صاحيه عمل كده. 
هاجر وبقيت البنات شهقوا من الخضه وادم دمع بهدؤء ومسحها بسرعه. 
ادم بهدؤء:  ربنا مبيسبش حق حد. 
بيبص ع هاجر لاقها دموعها نازلة وماسكه بطنها جري عليها بخوف: مالك ياحبيبي. 
هاجر بدموع وشهقات والم: بطني بتوجعني اوي اااااه... اااااااه. 
ادم بخضه:  حاضر اهدي دا مش وقت ولاده. 
عزت بقلق:  شايها طيب بسرعه. 
مريم: ي... اااااه.. عليييي ااااه. 
علي بلهفهء: في ايهههه. 
مريم بصويت:  بولددد يا بن الهبلةةةة ااااه. 
علي بخوف شالها وادم شال هاجر وجريوا ع. المستشفى. 
عزت:  طبعا انتي لس... 
جنة بصويت: اعاااااااااااااا ااااااه بطنييي. 
عزت بزعر: احيه انتي كمان. شالها بسرعه هو كمان واخدوها اوضه تاني. 
فريد بضحك عليهم: ههههههه التلاته في يوم في التاسع والسابع والثامن الله واكبر 😂😂. 
ادم بقلق ع هاجر:  اخرس مش وقتك. 
بعد ساعتين. 
كل واحد مع مراته وبنته او ابنه هاجر جابت تؤام ولدين و جنة بنت و مريم بنت. 
ادم بفخر:  الله عليا يحرسني كده 😂. 
هاجر:  هنسميهم ايه. 
ميرا بتداخل وبتقتحم القاعدة:  بسسس هسميهم انا يا جودعان انا الكاتبة وليا حق اسمي. 
ادم:  دا انتي مرمطي امنا في الروايه يا شيخه وكمان عايزة تسمي عيالنا دا عند ام ترتر. 
ميرا:  ياسطا كون لذيذ كده مانتو اهو حلوين يا ابو عيون ملونه. 
هاجر بغيرة: ميررررا هراعي انك الكاتبة ومش هشتم تمم دا جوزي. 
ميرا بضحك:  خلاص يا حجه المهم كل سنه وانتو طيبين يا جماعه. 
علي وعزت وفريد وجنة ومريم وشادية وجمال: وانتي طيبه ياقمر. 
هاجر بحزن:  ليه يا ميرا عملتيني معاقه في الروايه وكل دا حصل لي. 
ميرا:  عشان اوصل هدف ورسالة وتتحفر في قلوب الناس انه يلي بيحصل مش بايدك وانتي اعاقتك مكنتش عائق واثبتي دا لينا كلنا انه الناس يلي بتتريق و بتستخفف وبتحاسب الواحد ع حاجه هو ملهوش ذنب فيها دا اكبر غلط ليه منكوش ايد واحدة وبلاش نفرق بين بعضنا اذا سمرة او عندك اعاقه اذا عاميه او عاجزة اذا مجنونه او ايدك او حاجه فيكي مش سليمه دا مش بايدك دا بايدنا ربنا سبحانه وتعالي  بلاش نكسر بعض ونعمل كده احنا عباد الله مش شيا"طين يا هاجر. 
الكل بتصفيق: لااا بجد والله العظيم جامدة تستاهلي التقدير. 
ادم لميرا:  متشكر رغم المرمطه بس هتوحشينا. 
عزت:  بجدوالله. 
هاجر مسكت ايد ميرا:  انتي عملتي كتير اتمني الناس تكون فهمت رسالتك وانا فخورة اني شخصية مالؤفه علي ايد ميرا ابوالخير افضل كاتبة. 
ميرا: هرجع لاهلي بقا واقعد معاهم وحشوني اوي عن اذنكم يا اجمل رواية انتو ويلي كتبتهم سلام. 
الكل: سلاااام. 
#تمت. 
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية اعاقتي ولكن)
reaction:

تعليقات