القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حور الأسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آية جميل

 رواية حور الأسر الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم آية جميل

رواية حور الأسر الجزء الثالث والثلاثون 33 بقلم آية جميل

رواية حور الأسر البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم آية جميل

رواية حور الأسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آية جميل

رواية حور الأسر الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم آية جميل


في الصباح استيقظ الجميع
صافي : صباح الخير ي بنات
الجميع صباح النور
نيره : انهارده فرحنا ي بنات قوموا نخلص اللي ورانا
الجميع :حاضر
 عند الشباب استيقظ ياسر
رن المنبه فاستيقظ الجميع
ياسر : صباح الخير ي شباب
الجميع : صباح النور
أسر : يلا جهزو حالكم  علشان نخلص الشغل اللي في الشركه
الجميع : حاضر
ونزل الشباب علشان يفطروا
أسر : هما البنات فين نزلوا جهزوا الفطار وطلعوا
جاسر : اه الظاهر كدا
زين : انا هروح انادي ليهم
ونزلت البنات ما عدا حور
 نيره : خلاص ي حبيبي احنا نزلنا
زين : يلا علشان نفطر
أسر : امال حور فين
قمر : فوق نايمه 
ياسر : نايمه لحد دلوقتي 
جاسر : اكيد زعلانه من حاجه علشان دي كانت بتصحي قبلي ولما ازعلها كانت بتتهرب في انها تعبانه وعايزه تنام 
ياسمين : انا بردوا حسيت ان فيها حاجه أسر انت زعلتها في حاجه 
أسر وقد تذكر ما فعله 
أسر : انا هاخد الفطار واطلع اشوف مالها 
 ياسمين وهي تفهم اسر : ماشي حسابك معايا بعدين 
واخد أسر الفطار ذهب إلى حور 
أسر : حور ي حور انتي لسه نايمه 
حور : أسر تعال اقعد 
أسر : منزلتش تفطري ليه 
حور : مفيش عاوزه انام بس شويه 
أسر : ماشي بس بشرط تفطري معايا 
حور : ماشي بس هو جاسر رايح الشركه بتاعتوا 
أسر : اه ليه 
حور : هروح معاه 
أسر : طب مايجي معايا 
حور : مينفعش علشان انا شغاله في شركه جاسر 
أسر : طب مانتي لسه شغاله في شركتي 
حور  : قصدك ايه 
أسر : انا مجبتش سكرتيره جديده 
حور : ايه بجد 
أسر : يلا بقا 
حور : انا عندي فكره علشان انا كدا شغاله في شركتين 
أسر : ايه هي 
حور : انا هروح مع جاسر اقدم استقالتي واخد مرتبي واجي اكمل عندك 
أسر وقد فم ان حور مش عاوزه تروح معاه : ماشي بس ترجعي بسرعه 
حور : حاضر 
أسر : يلا نفطر بقا 
وفطروا وجهزت حور لتذهب مع جاسر 
جاسر : انتي راحه فين ي حور 
حور : جايه معاك الشركه
جاسر : انتي هبله يبت انهارده فرحك
حور بتمثيل : مش مهم بص انا هروح اساعدك وأقدم استقالتي واخد مرتبي وارجع
جاسر : اعتبري ان استقالتك وصلت واتقبلت ومرتبة خديه اهو واعطاها مرتبها وقال لها اطلعي بقا
حور : انتي مش عاوزني اجي الشركه ليه انا عاوزه اجي معاك
أسر : خدها ي جاسر
جاسر : ماشي يلا ي آخرة صبري
حور : بقا كدا ماشي
وبالفعل ذهبو الشباب الي الشركات وعادوا مبكرا علشان يجهزوا علشان الفرح
عند البنات : جهزوا وفاضل حور
صافي : يلا ي حور اجهزي
حور بدموع : انا مش عاوزه انزل
البنات : ليه يحور
حور...... ( وحكت اللي حصل)
ياسمين : يبقى انا أسر يعمل كدا اكيد لاء
حور : الفستان وحش اوي انا مستحيل انزل بيه
ياسمين : تعالوا نشوف الفستان
صافي : ايه دا حلو اوي بت يحور دا جميل اوي
حور بصدمه من الفستان : مش هو دا الفستان اللي اختاره اكيد جه بالغلط
وكان على الفستان رساله من أسر
مضمون الرساله ( حور ايه رايك في الفستان عجبك انا اخترته اجهزي بسرعه علشان محضرلك مفاجأة وبعتلك معاه اكسسوارات بس المرادي مش تخبيهم شبه الخاتم وانا حطيت الخاتم معاهم ارتديه )
نيره : خاتم ايه ي حور ها
حور :..... (حكت اللي حصل)
ياسمين : اوبا كل دا حصل انا أسر مش قالي على حاجه شبه دي دانا حسابي معاه تقل اوي
حور : هتعملي ايه يعني أياكي تكلميه كدا
ياسمين : خلاص مش هعمل حاجه انا اقدر دا انتي هتكليني
قمر :تعالوا نشوف الاكسسوارات
وفتحت حور العلبه وعندما شافته
حور : الله دا حلو اوي
البنات : دا جميل اوي 
كانت الاكسسوارات عباره عن عقد جميل وحلق وخاتم من الألماس 
صافي : يلا ي حور اجهزي عاوزه اشوفك بالفستان
حور : حاضر وجهزت حور ووضعت مكياج بسيط جعلها مثل الحوريه 
صافي ايه دا انتي شبه الحوريه
حور : بجد
البنات :دا انتي جميله اوي
حور : مرسي اي دا أسر بيتصل انا نازله
البنات : ماشي سلام
ونزلت حور وعندما رأها أسر صدم من جمالها
أسر : ايه الجمال دا
حور : بجد حلو
أسر شدها من خصرها ناحيته : حلو ايه دا هياخد منك حته وقبلها قبله حب تعبر عن حبه لها
أسر : يلا بينا بقا
حور وهي تعض شفتاها السفليه: يلا
أسر : انا مش مسئول عن اللي هيحصل لوعملتي الحركه دي تاني 
حور : وليه بقا انشاء الله 
أسر : دول بتوعي ومن حقي انا وبس فاهمه
حور : ماشي يلا بس علشان مش عاوزه اتخانق معاك انهارده 
اسر : والله
حور : اه والله 
اسر : ماشي يلا وحسابي معاكي بعدين
نيره : زين بيرن انا نازله 
صافي :وانا كمان سلام ي بنات 
قمر وياسمين : سلام 
نزلت نيره وصافي 
زين : ايه القمر دي وقبل نيره من خدها 
نيره : حلو 
زين : قمر يلا بينا بقا 
نيره : يلا 
صافي : اي ي أسد مالك بتبصلي كدا ليه 
أسد : انا ازاي هخلي الناس يشوفوا الجمال دا 
صافي : بجد حلو 
اسد قبلها من جبهتها : قمر 
صافي : يلا بينا بقا 
أسد : يلا 
قمر : ياسر وصل انا نازله 
ياسمين : ماشي وقطعها رنين تلفونها 
ياسمين : وانا كمان يلا بينا 
ونزلوا البنات 
جاسر : ايه الجمال دا 
ياسمين : بجد عجبك 
جاسر قبلها قبله سريعه: انتي هتعملي فيا ايه اكتر من كدا 
ياسمين بضحك: لسا في كتير يلا بينا بقا 
جاسر : يلا 
ياسر : اي دا هو في كدا ايه الحلاوه دي 
قمر : أسر لم نفسك ويلا بينا 
ياسر : قبل يدها وغمز لها وقال يلا 
وذهب الجميع الي القاعه وكانت كل فتاه ذات جمال خاص واشتغلت الاغنيه ورقصوا اسلو 
حور : أسر فين المفاجاه اللي قولتي عليها 
أسر : ثانيه واحده 
 وذهب واحضر والدة حور 
حور بصدمه والدموع تملا عينها  : ماما 
فاطمه : حور بنتي وحضنوا بعض وظلوا يبكون 
ياسر : طب ايه انا مليش في الحضن دا
حور : احنا نقدر نبعدك 
وحضنهم ياسر 
ياسر : ربنا يخليكوا ليا يا رب وبص اتجاه قمر ونادا عليها 
قمر : نعم 
ياسر :ماما هي دي قمر 
فاطمه : بس الله ما شاء الله دي قمر فعلا  مش دي اللي جارتنا
ياسر : اه
قمر : والله يطنط انتي اللي قمر حتى ولادك قمر
فاطمه : طنط ايه انتي تقوليلي ي ماما انا انهارده في مقام ولدتك 
قمر بدموع:  حاضر ي ماما وحضنتها 
فاطمه : وانتوا ي بنات مش هتسلموا على مامتك 
ولا انا مش امكم 
البنات : لا احنا نقدر 
جاسر : يعني اعتبرتي كل دول ولادك واحنا الشباب لا 
فاطمه : هو انا اقدر تعال في حضن امك 
حور : الحقي يا ماما بقا عندك ١٠ عيال ٥ بنات و ٥ شباب  وبيتجوزوا في يوم واحد 
فاطمه : ربنا يخليكوا ليا يا رب 
الجميع : امين 
عائشه : طب وانا 
حور : والله انتي اللي قمر يطنط  ولا اقولك يا ماما واحلي حضن مني ليكي
والد اسر : طب وانا 
حور : اكيد عاوزني اقولك بابا صح 
والد أسر : صح يابنتي 
حور : حاضر من عنيا 
وسلمت ياسمين علي والديها 
والد أسر : ايه ي زين انت واسد مش هتسلموا عليا 
زين واسد : احنا نقدر واخد كل واحد زوجته وسلموا على والد أسر ومامته 
وفجأه انطفقت الانوار وأظهر ضوء بسيط على أسر يأتي من بعيد ويقترب من حور 
أسر جلس علي رجل واحده : حور تقبلي تعيشي معايا بقيت عمرك وتبقى مراتي واختي وبنتي تقبلي تتجوزيني 
حور بدموع : اصلا انا اتجوزتك ي اهبل وحضنته 
أسر : انا اسف لو زعلتك في يوم واعرفي سعتها ان انا بعمل  كدا من غيرتي عليكي 
حور : وانا مسمحاك من دلوقتي وعمري مازعل منك ابدا 
شالها أسر ولف بيها وسقف الجميع وصوت الصفير يعلوا 
وبعد فتره....
حور : يلا يا اسر عاوزه اروح رجلي وجعاني من الجزمه ام كعب دي 
اسر : استحملي شويه يا حورى 
حور : لاااا خلاص مش قادره 
الجميع : في ايه يا حور بتصوتي ليه 
حور : والله العظيم ما قادره رجلي خلاص 
وضحك جميع من في الفرح عليها 
حور : اضحكوا اضحكوا 
البنات : والله يا حور احنا كمان رجلينا وجعتنا بس هنعمل ايه 
حور : انا هقولكوا نعمل ايه وفجاه خلعت الجزمه من رجليها ومشيت حافيه
اسر : ايه اللي عملتيه دا يا مجنونه
حور : عملت كدا علشان منروحش وتكمل الفرح 
جميع البنات : والله معاكي حق يا حور وخلعوا الجزم من رجليها 
اسر : احنا شكلنا انخدعنا فيكم 
الشباب : عندك حق 
البنات : والله وذهبت كل واحده الي حبيبها وقالت طلقنييييييييي 
الشباب : دا انتوا شويه مجانين وضحك جميع من في الفرح عليهم 
حور : بقا كدا طب يلا روحني انا عاوزه امشي 
البنات : واحنا كمان 
الشباب : ماشي يلا
ورجع الجميع الي منازلهم

رجع الجميع من الفرح الاي منازلهم 
اسر: يلا يحور 
حور : على فين 
أسر : علشان ننام 
حور : انا هنام على السرير وانت هتانم فين 
أسر : على السرير بردوا 
حور : ايه لا انت هتنام على الكنبه 
أسر : طب انا مش بعرف انام على الكنبه وجسمي بيوجعني 
حور : خلاص انا عندي فكره 
أسر : ايه هيا 
حور : انا هنام في نص وانت في النص التاني ومحدش  يروح على نص بتاع غيره 
أسر : هحاول اصل انا مش بعرف انام غير في النص 
حور: ماشي خلاص 
أسر شد حور و أصبحت اسفله 
حور بدموع: أسر انت بتعمل ايه 
أسر : اششش عارف انك خايفه بس انا مش هعمل حاجه غصب عنك ماشي 
حور بدموع: ماشي 
اسر  قبلها قبله تحسسها بالأمان 
أسر : لسه خايفه 
حور : لا 
أسر : ضحك واخذها الي بحور عشقه 
زين : ايه ي نيره هتقعدي كل دا في الحمام 
نيره : خرجت 
زين بصدمه : انتي مش غيرتي ليه 
نيره : مش عارفه افتح السوسته 
زين بضحك : تعالي 
نيره :  هتعمل ايه 
زين : هفتحالك 
نيره : لا خلاص هفتحها انا 
زين : انتي بقالك نص ساعه جوه ومش عارفه تفتحيها 
نيره بدموع  : يعني اعمل ايه هو بمزاجي 
زين : اشش مش عاوز اشوف دموعك دي 
نيره : حاضر 
زين : تعالي عاوز اقولك كلمه سر 
نبره : ايه هيا 
زين : تعالي و ذهبوا الي بحور عشقهم الخاص 
أسد : يلا ي صافي علشان نصلي 
صافي : يلا 
وعندما خلصوا الصلاه 
أسد : انتي جهزه 
صافي بكسوف : اه 
أسد بضحك : شالها و.... بس بس تعالوا نشوف غيرهم 
جاسر : ياسمين تعال اقولك على حاجه 
ياسمين : لا 
جاسر : تعالي بس 
ياسمين : جاسر ابعد عني ومتلمشنيش 
جاسر يمثل الزعل : ماشي وسابها وراح علشان ينام 
ياسمين بدموع : جاسر انا اسفه انت زعلت 
جاسر شدها اليه : انا مش بحب اشوف دموعك دي ماشي  وقبلها بحب وهي استجابت له و ذهبوا الي بحور عشقهم 
ياسر : قمر انتي نمتي 
قمر : لا لسه 
ياسر : طب مش عاوزه تبقى مراتي بجد 
قمر : ازاي 
ياسر : تعالي وانا اقولك واخذها لتصبح زوجته اسما وفعلا 
في الصباح استيقظت حور قبل أسر 
حور : ايه قله الادب اللي انت عملتها امبارح دي انا هعاقبك عليها وقبلته قبله سريعه 
حور : بحبك يا أسر 
أسر : وانا بعشقك ي قلب أسر 
حور بصدمه : ايه دا انت صاحي 
أسر : صباحيه مباركه ي عروسه 
حور : انت بقا صاحي من امتى 
أسر : من ساعة ما عقبتيني 
حور : اممم يعني سمعت كل حاجه 
أسر : اه وهو ايه اللي حصل امبارح تعالي نعيد اصل انا مش فاكر 
حور : أسر احترم نفسك وقوم يلا علشان اقوم البس 
أسر : لا قومي انتي 
حور : بطل رخامه وقوم 
أسر : بس بشرط 
حور : ايه هو 
أسر : تعالي وانا اقولك وذهبوا الي بحور عشقهم 
زين : نيره قومي انتي هتخليكي نايمه 
نيره : صباح الخير 
زين : صباحيه مباركه ي قلبي 
نيره : الله يبارك فيك 
زين : قومي يلا البسي علشان ننزل 
نيره : حاضر بس غمض عينك 
زين : اهو هعد من واحد لواحد 
نيره : زين لم نفسك 
زين : حاضر ي عيون زين 
وقامت نيره وهي لفه الملايه على جسمها وكان عليها بقعت دم وزين لبس ونزل هو ونيره
أسد : صافي يلا قومي البسي علشان ننزل 
صافي : سبني ي اسدي شويه عاوزه انام 
أسد بضحك : طب علشان خاطر اسدك قومي يلا
صافي : حاضر 
أسد : انا هقوم البس وانتي كمان قومي بقا 
صافي : ماشي 
لبس أسد هو صافي ونزل 
جاسر : سمسمه قومي يلا 
ياسمين : حاضر 
وقامت ياسمين ووجدت بقعت دم فشهقت 
جاسر بصلها وغمزلها 
ياسمين ذهبت بسرعه على الحمام 
جاسر بضحك : انا حبيت مجنونه 
ياسمين : عجبك ولا لاء 
جاسر : عجبني ونص يلا بقا اجهزي علشان ننزل 
ونزل جاسر وياسمين 
قمر : ياسر اصحى ي ياسر 
ياسر : صباح الخير 
قمر :  صباح النور يلا علشان ننزل 
ياسر : مخلينا هنا كمان شويه 
قمر : لا يلا بقا قوم 
ياسر : لا قومي انتي الأول 
قمر : لا قوم بقا 
ياسر : برحتك ولسه بيقرب منها 
قمر راحت الحمام بسرعه 
ياسر : ما كان من الاول 
قمر : اسكت ي سافل ي قليل الادب 
ياسر : هو انتي لسه شوفتي قله ادب وغمزلها 
قمر : ماشي وقفلت باب الحمام في وشه 
ياسر : حسابك معايا باليل 
ولبسوا ونزلوا 
حور : كفايه يا أسر خلينا ننزل 
أسر : ماشي يلا هتروحي مني فين 
حور : ماشي يا أسر حسابك معايا بعدين 
أسر : ومالوا قومي يلا 
حور :  لا قوم انت
اسر : لا انتي لاول يلا  
حور بدموع  : أسر قوم 
أسر : خلاص ماشي هقوم انا 
 وقام أسر وحور ولبسوا ونزلوا 
تجمع الجميع  علشان يفطروا ماعدا أسر وحور اتاخروا شويه 
أسر وحور : صباح الخير 
الجميع : صباح النور 
جاسر : ايه يا أسر كل دا نوم كنت بتعمل ايه دا كله وغمزله 
أسر : نفس اللي كنت بتعمله وغمزله 
ياسمين وحور بصوا لبعض و ضحكوا وعاشوا في سعاده 
بعد مرور سنه....... 
حور : أسر الحقني انا بولد 
أسر : انتي كل يوم بتقولي كدا اطلعي استريحي شويه وهتبقى كويسه 
حور : أسر الحقني 
أسر : ايه انتي بتولدي بجد اعمل ايه 
حور : انت لسه هتفكر خدني على المستشفى 
أسر : اه صح وذهب أسر والجميع الي المشفى 
حور : أسر بوسني 
أسر : انتي هبله ي بت احنا في المستشفى 
حور : بوسني ياما مش هولد 
أسر : حور اعقلي المستشفى بتضحك علينا 
حور : أسر بوسني ياما مش هولد 
الدكتوره : يلا يا مدام 
حور : لا مش هدخل غير لما يبوسني 
أسر : روحي ي حور اولدي الأول 
حور : لاااا... آآآآآآه 
قاطعها أسر في قبله طويله وضحك جميع من في المشفى عليهم 
أسر : ارجعلي بالسلامه انتي واولادي 
ودخلت حور 
أسر : يلا كل واحد ياخد مراته ويروح علشان مش يتعبوا 
صافي لا احنا هنتنينا 
أسر : ماشي
زين : نيره تعالي اقعدي 
نيره مش بترد 
زين : نيره مالك 
نيره : الحقني ي زين انا بولد 
زين : ايه 
نيره : ضربته على كتفه بوووولد 
زين : دكتور بسرعه 
أسر بضحك البس ي معلم 
صافي : أسد الحقني 
أسد : اوعي تقولي بتولدي 
صافي : عضته من ودانه 
أسد : سيبي وداني ي مجنونه 
صافي : عاوزه دكتور 
أسد : دكتور بسرعه 
ودخلت صافي الي غرفة الولاده 
جاسر : سمسمه اكيد مش هتولد دلوقتي 
ياسمين : عاوزه دكتور 
جاسر : ليه 
ياسمين شدته من شعره : اه انا بولد 
جاسر : سيبي شعري ي بت قلعتيه 
ياسمين : دكتور 
الدكتور : هو فيه ايه ي أسر باشا هي العيله كلها بتولد انهارده 
ياسمين: ااااه 
دكتور : بسرعه خدوها 
قمر : ياسر الحقني 
جاسر وأسر وزين واسد : اهرب بسرعه 
ياسر : مالك ي حببتي انتي بتولدي 
قمر : ااااه طلقنييي
ضحك الجميع عليها 
ياسر : ليه بس يحببتي 
قمر : طلقني 
ياسر : طب انا عملت ايه دلوقتي 
قمر : ما كدا بسببك انت اللي عملت فيا كدا 
ياسر : يعني انا كنت اغتصبتك ما كان بارادتك 
قمر : طلقنييييييي 
ياسر : حاضر لما تولدي بالسلامه 
قمر : اه ي خاين انت عاوز تطلقني طلقني دلوقتي 
ياسر : الحقني بسرعه 
وضحك الجميع على قمر وياسر 
وبعد فتره خرجت الدكاتره وهما روحوا وعاشوا في سلام وسعاده 
أسر وحور بقا عندهم حوريه و عاصي 
جاسر وياسمين عندهم غمزه 
زين ونيره عندهم ريان 
أسد وصافي عندهم فهد 
ياسر و قمر  عندهم كيان
#النهايه
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية حور الأسر)
reaction:

تعليقات