القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم آسيا جمال

  رواية طفلتي الحلقة الثانية 2 بقلم آسيا جمال

رواية طفلتي الجزء الثاني 2 بقلم آسيا جمال

رواية طفلتي البارت الثاني 2 بقلم آسيا جمال

رواية طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم آسيا جمال

رواية طفلتي الفصل الثاني 2 بقلم آسيا جمال


ادم : بس بشرط
ملاك : اى هو
ادم : تمثلي انك حبيبتي
ملاك بصدمة : ايييه
ادم ويقعد ع الكرسي ببرود : عاوزك تخلي حبيبتي تغير
ملاك باستغراب وتوتر : لى
ادم بهدوء : جيبالي واحد وبتقولي داا حبيبي ف عاوز اردهلهااا وبعدين ترجعلي
ملاك بفرحة : وانا اللي هكون السبب صح اني اصالحكم اشطاا موافقة وبقت تتنطط
ادم بضحك : هبلة
واخد الموبايل واتصل ع رقية ( السكرتيرة ) : رقية تعاليلي وقفل..
خبط الباب..
ادم : ادخلي
دخلت رقية..
ادم : ملاك هتبق سكرتيرتي الخاصة انا اسف ي رقية بس ممكن تبقي سكرتيرة يوسف
رقية بفرحة : اكيييد
ادم بشك : فرحتي كد لى
رقية بتوتر : ا انا..
ادم : خلاص ي رقية تقدري تروحي ع شغلك وخدي ملاك فهميهاا الشغل
رقية : تمام وخدت ملاك وطلعت
رقية بابتسامة : ممكن تحكيلي عنك
ملاك بابتسامة : طبعاا
رقية مسكت ايديهاا : تعالي تقعدوو فوق ف مكان هادي
ملاك : يلاا
طلعو...
رقية : هاا احكيلي
ملاك اتنهدت بحزن : انا عندي 18 سنة اهلي اتوفوو ف حادثة ماما وبابا وعمي وابنهه من 3 شهور دول بس عيلتي ماما مكنش ليهاا اخوات وبابا كان ليهه اخ واحد بس ومن ساعتهاا وانا وحيدة ساعة الحادثة انا مكنتش معاهم بس ماما عايدة خدتني عندهاا لان ماما كانت صحبتهاا وعاوزاني انا وابيه ادم نتجوز عشان لو حصلهاا حاجة مبقاش لوحدي بس انا م موافقة ولا حتي ابيه ادم فاشتغلت عندهه عشان داا يبق سبب يخلي ماما ترجع ف كلامهاا هي لحد دلوقتي متعرفش اني اشتغلت
رقية بحزن : انا معاكي من النهاردة و م هسيبك ممكن نبقي صحاب و ع فكرة انا كمان 18 سنة
ملاك بفرحة : بجد
رقية بابتسامة : اهاا بجد
ملاك وهي بتحضنهااا : بقيناا صحاب خلاص وطلعت من حضنهاا وقالت استني هتصل ع ماما اقولهاا اني اشتغلت واتصلت
عايدة : انتي فين ي ملاك كل دي
ملاك بتوتر حكتلهاا اللي حصل..
عايدة اتنهدت : ماشي ي ملاك م هغصبك ع حاجة
ملاك بفرحة : شكرا اوي ي ماما
رقية : اقتعت؟
ملاك بفرحة : اهاا احكيلي بق انتي عنك
رقية : بصي ي ستي انا عايشة مع ماما بس بابا اتوفي من وانا عندي 5 سنين واخويا كريم اصغر مني بسنتين بشتغل ف الشركة دي من سنتين ادم يبق ابن صاحبة ماما وعشان من وانا صغيرة م بحب قاعدة البيت اشتغلت واتعلمت علطول ثم اكملت بحزن انا بحب يوسف صاحب ادم من اول م جيت هناا بس هو م شايفني غير اختهه الصغيرة
ملاك بخبث : عندي خطة جامدة هتخليهه يحبك
رقية بلهفة : اي
ملاك : بصي.....
*****************************
مريم بضيق : وبعدين معاه داا حتي لماا تمسك ايدي م بيدايق
محمد : يمكنك م بيحبك انا عملت اللي قولتيلي عليه نمثل ان بنحب بعض وهو بيشوفناا و م بيعمل حاجة
مريم بعصبية : لا بيحبني بس بيكاابر احنا فضلناا مع بعض 3 سنين وبنحب بعض اوي كمان بس كل شوية نتخانق بسبب انوو عمرهه مهتم بيااا ولا بيكلمني من نفسهه
محمد : طب هتعملي اى
مريم بخبث : هنقولولوو هنتجوز
*****************************
عند ادم...
الباب خبط...
ادم : ادخل
مريم : ادم
ادم اتفاجا بس مبينش : خيير
مريم بخبث : مفيش مبروك هتجوز انا ومحمد
ادم بصدمة وضييق: الف مبرووك باركيلي انا كمان
مريم باستغراب : لى
ادم اتصل ع ملاك : تعالي عاوزك
جت ملاك...
ملاك : نعم
ادم مسك ايديهاا ووجهه كلامهه لمريم : انا و ملاك كتب كتابنااا النهاردة مفيش مبروك
مريم بصدمة : اييييييه 
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : (رواية طفلتي الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلتي)
reaction:

تعليقات