القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عمياء قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميرا أبوالخير

 رواية عمياء قلبي الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الجزء الحادي والعشرون 21 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي البارت الحادي والعشرون 21 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميرا أبوالخير

رواية عمياء قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ميرا أبوالخير

ام حازم بغضب وجبتها من شعرها:  هي دي يا نسو''ان ربوهااااا يلاااا مش عايزة حتـ.ـه سليمه. 
نهال خافت ولسه هتقوم واحدة قربت عليها وطلعت مقص و حبل:  هنعلمهالك الادب. 
ام حازم بخبث:  كد اقدر اجوز ابني لبنت نضيفه الله واعلم بقا اذا كنتي واخدك ب** ولا لا.
جنه بلعت ريقها بخوف. 
نهال بخوف ودموع:  حرام عليكي انتي معندكيش بنت. 
ام حازم ببرود:  بنتي مش زبا''لة زيككك ربوهااا يلااا. 
نهال هتصوت واخدة حطت علي بوقها لازقه وكتفوها ونزلوا عليها ضر*ب وهي بتصوت. 
ام حازم مسكت المقص وقربت من شعرها:  وريني شعرك دا يلي فرحانه بيه هشيله خالص . 
نهال بتعب ود"مها نازل وهي لسه هتقرب تقص شعرها وو.... 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند طه. 
الممرضه:  طب تحب تاخد العلاج يعني بعد اذن ساعتك. 
طه عيونه اتحولت لاحمر وشدها من ر"قبتها بيخنـ. ـقها. 
الممرضه ضر"بته تحت الحزم وقع وسابها:  انت شكلك هتتعبني معاك. 
طه بغضب وجنان:  هقت'لككككككك. 
سالي ببرود قربت منه وهو علي الارض وفي نص دماغه عملت حركه فقد الواعي. 
سالي نادت علي التمرجي ياجي يساعدها وادته مهدئ. 
سالي بتامل ملامحه:  هعالجك يا طه لازم تتعالج. 
طه بهلوسه:  انا تعبان انا ليه كده. 
بصت عليه بحزن وكانت هتمشي لاقته ماسك ايديها. 
سالي قعدت جنبه وفضلت معه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
 عند قصي وقف قدمها وهي بتفوق اول م فتحت عينها:  انت قصي. 
قصي بصدمة وذهول:  انتي شايفاني. 
سيلا بدموع:  ياريتني اقدر يا قصي انا حسيت بيك وو... 
قصي راح ومسح دموعها: متخافيش يا حبيبتي هحل كل حاجه. 
سيلا بطمئنان حضنته وهو ابتسم:  قومي غيري هدومك. 
سيلا بتعب:  انا لسه تعبانه. 
قصي بابتسامة باس دماغها:  عشان خاطري هنروح مكان هيعجبك اوي. 
سيلا بتافف:  طيب هات الممرضه تساعدني. 
قصي بمكر:  ليه بس مانا اهو. 
سيلا باقتضاب:  قصييييي اخرج. 
قصي بضحك:  حاضر ياقلب قصي. 
ابتسم وفضل وقف:  قصي انت لسه هنا. 
مردش. 
سيلا كانت لسه شامه ريحته عرفت انه لسه موجود ابتسمت قامت من علي السرير وهو بعد عشان متحسش بيه. 
سيلا بذكاء عملت نفسها هتقع هو مسكها: حاسبي. 
سيلا بضحك:  يعني انت هنا اهو. 
قصي بغضب طفولي:  اه يا كذبةةةة. 
سيلا بضحك:  يلا بقا اطلع. 
رجع شعرها لورا وابتسم: اوك. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بعد شويه. 
قصي راح مكان ما ومعه سيلا وطلب من حازم يعمل حاجه. 
قصي كان وقف في مركب ضخم وحاضن سيلا من ضهرها ومبتسم. 
سيلا وشعرها بيطير:  الجو جميل اوي هنا. 
قصي بحب وبيشم ر"قبتها:  مش اجمل منك يا قلبي. 
سيلا بكسوف:  جبتنا هنا ليه يا قصي وطول الطريق عاملاه اسالك وانت ساكت. 
قصي بيرجع خصله من شعرها:  عايز حبيبتي تنسي شويه كل يلي حصل واعوضها ممكن. 
سيلا بابتسامة وقلبها دق:  قصي انا.. 
حط ايده علي بوقها بحنان: شششش انسي كل حاجه وخاليكي معايا. 
حضنته ودموعها نزلت بسعادة:  انا بحبك اوي ياقصي مشو تتخلى عني. 
قصي بفرح:  وانا عاشقك يا قلب قصي ترقصي. 
سيلا بحزن قبل ما تنطق كان شدها وحط ايده علي وسطها:  هغمض عيني ونرقص سوا. 
سيلا بحب:  حاضر. 
راح يشغل اغنيه وسيلا في نفسها:  اه بحبه حبيته لا مش حبيته انا عشقت قصي بقا هو كل روحي. 
قصي شغل المزيكا وراح مسك ايديها وبدوا يرقصوا علي الحان...
وأنا بين إديك، تهت في مكاني
ونسيت معاك، عمري وزماني
والوقت فات، وياك ثواني
قربني ليك سبني أعيش إحساسي بيك
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
أنا عشقي ليك عشق القمر
للنجمة والليل والسهر
والشوق إليك فوق الخيال
فوق إحتمال كل البشر
أنا عشقي ليك عشق القمر
للنجمة والليل والسهر
والشوق إليك فوق الخيال
فوق إحتمال كل البشر
من يوم لقاك حلوة الحياة
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك
أتحدى بيك كل الوجود
وياك أكون أو لا أكون
أنا مش حعيش من غير هواك
أنا قلبي عاشق للجنون
أتحدى بيك كل الوجود
وياك أكون أو لا أكون
أنا مش حعيش من غير هواك
أنا قلبي عاشق للجنون
من يوم لقاك حلوة الحياة
بتحدى العالم كله وأنا وياك
وبقول للدنيا بحالها إن أنا بهواك
وإن إنت حبيبي وقلبي وروحي معاك
قربني ليك سبني أعيش إحساس هواك. 
قصي شالها ولف بيها:  عااشقكككككككككككككككك. 
ضحكت بحب. 
قصي جاله رساله علي فونه ملامحه اتغيرت للغضب:  هنرجع. 
سيلا باستغراب: علي فين. 
قصي باس خدها بحب:  شويه حاجات لازم تخلص يا حبيبي. 
سيلا هزت براسها امر القبطان يرجع بيهم تاني. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
( ملاحظه انا بكتب كل حاجه بالتفاصيل عشان تعيشوا مع الرواية ✨). 
عند حازم. 
رجع البيت وبيفتح وبيداخل شقته بيلاقيها ضلمه بيستغرب:  نهال يا حبيبتي انتي فين. 
بيفتح النور بيلاقي نهال مرميه علي الارض ود"مها نازل بيجري عليها: نهالل حصل ايههه نهااال. 
:  بسرعه واديها علي المستشفى مفيش وقت. 
حازم بصدمه: انتي... مين عمل كده. 
جنة بخوف:  هقولك كل حاجه بس لازم تلاحقها. 
حازم شال نهال ونزل بيها جري ومعه جنه. 
بعد شويه. 
الدكتورة:  اي القر"ف دا المدام اتعرضت لضر"ب مبر"ح لازم نعمل محضر. 
حازم بفحيح الافاعي:  مراتي عاملة ايههه. 
الدكتوره خافت:  ش شوية وهتفوق. 
مشيت من قدمه وهو مسك جنه من دراعها بغضب: انطقي حصل ايهههه. 
جنه حكت له م حدث وانها كانت عايزة تقص شعرها بس هي وقفتها. 
فلاااااااش باااااكككك. 
جنه مسكت ايد ام حازم:  لا يا طنط حازم كده هيحبها اكتر وهيحس انها ضحيه سبيها ويلا. 
ام حازم تفت علي نهال وخرجت مع النسو"ان وجنه بخوف بصت لها وقررت ترجع تلاحقها بس لما تزوغ من ام حازم. 
باااااااكككككككك. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
حازم دمعته نزلت: ليه امي تعمل كده ليههه. 
جنة بحزن: انا اسفه علي كل يلي عملته كنت انانيه اوي. 
حازم بص لها بغضب ولسه هيتكلم الممرضه جت: المدام فاقت. 
داخل عندها وهو باصص عليها ووشها فيه شويه كد''مات وهي بصت له بتعب. 
حازم قرب وخدها في حضنه ودموعه نازلت وهي كمان:  حقك عليا يا نور عيني حقك عليا انا. 
نهال بدموع:  حازم.... 
قاطعها حازم: ششش مش عايز اي كلام خاليكي في حضني. 
جنه بصت عليهم بزعل وخرجت وسبتهم. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
قصي وصل البيت لاقي صحافيين كتير قدم الفيلة وسوزي وففه ومتشكه. 
نزلت لهيبته ومسك ايد سيلا والكل التفت لهم. 
سوزي بصت عليهم بغيظ. 
قصي الحراس كانو حولين منه والصحافيين عاملين بيسالو وهو ببرود مش بيرد وسيلا مستغربه. 
احد الصحافه:  حضرتك تبقا متجوز سوزي هانم ومخلف منها ولي العهد. 
سوزي ردت بدلع: اه انا ابقا مراته وام ابنه. 
قصي بص ببرود وكمل طريقه. 
احد الصحافة من تبع الباشا:  قصي بيه انت متجوز واحدة عامية وكنت مرات اخوك ياترا هي يلي وقعتك فيها ولا انت يلي عايزها لجمالها. 
قصي وقف ببرود وجواه غضب وقف وبص لهم كلهم:  خلصتوا ولا تتضر"بوا بالنار. 
بلعوا ريقهم بخوف. 
قصي ببرود وحط ايده علي وسط سيلا: اولا سوزي ملهاش اي لازمه في حياتي ومجرد بيزنس مش اكتر ثانيا حبي الاول والاخير ويلي فعلا هتبقا ام ابني هي المدام سيلا مراتي وكل حياتي ويلي بيحب حد ملهوش دعوة بالعيوب يلي فيه ولا ايه. 
سوزي وشها احمر من الغضب والكل انبهر بكلام قصي وسيلا فرحت مسكها بحب وداخلو الفيلة تحت انظار الغضب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
عند الدكتور. 
الباشا كان وقف قدم جثـ. ـته وجثـ. ـت الدكتوره بابتسامة: كده قصي مش هيعرف الحقيقه. 
امر رجالته يتصرفوا فيهم وهو لابس دقن وشنب وحط حاجات في وشه:  دلوقتي جاه وقت اللعبه التانيه. 
قصي كان قاعد في مكتبه وبيجي مراد له بياخده في حضنه  وسيلا كانت بترتاح ومعاها عفاف بتغير وبتنزل عشان تشوفه بتسمع صوته مع طفل صغير بيضحك قلبها وجعها. 
سوزي بمكر:  شوفتي حلو مع ابنه يلي مني ازاي اقصد سمعتي. 
سيلا ببرود:  قصي طول عمره حلو مع اي حد يا سلعوة وايلا مكنش اتجوز واحدة كانت زيك كده. 
سوزي بغضب مشيت. 
عفاف: معلش يا بنتي. 
سيلا بهدؤء:  عادي يا دادة ينفع كوبية مياه. 
عفاف بحنان: يلي تؤمري بيه. 
بتخرج الصالون ايد بتشدها: الحلوة خرجت اهي. 
سيلا بخوف: هو انت ازاي. 
الباشا بخبث:  دا سري قصي لو عرف الحقيقه انا هقت'له لك. 
سيلا بخوف: ايههه انت بتقول ايه. 
الباشا بخبث:  يلي سمعتيه يا قطه. 
سابها ومشي وهي معرفتش تصوت او تعمل حاجه بتطلع علي اوضتها وبتترعب. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
قصي كان قاعد وراح عشان يشوف سيلا رسالة بتوصل له... 
( مراتك كان مزة اوي وانا بقضـ. ـي معها الشوية دول وعلي فكرة كان بكل ارادتها يمكن كنت عنـ.ـيف بس حبيت اوي...). 
قصي لاحد: شوف مين بن ال*** صاحب الرقم. 
الشخص خرج. 
قصي بغضب كسر الفون:  مستحيل اظلم سيلا مش هظلمها لازم اسالها الاول. 
طلع بهدؤء لاقها قاعدة. 
قصي قعد قدمها ومسك ايديها: سيلا. 
اتوترت منه: ن نعم. 
قصي بهدؤء:  هو لمـ. ـسك يا سيلا بارادتك وهو مين تعرفيه. 
سيلا سكتت. 
قصي قلق من سكوتها: سيلا متسكتيش سكوتك بيقلقني. 
سيلا بجمود:  ..... 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والعشرون اضغط على : ( رواية عمياء قلبي الفصل الثاني والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية عمياء قلبي)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق