القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الأسد الحلقة الأولى 1 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الأول 1 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الأول 1 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم مروة مرزوق

_لولولولولولوولولولوولولولولوللولي، مبروك يا عروسه
_مبروك على حياتي المد*مرة مش كدا، يا ماما
الأم بحزن.....نسمه افهميني أنا
نسمه بدموع..... أنتي ايه هتجوزيني لو انا معرفهوش ويا عالم هيعملني كويس ولا لااه واحد نسو..نجي كل يوم مع واحدة بشكل مش عارفه انتي الزاي رضيتيها ليا مش عارفه انتي لو مش بتحبيني قوليلي قولي نسمه انا بكر*هك انا هتقبل بكدا بس ليه تعملي كدا ليه
الأم بدموع...... نسمه انا مقدر اللي انتي فيه بس صدقيني لما يجي الوقت المناسب هفهمك كل حاجة
نسمه بدموع وسخريه..... وامتى الوقت دا لما تشوفي جثـ...ــتي قدامك
الأم بدموع..... بعد الشر عليكي ان شاء الله انا
نسمه بدموع وسخريه..... خايفة عليا يا شكريه هانم هههه ضحكتيني الأم اللي تر*مي بنتها لواحد متعرفهوش مش هتكلم انتي اكيد عارفه عن اذنك وطلعت نسمه وسابت أمها في الأوضة تبكي
(نسمه أحمد المنصوري، بنت بسيطة محجبه ومنقبه ، لون عيونها بني،هاديه في كل حاجة، عندها ٢٠ سنه، في كليه طب)
طلعت نسمه ولقت اخويا واقف بيضحك وأول ما شافها والدموع في عيونها خدها لاوضة وكلمها
فؤاد..... انتي ليه بتعيطي دلوقتي دا مش وقت عياط
نسمه بدموع...... مش وقته فعلا معاك حق مش وقته يا أخويا فعلا، دموعي دي مش مأثرة معاك فأكيد مش وقته على العموم شكرا على كل اللي عملته معايا يا ابن أبويا انا كنت مفكره ان على الرغم من اختلاف الأمهات إلا انك هتكون سند ليا بعد بابا بس كنت غلطانه، انا آسفه لو كنت ضيقتك في حاجة يا ابيه فؤاد وبتمنى ان في بعادي عنك وبعاد مسؤلياتي عنك انك تعيش في أمان عن اذن حضرتك وتركته وذهبت
فؤاد ولا اتأثر بحاجة من اللي نسمه قالته خالص وطلع بعدها ورجع يضحك من أصحابه
**************************
_انت ناوي تجنن الباشا
كان بيشـ...ـرب بكل برود ولا اكنه فارق معاه حاجة
_ليه يعني انت عارف ان جدي أغلى حاجة عندي
_امال مش راضي تروح كتب الكتاب ليه دا انت العريس
_وفيها ايه يعني
_اللهم طولك يا روح
_بقلك ايه يا زين انت عارف اني مش موافق على الجوازه الزفت دي بس بسبب جدي ولولا اني خايف علي زعله والله ما كنت فكرت فيها حتى
زين.........يا أسد افهم انت العريس لازم تكون هناك موقف جدك هيكون ايه لما يعرف إنك مجتش
أسد ببرود..... هو عارف وأنا قولت ليه اني مش هحضر وانه يبعتلي الورق أوقع عليه عادي وفكك بقى من الموضوع دا انا رايح شقة الزمالك ولما جدي وال هههههه العروسه يجوا ابقى رن عليا
زين بغضب........ يا بني انا زهقت من كتر ما قولت ليك أن اللي بتعمله دا حرام حرام افهم بقى
أسد..... هبقي اتوب سلام دلوقتي وتركه وذهب
(أسد حامد الشرقاوى، ٣٠ سنه، رجل أعمال، عيون زرق وشعر بني جسم رياضي وعضلات ضخمه، نسو*نجي عنده برود أعصاب يخلي الواحد يجن، بس عنده عيلته أهم من كل حاجة وسعادتها في المقام الأول)
(زين حامد الشرقاوي، أخو أسد أصغر منه بسنتين عنده ٢٨ سنه، عيون زرق وشعر أسود، رجل أعمال برده، جسم رياضي، بيحب أخوه وعايز يرجعه للطريق الصح وبيحاول)
***********************
كل إجراءات الجواز خلصت والورق اتبعت لأسد علشان يوقع عليه ونسمه مشت من بيت أهلها وراحت مع جد أسد
الشرقاوى......نسمه انا عارف إنك مجبوره على الجوازه دي وأنا مش هسالك ولا هقلك ليه بس عايزك تعرفي إنك عزيزه عليا زيك زي أسد وزين وحتى سلمي
نسمه بهدوء..... لو كنت عزيزه عليك زي ماتقول حضرتك كدا كنت وقفت الجوازه دي ومنعتها انت حضرتك تقبل ان سلمي يحصل فيها كدا اكيد لا فا من بعد اذن حضرتك كدا بلاش تقول كلام مش هيتصدق ولا في حد هيحاول يصدقه لانه الغريب عمره ما هيكون زي القريب ورجعت بصت تاني للنافذه وتركت الأذن لدموعها أنها تنزل
الشرقاوي في سره..... ومين قالك إنك غريبه
وصل الشرقاوى ونسمه على القصر ودخلوا ليجدوا زين يستقبلهم
الشرقاوى..... آمال أسد فين
زين بتوتر...... أصل أصل أصله في الشركة
الشرقاوي....... في الشركة اممم هشوف الموضوع دا بعدين، نسمه أسد مش موجود بس لو عايزه تشوفيه
نسمه بمقاطعه..... لا مش عايزه اشوفه ويا ريت لو مشفهوش طول حياتي وهيكون أفضل لو فضلنا في غرف منفصله وأظن مفيش داعي اننا نمثل اننا زي اي زوجين  لان جوازنا دا على ورق شرقاوي باشا أرجوك دا طلب حطني في أوضه منفصله أرجوك
الشرقاوي حس ان نسمه تعبانه ومحتاجه وقت علشان تتأقلم على حياتها الجديدة دي فوافق على طلبها
طلعت نسمه لغرفتها وقفلت الباب عليه وهنا انهارت وفضلت تعيط وتتطلب من ربنا الصبر وانه يمدها بالقوه، قامت ودخلت اتوضت وصلت وقعدت تتدعي ربها.
وصل أسد للقصر وكان طالع بس صوت الشرقاوي منعه
الشرقاوي...... أظن أن حضرتك المفروض تبطل اللي بتعمله دا
أسد..... حاضر يا جدي هبطل بس والنبي خلي الموضوع دا نتكلم فيه الصبح لأني بجد تعبان دلوقتي تصبح على خير وتركه وذهب
الشرقاوي...... هيجي يوم وهتندم يا أسد
دخل أسد جناحه وكان متوقع وجود نسمه فيه بس انصدم لما ملقاش ليها أي أثر فطلع وكان نازل تحت بس وقف لما شاف ان أوضة الضيوف فيها نور بسيط فراح ليها ودخل الأوضة من غير ما يستأذن
دخل ليجد تلك الملاك نائمه على الاريكة ودموعها لا تفارق وجهها وبسبب كثرة الدموع غلبها النعاس لتهرب من هذا الواقع وتنام وكان ضوء القمر هو الذي كان ذلك الضوء البسيط ليري أسد نسمه تحت ضوء القمر مثل الملاك البرئ نائم
أسد راح ليها
أسد باستغراب...... مين دي
الشرقاوى من خلفه....... مراتك يا أسد
أسد بصدمة...... مراتي هي دي مراتي
الشرقاوي...... ايوه هي دي مراتك
أسد..... وإيه اللي جابها هنا مش المفروض تكون في جناحي
الشرقاوي......هي اللي طلبت تفضل في اوضة منفصله عنك
أسد بغضب...... وحضرتك وفقت
الشرقاوي...... ايوه وافقت وخلي بالك نسمه غلاوتها عندي زي غلاوتك بالظبط لو جربت تز*علها ساعتها قابل مني وتركه وذهب
أسد بص على نسمه اللي كانت غارقه في نومها
أسد.........انا ايه اللي بيجرالي انا ليه عصبت لما عرفت اننا هنفضل في غرف منفصله مانا كدا كدا مكنتش موافق على الجوازه دي يا ترا ايه اللي بيحصل
نسمه بدأت تفوق و أسد لاحظ كدا راح استخبي ورا الستاير
نسمه قامت ودخلت الحمام علشان تغير هدومها واسد كان لسه زي مكانه متحركش
نسمه طلعت من الحمام وكانت لابسه بجامه بيتي قطن لونها أزرق سماوي وكانت لفه شعرها وأول ما شالت الوشاح من على شعرها انصدم أسد من جماله
أسد بصدمه..... ايه ده
نسمه خلصت وراحت تنام تاني بس على السرير واسد كل دا ومتابعها
بعد ما أسد اتأكد انها نامت طلع وراح ليها وفضل باصص عليها وعلى شكلها
أسد...... فيها ايه مميز عن البنات التانيين مفهاش اي حاجة مميز خالص أنا شوفت احسن وأجمل منها بمراحل بس ولا واحدة شدتني بالطريقه دي يا ترا ايه حكايتك يا ايوه صح انا مش عارف اسمها ايه
جه يروح وقف وابتسم بخبث وراح وخادها في حضنه و أول ما قربت منه حس هو بالأمان فا ولأول مره بيحس بالراحة وعيونه بتسرح في النوم
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : (رواية طفلة الأسد الفصل الثاني)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات