القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الأسد الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثامن عشر 18 بقلم مروة مرزوق

دخل أسد ورا نسمه ولقاها قاعده وبتعيط فراح ليها
أسد بحزن.......... نسمه أنا
نسمه بتمسح دموعها........... أسد أرجوك أنا مش عايزه اتكلم دلوقتي وجات تمشي أسد مسك ايدها
أسد بدموع وحزن........ نسمه صدقيني دا كان ماضي وأنا قفلت عليه صدقيني
نسمه بصت ليه بدموع
نسمه بدموع........ أسد أنا عارفه ان دا ماضي وأنك دلوقتي اتغيرت مبقتش أسد بتاع زمان دلوقتي انت اي حاجة تعملها بتحط أن ربنا يكون راضي عنها هدف قدام أي حاجه بعدت عن كل حاجة كانت بتغــ...ـضب ربنا انت اتغيرت وأنا بشهد بكدا وأنا زي ما قولت تحت أنا بفتخر إني مراتك يا أسد ومسحت دموعه، أسد حضنها
أسد....... ربنا يخليكي ليا أنا مش عارف من غيرك كان مصيري ايه وبعد عنها طب انتي كنتي بتعيطي ليه
نسمه بحزن......... لأني احر*جت كوثر قدام الكل ومكنش لازم اعمل كدا هي بالنهايه بنت وأنا هنــ...ــتها وجر*حت كرامتها
أسد بغضب....... نسمه الست دي قالت كلام غلط في حققك وطبيعي كان لازم تردي
نسمه بحزن........ لا يا أسد مش طبيعي مكنش لازم ارد الاسا*ئه بالاسا*ئه أنا متربتش على كدا مشكلتي إني لما بغضب مبقاش واعيه أنا بقول ايه بغلط وبرجع اند*م و دموعها نزلت
أسد بحب.......... يا ريت الكل بيفكر زيك كدا يا نسمه كان حال الناس مختلف دلوقتي يا حبيبتي الزمن اللي احنا فيه دلوقتي مش زمن الطيبه بتاع زمان زمنا دلوقتي مختلف زمان كان الناس بتتصفي بكلمتين حلوين دلوقتي مهما قولتي الغضب والحــ...ـقد بيفضل مالي القلوب إلا من رحم ربي زمان كانت الناس بتضحك في وشوش غيرها بنفس صافيه دلوقتي الناس تضحك في وشك انت مش عارف ورا الضحكه دي في ايه بس متأكد أن فيها أذ*ى ليك زمان كان لما حد يحصله حاجة تفضل الناس تدعي أنه ينجي من اللي فيه ولو سأل حد عن السبب كانوا يقول قول ربنا يقويه مش لازم تعرف دلوقتي لو حد حصله حاجة تلاقي وسائل التواصل الاجتماعي نازله كلام والناس تفضل تعيد وتزيد في الكلام مبقوش يسبوا حد في حاله إلا من رحم ربي أنتي طيبه يا نسمه وبسبب طيبتك دي الناس بتحترمك وبتقدرك بس مشكلتك إنك مفكره الناس زيك كدا لا يا حبيبتي الزمن دا مش زى زمن زمان وموضوع كوثر هي اللي بدأت من الأول هي اللي جابته لنفسها طبيعي كرد ليها انتي عملتي كدا انتي مش غلطانه يا روحي
نسمه حضنته
نسمه بدموع...... ربنا ما يحرمني منك ابدا يا أسد
أسد بابتسامه....... ولا يحرمني منك يا حبيبتي
وقاطع كلامهم رنين هاتف أسد وكان المتصل فؤاد
أسد بغيظ....... اعمل ايه في اخوكي دا توقيته غلط ديما
نسمه بضحك........ هههههه معلشي رد عليه
رد أسد على فؤاد
أسد...... الو يا ز*فت عايز ايه ارحمني
فؤاد بقلك....... أسد تعاله على المستشفى اللي قريبه من الاوتيل معتز تعــ...ــب فجأة ونقلناه للمستشفى
أسد بصدمة وخوف...... بتقول ايه طب احنا جايين وقفل معاه
نسمه بخوف........ خير يا أسد في ايه فؤاد ماله
أسد بخوف...... نسمه البسي حجابك ونقابك بسرعة معتز تــ..ـعب واتنقل للمستشفى
نسمه لبست حجابها ونقابها وراحت مع أسد للمستشفى وبعد مده وصلوا هناك وراحوا للعيله
أسد بخوف........ فؤاد معتز ماله والدكتور قال ايه
فؤاد...... اهدي يا أسد الدكتور لسه ما طلعش من عنده لحد دلوقتي
أسد بغضب....... اهدي الزاي يا فؤاد اخويا تعب فجأة وبتقول إنه لحد دلوقتي الدكتور مطلعش من عنده وعايزيي اهدي، و لاقي أسد دكتور دخل غرفه معتز أسد راح ليه ومسكه بغضب
أسد بغضب....... أخويا لو حصله حاجة لا رو"حك ولا حتى المستشفى دي هتشفي نا*ري فاهم روحك و المستشفى دي قصاد روحه
الدكتور بخوف...... حا حاضر ودخل بسرعة او بالمعنى الصح هرب من أسد
الكل كان واقف والتوتر زاد عليهم واسد واخدها رايح جاي قدام الأوضة والخوف مسيطر عليه ولكن قاطع خوفه خروج الدكتور
أسد....... اخويا عامل ايه
الدكتور بخوف من شكل أسد
الدكتور بخوف...... هو هو
أسد بغضب...... انت هتنقط اخلص اخويا ماله
الدكتور........ هو دلوقتي بخير بس اخو حضرتك أكل حاجة كانت الصلاحيه بتاعتها منتـ...ـــهيه ودا عمله تســ...ــمم بس الحمد لله هو دلوقتي بخير وتقدروا تخشوله قال كدا وطلع يجري
أسد دخل بسرعة لمعتز اللي كان نايم على السرير مش واعي لأي حاجة
أسد بغضب.......... حد فيكوا شاف معتز بياكل حاجة قبل العشا
ماجد....... لا يا أسد
معتز بدأ يفوق
معتز بتعب....... ااااه أنا فين
أسد بغضب........ في المستشفى يا استاذ
معتز بتعب....... أسد
أسد بدموع........... ينفع اللي أنت عملته دا كنت هتروح مني يا معتز متكررهاش تاني فاهم
معتز بتعب........ هو ايه اللي حصل
فرح..... ولا حاجة بس حضرتك كالت حاجة منتهيه الصلاحية قام جالك تسـ...ـــمم ودلوقتي انت على السرير اختصار الرحلة
أسد بغضب........ معتز انت كالت ايه
معتز بتذكر.......... شكولاته مش مهم يا أسد أنا دلوقتي بخير
أسد بغضب...... يعني ايه مش مهم انت كان ممكن تروح فيها قولي جبيتها منين
معتز بخوف...... مانا لو قولت انت اكيد هتروح تعمل حاجة وأنا خايف على اللي هناك
أسد بهدوء...... لا متخافش قول بس
معتز...... أمري لله *******
أسد......ماجد اظن انا مش هقلك تعمل ايه
ماجد......... تمام يا أسد وتركهم ماجد ومشي
تسريع للأحداث معتز خرج من المستشفى ورجع الاوتيل والكل رجع والكل دخل ينام ويرتاح
فؤاد معرفش ينام فطلع يتمشى شويه على البحر لقى انجي لسه صاحيه راح ليها
فؤاد....... مش خايفه
انجي بصت لقته فؤاد واقف بكل شموخه لوفت وشها للبحر تاني وردت
انجي..... من ايه
فؤاد راح وقعد جنبها
فؤاد......... من البحر
انجي........... هو البحر بيتخا*ف منه يا مستر
فؤاد........... أنا سمعت ان البحر غد*ار
انجي........مش اغد*ر من ناس وثقت فيهم يا مستر أنا عندي ان البحر يغد*ر بيا ولا إني انغد*ر من إنسان
فؤاد...... واو تفكير حلو
انجي قامت...... عن اذن حضرتك
فؤاد مسك ايدها
فؤاد.......... انجي تقدري تحكي ليا أنا أقدر أسمعك
انجي سحبت ايدها من ايد فؤاد
انجي بهدوء........ مفيش حاجة علشان احكيها يا مستر فؤاد عن اذن حضرتك
فؤاد....... انجي
انجي........... ايوه
فؤاد......... اقعدي أنا عايز اتكلم معاكي شويه
انجي........ آسفه بس غلط إني اتكلم معاك واني اقعد معاك كدا عن اذن حضرتك وتركته ومشت
فؤاد......... لا البنت دي فيها حاجة وأنا لازم اعرف
سلمي كانت شيفاهم ومقدرتش تمسك نفسها وتمسك ومشاعرها اكتر من كدا وفراحت لفؤاد
سلمي بغضب.......... فؤاد ايه علاقتك بانجي
فؤاد باستغراب...... علاقه علاقه ايه دي
سلمي بغضب....... فؤاد متستعــ...ـبطش عليا ايه اللي بيربطك بانجي
فؤاد بغضب....... سلمي الزمي حدودك وحتى لو في علاقه بيني وبين انجي انتي دخلك ايه عايز افهم
سلمي بغضب...... دخلي إني بحبك
فؤاد بصدمة........ بتحبيني
سلمي......... ايوه بحبك انت ايه معقول مش حاسس بمشاعري خالص الكل عرف بمشاعري تجاهك إلا أنت بحسك تتهر*ب من مشاعري دي ليه هاااا ليه فؤاد أنا بحبك وبقولها ليك وش لوش أنا بحبك
فؤاد................
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل التاسع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات