رواية ملكة الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم سلمى هاني

 رواية ملكة الأسد الحلقة السادسة عشر 16 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء السادس عشر 16 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد البارت السادس عشر 16 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم سلمى هاني

صباح يوم جديد .. 
تجمع كل افراد الاسره علي سفرة الطعام . 
عصام : واي هي المهمه الجديده ي مليكه 
مليكة: معلش ي عمو مش هقدر اقول 
عصام: مليكة انا مش عاوزه امنعك من حاجه .. بس لو المهمه دي خطيره .. صدقني مش هسمح ليكِ انكِ تكلمي ف الشغل ده ي بنتي
مليكة بهدوء:معلش ي عمو حتي لو هي خطيره.. انا مش هسيب شغلي .. لان ده حلمي 
اسد :مليكة بابا معها حق .. وانا وانتِ عارفين المهمه دي عامله ازي يعني عادي ممكن ان احنا منرجعش منها 
اميمه بخضه:بعيد الشر عنكم ... ليه بتقول كده 
ملك بخوف : مليكة لو العمليه دي خطيره بلاش ارجوكي 
مليكة بصوت عالي نسبه :فييي كلكم خايفين عليا الوقتي ... وبعدين انا الوحش .. ومش هسيب الشغل عن اذنكم وقامت للخروج بس اوقفه اسد 
اسد :مليكة استني 
مليكة برود :نعم 
اسد استغرب طريقه كلامه معها 
اسد : راحه فين .. وبعدين انا عاوز اعرف ملاحظتك ع القضيه لان المفروض اللوا هيقول هنفذ امته 
مليكة بجديه:ملاحظتي هتلقه ف الملفات ف المكتب فوق .. وانا همشي اروح المكتب عندي ادفع كمان ساعه .. واه سيف ابقي وصل ندا لاني هخود العربيه وانت ادهم وصل ملك وبعدين تعالي القاطع لانك هتكون معنا ف المهمه دي وسلام .. 
سيف بصدمه: نفسي اعرف هي بنت .. دي بتعطي اومر لينا واكمل بضحك يلا ستي خلاصي اكل علشان امشي.. 
ندا بضحك وهي تاكلو :ماشي .. بس تخيل لو مليكه سمعتك.. 
ادهم بضحك:ههههه بعد معرفت انه الوحش تقربنا كده هكونا هنقراء الفاتحه علي روحه 
ملك : طب يلا ي خفه عندي شغل 
ادهم بغمزه:يلا ي قمر انتِ... 
سيف بزعق :ادهمممم دي اختي اتظبط كده 
ادهم بتضحك:ههه بس اهدا يعمل انا قصدي خير .. وبعدين اخلص بس العمليه دي وساعته محدش يقدر يقول حاجه 
سيف بغيظ :ليه ان شاء الله .؟
ادهم: لا مفاجأة بعدين اقولك يلا سلام واخد ملك و خرجكم 
عصام :لالا لايمكن ده ادهم ده مصيبه 
اميمه بضحك:بس قمر بالله .. بس هبله 
عصام بغيره : مين ال قمر يختيي .. 
اميمه :انت لسه بتغير هههههه 
عصام بحب:طبعاااا هفضل اغير واحبك للاخر نفس ف عمري 
اميمه بحب وخجل  : بعيد الشر عنك وانا هفضل احبك 
... ده عوض ربنا ليا 
سيف بضحك  : حوش يعم اسد أهلك ... راعو اني في سانجل هنا 
اسد بضحك:خير ي عصام باشا ..
عصام بغيظ:يلا بره منك ليه ليها 
ندا بتضحك وهي تقوم:الله وانا مالي ي لمبي 
عصام بتضحك :انتي ال سكره ولله 
ندا بتضحك: ربنا يخليك ي باشا ولله 
اميمه بغيره :بتعاكسه قدمي عيني عنيك كده 
ندا : طب اسيبك انا بقي ... وخرجت وخرج وراها سيف 
اسد بتضحك:ههه طب اسيبك انا بقي تكملو محن وانا اروح اشوف حالي ... و اه صحيح عصام باشا معلش هتعبك معايا روح الشركه انت انهارده بقي اصل عندي اجتماع ف الداخليه ... ما انتم خالص عرفتوا ال فيها وسبهم وطلع للغرفة مليكه 
عصام بتضحك:شوفي العيال ... بس اي القمر ده 
اميمه بتضحك:هههه شوف احنا في و هو في ايه 
عصام :في اي انت ي جميل 
اميمه بخجل: طب يلا قوم مش هتروح الشركه 
عصام بتضحك:ههههه لسه بتخجلي مني ...
اميمه :خلاص بقي 
عصام وهو يقوم ويبوس راسه :حاضر انا هروح الشركه انهارده عاوزه حاجه 
اميمه :سلامتك ي حبيبي 
عصام باس راسه وخرج 
________________بقلمي سلمي هاني ________________
عند سيف وندا بعض ما واصلو 
ندا :لو مش هخرجك ع الشركه طلع فوق 
سيف هو يصنع التفكير :امممم لا مش هتاخر ..
ندا بتضحك:ههه طب تعال .... طلعوا الي المكتب 
سيف :ده مكتبك 
ندا  بستغراب:ايوه 
سيف:اصل فكرت انك مع مليكة ف المكتب مع بعض 
ندا:لا هي لوحدها وانا لوحدي ..لان بنقسم الشغل 
سيف :اه 
ندا:تشرب اي بقي 
سيف :لا مش عاوز ... بس عاوز اكلم معكي 
ندا هو تركز معها
ندا :اتفضل 
سيف باسف وحب : انا اسفه ع طريقتي يوم خطف مليكة .. بس كنت خايف عليه .. خايف مرجعش اشوفها تاني 
ندا : متعتذرش.. انت معك حق تخاف عليه هي اختك.. بس انا ال كنت غبيه  لم فكرت ف ناس هم ال سابوني  .. انا ال اسفه واكلمت بدموع .. لوكنت سالمت الورق مليكة كانت خسرت شغله ... هي للوقتي متعرفش ال حصل .. ومش عارفه هقولها ازي 
سيف :مليكة طبيه وانتي عارفه ده كويس ... وبعدين فكي بقي كله تلات شهور ونتجوز 
ندا بصدمه فم مفتوح:هااا 
سيف بضحك:ههههههه هااا ايه بقولك هنتجوز هو انا قولت حاجه غلط 
ندا بدموع: بس ماينفعش 
سيف بهدوء: ليييه مش بتحبي زي مانا بحبك 
ندا بحب وخوف :انا بحبك ... بس مش هينفع ي سيف .. انا اهلي مجرمين 
سيف بحب وهدوء : بس انا بحبك ومش هيمني من أهلك ... انا عاوزك انتي بس 
ندا بفرحه:بجد ي سيف بس حد من اهلك هيوافق 
سيف بحزن:انتي نستي اني ابويا مجرم برضو .. وبعدين ماما هتوافق هتحبك كمان بس هتنسا شويه لم مليكة تخلص المهمه هي واسد وماما تجي من السافر .. بس انتي موافقه 
ندا بحب : طبعاااا 
سيف بحب :ياااااا خيرا ... فجأءة زعق ينهار اسوووووود 
ندا بخضة :في ايه
سيف هو يقوم :انا اتخرت ع الشركة اسد هطلع عيني سلام 
ندا بضحك:سلام 
__________________بقلمي سلمي هاني ____________
عند ملك  وهي متبسمه بعد موصلها  ادهم و بتفتكر كلامهم 
فلاش بالك .. في العربيه 
ادهم بحب :ملك انا عارف انك مستغربه طريقتي معكي ..... بس انا معحب بيكي او بل حبيتك 
ملك بخجل :ازي هو منعرفش بعض غير من شهر 
ادهم :عارف ... بس معرفش قلب اول مره يدق لم شافك انتي حسيت ب احساس اول مره احسه .. وكل مره بشوفك فيها قلبي بيدوق بنفس الطريقه ..وقعت ف حبك .. ومش عاوز ردك هسيبك براحتك وأكمل بمرح وغمزه بالرغم ان عارف انك معجبة بيه  
ملك. بخجل واحمرار وجه 
ادهم هو يضحك: خاالص خالص مكنتش ده كلمه وقلتها 
ادهم :وصلنا 
ملك :شكرا
ادهم:العفو خالي بالك من نفسك ونا لم اخلص هعدي عليكي 
ملك :حاضر سلام 
ادهم:سلام 
فاقت ملك علي صوت الممرضه 
سناء: دكتوره ملك 
ملك :خير في حاجه 
سناء:ايوه محتانك ف الطوارىء 
ملك بسرعه:طب يلا بينا   
وخرجت مع سناء ...
______________اذكرو الله ♥️___________________
عند اسد ف غرفه ملك كان بشوف الملفات واعجب بالطريقة مليكه ف ملاحظات مليكة للقضيه 
بس اخد باله اللاب المفتوح فيها فلاشه فكر انه بعلاقة للقضيه واخد يشوفه 
فتح اللاب وانصدم 
اسد بعصبية وغضب  :معقول ازي وصلت للمليكة 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية ملكة الأسد الفصل السابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملكة الأسد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-