القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ابنة عمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ثراء فكري

 رواية ابنة عمي الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي الجزء الرابع عشر 14 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي البارت الرابع عشر 14 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ثراء فكري

بعد خمسه ايام
كانت جالسه في غرفتها تتأمل يديها اليمني التي  يزينها خاتم من الذهب الابيض رقيق جدا اغمضت عيناها وهي تعيد ذكري هذا اليوم عندما خرح وسحبها معه 
فلاش باك 
ملك :احنا ريحين فين 
جاسر ببتسامه وهو يفتح لها باب السياره :مشوار يقلبي 
ملك بستغراب وهي تعقد حاجبها :مشوار ايه ده 
جاسر :مفجائه يقلبي ثم انطلق بسيارته بسرعه معقوله 
اوقف السياره  نزل وفتح لها الباب وهو يقول بحب 
جاسر :وصلنا يا حبيبتي 
ملك وهي تنظر حولها :وصلنا فين 
سحبها خلفه بهدوء ودخل محل مجوهرات فخم جداا 
رحب به صاحب المحل بحراره 
فهو كما يقولون 
زبون تقيل اوووي 
صاحب المحل :يااهلا وسهلا ب جاسر باشا نورتنا 
ابتسم جاسر بمجامله ثم نظر الي ملاكه بهيام 
جاسر :عايزك تنزلي اجدد وافخم حاجه نازله السوق 
صاحب المحل بفرحه كبيره :من عنيا انت تؤمر يا باشا 
وضع امامها عده اطقم فخمه جدا ذهلت ملك من جمالهم وعجزت عن الاختيار فختار لها جاسر عده اطقم. ملك بصدمه :ايه ده  ده كتيرررر  اوي طقم واحد كفايه دول اربعه اعمل فيهم ايه بس 
جاسر بحب :لو جبتلك الدنيا بحالها قليل عليكي يا ملاكي 
ثم نظر الي صاحب المحل 
جاسر :وريني الخواتم 
بعد وقت طويل خرجت ملك مع جاسر يد بيد وهي في قمه سعادتها 
باااااااك 
اغمضت عينها بهيل وقبلت الخاتم بحب 
بعد عده ايام قررر جاسر ان يجهز حفله زفاف الي ملاكه بأقرب وقت فرحت ملك كثيرا بهذا الخبر 
وأخيررررررا اليوم المنشود 
استيقظت ملك بنشاط وسعاده لاتوصف خرجت من الحمام وهي تنشف سعرها تكاد تطير فرحا وخذت تدور باحلام ورديه حول نفسها  فاقت منها علي صوت طرق الباب نظرت الي الباب ببتسامه واسعه ظنا منها بأنه جاسر 
ملك :ادخل  قالتها بلهفه وسعاده دخلت الخادمه بيدها صندوق كبير وهي تقول بحترام وفرحه 
الف مبرروك يا ملك هانم 
ملك باحباط :شكرا يا سوسن ثم تسائلت وهي تنظر الي الصندوق  الفخم بين يديها 
ملك :ايه ده  
سوسن ببتسامه :ده جاسر بيه بعته ليكي 
ملك بلهفه وفرحه وهي تأخده منها 
ملك :بجد طب شكرا روحي شوفي شغلك كادت ان تفتحه ولاكن لاحظت وجود سوسن وهي تنظر الي الصندوق بفضول 
ملك بفرحه وتسائل : عايزه تشوفي معايه 
سوسن بتوتر وخجل :لاااء لااء ااانا 
ملك وهي تذهب وتمسكها من يديها :تعالي بس 
 فتحت الصندوق واندهشت من المنظر  كان ملئ بالورد الابيض والبنفسجي الغمق 
سوسن بندهاش كبير :اللله اكبر اللله اكبر ده جاسر بيه طلع ذوقه عالي اووووي للللووليييييش 
ملك بخجل وهي تخرج فستان الزفاف وتنظر اليه بذهول وفرحه كان رائع بمعني الكلمه من فرحتها احتضضنت الفستان واخذت تدور حول نفسها نره اخري وتضحك بسعاااااده لاااا توصف توقفت وهي تقول 
ملك :شفتي حلو ازاي 
سوسن بحب :ربنا يهنيكم ببعض ولا يحرمكم من بعض ابداااا قالتها وهي تحرك يديها بكل الاتجهات بفرحه 
ملك وهي علي وشك البكاء
ملك :امين يارب امين 
سوسن :نسيت اقلك جاسر بيه قالي اقوللك في ست هاتجي هنا وتزوقك كمان ساعه او ساعه ونص كده 
ملك بصدمه :ست وتزوقني ااااه قصدك ميك آب أرتست يعني تمام 
سوسن :ايوه زي ماقولتي كده فتك بعافيه يا هانم ذهبت واغلقت الباب خلفها وهي تزغرط 
ملك بزهول : فتك بعافيه ثم قالت وهي تصفق اللللله ده نوع جديد تيحي امنيه وتشوف طريقه الكلام اللي علي اصولها ثم نظرت الي الفستان واحتضنته  وهي تتمتم 
ملك :بحبك اووووي يا ابيه 
قطع كلامها صووت رنين هاتفه 
وجدت رقم غير مسجل 
لم تهتم به ولاكن رن مره اخري  فطرت ان ترد علي هذا المزعج 
ملك :الو 
الشخص : خطيبك بيخونك 
ملك :افندم 
الشخص :لو مش مصدق كلامي روحي شوفيه في العنوان دا  اخبرها عن مكانه ثم اغلق الهاتف فورا 
اما ملك كانت مصدومه من المكالمه التي تلقتها 
لااااااا 
مستحيل جاسر حبيبها لا يفعل هذاااا  اخذت الغرفه ذهابا وايابا لا لن اذهب الي هناك هذا كذب اجل كذب 
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على : (رواية ابنة عمي الفصل الخامس عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية ابنة عمي)
reaction:

تعليقات