رواية ابنة عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ثراء فكري

 رواية ابنة عمي الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي الجزء الثالث عشر 13 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي البارت الثالث عشر 13 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ثراء فكري

رواية ابنة عمي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ثراء فكري

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم بخير 
تنهد جاسر بارتياح كبير بعد سماعه لهذه الجمله بارك الجميع لهم 
كان جاسر كان في عالم اخر ينظر إلي حبيبه عمره ومعشوقته واخيرا أصبحت ملكه فاق علي صوت مراد وهو يهنئه احتضنه بفرحه لا توصف  في هذا الوقت  قالت ملك وهي تنهض 
ملك :عن اذنكم 
صفاء يتسائل :رايحه فين يا عروسه 
ملك باحترام :معلش يا طنط تعبانه وعايزه انام وصعدت الي الاعلي عافله عن تلك زوج العيون التي تتبعها بحب وعشق وهيام وفرحه لا توصف 
بعده مده في الجنينه كان يقف مراد وجاسر 
جاسر :مراد بكره الصبح تكون الوثيقه عندي 
مراد بزهول :ليه الاستعجال ده ؟
انت لازم تقولي ايه سر الاستعجال ده 
نظر إليه جاسر بتمعن ثم سرد كل شي له 
مراد وهو يربت علي كتف صاحبه وهو يقول 
مراد :انا عندي معارف كتيره اوووي وبكره الصبح ها تكون الوثيقه الجواز بيدك 
ابتسم جاسر بأمان 
باااااك 
فاق جاسر من شروده  علي صوت احمد 
وقف احمد امامه ونظرات شك :كنت تعرف مش كده 
صفاء بزهول :ايه انت كنت عارف 
نظر إلي الجميع ثم جلس وأخذ يسرد لهم ما حدث 
نوال يتسائل :ومقلتش ليه 
جاسر :محبتش اعمل شوشره  وازعلكم علي الفاضي 
صفاء بتفكير :تفتكروا هيسكت 
جاسر بتأكيد :لا طبعا ثم نظر إلي ملك التي بأحضان والدتها 
جاسر :بس اعلي ما بخيله يركبه نجوم السما اقرب ليهم منها 
نظر احمد الي ساعه يديه وهو يقول 
احمد :فاضل علي الاجتماع نص ساعه بس 
نهض جاسر وهو يقول :انا هسبقكم سلام 
الجميع ما عدا ملك الشارده سلام 
بعد ساعتين او اكثر 
وصل إلي النادي بعدما تلقي مكانه من النادل بأنها موجوده 
ذهب إليها كانت جالسه بشرود   جلس الي جانبها وهو يقول 
مراد :ممكن اعرف بقالك يومين مش بترديد علي مكالمتي لي 
نظرت إليه بحزن وهي تتامله بحب فقد اشتاقت له  
مابترديش ليه  قالها بحيره 
ليلي بارهاق :اقول اي مش انت عارف اني مستحيل أكمل معاك لي بتبزل طاقه علي حاجه عمرها مهتحصل 
مراد :انا اسف وقلتلك مليون مره اسف كنت خايف تندمي ومعملتش حساب لندمي 
ليلي بشراسه :اسف دي تقولهالي لما تكسرلي طقم كوبيات انا بحبه مش تكسرلي قلبي 
مراد :بحزن فرصه واحده بس ومش هتندمي فرصه عشان خاطري وهخليكي تنسي كل دا وتحبيني تاني صدقيني 
ليلي بنظره حزن :تمام هنشوف ازاي هتخليني احبك من تاني 
مراد بابتسامه بلهاء  :بجد يا ليلي هتديني فرصه 
ليلي بابتسامه بسيطه :ههههه بجد 
فجاءه قام مراد وحملها بداخل أحضانه ودار بها أمام الجميع وقال بصوت عالي 
مراد :بحححححبكككككك 
هااااالااا كان يصرخ ويحطم كل شي امامه وهو يقول بغل 
زين :بقا دا يعلم عليا انا 
المحامي :بكرا ينسفك وارتاح منك 
زين بغيض :بتقول اي 
المحامي بتوتر :لاء أبدا مابقولش ثم أكمل بخبث بس هو ازاي جاسر بيه منعمك من 
قاطعه زين بغضب وفيض وهو يمسكه من ملابسه :ما تقولش منعك هيا بتاعتي ومش هسيبها تروح من ايدي انت فاهم قال الاخيره وهو يدفعه بعيدا عنه  
ثم قال فين بابا 
حسن وهو داخل من الفيلا :انا اهو
زين :كنت فين 
حسن :كنت بشوووف حل للموضوع دا 
زين :هلال ولقيت 
حسن بخبث :هههههه لقيت 
زين بلهفه :اي 
قص عليه كل شي
ضحك زين ضككه خبيثه ي
ثم قاااال بهوس 
زين :هاانت يا ملك كلها اسبوع وتكوني في بيتي 
في وقت متأخر جدااا تسللت الي غرفته وأخذ ت أنامله وهي تفكر بصوت عالي 
ملك :يا تررري تجوزتني وعملت دا كله  عشان زين مياخدنيش شعرت بغصه تخنقها عند تلك الفكره ثم أكملت بتأمل وهي علي وشك البكاء ولا انتي فعلا بتحبني لم تكن تعلم أنها تفكر بصوت عالي  
عندك شك 
شهقت وهي تضع يدها علي فمها بخوف ثم نظر إليها بنعلي شديد ثم نظر إلي الساعه 
جاسر :يااااه دا الوقت متاخر اوي 
ملك بحزن :اصلي ماجليش نوم 
سحبها من زراعها بخفه وجعلها تستلقي بين أحضانه ووضع عليهما اللحاف وشدد من احتضانها 
صعقت من حركته وقالت بتوتر وخجل 
ملك :اااانت بتعمل ااايه ما ينفعش 
كان رد جاسر :ششششش نامي مش عايزه اسمع صووووت قالها بصرامه 
مصطنعه وهو يشدد من احتضانها ويدفن رأسه في شعرها ويستنشقه بإدمان ذابت بين أحضانه خجلا فكان ظهرها علي صدره تشعر بحررارته تحرقها وثقله أنفاسه ووولكن عندما شعرت بالأمان والطمأنينة غفت بسرعه ويديها فوق يديه المحاوطه خصرها 
استيقظ جاسر براحه لا مثيل لها 
نظر إلي جنته التي هي عافيه بين زراعيه بهدوء 
ملااااكي قالها بهمس غير مسموع وشوق 
شدد من احتضانها وانحنا يقبل وجنتها 
استيقظت ملك وهو يقبلها 
ملك  بغضب :انت قليل الادب اوعي بقي 
نظر جاسر لها بغيض وهو يشير إلي نفسه :انا قليل الادب 
أشارت برأسها بعلامه نعم 
ملك :ايوه واوووووي كمان قالتها بايعه مستفزه وهي تقف بجانب الفراش وتكتف يديها أمام صدرها وترفع حاجبها بتحدي وتهز قدمها
جاسر وهو ينظر إليها بتعجب 
جاسر :بت انتي لتعديل احسللك انا لو مسكنك مش ها سيبك غير لما يبنلك صاحب 
شهقت بخوف مصطنع وهي تتفتف في صدرها (بطريقه بلدي )
وقالت بدلع مفرط :خفت انا كده 
صعقت من حركتها وأسلوبها وطريقه كلماتها 
ثم أكملت بدلع وجرأه :بقولك اي هات اخرك معايا قالتها وهي تغمز بمشاكسه 
تفاجئت بزياده علي وجهها كان هذا رد جاسر 
عاااااااااا صرخت برعب وهي تفر من الغرفه بكاملها عندما رأته ينهض بغضب  يريد الفتك بها 
جاسر وهو ينهج بغضب وغيض 
جاسر :بقي انا جاسر النجار ياقلبي هات اخرك معايا هاااا يا ناررري لو أطبق بزمارت رقبتها نظر إلي الباب بغيض 
جاسر :اه يا بنت الذينا فوررررتي دمي علي الصبح ثم نزع التشيرت ورماه أرضا بغضب مضحك ودخل الحمام ليستعد ليومه الحافل 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : (رواية ابنة عمي الفصل الرابع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية ابنة عمي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-