القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الأسد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم مروة مرزوق

عدي شهر على مو*ت معتز
عند محمود
كام قاعد وباصص على صور معتز من لما كان طفل لحد ما بقى شاب
محمود بدموع......... سامحني يا ابني أنا آسف سامحني يا ريت ما كنت سمعت لشيطا*ني قتلــ...ــتك بأيدي دول من بعدك مبقتش اشوف النوم طب ارجع ليا ثواني احضنك بس ثم اكمل بغضب كله بسبب أسد الشرقاوي كله بسبب لو مكنش ظهر في حياتك مكنتش عملت كدا بس وحياتك وغلاوتك عندي لهكون حا*رق دمه و مو*جع قلبه
******************************
عند قصر الشرقاوي
أسد كان قاعد بغرفه المكتب بتاعته
مراد بحزن......... لسه على الوضع دا بقاله شهر
فؤاد بحزن....... الله يرحمك يا معتز روحت وسبت و*جع في قلوبنا كلنا
مراد بحزن....... الله يرحمه
عند أسد
كان قاعد بيفتكر معتز وضحكته
أسد بدموع بعد عشرين سنه اكتشف انك عايش ومقدرش أحميك وغمض عيونه لتنزل تلك الدموع ليرجع أسد ضهره لورا ويفتكر
فلاش باك
وصل لاسد ورق أول ما شافه انصدم الورق دا كان موضح أن محمود الدمنهوري عا*قم ومش بيخلف
أسد بصدمة....... امال معتز ابن مين
صاحب أسد......... أسد أنا عرفت كل الحقيقه
أسد........ حقيقة ايه
صاحبه.......... قبل عشرين سنه والدتك كانت حامل في طفل وبعد الولاده اتقال ليهم أن الطفل دا ما*ت
أسد...... ايوه أنا فاكر الموضوع دا
صاحبه........ الدكتور ساعتها اندفع ليه فلوس علشان يقول كدا واخوك لسه عايش اخوك انبا*ع لمحمود الدمنهوري علشان يربيه دلوقتي اكيد عرفت مين اخوك
أسد بصدمة...... معتز
صاحبه...... ايوه عمك أحمد كان قبل ما يسيب البيت كان كشف حقيقة محمود وأنه بيخـــ...ـتلس أموال من الشركة وكان عارف إن محمود مش بيخلف يوم مقـ...ـــتل عمك، عمك شاف محمود ومعتز مع بعض في الملاهي عمك انصدم من اللي شافه لانه شاف محمود مع ولد وبيقوله بابا هو مفكرش في حاجة بس محمود فكر أن عمك شك فيه فقرر يخلــ...ـــص عليه وأمر بقــ...ــتله ودا اللي حصل
أسد بغضب.......... نها*يتوا على أيدي
صاحبه بتوتر........ في حاجة كمان
أسد بعضب....... هو لسه فيه ابدعني
صاحبه..........أمك ما*متتش مو*ته طبيعيه هي اتحط ليها مادة خلت ضر*بات القلب تبدأ تقل وتدريجيا بدأت تتعب وفي الاخر ما*تت وأبوك اكتشف دا كله من أربع شهور ومحمود هو المسؤول عن حالته دي
أسد جن جنونه في الوقت دا
أسد قام بغضب وكان لسه طالع بس صاحبه وقفه
صاحبه....... اهدي يا أسد محمود مش سهل
أسد بغضب...... همو*ته هو أ*ذى عيلتي يامه دا شيطا*ن شيطا*ن ولازم اخلص منه ابعد عني
صاحبه.......... اهدي دلوقتي المفروض لازم نفكر الزاي نجيب اللي مع محمود لأنهم هما كمان مشتركين في اللي عمله
أسد قعد بغضب وعروقه ظهرت وبدأ بتعرق بشده وعيونه احمرت من كتر الغضب والكر*ه للشخص دا
صاحبه............. هتعمل ايه دلوقتي
أسد بغضب........... كل اللي عرفته دا لازم يفضل سر لحد لما نوصل للي مشتركين مع الكلــ...ـب دا
صاحبه........ طب ومعتز
أسد......... ماله يا ماجد دا اخويا وهيفضل بينا
ماجد......... محمود مش هيسيب معتز يا أسد معتز دلوقتي بيشكل خطـــ...ـر على محمود علشان انت لو عرفت انه أخوك ساعتها انت ممكن تقـــ...ـتله
أسد بغضب...........يبقي يقرب منه أو يلمس شعره من رأسه
ماجد............ أسد المعلومات دي ممكن تسبب د*مار للكل
أسد بغضب...........ابن **********لعبها صح وقدر يفرقنا بس ليه يعمل دا كله
ماجد....... لسببين
أسد بترقب............ اللي هما
ماجد.......... الأول أن خسر أموال كتير لما الشراكة اتفضت بينه وبين عمك وأبوك فحب ينتــ...ــقم
أسد بغضب......... والتاني
ماجد بلع ريقه بصعوبه
أسد بغضب........ التاني
ماجد بخوف........... محمود كان بيحب أمك ولما اتجوزت أبوك هو زعل وحس بكـ...ــسره وغيره وغضب وقرر ينتـ...ـــقم
أسد كأن برج من عاقله طار بسبب كميه الحقايق اللي ظهرت دي ومن حقا*رة محمود الدمنهوري ومن اللي عمله
أسد بغضب........... نعمممممممم
ماجد بتوتر......... أسد اهدي ارجوك
أسد قام وفضل يكــ...ــسر في كل حاجة حواليه و وجهه احمر بشده من كتر الغضب
أسد بغضب........ ماجد سبني دلوقتي
ماجد...... بس
أسد بغضب جهنمي...... قولتتتت سبنييييي دلوقتيييييي
ماجد طلع من خوفه من أسد فهو الان أصبح مثل الأسد في الغابه
عوده للحاضر
أسد بدموع....... على الرغم من اني عرفت انك اخويا وكان من واجبي أحميك بس معرفتش للأسف أنا آسف وفجأة عيونه احمرت من شده الغضب وعروقه برزت
أسد بغضب.......... بس بوعدك ان محمود الدمنهوري هيدفع تمن اللي عمله دا غالي يا معتز أنا بوعدك
دخلت نسمه على أسد
أسد اول ما شافها هدأ شويه وحاول يتحكم باعصابه
أسد بهدوء...... خير يا نسمه
نسمه دخلت وقفلت الباب وقعدت
نسمه بهدوء أنا عارفه إنك زعلان على مو*ت معتز يا أسد بس الدنيا مش هتوقف على كدا
أسد بهدوء عكس البر*كان اللي جواه
أسد...... معاكي حق يا نسمه
نسمه...........تقدر تعيط يا أسد بلاش تحبس دموعك وراحت وحطت ايدها على كتفه وكأنها ضغطت على الزر اللي هيريح أسد
أسد حضنها وفضل يعيط
نسمه كانت مصدومه من اللي أسد عمله وكانت حاسه بحاجة بتشدها لاسد
نسمه بخوف........ أسد انت كويس
أسد بدموع......... مش قادر يا نسمه جوايا و*جع كبير يا نسمه مش قادر حاسس إني مخنوق عايز ارتاح
نسمه دمعت على حال أسد
أسد بدموع............ ليه العالم كدا يا نسمه ليه الناس كدا ليه مش بيسبونا في حالنا ليه أنا تعبت خلاص وشد على احضانها أكتر
نسمه طبطبت على ضهره وابتسمت ابتسامه بسيطة
نسمه بدموع وابتسامه بسيطة....... هي الحياة كدا يا أسد لازم نكافح ونستحمل
أسد بدموع........ لحد امتى هنفضل نستحمل يا نسمه لحد امتى وفضل حاضنها
نسمه......... أسد قوم ارتاح شويه ونام تعاله معايا
أسد قام معاها بدول ما يجادل لان تعب الروح وعذ*ابها كبير
الكل شاف نسمه وهي بطلع أسد لاوضة وحالة أسد زعلوا
نسمه حطت أسد على السرير وجات تمشي أسد مسك ايدها
أسد بدموع......... افضلي ارجوكي
نسمه حست بو*جع أسد فقررت تفضل جنبه
أسد فضل ماسك ايدها كأنها هتهرب وبعد مده راح في النوم نسمه كانت بتبص على أسد وعلى ملامحه
نسمه بهدوء.............مش عارفه ايه اللي بيحصلي يا أسد قبل كدا مكنتش بحب قربك ولا كنت بطيقه بس دلوقتي ليه مش زعلانه إنك قريب مني ليه مش زهقا*نه علشان ماسك ايدي ايه اللي بيحصل فيا يا أسد ويا ترى ايه نهايه الطريق اللي احنا ماشيين فيه دا وجات تقوم لقت أسد ماسك ايدها جامد حاولت تشيل ايدها بس مفيش فايده فضلت قاعده جنبه لحد لما غلبها النعاس ونامت جنبه
*******************************
دخلت مرات محمود عليه وهو بيبكي
مراته بحزن........ دلوقتي حسيت قد ايه انت بتحبه يا محمود دلوقتي كان فين الحب دا لما أمرت بقــ...ـتله كان فين صح هو مش ابنك اللي من لحمك و دمك بس انت اللي ربيته انت اللي علمته الزاي يمشي الزاي يقول بابا الزاي ياكل الزاي يضحك نسيت كل دا وخليت شيطا*نك يوسو*سلك و عملت غلطه هتفضل تند*م عليها طول عمرك يا محمود، وأنا غلطانه كان لازم امنعك بسبب خوفي منك وحبي ليك خليتك تقـــ...ـتل ابني وأخذت تبكي
محمود بدموع.........كفايه يا رحمه كفايه كفايه العذ*اب اللي جوايا كفايه
رحمه بدموع............. منك لله يا محمود منك لله حر*متني من ابني منك لله وفجأة وقعت رحمه
محمود راح جري عليها
محمود بخوف........ رحمه رحمه وطلع بيها على المستشفى
الدكتور باسف....... البقاء لله ربنا يرحمها
محمود بدموع....... لا لا حتى انتي يا رحمه لا واخذ يبكي
الأيام بقت بتعدي و أسد بدأ في تد*مير محمود خاد منه كل شركاته وصادر كل املاكه ومخلاش لمحمود أي حاجة محمود اد*مر نفسيا بعد مو*ت رحمه ومعتز بقى بيتخيل رحمه في كل مكان هي ومعتز ودخل في حاله نفسيه
وفي يوم
ماجد........ مبروك يا أسد كل شركات الدمنهوري وقعت شركة ورا التانيه والاسهم كلها بقت في الأرض ومحمود دخل مصــ...ـحة عقليه
أسد بغضب.......... لسه يا ماجد لسه أنا هخليه يشوف المو*ت ويتمناه بس ميلقهوش اصبر بس عليا
ماجد........ أسد انت ناوي على ايه
أسد بشر......... كل شـ...ــر يا ماجد كل شــ...ــر
رجع أسد البيت لقى نسمه داخله من بوابه القصر هي وفرح كانوا راجعين من الجامعه
أسد اول ما شاف نسمه ابتسم تدريجيا لأنه اتأكد انه بيحبها خلاص
دخلوا القصر كلهم
الشرقاوي بغضب........ وبعدين في الاتنين دول بقى كل واحد بيكابر
فؤاد....... قصدك مين يا باشا
الشرقاوي......... مين غيرهم أسد ونسمه
مراد........ عندك حق كل واحد بيكابر
فرح............ انا مكنتش هصدق أن أسد يحب نسمه ونسمه تحب أسد بس أنا شايفه الحب دا بعنيا بس هنعمل ايه علشان يعترفوا بالحب دا ونخلص
شكريه........ أنا عندي خطه
الشرقاوي...... ايه هي يا شكريه
شكريه...........
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : (رواية طفلة الأسد الفصل الثالث عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
reaction:

تعليقات