القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الروح الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين عبدو

 رواية عشق الروح الحلقة العاشرة 10 بقلم ياسمين عبدو

رواية عشق الروح الجزء العاشر 10 بقلم ياسمين عبدو

رواية عشق الروح البارت العاشر 10 بقلم ياسمين عبدو

رواية عشق الروح الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين عبدو

رواية عشق الروح الفصل العاشر 10 بقلم ياسمين عبدو


رجع يونس البيت. كان مفكر انو ملك لسه موجودة 
منه بدلع: تسلملي حبيب قلبي احسن حاجه انك طلقتها وخلاص بقينا مع بعض انا وانت بس ومفيش حد هيفرقنا تاني وكويس ان ملك مشيت لان هيا ملهاش قاعده في البيت ده تاني... 
يونس بصدمه: هيا مين دي الي مشيت ملك راحت فين هيا مش في اوضتها ردي عليا يامنه كان هذا بصوت عالي جدا 
منه بخوف من صوته: ا.. انا  معرفش انا شوفتها وهيا ماشيه وماسكه شنطتها وخرجت. وعرفت انك طلقتها بس معرفش راحت فين 
يونس راح لجدته بسرعه رهيبه اول مادخل لقى جدته قعده وسرحانه ودموعها نزله 
يونس بندم وحزن: تيته هيا ملك راحت فين انا مش قادر على بعدها  ارجوكي ياتيته قوليلي هيا راحت فين بس وانا هروح اجيبها واصلحها
جدته فاطمه بحزن: للاسف يايونس انت خلاص خسرت ملك  مبقاش ينفع انك ترجعها قبل ماطلقها انت كسرت قلبها وبعدها خلاص سيبها بقا تعيش حياتها وانت كمان عيش حياتك مع مراتك وملكش دعوه  بيها تاني. 
يونس بحزن وغضب: ازاي يعني مليش دعوة بيها لازم ترجعلي تاني وانا مش هسكت غير لما القيها وارجعها تاني حتى لو هقلب البلد عليها بس مش هاسيبها  وبعدين ساب جدته وخرج 
جدته: ربنا يهديك يابني وتفهم انها خلاص مبقتش عايزاك 
............ 
عند ملك.... 
كانت تستعد علشان تنزل تشوف شغل ملك اساسا مخلصه جامعة تجارة قسم حاسبات 
ملك دخلت الشركه وقدمت على وظيفه بس بسبب لبسها اترفضة  راحت قدمت في شركة تانيه  بس بردوا اترفضة
ملك في نفسها: دي اخر شركة هروحها انهاردة ولو اترفضت تاني هروح وابقى اكمل بكرة... 
دخلت ملك الشركه وكانت شركه مصطفى الكيلاني ودخلت قدمت على الوظيفة وكانت السكرتيرة  بتبصلها من فوق لتحت 
السكرتيرة: اتفضلي  مستر عمر مستني حضرتك جوا 
دخلت ملك  وكان عمر مديها ضهره.. 
ملك بتوتر: السلام عليكم  
لف عمر  وبستغراب: عليكم السلام  اتفضلي 
ملك قعدت وكان عمر مستغرب جدا ازاي واحده زي دي جاي تقدم في شركه  زي دي 
عمر بجديه: اهلا وسهلا اسم حضرتك 
ملك بتوتر: ملك واتفضل حضرتك ملفي اهو وده ال سي ڤي بتاعي 
عمر بإعجاب: ماشاء الله  ده انتي طلعتي شاطرة جدا طالعه الاولى على دفعتك  وبعدين قفل ملفها.. 
عمر: انتي ليه مااشتغلتيش في الكلية بتعتك معيدة 
ملك بجدية: لان انافي بلد غير بلدي وكليتي مش هنا 
عمر بجديه: okتقدري تبدائي شغل من بكرة والموعيد كلها مع سمر السكرتيره وانتي هتكوني سكرتيرة  البشمهندس مصطفى رئيس الشركه دي تمام 
ملك بإيماء: تمام  شكرا لحضرتك وبعدها خرجت بره 
ملك قابلت السكرتيرة سمر وشرحتلها كل حاجه وشغلها هيكون ازاي  والموعيد وبعدها ملك كانت خارجه من الشركه  بس مكنتش واخده بالها وخبطت في حد وقعت على الارض 
ملك بتوجع: مش تفتح ياإستاذ 
مصطفى بغرور: انتي الي ماشيه زي العاميه بل بتاع الي انت لبساه ده 
ملك بغيظ بس وطت صوته: بجح وقليل الذوق وبعدين مشيت  
........... 
عند يونس..... 
رجع يونس البيت وكان تعبان جدا بيحاول يوصل لملك بأي طريقه بس مش عارف كلم كل معارفه واهله وقالوله انها مرجعتش البلد
يونس بحزن لنفسه  : انتي فين ياملك انا اسف والله ارجعي انتي بس وانا هصلح كل حاجه بس ارجعلي  مش قادر اتقبل فكرة انك تكوني بعيدة عني  ارجعيلي ياملك 
خرجت منه من الاوضه لقيت يونس قاعد في الصالة وحزين... 
منه بخبث: يونس حبيبي  انت زعلان لي كده احمد ربنا انك خلصت منها علش..... 
يونس بمقاطعه بغضب: اخرسي  انا هلاقيها وهرجعها ليا تاني وهعمل المستحيل علشان تسامحني  وبعدين علي صوته ومسك دراع منه جامد وان سمعتك بتجيبي سيرتها تاني هقطعلك لسانك فاهمه وسابها ودخل اوضته  بكت منه من الوجع 
منه في نفسها: والله لاوريك لاندمك  على كل حاجه 
........... 
في الصباح..... 
قامت ملك لبست وادت فرضها وجهزت الفطار واكلت وبعدين مشيت على شغلها 
ملك وهيا في الشركه استلمت شغلها وكان لسه المدير ماجاش عمر بعت لملك ملفات تجهزها عقبال ماالمدير يجي  .... 
وصل مصطفى وراح داخل الشركه وطلع لفوق على مكتبه وهو داخل ملك اخدتش بالها من ولا هو بردوا وبعدين طلب ملك اول ما ملك دخلت 
ملك بإستحياء:  حضرتك طلبتني 
رفع مصطفى وشه وااول ماشفها 
مصطفى برفع حاجب: هو انتي 
ملك بصت بسرعه وبصدمه: انت..... 
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : (رواية عشق الروح الفصل الحادي عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية عشق الروح)
reaction:

تعليقات