القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكة الأسد الفصل السادس 6 بقلم سلمى هاني

 رواية ملكة الأسد الحلقة السادسة 6 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء السادس 6 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد البارت السادس 6 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل السادس 6 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل السادس 6 بقلم سلمى هاني

اسد :بس هو فعلا ابوكي
كلهم انصدموا 
مليكه بصدمة: انت بتقول أيه . ازي ده ابويا .. ؟ وانت عرفت منين؟
اسد: قابلته في السجن . وقال انك بنته وانه هو الي سابك في الميتم 
مليكه بدموع:لا اكيد ده مش اب . اكيد مش ابويا 
ندا بحزن:مليكه اهدي ممكن انتِ لسه تعبانه. 
مليكه بنهيار  :اهدا ازي .. اهدا وانا مافيش حد سايبني في حالي .. اهدا وانا معرفش اختي فين  .. حتي مش عارفه فعلا هو ابويا ولا لا انا ليه بيحصل معايا كده . انا عمري معملت حاجه لحد ليه... محدش سايبني في حالي .. 
اميمه بحزن :اهدي ي بنتي ماينفعش كده انت لسه تعبانه 
عصام: اسد انت ال خالك تروح عند ايمن .. وأنتِ مليكه مصدقه كده ازي 
اسد : كان لازماً  اروح . كان الازماً اعرف مين السبب ورا الحدتثه. 
مليكه بحزن وتعب : ايمن هو ال وراها 
مليكه: ندا انا عاوزه اخرج من هنا .. عاوزه اروح المكتب 
اميمه بعصبيه:تروحي المكتب ازي وأنتِ كده هااا قول كده مافيش خروج غير لم الدكتور يقول .. 
مليكه بتعب وهي بتقوم : لو هو مش موافق انا همشي.. لازماً اعرف اختي فين .. 
اسد وهو يمسكها: انتِ بتقومي ليه شايفه نفسك كويسه..؟ واختك هنعرف عنها كل حاجه 
مليكه :سيب ايدي انا همشي . 
اسد بعصبيه: بس اسكتي اقعدي مكانك وانا هشوف الدكتور .. وسبها وتطلع للدكتور 
مليكه رجعت بفعل للسرير . 
ندا :مليكه انت فكرها اختك ازي بعد ال حصل  
اميمه: دي الحاجه الوحيدها ال فكرها 
مليكه بتعب و دموع : لا انا افتكرت كل حاجه من زمان .. افتكرت مين السبب ف حريق الميتم ... افتكرت  كل حاجه .. وافتكرت اني مقتدرتش اهتم ب اختي 
ندا اخدتها في حضنه: معلش يقلبي كل حاجه هتتحل طول ماحنا مع بعض صح واختنا هترجع من تاني 
مليكه : بجد مش هتزعلي لو جبيتها 
ندا :عيب ي عبيطه انا مليش غيرك انتِ 
اميمه بحب : ربنا يخليكم لعبض .. متعرفش كانت بتموت ازي لم عرفت ال حصلك واسد برضو .. 
مليكه باستغراب: اسد 
و نفس الوقت دخل اسد ومعها دكتوره 
اسد : اتفضلي ي دكتوره ملك 
ملك : السلام عليكم 
مليكه اول ماسمعت الاسم قلبه دق 
مليكه في نفسه : ملك معقول .. 
ملك : مليكه انتِ معايا 
مليكه:هاا اه معاكي انا عاوزه اخرج من هنا 
ملك بتضحك: هههه لا لسه بدري انتِ لسه فاقيه من ساعتين عاوزه تخرجي ... ولا زقتي مني
مليكه ابتسامه لطيفه: لا خالص بس انا مش بحب جو المستشفى 
ملك : ابتسامتك جميله خليكي كده دائما .... مش زي ال ف الاخبار 
مليكه:انتِ اجمل .. ممكن اطلع بكره 
ملك : عنيده زي اختي 
مليكه:اختك .. 
ملك بحزن: إيوه كانت عنيده زيك ... وكلمت ابتسامه يومين وتطلع مش اكتر من كده 
مليكة: حاضر يومين بس  
ملك: حاضر عن اذنكم وخرجت.. 
ندا : مليكه بتفكري في ايه .. 
مليكه: مافيش طنط عمو انا محتاجه اورق الميتم كله من اول يوم ليهٓ 
عصام: حاضر برغم انه صعب ... بس حاضر علشان عيونك ي جميل ❤️ 
مليكه: ربنا يخليكم ليا .. استاذ اسد ممكن تجبلي معلومات عن الدكتوره 
اسد باستغراب: اولا انا اسمي اسد بس تمام ... ثانيا ليه معلومات عنها 
مليكه:طب تمام ي اسد .. ثانيا مليكش دعوه هتجيب ولا لا علشان انا خلقي ضيق مش عاوزه اسألها كتير 
اسد :ايييي ده كله ي بنتي بالعه راديو ... وبعدين انا بس مستغراب .. وحاضر هجيب ليكي المعلومات . 
وعدها يومين وخلال اليومين دول مليكه وملك قربيو  من بعض اكتر وخرجت مليكه من المستشفي وانتقلت الي البيت 
اميمه : ي بنتي كنت جيت معايا البيت علشان اخد بالي منك 
مليكه : معلش انا هكون مرتاحة هنا اكتر ... طب هقولك افضلي انت هنا 
اسد: طب ماهي هي ... 
مليكه:لا مش هي .. انا عاوزه هنا علشان اشتغل ., والمكتب هنا وشغلي هنا 
ندا : خلاص كلهم هيكون هنا 
اسد: لا معلش انا همشي مش هفضل 
مليكة:ومين قالك انك تتفضل اساسا (يا وشك ال طار ي حازم 😂😂😂) 
اسد بحرج /اححم طب تمام انا مشي انا ... وخرج 
اميمه بضحك: كده تحرجه ربنا يسامحك 
مليكه بضحك: ههه اعمل اي يعني ابنك بارد 
ندا :غلبانه ي طنط اصل هي ماشفتوش وهو هيمووت عليها 
مليكه: هي اي الحكايه بالظبط 
ندا بخبث:لا خالص مافيش هو يدوب كان قلقان عليكي واميمه كملت بخبث : ولا لم اتبرع بالدم ي بت ي ندا ده كان هيمووت .... 
مليكه : بس انتم الاتنين هو يعمل كده ده ليه 
ندا بتسرع: يمكن علشان بيحبك 
مليكه : لا لا انتِ اكيد اتهبلتي في عقلك ي سعاااد تعالي واصلني الاوضه  و سبتهم وتطلعت .. وهم قعدو يضحكوا . .. 
عدها تلات شهور .. مليكه خافت راجعت تاني الشغل... 
في يوم في المكتب الباب خبط 
مليكه:ادخل 
السكرتيرة:مستر اسد بره عاوزه يقابلك 
مليكه باستغراب:, تمام داخله 
السكرتيرة:تمام وجرجت و دخل اسد 
اسد:بقي انا استنا معاد 
مليكه: خير ... وبعدين مفروض تخد معاد الاول يعني
اسد بحاجب مرفوع: ولله  
مليكه بابتسامة لطيفه: ولله ... المهم خير 
اسد : خير جبتلك المعلومات عن ملك 
مليكه :بجد أخير بقلك تلات شهور انا كنت جبيتها ف يومين 
اسد :,طب اي مش عاوزه تعرفي ال انت اساسا عاوزه يكون حقيقه
مليكه سكتت وتتمنا انه فعلا تكون اخته 
اسد : إيوه ملك اختك ... 
انا اسفه علي التاخير واتمنا تعجبكم لو صحاين لعبد الفجر انزل واحد كمان ..
 الروايه لسه في اسرار ...
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : (رواية ملكة الأسد الفصل السابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية ملكة الأسد)
reaction:

تعليقات