القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الواقع الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

 رواية الواقع الحلقة الخامسة 5 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية الواقع الجزء الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية الواقع البارت الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية الواقع الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية الواقع الفصل الخامس 5 بقلم فاطمة الدمرداش


#الواقع
أنتصار أنت مش شايف الدم قدامك اكسر الباب حالا
احمد بخوف ودموع حاضر حاضر اكسره ازى انا مش عارف اتصرف
انتصار بأى حاجه يا احمد يابنى
استر يارب استر

مؤمن ع فكرة الانتى بتعمليه ياماما غلط وكسرتى بخاطر البنت واهلها
نرمين اسكت انت كمان عايز تناسب عيلة زى دى لييه يعنى البنات مالية الدنيا
مؤمن: انتى بتعملى كل ده لسبب واحد انك تذلى ام ريناد وبس وتكسرى بنتها
نرمين كما تدين تدان يابنى وزمان هى كسرتى وجه الوقت المناسب ال ارد فيه بنفس الطريقه
مؤمن طيب وانا ذنبى اى انا وريناد يماما حرام عليكى حتى عشانى انا عايز ريناد بنت محترمه ومش هلاقى زيها ابدا
ليه تعملى كده طيب بعد ماكل واحد يدوس ع تانى كده مش هنخلص

أميمه بت يا الاء انتى سامعه الانا سمعاه يابت
الاء بفرحه ايوه يا ماما شكلها هتبقى خناقه جامده اوى يارب م يتمم الجوازة دى ابدا
اميمه آمين يارب
الاء يعنى مؤمن ممكن يخطبنى لو ساب الحيوانه دى
اميمه دا انتى بدر منور يا قلب أمك.
الاء بس شكلو متمسك اوى بالاسمها ريناد دى
اميمه يومين وينسى دلوقتى بينا ندخل ونشوف
جريت ع نرمين مالك يا اختى ف اى صوتك جايب اخر الشارع انا قلبى وقع ف رجليا من الخوف وانت يامؤمن
نرمين تعالى شوفى ابن اختك يا اميمه بعد كل الامها عملتوا برضوا مصر يتجوزها
اميمه بخبث هو حصل اى انا مش فاهمه اى حاجه
نرمين عارفه انتصار الشربت اختك زمان المر بالمعلقه المصيبه ابنى عايز يتجوز بنتها
مؤمن ايوه مال بنتها مشكلتك مع امها مش هي
اميمه اخص عليك يامؤمن وانا البقول عليك عاقل
مؤمن لوسمحتى ياخالتو ممكن متدخليش
نرمين لو وفقت هيبقى ف شرط
مؤمن بفرحه اى هو
نرمين تبقى خدامه تخدمنى وتخدم خالتك
مؤمن لاوالله وانا المفروض اوافق بنات الناس مش لعبه
الاء انا من رائي انك تسيبها رضى الوالدين فوق كل شئ
مؤمن بغضب انا سايب البيت كله وماشى
نرمين هتمسى تروح فين
مؤمن بحزن وهيفرق معاكى
اميمه سيبيه يهدى يانرمين ويومين وينسى
نرمين انا قلبى وجعنى اوى عليه
اميمه معلش شاب وطايش هنعمل اى
ماله لو كان اخد الاء بنتى كان هيحصلوا اى يعنى ع الاقل بنتى
نرمين خلاص يا اميمه امشى انتى وبنتك بقى مش ناقصه كلام منك
الاء بتوتر يالا بينا ياماما
اميمه طيب يا اختى اسيبك انا دلوقتى تهدى
الاء كده خالتوا تكسفنا بالطريقه دى
اميمه كده يانرمين تزعقى فيا طيب والله ماسيب ابنك غير لم اجوزوا لاء وناخد كل المعه
هما عشان معاهم فلوس هيتعالوا علينا بكرة وبعدو
احنا الهنتعالى عليهم
ووقتها هيتمنوا بس انهم يتكلموا معانا والصبر الحلو يا الاء

وأخيراً الباب اتفتح بعد محاولات كتير
انتصار بصدمه و دموع ريناد فوقى يابت
احمد اوعى كده ياماما وشالها وجرى بيها ع السلم.
الجيران لا حول ولاقوة إلا بالله اى الحصل
انتصار سيبونا ف حالنا ابعدوا
انتوا واقفين كده ليه حد يوقف تاكسى
مؤمن انا لازم اتعذر لريناد ع الحصل ياترا البعملوا ده صح
ايوه اكيد صح ريناد ملهاش ذنب
بس اى الدوشة الهناك دى ف اى
احمد ادخلى يماما الاول
انتصار حاضر حاضر اهو هاتها ع حجرى يا احمد
احمد بزعيق انت مستنى اى يسطا امشى بسرعه البنت هتموت بالله عليك
ريناد فتحى عينك عشان خاطر اخوكى انتى مش وعدتينى هنفضل مع بعض متسبنيش عشان هزعل وزعلى وحش اوى يا ريناد
انتصار كده ياود هتبقى بخير متخافش
سامحينى يابنتى غصب عنى

مؤمن لوسمحتى ياحجه هو ف اى
الست والله يابنى بنت من الجيران انتحرت
مؤمن لاحول ولاقوة الابالله العلي العظيم
متعرفيش اسمها اى
الست اسمها ريناد يابنى بنت زى القمر بس
مؤمن بصدمه ريناد
الست انت تعرفها
مؤمن اه اعرفها
الست طيب ادعى ان احمد اخوها يلحقها ويصبر امها
مؤمن يارب
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : (رواية الواقع الفصل السادس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية الواقع)
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.