القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نفوس مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

   رواية نفوس مشوهة الحلقة الثالثة 3 بقلم سولييه نصار

رواية نفوس مشوهة الجزء الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية نفوس مشوهة البارت الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية نفوس مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

رواية نفوس مشوهة الفصل الثالث 3 بقلم سولييه نصار

-ماما 
صرخت وانا مصدومة ...لقيتها بتتكلم بصوت تخين وتقول:
-ابعدي ...ابعدي ...لازم ي*موت لازم كلكم تم*وتوا عشان ترضي عني. ...
بكيت وانا عارفة أن عمتي الصغيرة هي اللي عملت كده ...كنت مرعوبة وانا شايفة أن اخويا ممكن ي*موت ...أنا عارفة أن أمي مش في وعيها ...وعارفة أن عمتي سح*رتلها ولبستها. ..قعدت اعيط وانا بقرأ قران في سري ...فجأة اتفزعت وهي بتصرخ بصوت مخ*يف:
-اخرسي متقريش قران هق*تل اخوكي 
عينيها بدل ما كانت بيضا بقت حمرا وكأن نا*ر بدأت تطلع منها ....أنا حرفيا اترعبت وحسيت جسمي بيتنفض ...محستش بنفسي الا وانا بنهار علي الأرض. بعيط وانا بقول:
-يارب ...يارب...يارب 
فجأة حسيت بهدوء وبعدين حاجة اترزعت جامد علي الأرض ... فتحت عيني ولقيت من وسط دموعي امي واقفة علي الأرض واخويا واقف وهو بيعيط بخوف....جريت علي اخويا وحضنته وبعدين اتصلت بأبويا عشان يجي ....
....
بعد نص ساعة ابويا جه كنت وقتها فوقت امي ونيمتها وقعدت اعيط جامد....مكنتش عارفة اخد نفسي ...بابا جه وقعد جمبي بحزن بصتله وقولت:
-شوفت اللي اخواتك بيعملوه يا بابا ...شوفت ازاي بيأذ*ونا من غير اي سبب ...احنا عملنا ايه ليهم ...مفيش يوم يعدي الا ويعملولي سح*ر فيه ...مض*يعيين فلوسهم ووقتهم بس عشان يأذ*وني ....احنا عملنا ايه ليهم بس ...
وقعدت ابكي جامد ...ابويا سكت ...مكانش عارف يقول ايه حقيقة أن الحوار ده بيحصل كل يوم الق*هر والع*ياط ده كل يوم عمتي ومش عمتي دي بس انا عندي تلاتة والتلاتة من غير مبالغة بيعملولنا سح*ر ...احيانا  سح*ر مرسل وأحيانا تاني س*حر مدفون وفي المية ...عايزين يأذ*ونا بأي طريقة ...بيعملوا أس*حار علي حاجات تافهة بس اهم حاجة منكونش مبسوطين ...حاولنا كتير نسيب البيت بس في كل مرة الموضوع يتعقد ....
سيبت ابويا وقومت ...وروحت لماما ...لقيتها نايمة ...دموعي نزلت عليها ...قد ايه هي بتعاني ...هي اكتر واحدة فينا بتعاني عشان هي اكتر واحدة عماتي بيكر*هوها وهي اكتر واحدة بتتأ*ذي من سحر*هم ...رحت وبوستها علي جبينها ولسه همشي مسكت أيدي وهي بتعيط وتقول:
-اسفة يا بنتي...انا مكنتش حاسة بنفسي ..
-عارفة ...
بلعت ريقها وقالت؛
-انتي وداخلة شوفتي عمتك مروة 
بصتلها بحيرة وقولت بحذر:
-ايوة ليه ...
-هي اخدت منك حاجة ...
ووقتها فهمت أنها وبتطبطب عليا اخدت مني حاجة ...أنا محجبة بس احيانا شعري عشان طويل بيتفرد ...مرضتش احسس امي كده كده لو عملت حاجة هحس ...بوستها تاني وقولت:
-متفكريش كتير أنا كويسة ...
     ...
رحت اوضتي غيرت هدومي مسكت موبايلي لقيت عشرين رسالة من محمود ...رسايل بيعتذر فيها وطالب مني أننا نرجع لانه بيحبني ...بهدوء عملتله بلوك ومسحت رقمه من الموبايل بتاعي وفي نفس الوقت اتصلت بالشيخ علي ...ده الشيخ اللي بيساعدنا ...صحيح بيرخم شوية بس اهو هو الوحيد اللي واقف معانا ...وحكيتله كل اللي حصل فجأة وانا بحكي له سكت خالص وحسيت بصداع 
-حبيبة روحتي فين 
قالها الشيخ علي ...بس انا كنت في دنيا تاني لأن لما غمضت عيني شوفت عمتي الكبيرة صفاء  بتدفن عمل ليا في المقبرة ...مكتوب فيه ...المر*ض ...سو*ء المعيشة ...المو*ت!
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : (رواية نفوس مشوهة الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية نفوس مشوهة)
reaction:

تعليقات