القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنت لي الفصل الثالث 3 بقلم منار همام

  رواية أنت لي الحلقة الثالثة 3 بقلم منار همام

 رواية أنت لي الجزء الثالث 3 بقلم منار همام

 رواية أنت لي البارت الثالث 3 بقلم منار همام

 رواية أنت لي الفصل الثالث 3 بقلم منار همام

 رواية أنت لي الفصل الثالث 3 بقلم منار همام

ادهـم: اي الي عملتيه دا
  كتفت يدي وبصتله والدموع في عيوني
رضوي: مش هتنزل من هنا يا ادهم
ادهـم: مش فاهمه ليه. 
زعقت فيه وشي احمر من الغضب. 
: بقولك مش هتنزل من هنا ومش هتتجوز البتاعه دي 
بدا يقرب مني بهدوء لما لقيني  منهاره
: طاب اهدي مش هنزل بس اهدي. 
بصيت في  في جهه  تانيه بعيد عنها هفسر كلامي الي  قلته بايه.. 
ادهم: بتعيطي ليه دلوقتي. 
ارد عليه اقول اي علشان بحبك . 
زي ما انا باصه في الجهه التانيه بكل عناد  ومش راضيه بصله بس  فجاءني بكلامه
ادهم: انتي بتحبيني يا رضوي مش كدا 
مردتش عليه. 
ادهم: صح يا رضوي كلامي
رضوي:  اه باحبك وانت لوح مش بتحس. 
ادهم: لا انا مش لوح يا رضوي انا كنت عارف بـ س
اتنهد وكمل
: رضوي انتي تستاهلي حد احسني مني انا مستهلكيش 
رضوي بعناد: بس انا عايزك انتي . 
ادهـم: رضوي اعقلي وهدي كدا انا طول عمري بعتبرك اختي.
رضوي: تمام يا ادهم عايز تنزل انزل. 
طلع مفتاح من جيبه ومسك ايدي وبكل حنيه. 
: امسحي دموعك ويلا
شلت ايده بكل عنف ونزلت لنفسي. 
بعد ما رضوي مشيت 
ادهم: مجرد اعجاب وانه اتعودت عليا من صغرها مش اكتر  
نزلت لقيت ماما مستنيه 
: اتاخرتي كل دا ليه وفين ادهم
رديت بختصار: جاي... ودخلت شقتنا 
. تمام انا دلوقتي  عرفته بقيمته عندي جه دور يعرف قيمتي 
قلت لنفسي بـ تحدي وصرار ودخلت غسلت وشي
ودخلت المطبخ اعمل لنفسي اكل.اهم حاجه الصحه طبعا 
ساعه اتنين تلاته الباب خبط تقريباً كانت الساعه 1 فتحت وكانت ماما وهو 
ماما دخلت تنهد 
: هتيلي ميا بسرعه يا رضوي. 
تحسوه جايه من حدود ليبيا مش من الدور اللي تحتينا.
تمام دخلت جبت ميا وحده لماما وحده المتخـ لف الي معاه 
حطيتهم قدامهم وقعدت على  الكنبه وانا ماسكه تليفوني وعامله ولا هممني. 
: اي يا ادهم يا حبيبي عجبتك. 
حسيته تايه
ادهم: مش عارفه والله يا خالتي مش مرتاح حسسه كدا كل همه شغل البيت وانا مش عايز خدمه عايز شريكة حياه. علي العموم خليه بظروفه يا خالتي. 
ابتسمت في سخريه وانا ماسكه فوني. 
: ما هم نصهم مفكرين الجواز مسؤاليه وشقه واكل تهتمي بيه ونص التاني مفكر الجوز هشتك بشتك
لقيته ابتسم: وانتي تابع  اي نص 
رضوي: لا انا مش تبع حد انا هقوم اعمل السحور. 
: اي يا رضوي مش هقوليه يقعد  يتسحر معنا مش كل يوم بتصدقيني عشان انديه. 
رديت بعدم اهتمام:  براحته عايز يقعد يكون عايز يمشي يمشي
ادهم: يلا يا خالتي همشي انا تصبحي علي خير. 
ادهم مشي وعملت لاكل انا وماما وتسحرنا وصليت الفجر بفتح تلفوني لقيت  فويس من ادهم
: علي فكره انا اتسحرت وهصوم بكره وصليت الفجر حاضر. وبلاش البوز الي شفته النهارده دا
رديت عليه: وانا مالي 
وقفلت الفون وحياه امك كل يوم في بوز من دا ده
عدا اسبوع مفيش ادهم صحيح كان ملل انا اتعوت عليه اوي في حياتي بس كنت حاسه بيه بيتعذب  اكتر مني في شويه حاجات لسه بيعمله زي ما عوته بقا بينزل يصلي العشاء في معاده كنت بحس بيه لما بفضل وقف شويه قدم الباب متردد يدخل بطل يجي عندنا كتير ورفض الجوز من بنت عمي فتحي. 
وقفه قدم بابا شقته. 
: مامـ
قبل ما اكمل الجمله لقيته سحبني لجوه وا رد الباب
رضوي: بتعمل اي 
ادهـم: رضوي انا عايز اتجوزك
رضوي: اممم هتتجوز اختك طب دا ينفع
حسيته انفعل شويه 
ادهم: رضوي ان. انا كنت مفكر الي بينا مجرد تعود او اعجابي بـ بس كنت غلطان رضوي انا بحبك. 
وبحبك من زمان اوي كمان 
بس كنت خايف يكون مجرد اعجاب
رضوي: طب ودلوقتي 
لقيته نزل علي رجله
: تتجوزيني. 
رضوي: بس انا مش هتجوز وحد مش بيصلي بنتظام ومش قريب من ربنا. 
رضوي: هقرب وانتي هتسعديني بس وانتي مراتي. 
حسيت في عنيه الصدق ولهفه..
ادهم: هااا تتجوزين
: احم يعني تعالي اطلبني من ماما وهتعرف ردي اي 
قلتله كدا في بـكسوف وجريت.
ملحقتش اوصل شقتنا  ولقيته وراي
: تعاله يا ادهم ياحبيبي. 
ادهم: حم بقولك اي يا خالتي بادل ما احنا عملين نلف علي عروسه ما العروسه عندك اهي ولو لفيت الدنيا كله مش هلاقي زيه. 
كنت سامعه الكلام دا من ورا بابا اوضتي. 
: مش فاهمه قصدك مين
ادهم: رضوي يا خالتي رضوي بنتك
: بس رضوي زيــ... 
فتحت الباب وطلعت
: جرررررررا اي يا ماما حرام عليكي ولله
: بس انا كنت مفكركم بتعتبرو بعض اخوات فا مجتش علي بالي. 
ادهم: الحمدلله احنا مش اخوات وبنحب هااا موفقه تبقي حماتي. 
: ولله يبني مش هلاقي زيك
ادهم: نقول مبروك 
: نقول مبروك 
محستش غير وزغروطه طلعه مني وهو بيبصلي وبمتسم كدا 
ادهم: الفرح بعد العيد. 
*****
وقفين بنغسل الموعين انا بغسل وهو ينشف 
ادهم: العشاء بيأذن يلا 
مسحت ايدي وانا مبتسمه: يلا 
. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 
ختم الصله ولف مسك ايدي وباسه 
 جّعٌلَکْ آلَلَهّ الضلع آلَذِيَ يصلحني🥀❤
               تمت 
 لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية أنت لي
reaction:

تعليقات