القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم سلمى هاني

   رواية ملكة الأسد الحلقة الثالثة 3 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء الثالث 3 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد البارت الثالث 3 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الثالث 3 بقلم سلمى هاني

في صباح يوم جديد .
________عند مليكه 
مليكه صحيت اخذت شاور وقاضت فرضه وخرجت 
مليكه بابتسامة و مرح/اي بالا ست ندا صحيت بدري لالا
ندا بضحك/هههه إيوه شوفتي لا وكمان عملت الفطار 
مليكه /هههه كمان لا ده انتي اتغيرت 
ندا بحب/كله ليكي يقلبي 
مليكه/حبيبتي ي ندوش يلا نفطار علشان عند شغل كتير جدا واعملي حسابك انتي هتروح المحكمه انهارده في قضية هارون 
ندا /تاني هارون ي مليكه 
مليكه/ماله هارون ي ندا 
ندا /مافيش ي ستي يعني حتي بعد ال حصل ده حرامي يبنتي حوال يسرقك 
مليكه /خليكي عارفه ان هارون كان غضب عنه يعمل كده وبعدين احنا نعرف هارون كويس خاليكي معها انتي وانا خسوف قضية عائلته الجوهري واشوف الميتم واروح شركة الام 
ندا/بس ده كتير عليكي ي مليكه 
مليكه /لا ماانتي هتخلصي مع هارون وتجي الشركه وأكون انا خلصت موضوع الميتم والقضيه 
ندا بخوف/انا خائفه من من القضيه الجوهري دي 
مليكه بثقه/متاخفيش وانا واثقه اني هكسب ده حق ناس غلابه ناس مات من غير ذنب. 
ندا /خلاص ماشي وانا واثقه فيكي 
مليكه/متقلقش يلا نمشي بقي 
ندا /يلا 
واتجاه كل منهم العمل 
_____★★★★بقلمي سلمي هاني،★★★★
عند اسد
قام اخذ شاور واتجاه الي غرفه الصالون 
اسد بحب/صباح الخير عليكم 
عصام /صباح النور ي حبيبي
اميمه /لا رد 
اسد /اي ي ماما مش هترد عليا 
عصام/في أيه اميمه 
اميمه بعصبيه/في لا مافيش لم ابني يحرجني قدم ناس ويقلل منهم لا مافيش خالص لم ابني يهن بنت قدم الكل 
اسد بعصبيه/ماما بجد انت مضايقه من كلامي ال قولتها عليها وانتي تعرفها منين اساسا يعني وبعدين انتي محموقه ليها أيه ويعني حد فينا يعرف هي بنت مين علشان تجيب كل ده لا كمان عاوزه تمكس الشركه انتي تعرفي دي شغاله ازي 
اميمه بعصبيه/اسددددد احترامي نفسك انت نسيت انك بتكلم أمك ولا أيه وبعدين ال انا مش عارف دي مين احب اقولك اني دي مليكه الاسيوطي ال انت ولا غيرك يقدر عليه وبعد ال انت قولتها امبارح كان ممكن تكون خسر كل حاجه بس هي سكتت علشان انا 
اسد بهدوء مصتنع/ماما طب اهدي خلاص انا اسفه بس انا عاوزه اعرف انتي تعرفها منين ماهو بالعقل كده واحده محدش يعرف مين اهله واقل من تلات سنين نجحت نجاح ده وشركات ومطاعم قوليلي كده اصدق اي انا الوقتي وبعدين حضرتك بتقولي تعرفها طب ريحني وقول انتي تعرفها منين 
عصام/اميمه قول خليها يرتاح 
اميمه/ مليكه وندا يتمه وكان في الميتم ال كنت بتبرع ليها وهم كان عندها كبرياء وبالذات مليكه وبس واعرفهم من هنا اما الشغل مليكه طموحه جدا وقويه وانا فضلت معهم لم كبرو بس بعدها نقلنا من اسكندريه لقاهرة والعلاقة انقطعت من بعد مجينا هنا وبعدها معرفتش اي حاجه لمده ٦سنوات وبعدها عرفتها من اخبار وشغلها متاكيده مليون في مئه شغله تمام وانا اتاكدت من ده وبعد كده ايك تقول كلمه كمان عنهم انت فاهم 
اسد/ده كله انت تعرف طب لي عمرك ماقولت وبعدين برضو هي مين اهله لم هي يتمه اي الاسم بتعها 
عصام/هي اهلها ماتو في حدثه هي كان عندها سنه لسه وده اسمه الحقيقي وهي مش بنت حرام هي بس عانت كتير ومافيش حد كان جمبها 
اسد باسف/انا اسف فعلا مكنش قصدي اقول كده انتم عارفين اني معتش بثق فيهم بدا 
اميمه بحب /حبيبي انسا ال فات كفايه كده 
اسد /حاضر ي ماما سلام انا ماشي 
اميمه/ماشي يا بني سلام
واتجاه اسد الي الشركه 
اسد هو بتكلم ف تلفون 
اسد / الوو ي سيف انت فين 
سيف /صحيت أهو بلبس وجاي 
اسد /خلاص ماشي يلا هستنك
سيف /تمام يلا سلام 
اسد /سلام وقفل تلفون 
_________________★★★★★★
عند مليكه في المحكمة 
مليكه بثقه /حضرت القضي انا بطلب حق اني اتكلم بلساني عن  كل شخص فقد شخص عزيز عليه بسبب الاستاذ بطلب بحق كل امي بكيت ع بنتها او ابنه بطلب بحق كل امراء اترملت وبطلب بحق كل الاطفال اليتمه ده كل بسبب شخص حقير لا يستحقي ان يعيش ف هذا  المجتمع ولا يستحق ان ياخذ فرصه اخيره وانا بطلب من سيدك العدل لكل للعائلات  دي اتمنا من حضرتكم ان تحكموو بالعدل 
القضي /حكمت المحكمة علي المهتم بالحالة اورقه ال فضلت المفتي 
مليكه بثقه/اشكرك حضرتك وخرجت 
ايمن الجوهري يكره وحقيد وصوت عالي/انتي كده فاكره ان خلاص لا انسي في غير هينهي عليكي فااااهمه 
مليكه بردو/شويه وهيكون معكم  متقلقش وخرجت 
ايمن/هزر راسه لشخص 
___________بلقمي سلمي هاني .. 
مليكه في تلفون /إيوه ي ندا 
ندا بفرحه/بجد ي مليكه اخيرررر 
مليكه/ طبعا يبنتي هو انا اي حد وإعدام أهو 
ندا/يبنتي كل القنوات عليه الخبر
مليكه/هو يستحقي شخص حقير ال يعمل ده كله 
ندا/فعلا يلا تعالي علشان نحتفل 
مليكه /حاضر يلا سلام 
ندا/سلام
وقفلت ورن هاتفه 
مليكه/الوو ازيك ي طنط 
اميمه/إيوه حبيبتي مبروك يقلبي الاخبار كله عنك 
مليكه/الله يبارك فيكي دي اقل حاجه 
اميمه/معكي حق عاوزين نحتفل 
مليكه/اكيد ي طنط تنورني في البيت عندنا 
اميمه/لسه زعلانه 
مليكه/ مش زعلانه بس كلام وجعني وانتي عارفه كل حاجه عني 
اميمه/عارفه ي بنتي متزعلش من اسد هو ميعرفش ال حصل معاكي
مليكه/عادي حصل خير بس تعالي بقي ماشي 
اميمه/حاضر ي حبيبتي سلام 
مليكه/سلام ي حبيبتي
واتجاه لكي تركب سياره 
أستاذه 
مليكه بستغراب/إيوه افندم 
شخص /اتفضلي ده سبها ومش بعد ماعطيها ورقه 
مليكه/اي ده وفتحت الورقه وانصدم من مكتب (في حد برضو يسجن ابوه احب أعرفك ان ايمن ابوكي مش كذب ) 
مليكه انصدمت مابقتش عارفه تعمل أيه يارتري فعلا الشخص المجرم ابوها .....
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : (رواية ملكة الأسد الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية ملكة الأسد)
reaction:

تعليقات