القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب خارج نطاق قسوته الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

  رواية حب خارج نطاق قسوته الحلقة الثانية 2 بقلم بسملة بدوي

رواية حب خارج نطاق قسوته الجزء الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية حب خارج نطاق قسوته البارت الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية حب خارج نطاق قسوته الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية حب خارج نطاق قسوته الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

ادخُلي يا عروسه مبروك ياقلبي يارب يكون الفرح عجبك 
بصتله بصدمه ودموعها محبوسه فِ عينيها.... ها 
يونس بسخريه..... ها اي بقووولك مبرووك ياعروسه الندامه 
دارت وشها النحيه التانيه واتجاهلته ولسا هتتدخل مسك ايدها بعصبيه..... اما اكون بكلمك ترُدي عليا فااهمه... اسمعي بقا الكلمتين دول وحُطيهم حلقه فِ ودنك.. جوااازنا دااا على ورق مااتستنيش مني حااجه انتِ هنا زيك زي اي كُرسي فِ البيت ولا اقولك بدل ما اجيب  خدامه انتِ  اولاا.. ثانيا مااتحوليش تقربي مني فااهمه انا لا بحبك ولا هحبك ولا طايق حتى ابُص فِ خلقتك والله ما عارف اغتصبو*كِ على اي ماافيش حاجه عدله ولا فيكي ريحه الانوثه حتى... بس اعرفِ ان من النهارده بدايه جحي*مك هتشوفي يااعني اي جحيم يونس هندمك على الِ عملتيه فِ اخويا وامي غووووري من وشي اخلصي 
ابتسمت بقهر  وهزت راسها  ومشيت من قدامه 
يونس واقف مكانه بصدمه اي البت دي.. مكنش متوقع ابدا ان دي هتكون ردت فعلها كان متوقع هتصرخ.. تبكي بس هي خابت ظنه وابتسمت ببرود وهزت راسها ومشيت من قدامه 
يونس اتعصبت من برودهااا... انتييي يا..  ابتسم بسخريه  ده هو حتى ميعرفش اسمها انتي يااازفته 
خرجت من الاوضه بعد ما غيرت هدومها لِ ازدال واسع وطرحه كبيره خافيه معالم ج'سمها الاسطوري وبصه فِ الارض .. نعم 
 يونس بخبث.... اعملي حساابك هتنامي فِ الصالون على الكنبه دي
بصت مكان ماهو بيشاور ابتسمت بحسره.... حاضر الِ تشوووفه 
اتنرفز اكتر ومسكهاومن دراعها جامد..... الوقتي حاضر والِ تشوووفه  قلبتي قطه الوقتي كُنتي تحت عامله سبع رجاله فِ بعض.. جبانه 
 سابها ودخل اوضته ورزع الباب فِ وشها..... بدل مااا اعصبها عصبتي الصبر واللهِ لوريكي مين هو يونس الراوي 
اتجاهلت كلامه وراحت نامت فِ اوضه الاطفال... وقفت قدام المرايا وبصت لنفسها بحسره مسكت منديل وشالت الكريم الِ على وشها الِ كان مغمق بشرتها جامد كان عكس لون بشرتها الِ كان زي اللبن فِ لونه ومدت ايدها وشالت العدسات السودا الي لبساها ومداريا لون العسل الصافِ الِ فِ عينها وشالت الطرحه ثواني وشعرها العسلي  الطويل اتفرد  وقلعت الاسدال بعصبيه لدرجه اتشق نصين من عصبتها  وكان قماشته خفيفه جدا وكانت لابسه بجامه قصيره وقفت قدام المرايا وبصت لِ نفسها بقهر.....  انا جميله اهو .. بقيت مخبيه جمالي عشان ابعد عن نظراتهم ليا بس بردو مااسابوونيش فِ حالي ليه ياارب ليه بس هو مش مكتوب عليا الراحه ابدا ليه فرحت اني خلصت من يوسف وامه جه اخوه الصغير وكمل عليا والوقتي اخوه التاني ليه العيله دي مش راضيه تسيبني فِ حالي بقااا انا تعبت واللهِ العظيم تعبت لحد امته هفضل فِ العذاب دا لحد امته وابويا الي مليش غيره اتخلى عني عشان كلام الناس كله كله بِعد عني كلهم بيكر*هوني ليه عملتلهم اي بس يااااارب وقعدت تعيط 
فلاش باك
دييييييييي مُغت *صبةةةةة ازااااااااااي تقبليييي بحااااجه زي دييييييي ياااااامامااااا 
الام بعصبيه.... لا والله داااا على اساااااس مش انت الِ مغ*تصبهاااا 
هو انااا لوحدييي الِ اغت*صبتهاااا و بن اخوووكِ  معايا  
الحقي الحقي ياااااماما الحقيييي انتِ تعرفيي البيه اغت*صب ميين... تعاالي تعالي شوووفي على التليفزيون 
يلهووي تليفزيون اييييييه يفضحتك يااااقادريه  يااافضحكتك.... يلهووووي يلهوووي اغت*صبت مرات اخوووك الله يرحمه يخبتي يخبتي ابووووك لو عرف هيقتل*ك فيهاااا  هتتتجوزها يعني هتتتجوزي 
اتجوووزهاااا اي على جُث*تي بقووووووولك عمرو  كان ينهش وياكل زي الكل'ب فِ لحمها قدااااامي تقوووليلي اتجوزها 
يبقى فعلاً هيبقى على جُثتك ياااا علي 
علي برعب..... بابا والله يابابا ماكنت في وعييي ورحمه ستيي  حرااام عليكوااا ياجدعان والله حرام عليكوااا انتوا اكنكوا بتد*فنوني بالحياا .. وبعدين هو انا الي هشيل الليله لوحدي ولا اييي ملييش دعوه وبعدييين ما عمرروو كان معايا 
الاب بعصبيه.... بزمتك ماااا انت مكسوووف من نفسك ياااشيخ انت عند اخت اتقييي الله ياااشيخ ررووح منك لله قلبي غضبان عليك لِ يوم الدين اوري وشي ازاااي لناااس فِ الحاااره اماااا يكون كبيييرهم ابنه عمل عمله******** مايعملهااش الا***** ورحمه امييي يااعلي لو ماااا اتجوزتها لقتل*ك... الفيديووووو بقااا فِ كل مكاااان يااااابن******** ومفيششش غيرك الِ بااااين انت والغلبانه التانيه 
الام ببرود..... اهدى يااااحج على الواد وبعدين مااا بنت ال***"هي السبب ايه الي يخليها تمشي فِ وقت زي ده 
_حراااام عليكي يااااشيخه انتي عندك بت وانتي متأكده ان البت غلبانه ولابتهش ولا بتنش ووجه كلامه لابنه....  فرحك عليها الجمعه الجايه اماااا ارووح اصلح الي هببتوه
---------------------------------
حراام عليك يااابابا بالله عليك ماا تعمل فيا كدا اق*تلني طيب اعمل اي حااجه انا راضيه بس بلاش تجوزني ليه.. بالله عليك يبابا
اتجاهل كلامها..... اعملي حساابك فرحك الاسبوع الجاي على علي باشا
ابوووس ايدك ياابابا كله الا كله ابوووس ايدك مااتكسر*ني بالشكل دا ابوووس رجلك مااترميني الرميه دي 
خرج من غير ولا كلمه وقفل الباب عليها بالمفتاح
(يوم الفرح) 
وافقه قدام المرايا بتعيط جامد وهي بتبص على فستانها  الِ كان بنسبة لها كف*نها ويوم فرحها لِ تاني مره اول مره فرحت انها خلصت من جح*يم جوزها الي ما*ت وامه وانه حياتها هتتغير وهتبقى سعيده وربنا هيعوضها بواحد ينسيها كُل الِ شافته من عذا*ب وق*هر بس كل دا اتهدم وهترجع تاني لعذاب حماتها وابنها التاني الِ نسخه مصغره من اخوه دموعها نزلت وبقت مغرقه وشها وفجأه لفت بخوف لما شافت باب الاوضه بيتفتح ودخات حماتها بصتلها بخوف شديد وفضلت ساكته
قدريه بغل..... هههه وحشتيني يامرات ابني.. شكلك مكتوب عليكي تعيش طول عمرك في بيتي... تصدقي حزنت اما مشيتي قووولت اوومال هطلع زهقي وغلي في مين..  بس هههه هترجعيلي تاني وانتي مرات ابني برضو بس الصغير مو*تي ابني الكبير بحسرته يااقلب امه... والوقتي كنت عاايزه تحبسي الصغير منك لله ياشيخه...حد قااالك اتسرمحيي بليل اهو كله بسببك... تلاقيقي كل دا خطه منك عشااان تكوشي على كله حااجه بس بعيينك... فجأه صرخت وهي شايفاها بتشتال الكرسي ورمته عليها.... يابنت المجنونه...  الحقوووني الحقني ياااحااج من بنت المجنونه دي الحقوووني يااااعالم
انااااا مااااصدقك خلصت واترحمت منك ومن ابنك يااااقدريه يااااظااا*لمه  والوقتييي بتقووولي اني كل دااا خطه منييي اااااااه اناااااا الي قوووولتلهم يغتصبووو*ني يااااشيخه ربنا ينتقم منك انتي وابنك والله لقت*لك ياااا قدريه واخد حقيي منك سنين العذاااب الِ شوووفتها على ايدك انتي وابنك 
 قدريه بصراخ...الحقوووني ياااعاااالم 
العروسه اتأخرت ليه وفجأه سمعوا صوت صريخ قدريه 
 المعازيم فضلوا يتهامسوا ويتكلموا وفجأه دخلت العروسه 
والله لقتل*ك واق*تل ابنك ال****** داااا 
الناس وقفوا وفضلوا يبصوا عليهم....  في الي شمتان والي زعلان عليها والي فرحان ب الي بيحصل 
الحقني يااااحاج جلال من بنت المجنونه دي 
جلال بصدمه...... اي يابنتي اهدي بس مالك اعقلي ووسيب الي في ايدك
انتوااااا خليييتوااااا فياااا عقل ورحمه امييي لقتل*ها 
 ثواني ودخل شااب طول بعرض بوسامه وبدلته العكسريه وقال بصوت جوهري رجولي..... ايه الي بيحصل هنا دا  ... ووجهه كلامه للمعازيم.... اتفضلوا انتوا 
كلهم مشيوا 
قدريه بفرحه.... يونس ابنيييي انت رجعتك امتى  الحقنيي يااايونس 
اول ماشووفت المسخره الِ في التليفزيون اخدت اول طياره 
قدريه بخبث جريت عليه.... الحقني يااا يونس من بنت الو*** دي
ماااا تجيييبيييش سييره امييي على لسااانك ياااقدريه ياااظا*لمه وبقت تدور على اي حاجه على الارض وفجأه لقت ازازه كبيره وجريت  ناحيتها تضر*بها بيها بس لاقت ايد قويه اخدتها منها رفعت عيونها تشوف مين لقيته يونس  بصتله لاول مره تشوفه فِ حياتها وكانت عيونه حمرا اوي وقال....  دااااا انتي يووووومك مش فااايت بتمدي ايدك على امييي يااابنت******** 
المؤذون اتكلم.... ياجماعه بقااالي سااعتين موجود هتكتبوا الكتاب ولا امشي 
قدريه بسرعه..... لا تمشي اي هيتكتب الواد علي فين 
بقلمي بسمله بدوي
 زينب..... علي هرب ياماما وساب الوقه دي
"انا هربت يااجماعه ومحدش يتعب نفسه و يدور عليا عشان مش هتلاقوني انا مستحيل اتجوز واحده زي دي *******  سامحوني..  بس بكرا تقولوا ان دا الصح سلام" 
الحج جلال بعصبيه.....يااابن***** دا انا كدا هتفضح في المنطقه وكمان دي بقت قضيه رأي عاام  
العروسه ابتسمت كانها كانت محبو*سه واتحررت  ولسا هتمشي... يونس بصلها بش*ر وبقا يتكلم من تحت سنانه وفِ نفسه.... ياااما سمعت عندك من امي ياابنت**** ولا الِ عملتيه فِ ساهر اخويا الله يرحمه يخليني اكر*هك بقيت حياتي هندمك على الِ  عملتيه تالت ومتلت
المؤذون.... طب استأذن انا
جلال بعصبيه.. اقف عندك 
المؤذون باستغراب.... اقف ليه العريس هرب!!! 
جلال بنظرات متوسله لِ يونس......يونس انت هتتجوزها  6شهور بس 6بس يايونس وغلاوتي عندك
 يونس بصلها يشوف ردت فعلها وهي قالت مصرخه بعلو صوتها .....انتوااااا بتقوووولوا اايييي ياااا ك*فره......  والله هقتل*كوااا كلكوااا واطفي ناار* ي وبعدين عااايزين تجوززوووولي العملاااااق دااااا الِ اكبر منيييي ب 13سنه ياااااا ظااا•ااااااالمه    "يونس ابتسم لها بش. ر ونزل همس فِ ودن العروسه.....  انا هربيكي من اول وجديد عشان شكلك مش متربيه وانا الِ هربيكي وهعرف ازاي تتكلمي مع اهلي كد وتمدي ايدك ازاي على امي وفجأه سكت بصدمه اما لقاها ضر*بته بالالم وتفت فِ وشه 
يونس بعصبيه.وهمس فِ ودنها ...... ورحمه ابويا  ما عديتي ليلتك لاحب*س ابوك واخوك الصغير اخليه ينزل يشحت فِ الاشارات وانتِ عارفه ان مركزي يعمل اكتر من كدا... اكتب ياااااشيخناااا 
فاقت على صوت خبط على الباب جامد..... انتييي يااازباااا*له مش قااايلك تنااامي فِ الصااالون ايه الي دخلت اووووضه الاطفاااال افتحي الباب ده احسنلك بدل ما اكسر*ه على دمااغك
ردت بسرعه.... لا لا وغلاوه اغلى حاجه عندك ما تعمل كدا انا قاالعه 
 يونس بعصبيه.... بقوووولك افتحيي 
ردت بدموع.... طب طب نااولني شنطتي بالله عليك من برااا 
بقااا كدا طيب وفجأه قام كا*سر الباب 
اتخضت ومسك الازدال تحاول تلبسه بس مش مدااري حاجه.... هيشووفني هيشوووفني ولسا هتجري مسكها بسرعه ولفها ليه... يونس  بصدمه.... انتي انتي مين 
مافيش رد دموعها نازله بس
بصلها بجرا*هء شديده من اول ملامح  وشها الِ تسحر لِ جسمها الاسطوري الِ الجم  لسانه بصدمه بص على التسريحه ولقا المناديل وفهم انها كانت حاطه حاجات على وشها وشاف العدسات وعرف انها كانت مداريا جمالها... رجع بصلها تاني بتوهان  راح دافن وشه فِ عُنقها وفي سره ....  جميله اوي هي ازاي كده وفجأه فاق عليها وهي بتضر"به فِ بطنه..... ابعد عنيي سيييبني يااا حيو*ان ياازبااله اتفووو علي وعلى الِ خلييفووك يااا عااالم ياا كفر*ه فجأه  باب الشقه خبط جامد 
يونس بتحذير مُخيف.... عقابك عسير على الِ قولتيه دا  ... وماتتنقليش من هنا احسنلك ورايح يفتح لقاها الحكومه..... ميرال سالم الدسوقي هنا 
  يونس باستغراب.... ميرال مين... ثانيه سالم الدسوقي دا ابوها... يبقى هي ميرال.. 
قبض على ايده بغضب اما سمع صوتها وهو محذرها متخرُجش... انا ميرال 
_انتِ مقدمه بلاغ فِ على الدمنهوري صح قضيه اغت*صاب... يونس بصلها وبرق ... ايه لا اكيد فِ سوء تفاهم  وكمان الموضوع اتحل خلاص 
ميرال ابتسمت  بفرحه وجتلها فكره...... ايوا يباشا بس مش فِ علي لا فِ داا داا هو الِ اغتصب*ني وعاايزه حقي منه  ياحكومه.. 
يونس بصدمه ووو
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : (رواية حب خارج نطاق قسوته الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية حب خارج نطاق قسوته)
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.