القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وفازت القلوب الفصل الأول 1 بقلم باسنت أشرف

 رواية وفازت القلوب الحلقة الأولى 1 بقلم باسنت أشرف

رواية وفازت القلوب الجزء الأول 1 بقلم باسنت أشرف

رواية وفازت القلوب البارت الأول 1 بقلم باسنت أشرف

رواية وفازت القلوب الفصل الأول 1 بقلم باسنت أشرف

رواية وفازت القلوب الفصل الأول 1 بقلم باسنت أشرف

_مبروك....
_رحيق استني أنتِ فاهمة غلط.... 
رحيق: أنا بالفعل كنت فاهمة كل حاجة غلط بس دلوقت وللأسف عرفت الصح فين يا مراد... 
مراد: استني بس افهمك
اقتربت مِنهم مرأة في أواخر العقد الرابع من عمرها قائلة: خلاص يا مراد سيبك منها مش كفاية استحملتها كل ده وكمان مش عاجبها.... 
مراد: بس يا ماما أي اللي بتقوليه ده بس....
رحيق: لا مامتك معاها حق مية في المية بس أنا اللي كُنت غبية ومش فاهمة وأنتَ مِن حَقك تعيش حياتك هتعمل أي مع واحده مريضة بالكانسر زيي مِن حقك تعيش حياتك طبعًا أنا حبيت أجي اباركلك أنتَ وبنت عمك برضوا ده واجبي الف مليون مبروك ليكم..... 
اردفت بجملتها بوجع شديد وحزن وكسرة خاطر "
لميس: أنتِ جاية تنكدي علينا مش تباركيلنا يا رحيق... 
اتقي ربنا شوية في اليومين اللي باقينلك في الحياة وبطلي الشر اللي فيكِ... 
مراد بعصبية: بس يا لميس أي اللي بتقولية ده اخرسي خالص
رحيق بكسرة وحزن: لا سيبهاا تقول اللي عيزاه مبقتش فارقة خالص يا مراد... 
رجاء "والدة مراد": خلاص بقى يا مراد 
وأنتِ يا رحيق ياريت كفاية فضايح لغاية هنا وتاخدي بعضك وتمشي عشان هتخربي الخطوبة كده 
رحيق: انا فعلًا همشي دلوقت بس لما اطلق الأول مش هفضل علىٰ زمتك يا مراد ولو يوم واحد تاني.... 
مراد: اي اللي بتقولية ده يا رحيق مستحيل يحصل طبعًا؟! 
لميس: هيكون أحسن حاجة هتعمليها في حياتك صدقيني قبل ما تموتي..... 
مراد: يا شيخة موتي انتِ وريحنا من صوتك ده مش قولتلك اخرسي خالص.... 
واقترب مراد من رحيق'
مراد: كده يا رحيق عايزة تسيبيني يا حبيبتي عايزة تطلقي... 
قالت رحيق و لم تستطيع كبح دموعها: أنتَ اللي اتخليت عني يا مراد ربنا يوفقك في حياتك مع اللي أنتَ اخترتها.... 
مراد: لاا يا رحيق أنا مقدرش أعيش مِن غِيرك ابدًا.... 
رحيق: للأسف يا مراد مش هنستفيد حاجة من الكلام ده هياريت تطلقني وتريحني.... 
"أحست رحيق بتعب شديد ولكنها تحاملت، فهي لا تريد أن يرىٰ مراد ضعفها وتعبها الذي تسبب فيه هو فهاهو الآن يخطب ابنة عمة ولم يفكر بها قط"
مراد:؛ خلااص يا رحيق انسي كل حاجة بصي أنا مش هتجوزها ونرجع أنا وأنتِ بيتنا و نعيش مع بعض بعيد عن الكل..... 
رحيق: قولتلك خلاص مبقاش ينفع يا مراد أنتَ خذلتني وزي ما هتخطب النهاردة هتتجوز بكرة وأنا مش فارقة معاك... 
لميس: خلص يا مراد أنا مش لعبة في ايدك علشان اللي عايزه يحصل لا فوق لِنفسك كده ويلا عشان الناس متحسش بحاجة..... 
رحيق: طلقني يا مراد....
مراد: مش هقدر يا رحيق انا بحبك.... 
رحيق: هتقدر يا مراد زي ما قدرت انك تخطب واحدة تانية وبعد كده هتتجوزها هتقدر تطلقني برضوا.... 
طلقني علشان أنا تعبت خلاص.... 
عايز مني أي تاني أنا تعبت من كل حاجة في حياتي سيبني اروح اعيش اللي باقيلي من حياتي براحتي مع اهلي عشان انتَ انسان مخادع اوي يا مراد... 
مراد: رحيق أنا بحبك وانتِ هتفضلي معايا مش هتسبيني ارجوكِ... 
رحيق: عارفة وأنا بعشقك مش بس بحبك يا مراد بس خلاص هي وقفت لحد هنا مش هقدر أكمل معاك بعد كده..... 
مراد: رحيق مش هقدر اعملها خلاص بالله عليكِ يلا نرجع بيتنا ونسيبنا من كل حاجة وانسي اللي حصل... 
رحيق: كفاية يا مراد أنتَ لي مش عايز تفهم أنا تعبت يلا طلقني ارجوك 
وفجأة حدث شيء غير متوقع 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : (رواية وفازت القلوب الفصل الثاني)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية وفازت القلوب)
reaction:

تعليقات