القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة أعادت شبابي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

 رواية طفلة أعادت شبابي الحلقة التاسعة 9 بقلم دعاء أحمد

رواية طفلة أعادت شبابي الجزء التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

رواية طفلة أعادت شبابي البارت التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

رواية طفلة أعادت شبابي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

رواية طفلة أعادت شبابي الفصل التاسع 9 بقلم دعاء أحمد

ملك دخلت اوضه مقفولة دايما في البيت
شغلت النور ودخلت
لكن وقفت مصدومه ومتلغبطه
صور ليها في كل مكان في الاوضه هي وعز بس واضح انها صور قديمه اوي وعز وقتها كان لسه صغير
ملك بهدم استيعاب. ايه دا؟ ازاي؟
لكن فجأه وقفت مصدومه. ماما؟؟؟؟
مسكت دفتر كان على المكتب وفتحته وبدأت تقرأ ودموعها بتنزل
عز من وراها بحده. بتعملي ايه هنا؟
ملك وهي لسه مدايله ضهرها. انت كنت بتحبها؟؟ عشان كدا اتجوزتني؟ عشان تحميني لاني بنتها؟
عز. لا رد
ملك بزعيق. رد عليا انت كنت بتحبها
عز بصلها وخرج من الاوضه
ملك طلعت وراه بعصبيه. انت مش بترد ليه... قول اي حاجه دافع عن نفسك... قول ان دا كدب
عز. لا مش كدب يا ملك
ملك بدموع. تمام طلقني يا عز لو سمحت
عز بجمود. وانا موافق بس مش دلوقتي
ملك. اومال امتى؟
عز. بعد امتحاناتك
ملك. تمام اوي كدا. بعد اذنك
سابته ودخلت اوضته وقفلت الباب وراها وقعدت تعيط
ملك. دا انا كنت طايره من الفرحه وانا فاكره انك بتحبني بس خالص كدا يا عز انت اللي كتبت النهايه بايدك وهتطلقني وهسيب البيت
عد كم شهر و ملك كانت بتمتحن وهي متجاهله عز تمام
وبتحاول تركز في دراستها
بعد الامتحانات
ملك. ممكن تطلقني بقى لو سمحت
عز. اوكي بس بشرط
ملك. ايه هو
عز بجمود. بعد فرحي. اصل انا قررت اتجوز
ملك بدموع مكبوته. تتجوز
عز. اه اتجوز دكتوره زميلتي
ملك. وانا عاوز مني ايه
عز. تحضري الفرح واقولها انك مش بتحبيني لأنها شايفه اني كدا بظلمك انا قالتها انك مش بتحبيني لكن هي مصممه انها تسمع دا منك
ملك. اوكي
عز. الفرح الخميس الجاي
ملك. حاضر
سابته ومشيت ودخلت اوضتها وفضلت تعيط لحد ما جالها اتصال
ملك. مين؟
غرام. انا يا بنتي انتي فين؟
ملك. في البيت تخيلي يا غرام عايزني احضر فرحه
غرام. انتي بتقولي ايه انا جايلك
ملك بدموع وصوت مد"بوح. مستنياكي
بعد شويه
غرام. السلام عليكم
أدهم وصفاء.وعليكم السلام
أدهم. انتي؟
غرام. ازيك يا استاذ ادهم
أدهم. واو ذاكرتك كويسه على العموم انا كويس الحمد لله وانتي اخبارك ايه
غرام. الحمد لله مش دا بيت استاذ عز
أدهم. وانتي تعرفي عز منين؟
غرام. لا انا اعرف ملك مراته هي صحبتي انا كنت جيالها عايز اتكلم معها
صفاء . طبعا يا بنتي اتفضلي
في اوضه ملك
غرام. طب انتي ناويه على ايه؟
ملك. هعمل زي ما هو عايز وهطلق منه
غرام. بس انتي بتحبيه و بتقولي انه هو كمان بيعملك كويس
ملك. اصدك ايه؟
غرام. اوعي تطلقي منه وروحي معه الفرح وقولي لدكتوره دي انك بتحبيه ولا يمكن تسيبه ليها
ملك. بس انا خايفه
غرام. دا جوزك يا ملك لو سكتي هيضيع منك
عز خبط على الباب
ملك. نعم
عز.هتيجي معايا نختار فستان ليكي
ملك. لا
عز بحده. ملك!!! ملك. حاضر
بعد كده في اتيليه
 لفساتين الافراح
ملك بغباء. انت جيبني هنا ليه
عز بخبث. عايزك تختاري فستان فرح لنور
ملك بغيره. هي اسمها نور
عز. اه
ملك. ماشي يا عز بيه وهي تحب فستان ايه؟ اصدي شكله؟
عز. لا انا عيزة تختاريه على ذوقك
ملك. كمان.. ماشي
واقفه أدام فستان ابيض ناعم جد طويل وشكله جميل جدا
عز. عجبك؟
ملك. حلو اوي 
عز. خالص هناخده
وراح يشوف الفستان لقيه مفتوح من الضهر
عز. الفستان دا لا يمكن نخرج
ملك. ليه انت بتغير على الهانم
عز بغمزه. اه وبعدين دي هتبقى مراتي وحببتي
ملك. خليها تنفعك انا عايزه امشي
عز. ياله بينا
جيه يوم الخميس
وملك خايفه و قلبها واجعها
غرام. ياله اجهزي
ملك. حاضر
قامت اخدت شاور وخرجت لكن اتفاجات لما لقيت الفستان موجود على السرير لكنه في تعديل ومقفول
ملك. ايه دا؟
غرام. استاذ عز قال ان دا فستانك ياله البسي بسرعه
ملك. اخدت الفستان وهي مش فاهمه حاجه لكن لابسته وجهزت
مع مكياج بسيط جدا
غرام. طلعه زي القمر
أدهم. ياله بينا
ملك. هو فين عز
أدهم بخبث. سبقنا على القاعه عشان يروح لعروسته انا هوصلكم
ملك بضيق. ياله بينا
خرجوا هما التلاته ووصلوا القاعه
ملك اول ما دخلت الورد نزل فوقيها وفجأه عز كان واقف جانبها وماسك ايديها
عز. تقبلي تتجوزيني؟
ملك. ايه؟ ازاي؟
أدهم. يعني دي كلها خطه مننا ياستي
ملك. بس انت مش بتحبني يا عز
عز بابتسامه. انا لو عرفت الحب يبقى عرفته معاكي.. كنت فاكر اني بحب هند بس اكتشفت انه حب مراهقه وللأسف عشت سنين كتير وانا قافل على قلبي لكن انتي الوحيده اللي جيتي وفتحتي كل البيبان من غير ما تحسي
ملك. يعني ايه؟
عز. يعني بحبك وعايز اكمل معكي حياتي وتكوني ام ولادي
ملك بابتسامه جميله. متأكد انك عايز تفضل معايا انا
عز. اه متأكد ها تقبلي
ملك. طبعا أقبلي يعني بعد ما ملكت روحي اسيبك
عز. انتي اعادتيلي شبابي
ملك. ما انت لسه شاب
عز. الشباب مش بس بالعمر انا كنت حاسس اني عجزت بس جيتي انتي يا طفله واعادتي ذلك الشباب
ملك. ما تقولش طفله انا عندي ١٩سنه
عز.طب ياله بقى عشان الناس اللي مستنينا جواه دي
ملك. بحبك
عز بابتسامه. وكيف لا أحبك طفلتي
تمت بحمد الله
قصه خفيفه وبسيطه
 لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على : (رواية طفلة أعادت شبابي)
reaction:

تعليقات