القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود

 رواية كذبة صنعت عشقنا الحلقة السادسة 6 بقلم ندى محمود

رواية كذبة صنعت عشقنا الجزء السادس 6 بقلم ندى محمود

رواية كذبة صنعت عشقنا البارت السادس 6 بقلم ندى محمود

رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود

رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود


تاليا: بعد الشر عليكي يا ماما. 
: خلاص انتوا هتتجوزوا وده مش قراركم. 
تاليا: ماشي يا ماما نشوف قرار مين اللي هيم... 
مكملتش كلمتها بسبب القلم اللي نزل علي خدها. 
تالي بدموع: انت يا ماما ضربتيني. 
وجريت علي اوضتها وقفلت علي نفسها. 
: ربنا يهديكي يا بنتي بس ده الأحسن ليكي والله وهو بيحبك بس انت مش بتحسي ومتمسكه في شخص نسونجي وهيخونك بس خايفه يعمل فيكي حاجه. 
.................................... 
تاني يوم.... 
اسر: ايه يا عم حد يتصل من صباح ربنا كده. 
: بص يا اسر هدي اعصابك لأنه في مصيبه. 
اسر: فيه ايه يابني. 
: صورك انت ونغم انتشرت في كل مكان للأسف وانتوا في وضع مش كويس. 
اسر: ازاي يعني. 
: بص يا اسر هو مش عارف مين ناشرها بس بقيت في كل الشوارع ومأظنش حد مشفهاش. 
اسر: دقيقه بس دا نغم طلعت. 
: الحقها يا اسر دي مش هتسلم من الناس. 
اسر قفل التلفون ومن نغير تفكير نزل........ 
فضل يدور علي نغم ومعرفش هيلاقيها فين 
بس... 
................................ 
تامر: اهلا بيكي يا مرات عمي وبيكي يا بنت عمي. 
: اهلا بيك يابني وفين امك. 
ام تامر: اهلا بالغاليه وبنتها.. 
:اهلا بيكي يا حبيبتي. 
ام تامر: ازيك يا تاليا. 
تاليا: الحمد لله يا طنط. 
ام تامر: طنط ايه انا هبقي حماتك يا حبيبتي يعني امك. 
تاليا: طبعا يا ماما. 
وجرس الباب يرن.... 
ام تامر: فاطمه انت يا بت. 
: نعم يا مدام. 
ام تامر: افتحي الباب. 
تامر: لأ دقيقة هفتح انا. 
تامر فتح الباب وكانت سالي. 
سالي: اعمل ايه قول. 
تامر: اياكي تعملي حاجه سيبي كله عليا. 
تامر حط ايده في ايد سالي وراحوا عندهم. 
ام تامر: مين الحربايه دي ياد. 
تامر: بعد اذنك يا ماما دي حبيبتي. 
ام تامر: يلهوي هو ده اللي كان ناقص انت كتب كتابك علي بنت عمك الأسبوع اللي جاي. 
تامر: الشرع محللي أربعه يا ماما فيه ايه. 
تاليا: لأ مهو لو هتتجوزها مش هتتجوزني اختار. 
تامر بابتسامه حزن: هي طبعاً. 
تاليا: أحسن والله. 
: يلا يا ماما.  
أم تاليا: اتهدي واقعدي يا تاليا. 
تاليا: لأ يا ماما مهو انا مش هتجوزه وهو كده من أولها وكمان عايز يتجوز وحده تاني. 
أم تاليا أخدت تامر علي جنب. 
: ايه اللي عملته ده يا أبني. 
تامر: اسف يا عمتي بس هي مش بتحبني فبحاول اخلصها مني. 
: بطل هبل يا تامر انت عارف اللي بتحبه كان كام مره حاول يستغلها وكان هيغ*تصبها لولا انقاذي ليها كل مرة. 
تامر: بس هي بتحبه. 
: يا تامر وهو بيستغلها بطل هبل يابني انقذها دي برضه بنت عمك. 
تامر: بس مش هسيب سالي. 
: انت بتحب سالي دي. 
تامر بكذب: اه بحبها. 
: متسبهاش يابني.
تامر زعل ان حبيبه طفولته وشبابه عايزه اي سبب علشان تنهي الزواج ومش عايزة تتجوزه. 
.................................... 
اسر وسط ما هو بيدور علي نغم اتصلت بيه عمته "أم نغم" 
: اسر نغم مش بترد ليه وايه اللي حاصل ده. 
اسر بخوف علي نغم: والله ما اعرف يا عمتي ومش لاقي نغم خايف يكون حصلها حاجه. 
ام نغم بتفصل المكالمه لأنه بيكون حد بيخبط عليها. 
راحت فتحت ولقيت حد اترمي في حضنها. 
: نغم مالك يا حبيبتي. 
نغم بدموع: تعبت يا ماما خلاص سمعتي باظت دول ناشرين صورنا في كل مكان خلاص تعبت. 
: اهدي يا بنتي كله هيتحل بعدين انتوا بقيتوا زوجين يعني الناس ملهاش دخل بيكم. 
نغم طلعت كام صوة لأمها....... 
: اهدي يا نغم مفيش حاجه اصلا الصور مش تبع........ 
نغم: عارفه مش تبعها بس دا حا*ضني. 
: خلاص بطلي هبل وأنا الناس من الصبح عماله تتكلم عليكم سبيبك يا بنتي وروحي نامي وأنا هتصل بآسر . 
نغم: ماما ممكن تعمليلي فنجان شاي. 
: دقيقه يا بنتي. 
ام نغم راخت تعملها شاي وأول ما خرجت ملقيتهاش.
يتبع..
لقراءة الفصل السابع اضغط على : (رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية كذبة صنعت عشقنا)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق