القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الهاربة الفصل الخامس 5 بقلم نور الشامي

 رواية الهاربة الحلقة الخامسة 5 بقلم نور الشامي

رواية الهاربة الجزء الخامس 5 بقلم نور الشامي

رواية الهاربة البارت الخامس 5 بقلم نور الشامي

رواية الهاربة الفصل الخامس 5 بقلم نور الشامي

رواية الهاربة الفصل الخامس 5 بقلم نور الشامي


تجمد إياس مكانه ثم اقترب منها بلهفه وتحدث مردفا:  انتي بتجوولي اي؟؟  سهااام بتجولي اي 
لم تستجيب سهام اليه فكانت غارقه في نومها وهلوستها اما عند إياس فخرج من الغرفه وصعد الي غرفه غيث وتحدث بلهفه مردفا: ياسمين بنتي؟!  
غيث بدهشه:  في اي وياسمين ميين 
إياس بحده:  ياسميين بنت سهام وباسم تبجي بنتي.. الزباله دي لما طلجتها كانت حامل مني وانا معرفش وكتبتها بأسم واحد تاني.. هي ازاي وسخه اكده 
غيث بضيق: وهتعمل اي؟  
إياس بعصبيه:  مش عاارف بس انا عايز بنتي وهرمي الوسخه دي في الشارع لكلاب السكك الله يلعن الساعه ال اتعرفت عليها فيها هي اي شيطااانه 
غيث بضيق:  اهدي يا إياس وكل حاجه هتتحل 
مر الليل سريعا وفي الصباح الباكر وفتحت سهام عيونها وانفزعت عندما وجدت إياس يجلس امامها ينظر اليها ببرود ويضع قدم فوق الاخري فتحدثت بتوتر مردفه:  هو في اي؟  انت جاعد اهنيه من امتي 
إياس ببرود:  نزلتي ابنك او بنتك وارتاحتي؟!  
سهام بتوتر:  دي حاجه تخصني انا مش عايزه الطفل دا 
ضحك إياس بسخريه ثم تحدث مردفا:  انتي المفروض تاخدي اوسكار احسن واحده تبيع الناس.. اول واحد انا وبعدين ابننا وبعدين ابنك ال لسه كان في بطنك الدور علي مين؟ 
سهام بحزن:  مش علي حد انا ندمت.. ندمت اني عملت كل ال عملته دا صدجني يا إياس 
إياس بسخريه:  هو انا مش هصدجك بس نجول اني صدجتك هستفاد اي 
سهام:  نرجع لبعض انت بتحبني وانا بحبك انا عارفه انك مش بتحب مرتك 
نهض إياس وهو يضحك بشده ويتحدث مردفا:  نرجع؟!  انا وانتي نرجع لبعض.. تعرفي عايده ضحت بأي علشاني.. تعرفي وقفت جمبي ازاي؟ دي نسيت ان سيف مش ابنها من كتر ما هي بتحبه 
سهام بصدمه:  سيف ابني؟! يعني لسه عايش 
إياس ببرود:  الكدب ملوش رجلين فجولت اعرفك احسن انا مش بحب اخدع حد... عايده دي اغلي من روحي هي مش بس مرتي انا مستعد اموت علشانها انا من غيرها ابجي ميت لو فاكره اني ممكن اسيبها علشان اي حد في الدنيا تبجي غبيه انا بكرهك يا سهام مش بس اكده انا بحس بقرف لما بشوفك جيت اجولك حمد لله علي سلامتك انا ماشي 
القي إياس كلماته ثم ذهب وترك سهام في حزنها وغضبها اما في السياره كان غيث يقودها وبجانبه إياس الذي تحدث مردفا:  متأكد انه موجود في بيته دلوجتي 
غيث: ايوه متخافش هو دلوجتي في البيت 
ظلوا الاثنين يتحدثون حتي وصلوا الي بيت باسم وطرقوا الباب ففتحت لهم الصغيره وتحدث إياس بابتسامه مردفا:  صباح الخير يا حبيبتي 
ياسمين بدموع: انتوا كمان عايزين اي 
غيث بأستغراب:  مالك يا حبيبتي بتعيطي اكده ليه 
ياسمين ببكاء شديد:  علشان كل شويه حد يجي وتفضلوا جاعدين طول الليل وكل شويه هاتي حاجه هاتي حاجه ومش عارفه انام والناس ال اهنيه بيزعقولي ويخوفوني 
نظر إياس بصدمه الي غيث وتحدث مردفا:  هو مشغل البنت خدامه ليه وللأوساخ بتوعه 
غيث بضيق:  اهدي لما نعرف في اي 
دخل إياس وغيث الي الشقه وانصدموا عندما وجدوا منظرها سئ جدا وغير مرتب وزجاجات المشروب علي الارض وبعض من انواع المخدرات وباسم نائم في غرفته فدخل إياس واخذ زجاجه مياه والقاها عليه فنهض مفزوع وتفاجئ عندما وجد إياس امامه فتحدث باسم بخوف مردفا:  إياس بيه اهلا بيك اتفضل 
إياس بحده:  جوم اغسل وشك وتعالي علشان نتكلم بره 
خرج إياس من الغرفه ثم جلس بجانب غيث ينظرون الي ياسمين التي كانت تبحث عن شئ فتحدث إياس مردفا:  مالك يا حبيبتي بتدوري علي اي اكده 
ياسمين بدموع:  علي اكل انا جعانه ومفيش اكل اهنيه 
إياس بحزن:  طيب تعالي وانا هجيبلك واكل 
اخرج غيث من جيبه شوكلاته ثم تحدث مردفا:  اتفضلي خدي دي لحد ما ننزل وهجيبلك كل ال انتي عايزاه 
ياسمين بابتسامه:  شكرا يا عمو 
خرج باسم من الغرفه وتحدث بابتسامه مردفا:  اهلا اهلا نورتي البيت والله 
غيث بحده:  هو فين البيت دا انا شايف نفسي جاعد في خرابه مش في بيت 
إياس بضيق:  في حد يعمل في بنته اكده ولا هي مش بنتك اصلا 
باسم بضيق وتوتر:  لع بنتي بنتي 
إياس بحده:  مستحيل تكون غبي جووي اكده دي مش بنتك 
باسم بتوتر:  اي ال بتجوله دا.. دي بنتي 
إياس بغضب:  وانا جولت انها مش بنتك دي بنت سهام وجوزها الاول صوح 
باسم بأرتباك:  صوح بس دي مسأله عائليه ومحدش المفروض يتدخل فيها 
إياس بضيق:  تاخد كام وتسيب البنت 
نظر باسم اليه بصدمه ثم تحدث مردفا:  انت بتجول اي يا بيه هبيع بنتي 
إياس بحده:  هرجعلك كل فلوسك وشغلك بأسمك وهدفعلك نص مليون جنيه كمان وهاخد البنت 
باسم بلهفه:  بجد 
إياس بحده :  ايوه بجد بس لو غيرت قرارك بعدها انا مش هرجعلك البنت وهاخد كل حاجه بتملكها تاني ومش بس اكده انا هجتلك 
باسم بلهفه:  موافج يا بيه خدها دلوجتي لو عايز 
اما في القصر عند سهام كان سيف يلعب بالكوره فأقتربت منه سهام بابتسامه وتحدثت مردفه:  حبيبي عامل اي 
سيف:  الحمد لله انتي بجيتي كويسه 
سهام بابتسامه:  الحمد لله يا جلبي انت شكلك حلو جووي 
سيف بسعاده:  علشان انا شبه بابا وهو حلو وانا حلو زيه 
سهام بابتسامه:  وماما؟  انت مش شبهي ليه انا كمان و
لم تكمل سهام كلماتها فنظرت عايده اليها بغضب شديد ثم صفعتها علي وجهها بغضب وسحبت سيف اليها وتحدثت بتحذير مردفه:  انا ممكن اسكت علي اي حاجه في الدنيا الا ان حد يحاول ياخد ابني او جوزي مني الزمي حدودك علشان جسما بالله العظيم انا عندي استعداد ادمرلك حياتك كلها 
تنهدت سهام بغضب ثم تحدثت مردفه: دا ابني انا.. وانا الوحيده اهنيه ال من حقي اجعد مع ابني كفايه انكم ضحكتوا عليا وجولتوا انه مات علشان تحرقوا جلبي عليه
جاءت عايده لتتحدث ولكن قاطعها سيف الذي تحدث بتذمر وعصبيه مردفا:  انتي مش ماما... انا معرفش انتي مين.. انا عندي بس ام واحده وهي ماما عايده 
عايده: سمعتي ولا لع..يلا امشي من اهنيه  
سهام بحده:  انا همشي وهخليكي تيجي بنفسك تعتذري مني 
القت سهام كلماتها وجاءت لتذهب ولكن وجدت إياس فجأه يدخل الي البيت وخلفه الحرس وبيده ياسمين فنظرت اليه بصدمه وجاءت لتقترب من ابنتها ولكنه تحدث مردفا:  يا حراااس طلعوا الزباله دي من اهنيه فورا يلا 
اقترب الحراس منها فسحبت سهام احدي الاسلحه بسرعه وتحدثت بغضب مردفه: انا مش هسيب ولادي مهما حوصل مش هسيبهم ولا هسيبك يا إياس تاني 
نظر إياس اليها بغضب وجاء ليتحدث ولكن فجأه حاول احدي الحراس ان يقترب ليسحب منها السلاح وفجأه انطلقت رصاصه اصابت هدفها وووو 
 يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : (رواية الهاربة الفصل السادس)
لقراءة باقس الفصول اضغط على : (رواية الهاربة)
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.