رواية عروس الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نورهان أشرف

 رواية عروس الصعيد الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد البارت الخامس والعشرون 25 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم نورهان أشرف

مرت الايام حته أنه مر ثلاث شهور ولم يحدث اى شئ جديد يذكر ف جنه تقضي وقتها كله مع نواره التى بدأ يظهر على واجهه علامات التعب الكبير ولكن كانت دائما تحاول ان تظهر العكس لا تريد ان تجعل رحيم يقلق عليها ولكن لا تعرف ان رحيم كان قلبه يتاكل بالخوف فى كل لحظه تظهر فيها على واجهه علامات الحزن فاهو يري كل شيء ويلحظ ابسط الامور ولكن كان يحاول ان يظهر عكس ذلك لكى لا يجعلها تخزن على حاله فاهو يعلم ان الحاله النفسيه تاثر على صحتها الى حد كبير جدا

ام عن نواره كنت تختار كل شيء الى ابنها الحبيب فاهى تريد ان تترك له ذكره لكى تكون شئ تتركه له كنت تجلس نواره على الفراش وامها الكاميرا فاهى جعلت جنه تنزل الى الاسفل لكى تحضر لها طعام نظرات نواره الى الكاميرا بابتسامه : حبيبي انا عارفه انك واقت ما تكون بتشوف الفيديو ده هكون انا مش معاك بس احب اقولك انى هكون محوطك فى كل حته اصل انا مليش غيرك انت و بابا انا عاوزك تبقا مبسوط وسعيد ومش عاوزك تضيق ابدا وانا عارفه انك عمرك ما هتكون زعلان ابدا لان معاك ام زاى جنه جنه دى طيبه انا عاوزك تحبها وانا متاكده انها بتحبك ثم أكملت بدموع انا بس عاوزك تزورنى كل فتره مش عاوزه احس انك بعيد عنى عاوزك تكون على طول جنبي زاى مانا هكون جنبك اغلقت الكاميرا وهى تمسح دموعها ولكن قطعها دخول رحيم المستغرب وهو يقول مالك يا نواره فيكى اى بتعيطى ليه بس 

نواره بابتسامه:مفيش حاجه يا نور عينى انا بس مبسوطه ان ابنى بيكبر جويا ثم أكملت بحب عارف يا رحيم انا مبسوطه جدا ده اجمل احساس هو إحساس الحمل ده 

رحيم بستغراب:ده ازاى بقا المفروض ان الست بتكون تعبانه فى الحمل ومش طائفه نفسها انتى بقا مبسوطه 

نواره بسعاده:انا مبسوطه جدا كمان وبحمد ربنا انى حسيت الشعور ده المهم تعالى قولى انت كنت فين 

اخرج رحيم الهاتف من جايبه وهو يقول فضلت اقعد بتفرج على اوضه نوم الاطفال محتار نعمل انهى اوضه قال ذلك و و ينظر داخل اعينها 

نواره برفعت حاجب:لا انا ملكش دعوه انا إللى هختار وبعدين انا اصلا اختارت الأوضه انا و جنه

رحيم بسخرية:يعنى انا ابوه و مخترش وجنه هى اللى تختار ده ظلم على فكره 

صدح صوت جنه وهى تقول بابتسامه:فعلا و احنا ناس ظلمه قالت ذلك وهى تنظر إلى نواره بضحكه 

نواره بابتسامه:طبعا وبعدين انا وجنه مامته لكن انت مين بقا أن شاء الله

رحيم بسخرية:لا انا مليش لازمه انا ابوه بس مش اكتر من كدا 

قال ذلك وهو ينظر الى جنه و نواره بسخرية 
حكت جنه راسه بحرج من كلمت رحيم 

ام عن نواره نظرات الى رحيم بملل وهى تقول :رحيم اطلع برا 

توسعت اعين رحيم بصدمه وهو يقول بقا كدا يا ست نواره ماشي براحتك بس انتى اللى خسرانه 

قال ذلك وهو مال على بطنها المنتفخ من ذلك الصغير الذي يكمن بداخله وهو يقول بملل شايف يا بنى ان ابوك راجل غلبان وان امك قويه و مفتريه كمان 

نواره بهدوء شديد:رحيبيييم

رحيم بمرح؛لا مش مفتريه اوى يعنى امك حلوه جدا الصراحه قال ذلك وهو يضع قبله على بطنها ام نواره نظرات له بحب و سعاده 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند حمزه و رنا كان يجلس حمزه على الفراش بكل هدوء يراجع بعض الاوراق وكنت تجلس رنا داخل احضانها وفجاه شعرت بغثيان غريب فجاه قمت من المكان وتوجهت إلى المرحاض نظر لها حمزه بستغراب لا يعرف ماذا حل بها قام بسرعه خلفها ولكن اغلقت رنا الباب بسرعه ولكن فتحه حمزه وهو يقول مالك يا رنا فيكى اى ياقلبى 

رنا بتعب اخرج يا حمزه بلاش تدخل عليا وانا بالمنظر ده 
حمزه بابتسامه؛انتى في عينى احسن واحده فى الدنيا دى المهم تعالى بس نروح لدكتور انتى بقالك اسبوع كدا وانتى كل يوم تقولى لا انا النهارده احسن لكن ده مش بيحصل انتى كل شويه حالتك بتسوء اكتر من الاول وانا اكيد مش هسيبك كدا تروحى من ايدى


رنا بابتسامه:لا انا عارفه انا مالى 

حمزه بستغراب :عندك اى أن شاء الله بقا

وضعت رنا يده على معدتها و هى تقول :لا فى هنا بيبي

نظر لها حمزه بصدمه كانها تقول شيئ غريب ثم توسعت أعينه وهو يقول :لا انتى اكيد بتهزر صح قولى انك بتهزرى

هزت نواره راسها بنفي وهى تقول لا بقول الحقيقه انا عملت اختبار وطلعت حامل 

ضمها حمزه الى صدرها بقوه وهو يقبل راسها بكل قوه ويقول:مبروك يا قلبي مبروك يا احلى هديه بعتها ربنا ليا 

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
فى المساء كنت تنام نواره على الفراش بجانب رحيم ولكن منذ الصباح تشعر بتعب كبير داخل بطنها ولكن فجاه شعرت أن الماء تنزل من بين قدميها اخذات تصراه بقوه وهى تحرك رحيم وتقول :رحيم قوم بسرعه انا بولد 

قام رحيم بسرعه من على الفراش وهو ينظر لها بصدمه وهو يقول تولدى اى انتى لسه فضلك بدرى 

نواره بصراخ اعععع بولد انا بقولك بولد الحقنة يا رحيم 

قام رحيم من على الفراش و هو يرتدى العبايه الخاصه به و يضع الملس على نواره ويحملها ام جنه عندم استمعت إلى صراخ نواره قامت بسرعه واخذت تجمع ملابس الصغير و نواره 

بعد مرور. ساعه كان يقف رحيم امام غرفه العمليات بتوتر كبير يشعر أن روحه فى الداخل مع نواره ام جنه كنت تنظر له بحزن قاعة تعلم أنه يموت من القلق على معشوقته الصغيره اخذت تدعوا الله ان يكرمه ويقف بجانبه و يخرج له نواره 

ام فى الداخل كنت تقف الطبيبه وهى تشعر بخوف كبير فا قلب نواره توقف مره وتخسيس أن يعود التوقف مره اخرى كنت تلك اصعب عمليه جراحيه قامت به

بعد مرور نصف ساعه مرات كالعام على كل من رحيم و جنه خرجت الطبيبه وهى تنظر لهم بهدوء

رحيم بتسال :نواره فين هى كويس 

نظرات له الطبيبه بهدوء وهى تقول 
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والعشرون اضغط علي : (رواية عروس الصعيد الفصل السادس والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي : (رواية عروس الصعيد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-