القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الأول 1 بقلم دينا

 رواية مشكلتي إني سمينة الحلقة الأولى 1 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الجزء الأول 1 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة البارت الأول 1 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الأول 1 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الأول 1 بقلم دينا

حازم: احب مين يا بني أنت اتجنانت انا احب الدرفيال دا هههه  بجد ضحكتني 
مراد: امال بتعملها كدا ليه وخلتها تتعلق بيك 
حازم: هو عشان بعملها كويس ابقا بحبها لأ انا بس بشفق عليها اكمانها ياتيمه وملهش حد غيرا وكمان محدش بيقرب منها عشان شكلها انت مش شيفها عامله ازاي دي شبها الفي قطع كلامته عندما راها في وجه 
والدموع تنساب علي خدها ف فهو لن يحبها بلا يشفق عليها ويتمسخرعلي شكلها. 
اخدت نفسها وطلعت تجري علي اوضتها فهو كسر قلبها وكرمتها بتلك الكلمات القاسي
طلع يجري ورها نسمه نسمه استني نسمه اسمعني بس 
ولكن هربت تلك المسكينه علي اوضتها تتخبا بها كا عدتها فهي مونز صغرتها وهي تهرب تهرب من الموجها تهرب من الناس تهرب من كل حاجه 
بتخف تواجها بتخف تتكلم حتا لو ازاوها بعض الناس بكلمهم السخيف علي شكلها تهرب حتا مش بتفكر ترد عليهم بس بتحمل نفسها كل شئ وانهم عندهم حق بتريقه علي شكلها تلك نسمه الفتاة التي من كثرت التنمر علي شكلها اصبحت لا تثق بنفسها علي الاطلق. 
 •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
دي نسمه بنت جميله اوى في اول العشرنات تتميز برحها الحلوه وطيبت قلبها لي مفيش زيها فهي طيبه اوي وحنونه اوي كل مشكلتها انها سمينه وانا عن نفسي بشوف ان دي مش مشكله دي حاجه عادي وطلما السمنه مش عامله مشكله صحيه فالانسان حر انه يبقا علي الشكل لي هو عايزه 
نسمه بنت يا تيمه ابوها وامها متوه في حدثت عربيه 
من وهي صغيره عاشت مع جدتها لغيت لما ربنا افتكرها فعمها اخدها تعيش معا هو  ومرته وابنه حازم 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
حازم هو شاب في منتصف العشرنات وسيم جداً 
وبيحب البنات جداً جداً ومش اي بنت تعجبه فهو لي موصفات خاصه ليها ولشكلها 
بيشتغل في شركة ازياء لي هو صحبها هو وشريكه مراد 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
مراد هو صحب حازم المقرب  ومعا في كل حاجه واغلب اوقات مش بيحب تصرفات صحبو وعلاقته النساء 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
قعدت علي السرير وفضلت تعيط بغزار لن تخرج من بكها غير ان سمعت صوت فونها لي بيرن 
ولن يكن المتصل غير هيام صاحبت نسمه المقربه بل الوحيد فنسمه ليس لديها سوء ريهام  فكل من معاها في الكليه يبتعد عنها من شكلها 
ريهام: انتي يازفت فينك انا وقفه متلجه برا مستنيكي 
نسمه: ح حاضر ن نزله 
ريهام: نسمه انتي بتعيطي 
نسمه: لا لا خ خالص ا انا ك كويسه  و ونزللك ا اهو 
ريهام:  ماشي ياقلبي انزليلي وانا مستنيكي باي 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ريهام هي صحبت نسمه الواحيد ومعاهافي نفس الجامعه  ريهام بنت جميله جداً تتميز بشكلها السحر وقومها الممشوق وشخصيتها القويه والكن لا تكرها في حياتها سوا الرجال 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
قامت نسمه غسلت وشها ولبست هدومها ونزلت لي ريهام لي مستنيها 
نسمه اول ما شفت ريهام اترمت في حضنها وقعدت تعيط 
نسمه ببكاء: م طلع ش ب بيحبني  يا ريهام و كملت كلمها بشنهفا  ط طلع ب بيشفق عليه وقعدت تعيط اكتر 
ريهام وهي بتبطب عليها: اهدي بس وفهمني بتتكلمي علي مين
نسمه ببكاء: ح حازم مطلعش بيحبني زي م مانا بحبه 
ط طلع  بيشفق عليا 
ريهام: اهدي كدا وفهمني حازم قالك ايه 
حكتلها نسمه كل لي قاله حازم عليها مع صديقه 
ريهام بكرهه: يا بن ل*
بقا كدا طب ماشي والله لخلي يجري وركي صبرك عليا ياسي حازم  
نسمه: هتعملي ايه 
ريهام: مش انا اللي هعمل انتي لي هتعملي 
مسحت نسمه دموعها وبصتها بمعني قولي 
ريهام: بصي ياستي انتي هتعملي............................................................................................................ وبس كده 
رجعت نسمه البيت بعد ما خالصت محاضرتها وكام مشور مع ريهام 
حازم بعصبيه: مالسه بدري يا ست هانم 
نسمه مردتش عليه وذلك التصرف جعله حازم يستشط غطب منها 
حازم وهويمسكهامن ايدها: انا مش بكلمك 
نسمه بتالم: ايدي ايدي بتوجعني 
سبها حازم ومسح وشوه كي يقلل من عصبيته 
حازم: نسمه 
نسمه والدموع تغرغر في عنها: نعم 
حازم: كانت عايز اتكلم معاكي 
نسمه وهي تحول استجمع قوتها كما قالت لها ريهام: 
تمام بس مش دلوقتي اصل تعبانه شويه وسبته وطلعت اوضتها 
دخلت اوضتها وقعدت تعيط لغيت ما النوم غلبها صحيت عندما حست بحد بيحول يفتح باب اوضتها 
قامت تشوف مين ولكن صدمت نسمه لما لقت حازم  
دخل حازم اوضتها وكان باين عليه انه سكران 
نسمه: حازم مالك  حازم انتك كويس
حازم وهو بيقرب منها وهو مش في وعيوا: انا  جيت عشان اقولك اني 
وتصدم نسمه من فعلت حازم...... 
ياتره حازم عمل ايه 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : (رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الثاني)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية مشكلتي إني سمينة)
reaction:

تعليقات