القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك يسري

 رواية جحيم قاسي الحلقة السابعة عشر 17 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الجزء السابع عشر 17 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي البارت السابع عشر 17 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل السابع عشر 17 بقلم ملك يسري


اسد بصدمه انت بتقول ايه يابوي اتجوز مين
حسين:كتب كتابك علي ملاك بنت عمك الاسبوع الجاي
اسد بغضب:ازاي يابوي هي اساسا كانت متجوزه وليها عده إزاي غير كده انت عارف ان إنا مش عايز اتجوز دلوقتي
رقيه بتسرع:ملاك زين ملمسهاش
حسين:صح الكلام ده ياملاك
ملاك بإحراج:ايوه صح
حسين:كده ملهاش عده يااسد وبعدين انت عايز تجوز امتي انت عندك دلوقتي ٢٩سنه عايز تجوز وانت عندك اربعين سنه ولا ايه كلامي هيتسمع
اسد بعصبيه:بس انا مش عايز اتجوز واحده كانت متجوزه غير كده انا مبحبهاش
حسين بغضب:ومن امتي واحنا بنتجوز عن حب يااسد انت نسيت العادات بتاعتنا ولا ايه كلامي هيسمع
ملاك بدموع:كلامك صح ياسد انت مينفعش تجوز واحده كانت متجوزه غير كده انا مش عايزه اتجوز
هايدي بسخرية:بدات التمثيليه اهي
ملاك:انتي قصدك ايه
هايدي بغضب:قصدي من ساعه اما حضرتك شرفتي والمصايب نازله علينا وكل شويه تعمليلي البنت المسكينه
ملاك بغضب:احترمي نفسك واتكلمي بادب
حسين بغضب:بس ياهايدي اسكتي وبطلي قله ادب انتي فاهمه
هايدي بخوف : فاهمه
حسين بعصبية:آخره الكلام كتب كتابك علي ملاك الاسبوع الجاي انت فاهم
اسدبغضب:فاهم
ملاك بدموع:بس انا مش عايزه اتجوز
حسين كان لسه هيتكلم قاطعه رقيه وهي بتقول
رقيه:بعد اذنكو ياجماعه هاخد ملاك فوق معايا في الاوضه
الكل اتفضلي
فوق في الاوضه عند ملاك ورقيه
ملاك بدموع:ماما بالله عليكي انا مش عايزه اتجوز اسد كفايه الي حصلي لما اتجوزت زين
رقيه:اهدي ياحبيبتي متخافيش صدقيني اسد غير زين أسد حنين من جوه وطيب انتي اتعملي معاه وهتحبيه غير كده عمك عايز مصلحتك
ملاك:طيب ايه ياماما انتي مش شوفتيه كان رافض الجوازه ازاي غير كده انا مش عايزه حد يحبني ولا احب حد كفايه الي حصلي
رقيه بحزن: علشان خاطري ياملاك صدقيني لما تعرفي اسد هتحبيه وبعدين ياستي اتجوزي بس فتره موقته لغايت اما الامور تهدي وبعد كده لو مستريحتيش معاه انا الي هطلقك
ملاك بحزن:وعد ياماما
رقيه: وعد ياقلب ماما وبعدين مش يمكن تحبيه ويحبك
ملاك: مستحيل
رقيه بضحك:خلاص خلاص تعالي ننزل نقولهم تحت إن انتي موافقه
ملاك بحزن: يلا
تحت في الصالون نزلت رقيه هي وملاك
رقيه: ملاك موافقه ياحسين
حسين: على بركه الله كده كتب الكتاب الاسبوع الجاي والفرح الاسبوع الي بعده
ملاك بصدمه:هو لازم فرح
سنيه: طبعاً يابنتي دا هيبقي فرح اسد الشرقاوي وملاك الشرقاوي لازم يبقي في فرح كبير يليق بعيلتنا
ملاك بحزن:الي تشفوه
عائشه:مبروك يامرات اخوي
ملاك : الله يبارك فيكي ياحبيبتي
اميره:مبروك ياملاك
ملاك: الله يبارك فيكي يااميره
هايدي بغضب:انا طالعه اوضتي
حسين:شوفي بنتك ياصافيه وخليها تحترم نفسها شويه
صافيه:حاضر ياخويا
فوق في اوضه هايدي
هايدي بغضب: مستحيل اخليكي تفرحي بيه اسد بتاعي انا من وانا صغيره وانا بحبه مش هتيجي انتي وتاخديه مني ياملاك وربنا لتشوفي معايا ايام سوده
تحت في الصالون
رقيه: بعد اذنك ياحسين هروح أنا وملاك نشتري حاجات من المول
حسين: ماشي بس خدي معاكي حد من الحراس
رقيه:ماشي يلا ياملاك
ملاك يلا ياماما
# في القاهره
عند سيف كان قاعد علي المكتب حزين لأن لغايت دلوقتي مبعرفش حاجه عن صاحبه والشركه بتقع قطع سرحانه صوت التليفون وهو بيرن وكان رقم زين
سيف بلهفه: زين انت كويس انت فين
زين بتعب:الو ياسيف
سيف بفرحه: زين عامل ايه انت فين وماجتش ليه ايه الي حصلك
زين بتعب تعالي علي المستشفى******* وهااقولك علي كل حاجه بس تعالي بسرعه
سيف:انا جايلك بسرعه
قفل زين مع سيف وسيف راح بسرعه ركب العربيه علشان يروح عند زين
# في الصعيد
في المول
رقيه:ايه رايك في الطقم ده
ملاك:حلو اوي وده احلي
رقيه :طب تعالى نشتريهم وبعدين نروح محل تاني نشتري منه
ملاك:كده كفايه كده هيبقي كتير اوي
رقيه:كتير ايه مفيش حاجه تكتر عليكي وبعدين انتي معندكيش لبس
ملاك : ربنا يخليكي ليا
رقيه لو سمحت كنت عايزه الطقمين دول
الموظفه:تحت امرك يا فندم
الموظفه:اتفضلي يا فندم حسبي علي الكاشير
رقيه تمام
رقيه:لو سمحت الحساب كام
الموظف:****
رقيه:اتفضل
الموظف:نورتي يافندم
رقيه: شكراً
رقيه: تعالي بقي ياملاك نروح ناكل ايس كريم وبعدين نشتري حاجات تاني
ملاك بفرحه:يلا
في محل الايس كريم
رقيه: بتحبي بطعم ايه
ملاك: فانيليا
رقيه:لو سمحت كنت عايزه اتنين ايس كريم فانيليا
الموظف:حاضر يافندم
رقيه: شكرا
الموظف: اتفضلي يافندم
خدت رقيه منه الايس كريم وأدت لملاك
ملاك:طعمه حلو اوي
رقيه؛ايوه طعمه لذيذ تعرفي ياملاك انا كنت ديما بحلم أن انا وانتي ماشين مع بعض وبنهزر وبنشتري هدوم والحمد لله حلمي اتحقق ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي
ملاك: ويخليكي ليا ياحبيبتي
رقيه:تعالي بقي نروح المحل ده شكله عنده حاجات جميله
ملاك: يلا بس ده اخر محل
رقيه: بس نشتري منه حاجات كتير
ملاك :ماشي
تسريع الاحدات
ملاك ورقيه جابو حاجات كتير اوي وكلهم كانو حلوين
ملاك: الحاجات حلوه اوي ياماما
رقيه:مبروكين عليكي ياحبيبتي تحبي تروحي في حتي تاني ولا نروح
ملاك:نروح كده كفايه أوي
رقيه:طب ياحبيبتي الي انتي عايزاه
ركبت ملآك العربيه هي ورقيه
السواق علي فين يافندم
رقيه: على البيت
وصلت ملاك ورقيه القصر وكانو فرحانين اوي لقو الكل متجمع في الصاله
ملاك ورقيه: السلام عليكم
العيله: وعليكم السلام
حسين: حمدالله على السلامه
رقيه:الله يسلمك
حسين:اتبسطي ياملاك
ملاك:ايوه ياعمي
هايدي بسخرية:اكيد لازم تنبسط هي كانت تحلم بحاجه زي دي
حسين بغضب: هايدي
ملاك :سيبها ياعمي واضح اوي أن الانسه هايدي مش طيقاني مش عارفه ليه
هايدي:ايوه انا مش بطيقك وبتمني انك مكنتيش عرفناكي أساسا تعرفي أنا من ساعه ماشوفتك وانا محبتكيش وكرهتك اكتر لما عرفت انك بنت عمي انا بكرهك ياملاك حتي الحاجه الي بحبها هتاخديها مني ربنا ياخدك ويريحني منك
نزل قلم علي وش هايدي وكان من رقيه
رقيه بغضب:انا سكتالك من زمان لما تكلمي مع بنتي تكلمي معاها باحترام انتي فاهمه
هايدي مردتش عليها ومشيت
رقيه بغضب:استني هنا
هايدي:في ايه تاني
رقيه اعتذري لملاك
هايدي:انتي بتقولي ايه مستحيل اعمل كده
حسين بغضب:لا هتعملي كده يلا
هايدي: انا أسفه ياملاك
ملاك: عادي محصلش حاجه
حسين:اطلعي علي اوضتك ياهايدي
هايدي: حاضر
عند زين وسيف
سيف بخوف: أيه الي حصلك يازين ومين الي عملك في كده انت كويس طب
زين:انا كويس ياسيف
سيف:مين الي عمل معاك كده
زين بغضب ابن******
سيف:احكيلي كده ايه الي حصل من الاول
حكي زين لسيف علي الي حصلها من ساعه اما سافر لغايات دلوقتي
سيف: معقول يازين ده حصل معاك
زين :اه بس وربنا مهسيبه غير اما اموته
سيف:انا قولتلك يازين هتندم علي الي عملته مع ملاك بس انت مسمعتش كلامي
زين بغضب:انت معايا ولا معاهم
سيف:انا مع الحق ياصاحبي
زين:اقفل على الموضوع ده ايه الي بيحصل في الشركه
سيف بخزن:الشركه بتقع يازين خالص
زين:بتقع ازاي ياسيف
سيف:من ساعه اما الصفقه اتلغت والوفد الألماني قلب علينا وعايز كل فلوسه وانا ساعتها مكنتش عارف اعمل حاجه
زين:كل ده بسبب عيله الشرقاوي وربنا مهرحمهم
سيف:أن شاء الله
زين:انا عايز اطلع من هنا دلوقتي
سيف: حاضر هروح اشوف الدكتور هيكتبلك الخروج امتي
زين: بسرعه ياسيف
سيف بحزن: حاضر
في الصعيد
هايدي:وربنا مهرحمك ياملاك بقي انا اعتزرلك ماشي انا هوريكي
بليل كانت ملاك صاحيه وبتفتكر في مستقبلها والي هيحصلها لما تجوز اسد
ملاك: أن شاء الله مفيش حاجه بتحصل وربنا هيعوضني بإذن الله
ملآك:انا عطشانه اوي انا هقوم اشرب وانام
نزلت ملاك المطبخ علشان تشرب
اسد كان نازل يشم شويه هواء بس سمع صوت في المطبخ راح يشوف مين بس لقي النور كان مطفي
اسد بصوت عالي:مين الي هنا
ملاك اترعبت:ووقعت الكوبايه منها
اسد فتح النور بس انصدم من الي شافه؟؟؟؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على : (رواية جحيم قاسي الفصل الثامن عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية جحيم قاسي)
reaction:

تعليقات

6 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق