القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم قاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك يسري

 رواية جحيم قاسي الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الجزء الثالث عشر 13 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي البارت الثالث عشر 13 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك يسري

ملاك بدموع:ماما
رقيه ببكاء شديدة:انتي ملاك بنتي حبيبتي انتي ملاك الي اتحرمت منها كل السنين دي ياحبيبتي يابنتي تعالي في حضني يابنتي
ملاك بدموع:جريت علي رقيه وحشاني اوي ياماما كان نفسي اوي يبقي عندي ام انا مش مصدقه نفسي إن انا بقي عندي ام ومبقتش يتيمه
رقيه:متقوليش كده انتي مش يتيمه انا موجوده ياحبيبتي واعمامك موجودين انا مصدقت لقيتك ياحبيبتي ابوكي حرمني منك كل السنين دي وانا مصدقت لقيتك
ملاك كانت لسه هتكلم قاطعهم صوت خبط الباب
سنيه ملاك يابنتي زين بيقولك يلا علشان انتو ماشين وبعدين بصت لرقيه لقيتها بتعيط
سنيه بخضه:بتعيطي ليه يارقيه ايه الي حصل ياختي
رقيه:هتعرفو كلكو دلوقتي كل حاجه بس ملاك مش هتمشي من هنا
سنيه :ازاي ياختي جوزها مستنيها تحت
رقيه :انا قولت الي عندي روحي نادي جوزك واخواته وخلي العائله كلها تتجمع
سنيه:امري لله حاضر
نزلت سنيه وسابت رقيه وملاك
رقيه :مش هتروحي في حتي يابنتي انتي اتعذبتي اوي وكمان لازم الي اسمه زين ده يطلقك ويعرف إن انتي عندك اهل
ملاك بخوف: بلاش ياامي زين معروف وممكن يعمل حاجه وتتأذو
رقيه : يابنتي انتي متعرفيش اعمامك يبقو ايه دول واصلين اوي واعلي من زين بكتير
ملاك :بس انا خايفه
رقيه :متخافيش ياحبيبتي طول مانا موجوده ويلا ننزل علشان الكل يعرف انك عايشه ياحبيبتي وانك رجعتيلي تاني
ملاك :حاضر ياامي
نزلت رقيه وملاك ملاك كانت متوتره وخايفه من رده فعل اهلها ورده فعل زين
في الصاله كان زين معاهم وكان علي وشه علامات الغضب
زين بغضب:انتي منزلتيش ليه علي طول
ملاك بصت بخوف وماردتش
زين بصوت عالي:ماتردي ايه اتخرستي
رقيه بغضب:صوتك ميعلاش عليها انت فاهم
زين كان لسه هيتكلم قاطعه حسين وهو بيقول
حسين :في ايه يارقيه مش راضيه ليه إن ملاك تروح مع جوزها
رقيه بغضب:ملاك مش هتروح مع حد والنهارده الي اسمه زين هيطلقها
زين بغضب: نعمممممم وده ليه إن شاءالله وانتي مين علشان تقوليلي كده
اسد بغضب:صوتك ميعلاش وانت في بيت عيلة الشرقاوي انت فاهم
رقيه :انا ابقي امها
الكل كان واقف مصدوم من ال الكلام الي رقيه بتقوله
حسين:انتي بتقولي ايه يارقيه احنا مقدرين ان بنتك وحشاكي لاكن مش اي حد شبها تقولي عليها بنتك
رقيه بدموع:والله انا بقول الحقيقة دي ملاك بنتي الي اتحرمت منها طول السنين دي إنا اتاكدت بنفسي
اسد بحده:اتاكدتي ازاي يامرات عمي
رقيه :انا وهي كنا في الاوضه بتاعتي وكان في صوره ليها هي وابنها وهي سالتني الصوره دي بتعمل ايه هنا وانا قولتلها دي صوره بنتي هي قالتلي إن الصورة دي صورتها وورتني صورتها هي وابوها وهي صغيره وهي كبيره صح ياملاك
ملاك بتوتر ودموع :اه والله
اسد:مش ممكن تكون دي لعبه منك واحنا نعرف منين
ملاك بدموع:وانا هعمل كده ليه انا عرفت بالصدفه إن هي امي والله
اسد:انا مقدرش اصدقك غير اما نعمل تحليلD.N.A
ملاك :وانا موافقه ممكن حضرتك تطلب معمل التحليل دلوقتي
زين بغضب:مفيش حاجه هتحصل وبعد اذنك ياحسين باشا انا عايز مراتي كفايه الي حصل لغايت دلوقتي
رقيه بغضب:قولتلك مش هتروح معاك في حتي مش كفايه الي عملتو في بنتي
زين بغضب:مراتي وانا حر فيها اعمل الي اعملو انتي مالك
رقيه :مراتك بالغصب
اسد بعصبيه: احترم نفسك وصوتك ميعلاش احنا دلوقتي هنعمل التحاليل لو مطلعتش بنت عمي تقدر تاخدها لاكن لو طلعت ساعتها هنشوف هي عايزه ايه وهنعمله لانها هتبقي من دمنا غير كده مش عايزه اسمع صوتك انت فاهم
زين بص لملاك بغضب وملاك كانت خايفه
رقيه:متخافيش ياحبيبتي إن شاءالله هتطلعي بنتي انا متاكده
ملاك:يارب بس انا خايفه من زين اوي
رقيه متخافيش تعالي نطلع اوضتنا اوريكي صورك وانتي صغيره ياحبيبتي
ملاك :مش هنعمل التحاليل
رقيه :هنعمل بس لما. الدكتور هيجي هننزل
ملاك بفرحه:ماشي
ملاك قامت هي ورقيه وكان لسه هيطلعو قاطعهم صوت اسد وهو بيقول
اسد:راحه فين يامرات عمي
رقيه :عطله افرج بنتي علي صورها
اسد كان لسه هتكلم قاطعه صوت حسين وهو بيقول
حسين:ماشي يارقيه ولما الدكتور يجي هنادي عليكي
طلعت رقيه هو وملاك الاوضه
حسين:سيبها يااسد انت عارف مرات عمك كانت بتمر بحالات صعبه ازاي حتي علشان لو مطلعتش بنتها تبقي قعدت معاها
اسد:ماشي ياحج
كل ده كان بيتابع كلامهم زين
زين:انا غلطانه اني جيت هنا هي باينه من اولها صفقه فقر
اسد:والله احنا لسه فيها ممكن نلغي الصفقه انا كده كده مش عايزه الصفقه دي
زين بصله وماردش عليه
فوق عند رقيه وملاك
رقيه:دي بقي صورتك وانتي عندك سنتين كنتي قمر اوي ماشاء الله ودي صورتي انا وابوكي
ملاك بحزن :الله يرحمه
رقيه :تعرفي ياملاك لما ابوكي خدك وهرب انا عمري مازعلت منه بالعكس انا كنت عارفه إن هو بيعمل كده علشان مصلحتك بس انا كنت عيزاه حتي يعرفني او ياخدني معاه وكنا نربيكي سو انا وابوكي بس ابوكي طلع اناني خدت ومشي لوحده انا تعبت اوي ياملاك ونفسيتي ادمرت من ساعه انا مشيتي
ملاك بدموع:والله بابا كان بيحبك اوي كان كل شويه بيتكلم عنك صدقيني انا مكنتش اعرف انك عايشه بابا قبل اما كتبلي جواب وقالي انك عايشه انا ساعتها علي قد مكنت زعلانه منو علشان خبي عليا طول السنين دي علي قد مكنت زعلانه اني مش هشوفه تاني ادعيلو والنبي ياامي بابا محتاج دعواتنا دلوقتي بابا كان كويس والله ياماما هو بس كان خايفه عليا مش اكتر
رقيه:كان يقولي ياملاك كنا نعيش سوي ياملاك كانت حياتنا هتبقي حلوه يابنتي
ملاك:ربنا عايز كده ياامي
رقيه: الحمد لله يابنتي قوليلي بقي زين كان بيعاملك ازاي
ملاك بدموع:كان ديما بيضربني ويشتمني وهو السبب في موت بابا انا بكرهكو اوي
رقيه باستغراب:ازاي يابنتي
ملاك بدموع:زين غصبني علي الجواز وقالي لو ماتجوزناش ساعتها ممكن يرمي بابا بره المستشفى انا ساعتها ماوفقتش وقولت إن هتصرف إن شاءالله بس الدكتور ساعتها قالي إن بابا حالته بتزيد خطر انا ساعتها خوفت عليه اوي وقررت إن انا اصحي بحياتي وروحت لزين قولتله إنا موافقه اتجوزك بس تدفع فلوس العمليه لبابا ساعتها هو وافق ولما اتجوزنا. وقولتله يدفع الفلوس ساعتها قالي مفيش فلوس هتدفع قعدت كتير اتحايل عليه واترجاه بس ساعتها قلبه كان حجر وفي. يوم إن بابا عايز يشوفني رحت قولتله ان ممكن اروح اشوف بابا ساعتها قالي بكل جبروت لا وساعتها بابا مات من غير اما اشوفه ومن بعديها حياتي اتقلبت كلها بقي كل يوم يضربني ويشتمني ويعايرني إن انا يتيمه وماكنتش باكل غير اما هو يخلص اكل وفي ساعات ماكنتش باكل اساسا خلصت ملاك كلمها وهي منهارة من العياط
رقيه بدموع: ياحبيبتي يابنتي استحملتي ده كله ازاي ان ان شاء الله عليه يطلقك والله لاخليه يندم علي الي عمله معاكي صدقيني انا هعمل التحليل ده علشان هما بس يطمنو لاكن انا واثقه انك بنتي وصدقيني انا هعوضك عن كل حاجه ياحبيبتي
ملاك:ربنا يخليكي ليا يا امي قاطعهم صوت الباب وهو بيخبط
رقيه: ادخل
الخدامه:رقيه هانم اسد بيه بيقول لحضرتك إن الدكتور جه
ملاك بصت لرقيه بخوف وتوتر
رقيه :متخافيش ياحبيبتي
وقالت للخدامه طب روحي وانا جاين وراكي
رقيه:متخافيش ياحبيبتي مفيش حاجه هتحصل انتي متاكده إن انا امك صح
ملاك :اه والله
رقيه:يبقي خايفه من ايه يلا بقي ننزل علشان ميقولش تحت إن انتي خايفه
ملاك:يلا
نزلت ملاك تحت هي ورقيه وكانت العيله كلها متجمعه وكان الدكتور تحت
الدكتور: مين الي هيعملو التحليل
اسد: مرات عمي والانسه
زين بغضب:مدام اسمها مدام
اسد بغضب:شوف شغلك يادكتور
بدء الدكتور يسحب الدم منهم هما الاتنين
الدكتور انا كده خلصت
اسد بجمود:النتيجه هتطلع امتي
الدكتور كمان ساعتين
اسد بجمود:ياريت متتاخرش عن كده
الدكتور:حاضر
بعد مرور ساعتين الدكتور جه ومعها النتيجه ملاك كانت خايفه إن رقيه ماكنش امها
الدكتور نتيجه التحليل..؟
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : (رواية جحيم قاسي الفصل الرابع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية جحيم قاسي)
reaction:

تعليقات